Gedogen

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Marcha
dagelijks aanwezig

Bericht door Marcha »

Ik weet heel zeker dat het niets te maken heeft met de acceptatie van mijn transgender zijn. Zoals je wellicht weet heb ik indertijd het bedrijf Up Town Girl gehad. Dit bedrijfje was het idee van mijn vriendin die ook actief participeerde hierin, oftewel naast Marcha stond en ook met haar uitging, ging winkelen e.d. Toen ik daarnaast ook nog eens als vrouw ging werken in een damesboetiek was het voor haar allemaal ff te veel.
Tenslotte was ik hierdoor te weinig als man aanwezig in onze relatie en is hierdoor een aversie ontstaan tegen Marcha. Begrijpelijk maar daarom niet minder vervelend. Zij ziet Marcha als een totaal losse persoon, een vrouw waarmee ze gedwongen wordt om mee samen te leven op periodieke basis.
Dit komt ook omdat Marcha totaal anders is dan mijn mannelijke kant. Naast de voor de hand liggende verschillen als uiterlijk e.d. praat ik bijvoorbeeld anders, heb een ander handschrift, heb andere interesses, eet en drink andere dingen en ben ik in haar ogen een volledig ander persoon. We hebben wel eens geprobeerd om de gelijkenissen te vinden tussen mijn mannelijke- en mijn vrouwelijke persoonlijkheid... die waren er dus niet of nauwelijks!
Daarnaast ben ik niet het soort vrouw die haar eerste keuze zou zijn om vriendinnen mee te worden waarschijnlijk, we hebben zeg maar botsende ego's.
Kortom... een niet gemakkelijk en moeilijk overkoombaar probleem.
"mezelf zijn is voor mij al 'anders' genoeg..."
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi,

Ik kan hier wel keihard neerzetten dat een meisje mij maar zo moet nemen hoe ik ben maar dat is heel makkelijk zeggen als vrijgezel.

Ik zou toch proberen om zo vroeg mogelijk in de relatie te zeggen dat ik T ben. Accepteerd zij mijn T zijn: heel mooi! gedoogd ze het: minder mooi... maar er is een beetje speelruimte met mogelijk acceptatie en dat zij het toch ook wel leuk vind. Of ze wil er niks mee te maken hebben. Ze werd verliefd op een man toch vrouwelijker dan de meeste mannen maar een man. Met als gevolg een fikse ruzie en een relatie breuk.
Maar dan ben ik eerlijk geweest. en dat is ook heel belangrijk in een relatie.

Wat ben ik blij dat ik nog niet met dit bijltje heb gehakt. niet in een relatie en niet omdat ik nog niks aan familie heb verteld.
Gewoon omdat ik doodsbenauwd ben voor de reacties!!!

Tegenstrijdig ik weet het...

Greetzz, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik ga er toch wel een beetje vanuit dat degene die op mij valt wel aanvoelt dat er meer aan de hand is, andersom idem, je kiest niet iemand uit als je vantevoren al het gevoel hebt, die gaat daar problemen mee krijgen

voor de rest schijnt een partnerkeuze ook nog eens voor het grote deel bepaald te worden door je onbewuste, hoeveel je daar bewust een vinger in de pap hebt? geen id, weinig

Joy
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Joy schreef: ik ga er toch wel een beetje vanuit dat degene die op mij valt wel aanvoelt dat er meer aan de hand is, andersom idem

Helemaal mee eens...

een collegaatje weet van mijn T zijn en ze vind me veel vrouwelijker dan haar zoons of een ander meisje dat vraagt ben je homo... dat roept toch al op dat ik me vrouwelijker gedraag dan andere mannen.

Joy schreef: je kiest niet iemand uit als je vantevoren al het gevoel hebt, die gaat daar problemen mee krijgen

Weet je niet!!! liefde is een raar iets... Ik zou niet kunnen zeggen van de meisjes op wie ik verliefd ben geweest die doet niet moeilijk nee daar krijg ik vast problemen mee... het valt niet te zeggen. Zij kan zo tolerant wezen maar dat ze T* zijn absoluut not done vind. maar een ander meisje net anders om...

Joy schreef: voor de rest schijnt een partnerkeuze ook nog eens voor het grote deel bepaald te worden door je onbewuste, hoeveel je daar bewust een vinger in de pap hebt? geen id, weinig

Geen idee of dit zo is, bij mij meestal de wauw factor... en slank en blond
Maar dit zou best iets in het onbewuste kunnen zijn.

