Onthaar jij ook niet je benen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Hoi Martiene

Mijn wederhelft heeft er in zoverre "moeite" mee dat ze wil begrijpen hoe het komt.
Wat mij drijft, en/of wat mij bezielt en zo, wellicht is mijn partner dan een uitzondering.
Ze heeft wel als eis dat Carla er netjes en verzorgd uitziet
Nu is dat ook mijn streven, dus dat is geen probleem, alhoewel je natuurlijk altijd een persoonlijke smaak hebt.

Het doorgronden van wat tussen m'n oren zit is echter niet zo eenvoudig, psychiater, therapeut, en nog zijn we er niet.
Dat is wat mijn partner wil weten, verder wil ze gewoon met een vent naar bed, nou dat komt dan goed uit wat mij betreft, en geeft tevens mijn probleem weer.

Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat andere partners meer waarde leggen op het uiterlijk, nou als je daar een deal over maakt en er mee kunt leven is het toch prima.

Het is al vaker gezegd, maar ieder ervaart het T zijn op zijn eigen manier, en wat mij betreft is dat uitstekend.
Het leven is in z'n algemeenheid soms al moeilijk genoeg.

Kus, Carla
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Waar het mij eigenlijk om gaat is dat er soms erg gemakkelijk over wordt gedaan.
Gaatjes in de oren, ach dat moet toch kunnen.
Benen scheren, ik krijg bijna het gevoel afwijkend te zijn omdat ik het niet geheel glad maak. :(
Sorry hoor, maar zo voelt het soms wel.
Gelukkig weet ik zeker dat er heel veel, misschien wel een meerderheid, is die dit soort uiterlijk kenmerken niet kan doorvoeren.

Als je dat dan toegeeft wordt er naar mijn gevoel erg luchtig over gedaan in de trant van; ach dat valt wel mee en je moet het gewoon doen.
Persoonlijke redenen, relatie, werk, sport of om wat voor reden, worden dan heel gemakkelijk aan de kant gezet.
En geloof me, dat doet pijn. :cry:

Liefs,
Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Martiene schreef:Als je dat dan toegeeft wordt er naar mijn gevoel erg luchtig over gedaan in de trant van; ach dat valt wel mee en je moet het gewoon doen.
Persoonlijke redenen, relatie, werk, sport of om wat voor reden, worden dan heel gemakkelijk aan de kant gezet.
Ik ken 't gevoel...

Kies vooral voor de oplossing die bij jou past en probeer de mening van de rest van je af te zetten: zij zijn niet jou en alleen jij kunt je eigen oplossingen het beste op hun waarde schatten.

Sterkte!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Frederique_ schreef:
Martiene schreef:Als je dat dan toegeeft wordt er naar mijn gevoel erg luchtig over gedaan in de trant van; ach dat valt wel mee en je moet het gewoon doen.
Ik ken 't gevoel...

Kies vooral voor de oplossing die bij jou past en probeer de mening van de rest van je af te zetten: zij zijn niet jou en alleen jij kunt je eigen oplossingen het beste op hun waarde schatten.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Als je alleen toegeeft aan je eigen idee en mening, en die van anderen opzij zet, bestaat de kans dat je nooit een stapje verder komt.
Anderen kunnen je nl. juist laten zien dat bepaalde zaken niet zo erg hoeft te zijn als je soms wel denkt.
Wil niet zeggen dat je klakkeloos moet doen wat anderen zeggen, maar het mag je wel degelijk aan het denken zetten. En sommige zaken (zoals oorknopjes) zijn inderdaad veel minder ingrijpend dan de meeste wel denken.
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Cynthia,

Dan zijn we het niet eens ;-)

Ik ben van mening dat iedere T* uiteindelijk het beste weet wat z(h)ij kan doen of laten. Wij kunnen op afstand aangeven hoe ons proces geweest is of wat wij, vanuit onze ervaringen, inschatten wat wij zouden doen als we in een ander haar schoenen staan. Maar wat we niet kunnen is voor die specifieke T* aangeven wat voor haar (hem?) het beste is: daarvoor is internet te onpersoonlijk en kennen we de situatie van die ander per definitie niet goed genoeg.

Je schrijft dat de kans bestaat dat als je alleen aan je eigen idee en mening toegeeft dat de kans bestaat dat je dan nooit verder komt. Dat zou kunnen, maar zou het niet zo zijn dat in dat geval iemands eigen gevoel dat iemand verder wil zoiemand dan niet verder zal helpen? En als dat niet zo is - wie zijn wij dan om te vertellen dat een andere T* verder zou moeten?

