EEN ROYAAL GEBAAR
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
Nou RTL-achtige ongenuanceerdheid of niet, als er goed gelezen is vind ik dus dat de "echte" vluchteling van mij mag blijven! maar de zogenaamde gelukzoekers en de criminelen daaronder zonder pardon met het predikaat oprotten bestempelen, passen niet in deze maatschappij!
En oke er zijn altijd kinderen bij betrokken die mogen inderdaad daar niet de duppe van worden, maar bij het crimineel gedrag van hun ouders worden ze toch ook betrokken? en in vele gevallen van deze criminelen zijn er hier zelfs geen gezinnen!
Zoals ik al zei voor de echte vluchteling met zijn gezin mag er best een generaal pardon komen, ben alleen de crimineel meer dan spuug zat!
En oke er zijn altijd kinderen bij betrokken die mogen inderdaad daar niet de duppe van worden, maar bij het crimineel gedrag van hun ouders worden ze toch ook betrokken? en in vele gevallen van deze criminelen zijn er hier zelfs geen gezinnen!
Zoals ik al zei voor de echte vluchteling met zijn gezin mag er best een generaal pardon komen, ben alleen de crimineel meer dan spuug zat!
Lisa, leer lezen. Ik zeg: soortgelijke situatie, oftewel: dat deze mensen ook een keer afhankelijk van iemand zullen zijn en dan het slachtoffer zouden kunnen worden van een mogelijk verkeerde beslissing. Dat hoeft dus niet persee uitzetting te zijn, maar wie weet, misschien wel het mogelijke verlies van hun baan wegens hun t-zijn ofzo? Misschien dat ze zich dan wat beter kunnen inleven in het leed van anderen.Lisa met een S schreef:Waar ik niet met Maruscha eens ben is dat ik het niemand toewenst om ooit in zo een situatie te moeten verkeren. Ook al komt het uiteindelijk helemaal goed, laat het je nooit meer los, en zelfs je kinderen, ook al hebben ze het zelf niet meegemaakt, zullen er de lidtekens van dragen.Lisa
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Niemand (ook ik niet) zit op criminelen te wachten, maar wat je hier schrijft is wel iets heel anders dan je eerste uitspraak ("zonder pardon" "kleine groepje echte vluchtelingen"). Hoe groot denk je dat het percentage criminelen eigenlijk is? En hoe groot schat je de kans dat de echte criminelen uberhaupt een verblijfsvergunning hebben aangevraagd, of wegblijven als ze uitgezet worden?Nancy Koppens schreef:Nou RTL-achtige ongenuanceerdheid of niet, als er goed gelezen is vind ik dus dat de "echte" vluchteling van mij mag blijven! maar de zogenaamde gelukzoekers en de criminelen daaronder zonder pardon met het predikaat oprotten bestempelen, passen niet in deze maatschappij!
Wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet opgespeurd dienen te worden etc., maar het gaat hier nog steeds voor het grootste deel om mensen die proberen een eerlijk bestaan op te bouwen. Zoals die Sengalees die zijn hele familie heeft verloren, werkelijk alleen op de wereld is, en dus zichzelf Nederlands heeft aangeleerd en als vrijwilliger bij bejaardentehuizen de boel verft. En dat soort mensen moet je in gedachten houden voordat je weer boude uitspraken doet, niet de criminelen.
Nancy, ik denk dat je je ten onrechte druk maakt over het onderwerp waar het hier over gaat. De criminelen waar je het over hebt zijn juist blij met hun illegaliteit en leven hun leven geheel buiten alle asielprocedures om. Die worden niet geraakt door pardon of uitzetting. Die vormen een heel ander probleem en kunnen beter niet als argument worden gebuikt om het algehele beeld van de asielzoeker zwart te kleuren.Nancy Koppens schreef: RTL-achtige ongenuanceerdheid <snip> zogenaamde gelukzoekers <snip> criminelen <snip> zonder pardon <snip> oprotten <snip> passen niet in deze maatschappij!
<snip> ben alleen de crimineel meer dan spuug zat!
<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ook dat wens ik niemand toe.Maruscha schreef:Lisa, leer lezen. Ik zeg: soortgelijke situatie, oftewel: dat deze mensen ook een keer afhankelijk van iemand zullen zijn en dan het slachtoffer zouden kunnen worden van een mogelijk verkeerde beslissing. Dat hoeft dus niet persee uitzetting te zijn, maar wie weet, misschien wel het mogelijke verlies van hun baan wegens hun t-zijn ofzo? Misschien dat ze zich dan wat beter kunnen inleven in het leed van anderen.