Greetzzz, Nataschja
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ja heeft dan meer iets van ' slikken of stikken' en dat laatste gebeurd dan op een dag. Ben het met iedereen eens dat het iets is wat best diep gaat in een relatie. Elsa
Laatst gewijzigd door Elsa op zo sep 05, 2004 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:ik ga er toch wel een beetje vanuit dat degene die op mij valt wel aanvoelt dat er meer aan de hand is, andersom idem, je kiest niet iemand uit als je vantevoren al het gevoel hebt, die gaat daar problemen mee krijgen

voor de rest schijnt een partnerkeuze ook nog eens voor het grote deel bepaald te worden door je onbewuste, hoeveel je daar bewust een vinger in de pap hebt? geen id, weinig

Joy
Joy,
Hoe zit het met jouw relatie dan? Heb je wel een vaste relatie met iemand? Ben je getrouwd en heb je kinderen?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

geen kids, niet getrouwd, gaat ook niet gebeuren

kan en wil momenteel niks met een ' vaste ' relatie,wat dat ook moge zijn

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

natascha <een collegaatje weet van mijn T zijn en ze vind me veel vrouwelijker dan haar zoons of een ander meisje dat vraagt ben je homo... dat roept toch al op dat ik me vrouwelijker gedraag dan andere mannen. >

-mm, je collega baseerd haar uitspraak op een vooroordeel, dat alle homoos vrouwelijk zouden zijn, en jij bevestigd dat vooroordeel

Joy schreef: je kiest niet iemand uit als je vantevoren al het gevoel hebt, die gaat daar problemen mee krijgen

Weet je niet!!! liefde is een raar iets... Ik zou niet kunnen zeggen van de meisjes op wie ik verliefd ben geweest die doet niet moeilijk nee daar krijg ik vast problemen mee... het valt niet te zeggen. Zij kan zo tolerant wezen maar dat ze T* zijn absoluut not done vind. maar een ander meisje net anders om...

-jij niet, ikke wel:) dat voel je toch wel een beetje aan lijkt me

Joy schreef: voor de rest schijnt een partnerkeuze ook nog eens voor het grote deel bepaald te worden door je onbewuste, hoeveel je daar bewust een vinger in de pap hebt? geen id, weinig

Geen idee of dit zo is, bij mij meestal de wauw factor... en slank en blond
Maar dit zou best iets in het onbewuste kunnen zijn.

-bijvoorbeeld die stoot van een meid met een lichaamsgeur die jouw niet prettig overkomt, hoef niet eens een smerige geur te zijn, ze kan nog zon stoot zijn, als jouw onbewuste jouw een signaal afgeeft,dat ze niet 'lekker' ruikt, houdt het op, of die stoot die onderhuids barst van de onzekerheid en angsten, dat pik je toch wel op

Joy
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hi,

Joy schreef: -mm, je collega baseerd haar uitspraak op een vooroordeel, dat alle homoos vrouwelijk zouden zijn, en jij bevestigd dat vooroordeel

Joy, ik wil niet zeggen dat alle homo's zich vrouwelijk gedragen, dat is niet zo... er zijn genoeg waarvan je niet merkt dat ze homo zijn, laat ik zeggen voor het gemak gewone mannen. Maar mijn collegaatje merkte gewoon dat ik anders ben dan "gewone jongens" (jongens zonder T gevoelens) Meer een meisje gevoeliger liever weet ik wat nog meer. Dit vertelde ze, nadat ik haar vertelde dat ik me meer een meisje voel... zij had het dus wel in de gaten. maar dat andere meisje dus niet. dat kwam pas nadat ik haar vertelde hoe de vork werkelijk in de steel zit.

Joy schreef: jij niet, ikke wel:) dat voel je toch wel een beetje aan lijkt me

Je wilt niet weten wat voor kluns ik meestal ben met meiden.... ik geef dus ook geen antwoord :wink:

Joy schreef: bijvoorbeeld die stoot van een meid met een lichaamsgeur die jouw niet prettig overkomt, hoef niet eens een smerige geur te zijn, ze kan nog zon stoot zijn, als jouw onbewuste jouw een signaal afgeeft,dat ze niet 'lekker' ruikt, houdt het op, of die stoot die onderhuids barst van de onzekerheid en angsten, dat pik je toch wel op

Inderdaad dat merkt iemand... hoe heet zoiets ook weer??? kan ook weer toegeschreven worden aan de wauw factor. Er zijn zoveel factoren die bepalen of je je wel of niet voelt aangetrokken tot een bepaalde persoon... zie het als een eerste indruk is die slecht dan blijft die meestal slecht, al doet de persoon nog zo zijn best om van die eerste indruk af te komen.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Hi,

Joy schreef: -mm, je collega baseerd haar uitspraak op een vooroordeel, dat alle homoos vrouwelijk zouden zijn, en jij bevestigd dat vooroordeel

Joy, ik wil niet zeggen dat alle homo's zich vrouwelijk gedragen, dat is niet zo... er zijn genoeg waarvan je niet merkt dat ze homo zijn, laat ik zeggen voor het gemak gewone mannen. Maar mijn collegaatje merkte gewoon dat ik anders ben dan "gewone jongens" (jongens zonder T gevoelens)

-ok, je collega gebruikte een vervangende verklaring omdat het niet bij haar opkwam dat er ook iets bestaat als transseksuelen, iig filterde ze er wel uit dat je ' anders' was:)

knip

Je wilt niet weten wat voor kluns ik meestal ben met meiden.... ik geef dus ook geen antwoord

-ok, maar, heeft dat niet vooral te maken met in je 'verpakking'?

