Vingers

Algemeen

Moderator: Moderators

Lengte van jouw wijs- en ringvinger

Lengte wijsvinger is kleiner dan lengte ringvinger
19
56%
Lengte wijsvinger is gelijk aan lengte ringvinger
9
26%
Lengte wijsvinger is groter dan lengte ringvinger
6
18%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Lisa met een S schreef:Bij mijn linkerhand zijn ze ongeveer even lang. Rechterhand is mijn wijsvinger duidelijk langer.

Lisa
Hmm, nou je het zegt! Ik zie hetzelfde bij mijn handen, alleen is rechts de ringvinger langer...
Ben je links of rechtshandig ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Mijn ring vinger's zijn beide net iets langer dan mijn wijs vinger's, het scheelt niet veel.
Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Hier doe ik niet aan mee, jaa ik heb bouwvakkershanden en schaam me er rot voor :roll: :-? :oops:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ja okee, optie A, kan met een 19meter-truck net zo snel achteruit dan vooruit(schadevrij :wink: ) en met kaarten kan ik voortreffelijk overweg, maar het is ook mijn werk hè, kan er net zo goed overweg met een naaipatroon, waar sommige nog niet us een verschil uitmaken.....

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Mijn ringvinger is iets langer, maar kan goed geld uitgeven :lol: :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Moet men bij het vergelijken tegen de rug of tegen de palm van de hand aankijken? Want omdat de pezen in de arm toch iets anders aangespannen worden maakt dat toch wel een onmiskenbaar verschil...

Of is dit een domme vraag? :-?
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Elfi schreef:Moet men bij het vergelijken tegen de rug of tegen de palm van de hand aankijken? Want omdat de pezen in de arm toch iets anders aangespannen worden maakt dat toch wel een onmiskenbaar verschil...

Of is dit een domme vraag? :-?
Nee, het is geen domme vraag.
Want als je het weer van de palm bekijkt is de andere weer een klein beetje langer, bij mij.
groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Elfi schreef:Of is dit een domme vraag? :-?

Ik heb geleerd dat er geen domme vragen bestaan :wink:
Derya wanneer je je hand draait zie je het in spiegelbeeld en zie ik ook verschil.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Heb ze ook aan beide handen gelijk, goh weer een pluspunt erbij :D en alles wat tenminste 4 wielen heeft is in goede handen.... en kaartlezen? heb een paar jaar rally gereden en zijn op een enkele schuiver na altijd bij de finish aangekomen... dus ook dat is geen probleem.... hihihihihi maar vraag me toch steeds vaker af wat voor mensen ze toch telkens uitzoeken voor onderzoekjes.... val veel te vaak buiten de boot :-? ...... uhhh... varen ken ik dan weer niet :(
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

elfi schreef:Moet men bij het vergelijken tegen de rug of tegen de palm van de hand aankijken? Want omdat de pezen in de arm toch iets anders aangespannen worden maakt dat toch wel een onmiskenbaar verschil...
Elfi, FYI.
Normailiter bekijk je de hand van voren uit gezien vanuit de handpalm omdat anatomisch gezien de mens is gebouwd met de handpalmen naar voren. En dus de duimen omhoog. In deze stand zullen je spieren en pezen dus ook het minst worden aangespannen. Draai je je handen om dan zijn de twee botten in je onderarm (de 'radius' en 'ulna' oftewel in normaal nederlands 'spaakbeen' en 'ellepijp') gedraaid.

Zie bijgaand plaatje.

Afbeelding
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Elsa schreef: Derya wanneer je je hand draait zie je het in spiegelbeeld en zie ik ook verschil.
Hoi Elsa,
Als ik mijn hand van boven bekijk is mijn ring vinger een klein beetje langer.
Ga ik hem omdraaien en kijk ik vanaf mijn palm dan is weer mijn wijs vinger een klein beetje langer dan mijn ring vinger.
en dat is bij beide handen het geval.
Bekijk ik mijn hand van de zijkant dan zijn mijn wijs- en ringvingers weer even lang.
Vreemd he????
Zit een beetje vreemd in elkaar geloof ik.

Dus ik kan eigenlijk alle optie's kiezen.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Grappig dat ik bij de VU ook ooit eens een copy van mijn handen moest laten maken om dit onderzoek te steunen. Wat een kul zo te zien is het bij iedereen verschillend. Trans of geen trans travo of geen travo of wat dan ook nog meer :D
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Het is ook heel verschillend hoe je houding van je hand is. Maar ik ben wel nieuwsgierig geworden of het bij vrouwen nu echt anders is.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Kan de test niet meer doen, krijg er trillende handen van :roll:
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Nathalie schreef: Normailiter bekijk je de hand van voren uit gezien vanuit de handpalm
Zou ook een leuk onderzoek zijn om verschillen tussen vrouwen en mannen statistisch te onderbouwen: hoe bekijk je je eigen hand als je deze vraag wordt gesteld?
Misschien zijn er zelfs verschillen tussen vrouwen onderling, naar gelang zij gewoon zijn hun nagels te lakken, of niet :wink: .

<<groetjes

Voor de goede orde: ik bekeek mijn hand niet zoals men dat "normaliter" doet en ik ben niet gewoon mijn nagels te lakken.
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie