Hi,
verschillen tussen man en vrouw zijn in eerste instantie duidelijk, de natuur heeft het zo geregeld dat de voortplanting veilig gesteld is, daar gaat het om.
Maar hierna komt het funktioneren in de praktijk en wat blijkt dat uiteindelijk wat tussen de oren zit bepalend is, de hersenen bepalen ons gedrag en wat blijkt hele volkstammen "wijken" af van wat de natuur ons had voorbestemd, we kunnen her hele rijtje opnoemen van andere invulling van menselijke beleving, homo's, lesbiennes, bi-seksueel, transseksueel, enz.
Travestie (het omkleden) valt hier niet onder omdat verreweg de meesten hetero zijn en dus geen andere seksuele voorkeur hebben dan de natuur had bedacht, waarbij opgemerkt kan worden dat de seksuele voorkeur van een transseksueel (b.v. M/V) zowel M als V kan zijn.
Transgenderisme is mij niet duidelijk hoe te plaatsen als levensvorm het lijkt mij dat het beide M/V kan inhouden of beide gecombineerd.
Alhoewel we voor vele dingen in het leven ons afvragen waarom???, zelden of meestal nooit komt er een duidelijke verklaring, ik denk dat we het hiermee moeten doen in al deze gevallen..
Waarom iemand "T" gevoelens heeft en een ander niet, ik denk dat ergens een feit is dat na de allereerste keer hieraan toegeven dat het beviel, fijn was, goed voelde, (sommigen zeggen een herkenning maar dit lijkt mij sterk omdat een herkenning kan alleen gebaseerd kan zijn op een vroegere ervaring en die was er dus niet)en daarna zitten sommigen voor de rest van hun leven hieraan vast en sommigen ontwikkelen deze gevoelens verder.
Sommigen theorien of onderzoeken geven een handvat maar uiteindelijk is het "nog" niet voldoende.
Ik zelf denk dat het temaken heeft met een combinatie van faktoren, waarbij ik denk dat effect van hormonen op de hersenen voor de geboorte de basis is, maar zoals gezegd we weten het eenvoudig niet dus het antwoord is.....ik kan er ook niets aan doen ik ben gewoon mijzelf en daar gaat het om, einde verhaal.
groetjes, Adriana