Joy schreef: bijvoorbeeld die stoot van een meid met een lichaamsgeur die jouw niet prettig overkomt, hoef niet eens een smerige geur te zijn, ze kan nog zon stoot zijn, als jouw onbewuste jouw een signaal afgeeft,dat ze niet 'lekker' ruikt, houdt het op, of die stoot die onderhuids barst van de onzekerheid en angsten, dat pik je toch wel op

Inderdaad dat merkt iemand... hoe heet zoiets ook weer???

--geen id, kon er ok niet opkomen

kan ook weer toegeschreven worden aan de wauw factor. Er zijn zoveel factoren die bepalen of je je wel of niet voelt aangetrokken tot een bepaalde persoon... zie het als een eerste indruk is die slecht dan blijft die meestal slecht

-mm, tenzij je bereid bent daar over na te denken

bij mezelf weet ik dat mensen die mij op eerste gezicht, eerste indruk boeien of interesseren, al vrij snel afvallen, ik mijn mening herzie

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ja heeft dan meer iets van ' slikken of stikken' en dat laatste gebeurt toch op een dag. Ben het met idereen eens dat het iets is wat best diep gaat in een relatie. Elsa

hoe bedoel je elsa?

Joy
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:kweenie maar als ik dat gevoel zou krijgen bij een partner, dat ze me 'gedoogd' dan zou het snel afgelopen zijn, heb namelijk geen enkele zin me in te houden, daarnaast is die partner me niet waard als ze niet verder komt dan ' gedogen'

bij 'gedogen' is er volgens mij niet veel gelijkwaardigheid meer, en dat lijkt me toch zon beetje een basis voor een fatsoenlijke relatie

Joy
Joy schreef:geen kids, niet getrouwd, gaat ook niet gebeuren

kan en wil momenteel niks met een ' vaste ' relatie,wat dat ook moge zijn

Joy
Waarom wil je geen vaste relatie -- heeft het iets te maken met dat je geen zin hebt om je in te houden?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik heb genoeg aan mezelf momenteel,en is voor mij een 'vaste' relatie eerder belastend dan een aanvulling

Joy
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

He Joy,

Je dacht natuurlijk die Nataschja reageert niet meer, maar hier ben ik met weer een antwoord :D

Je wilt niet weten wat voor kluns ik meestal ben met meiden.... ik geef dus ook geen antwoord

-ok, maar, heeft dat niet vooral te maken met in je 'verpakking'?

Dat zou heel goed mogelijk zijn, je zelf vrouw voelen verliefd worden op een (hetero) meisje, toch proberen haar te versieren eventueel relatie... wat een zeldzaamheid is 8) Net of een meisje aanvoeld dat ik anders ben,(en dat zal ze ook wel voelen) Maar ik heb er lang over na gedacht, ik loop niet meer in zeven sloten te gelijk, ik ben (gelukkig) al een hele poos niet meer verliefd geweest... en eerlijk gezegd hoeft dat de eerste tijd ook nog niet te gebeuren. Laat de meiden nu maar eens achter mij aan lopen hehehe.
Dan is er ook nog iets dat verlegenheid heet!!! Ja, daar heb ik ook last van. En wanneer gebeurd dat... precies...bij dat leuke meisje.

Inderdaad dat merkt iemand... hoe heet zoiets ook weer???

--geen id, kon er ok niet opkomen

De stoffen heten Feromonen die mensen en dieren afschijden om een eventuele partner te lokken. het natuurlijke parfum. Opgezocht op het www... de biologie lessen al weer vergeten... en dat was het leukste vak op school :D :D :D

mm, tenzij je bereid bent daar over na te denken

bij mezelf weet ik dat mensen die mij op eerste gezicht, eerste indruk boeien of interesseren, al vrij snel afvallen, ik mijn mening herzie

Je hebt hiermee eigenlijk wel een punt verdient.
Maar een slechte eerste indruk die blijft meestal, hoe goed de persoon in kwestie zijn/haar best ook doet om die mening bij te stellen.
Hangt ook af van de welwillendheid van de persoon die de slechte indruk heeft opgedaan.

Nou, ik laat het hier eerst bij...

Groetjes, Nataschja
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Joy schreef:Ja heeft dan meer iets van ' slikken of stikken' en dat laatste gebeurt toch op een dag. Ben het met idereen eens dat het iets is wat best diep gaat in een relatie. Elsa

hoe bedoel je elsa?

Joy
Ik bedoel waar Daffie mee begon, het gedogen. Als je partner iets gedoogt dan laat je het maar gebeuren terwijl je het liever niet wilt. Dan is het slikken of stikken en zoiets vreet aan je. Elsa
Plaats reactie