Vraag: travestie een must voor sex?

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Kim,

Om eerlijk te zijn het is wel leuker... maar niet echt noodzakelijk.
Het is maar net hoe het meisje in kwestie er tegen aan kijkt.
Als zij het ook leuk vind why not???

Alhoewel soms het ook weer eens behoorlijk irritant kan wezen...
Dat ik zou willen dat ik een "normale" hetero vent was... geen travestie gevoelens... het heeft me een relatie gekost. En ik wil dat eigenlijk niet nog eens mee maken.

De medaille heeft dus zoals altijd twee kanten...

de ene keer is het een welkome afwisseling terwijl je er op een ander moment echt niet aan moet denken.

Greetzzz, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Hallo Nataschja,

ik weet er alles van. TV heeft een leuke kant en een donkere kant. De donkere kant is dat het maatschappelijk niet geaccepteerd is en dat je dus als TV niet geaccepteerd wordt. Heel veel TV's proberen er op een gegeven ogenblik ook een punt achter te zetten door alle vrouwenkleren weg te doen. Heb ik dus ook gedaan. Dan gaat het een tijdje goed tot alles van voren af aan begint. Een TV-kennis van mij zei ooit tegen mij: 'Je bent ermee behept.' Je zit er mee opgescheept of je wilt of niet.

Toch is het eigenlijk vrij idioot. Je doet er niemand kwaad mee. Je vermoordt geen mensen zoals Saddam. Je begint geen oorlog zoals Bush. Je stort het land niet in een economische crisis zoals Balkenende. Integendeel, je helpt de economie vooruit door make-up en kleren te kopen. Je hebt er zelfs het wettelijke recht toe. Maar wordt het gewaardeerd? Afgezien van enkele vrouwen: nee, dus. Het wordt in de praktijk vaak niet echt geaccepteerd.

Tenslotte heb ik het zelf maar geaccepteerd. Maar ook dat helpt niet echt omdat je sociale omgeving/de samenleving dat dan nog steeds niet doet. Het enige serieuze argument van die sociale omgeving dat ik in zo'n 30 jaar TV zijn, heb gehoord, was: Het is sociaal niet geaccepteerd! En als je dan vraagt: 'Ja, maar waarom eigenlijk niet?,' blijft het stil of zegt men dat je niet van die moeilijke vragen moet stellen.

Ben je echter vrouw, dan is er geen enkel probleem. Loop gerust in mannenkleren! Niemand zal er aanstoot aan nemen. Een vrouw in mannenkleren wordt niet gezien als travestiet, of als vreemd. Maar dat verhaal gaat dus echt niet op als je (biologisch) man bent.

Het is zelfs nog gekker. Want die samenleving/cultuur weet zelf niet precies wat ze onder mannenkleren moet verstaan. Een Schot in een kilt beschouwen we b.v. niet als TV. Maar draag jij een kilt dan wordt het meestal wel weer gezien als TV. Ik heb een effen zwarte ASICS holbroek die toch echt (ook) voor mannen is gemaakt. Maar het lijkt een beetje een majo en daardoor wordt het toch weer gezien als TV.

Daarom zeg ik dat travestie een sexe-gebonden cultureel probleem is. En dat in een samenleving die sexe-discriminatie nadrukkelijk verbiedt. Het lullige is dat wij met de ellende zitten. De samenleving heeft een probleem en reageert dat op ons af. Daarom roep ik op ten strijde. Pik het niet langer. Gebruik je wettelijke rechten.

Liefs, Kim.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Tja Kim,
Woorden die voor velen zo herkenbaar zijn.
Ten strijde trekken, nou ga je gang zou ik zeggen. Je kop boven het maaiveld uitsteken heeft mij al genoeg gekost en ik ben er wat voorzichtiger mee geworden.

Een nobel streven dat zeker en ik hoop dat het nu eens wel gat lukken. Ik weet het klinkt laf maar ik begin er niet aan.
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Plaats reactie