Maar verder ben ik redelijk met je eens in deze. Misschien dat dit stof tot denken geeft.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
-
- dagelijks aanwezig
Ja Maruscha leer lezen, zoals die Sengalees bedoel ik nou net ja! en zo zijn er vele die in mijn ogen wel blijven, en zeg daar niets anders mee dan in mijn eerste uitspraak.
Noem jij dan maar cijfers over wat jij denkt wat het percentage criminelen is onder bepaalde groepen mensen... ik zeg je het gelijk maar dat ik dat niet precies weet maar wel dat het hoog is!
En Janiek... hoe denk jij dat vele zich toen aanmelden op Schiphol zonder papieren? (die o.a. verscheurd in de toiletten lagen) en welke status zij wilde hebben om zo een nieuwe identiteit te verkrijgen? ook zij kwamen in de asielzoekers centrums terecht en inderdaad zijn die ook niet echt makkelijk op te sporen ja..... raar toch Janiek? logies dan toch! hebben zij op deze manier een legale asielzoeker status... en inderdaad worden die ook niet geraakt door pardon of uitzetting... raar toch he??
Noem jij dan maar cijfers over wat jij denkt wat het percentage criminelen is onder bepaalde groepen mensen... ik zeg je het gelijk maar dat ik dat niet precies weet maar wel dat het hoog is!
En Janiek... hoe denk jij dat vele zich toen aanmelden op Schiphol zonder papieren? (die o.a. verscheurd in de toiletten lagen) en welke status zij wilde hebben om zo een nieuwe identiteit te verkrijgen? ook zij kwamen in de asielzoekers centrums terecht en inderdaad zijn die ook niet echt makkelijk op te sporen ja..... raar toch Janiek? logies dan toch! hebben zij op deze manier een legale asielzoeker status... en inderdaad worden die ook niet geraakt door pardon of uitzetting... raar toch he??
-
- dagelijks aanwezig
Nancy Koppens schreef:Ja Maruscha leer lezen, zoals die Sengalees bedoel ik nou net ja! en zo zijn er vele die in mijn ogen wel blijven, en zeg daar niets anders mee dan in mijn eerste uitspraak.
Ik vind het prima dat je jezelf probeert te rehabiliteren, maar je zet jezelf wel een klein beetje voor schut op deze manier. Tenzij ik natuurlijk echt niet kan lezen en je iets heel anders hebt geschreven in je 1e berichtje ..Nancy Koppens schreef:Voor het kleine groupje echte vluchtelingen is een nationaal pardon zeer terecht heus maar door een heel grote groep uitbuiters is het wel erg scheef getrokken
-
- dagelijks aanwezig
Mijn god .. ondanks keihard bewijs durf je nog steeds te beweren dat je niet hebt geinsinueerd dat de meeste asielzoekers criminelen zijn? Wow, dat maakt je een nog grotere stijfkop dan ik benNancy Koppens schreef:Dat bedoel ik ja!
En zet ik mij hier voor schut?.. oke dan... maar jij doet dat al langer op dit forummet je gezeur!
Maar ik heb een goede tip voor je: ga zodirect eens op taal-les samen met wat asielzoekers, misschien steek je d'r nog wat van op ..
-
- dagelijks aanwezig
-
- dagelijks aanwezig
Nee, opruiende teksten roepen zonder ook maar enige intentie te hebben om deze aan feiten te koppelen, dat maakt je geen idioot.Nancy Koppens schreef:Goed lezen idioot! en begrijpen.... waar staat dat ik het één en ander omdraai? vele ja vele die mogen blijven, en er zijn er meer.... ja lees meer!!! die van mij het predikaat uitbuiter krijgen. bewijs? jij leeft van je bewijsjes om je gelijk te halen...
"Ja ze benne fout en het is zo want ik zeg het en ik weet het zeker dus het is zo en wij worten er de duppe van!"
Valt niets tegen in te brengen Nancy, deze discussie heb jij overduidelijk gewonnen
Ik ga niet eens proberen te begrijpen wat je hiermee denkt te bedoelen. Wat mij betreft is het speelkwartier voorbij ..Nancy Koppens schreef:waar zeg ik dan dat de meest geen crimineel zijn??