Naar mijn mening bestaat er niet één eindvorm van "algeheel geluk". Daarvoor zijn mensen (en hun omgevingen) te verschillend. En daarom zal ieder zijn/haar eigen geluk moeten vinden. Dat zullen mensen toch echt zelf moeten doen. Wat jij beschrijft t.a.v. psychiaters (dat die niet kunnen aangeven wat een T* is maar dat die T* zelf zal moeten werken en zoeken om dit uit te vinden) geldt net zogoed voor een forum. Het is denk ik goed om als schrijvers op een forum een ander de ruimte te laten om adviezen wel/niet op te volgen (en dus niet te schrijven alsof er maar één oplossing is en dat dat die van de schrijver is). Uit eigen ervaring weet ik dat dat op dit forum lang niet altijd gebeurt en dat dat type berichten best heel pijnlijk kan zijn.

Groetjes,

Frederique
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

[/quote]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Als je alleen toegeeft aan je eigen idee en mening, en die van anderen opzij zet, bestaat de kans dat je nooit een stapje verder komt.
Anderen kunnen je nl. juist laten zien dat bepaalde zaken niet zo erg hoeft te zijn als je soms wel denkt.
Wil niet zeggen dat je klakkeloos moet doen wat anderen zeggen, maar het mag je wel degelijk aan het denken zetten. En sommige zaken (zoals oorknopjes) zijn inderdaad veel minder ingrijpend dan de meeste wel denken.[/quote]

Dit is nou iets wat ik bedoel. Er wordt vrij gemakkelijk gedacht over het wel plaatsen van gaatjes.
Je ken de persoonlijke omstandigheden niet.
Ik weet ook wel dat het voor een man niet vreemd is om 2 gaatjes in de oren te hebben.
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Frederique

Dan zijn we het maar oneens, maar wat je nu zegt klopt niet.
Niemand kan het helemaal op eigen houtje doen; iedereen heeft input van anderen nodig. Niet omdat anderen je gaan vertellen wat je moet doen, maar wel om je mening te kunnen vormen, om ideeen op te doen en soms gewoon als een praatpaal. Dat weet je toch wel uit eigen ervaring?

En soms kunnen anderen je net dat zetje geven wat je nodig hebt om een stap te doen. Maar dat lukt alleen als je er zelf ook aan toe bent!
Dus laten we de invloed van anderen niet overdrijven alsjeblieft.
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Cynthia,

Ik denk dat we langs elkaar heenpraten. Ik denk dat jij bedoelt dat je als T* niet zonder andere T*'s kunt. Dat klopt voor een belangrijk deel wel, denk ik. Je hebt gelijk dat ik in ieder geval niet zonder andere T*'s zou kunnen (zowel life als via de verschillende forums).

Wat ik bedoel (en wat ik denk dat Martiene ook bedoelt) is dat het soms wel lijkt alsof T*'s voor elkaar willen beslissen dat "iets niet erg is". Of dat "iemand het gewoon maar moet proberen". Of dat "mensen overdrijven dat iets niet kan". En soms ook dat "iets echt niet kan" of dat iemand "iets niet moet doen". Dat zijn allemaal stellingen die met zo'n overredingskracht gesteld worden gesteld dat een T* wel heel sterk in de schoenen moet staan om niet te denken dat ze gek is. Als je als beginnende T* dit soort berichten leest doet dit pijn.

Later leer je daar afstand van te nemen en weet je dat niet jij gek bent maar dat de auteur van zo'n bericht te weinig inlevingsvermogen heeft. Of dat ze te veel volgens één steriotype beeld naar andere T*'s kijkt. Of dat ze te veel volgens één steriotype beeld naar de Nederlandse maatschappij kijkt. De toon van dit soort berichten is vaak heel betuttelend, omdat die T*'s het T*-gevoel en de situatie van een ander niet kennen en daar toch een mening over hebben. Uiteindelijk moet de T* in kwestie zelf bepalen wat ze wel/niet doet en zelfs als ze iets (niet) doet terwijl een half (heel?) forum dat onzin of verkeerd vindt kan dat wel goed bij die T* passen. En als iemand iets doet wat bij haar (en haar situatie) past dan is het gewoon goed, wat de rest van het forum daar ook van vindt. En dat is wat ik bedoelde.

Groetjes,

Frederique
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Cynthia schreef,
Niemand kan het helemaal op eigen houtje doen; iedereen heeft input van anderen nodig
Ben ik helemaal mee eens
Als ik geen support van anderen had gehad was ik waarschijnlijk niet zo geweest als ik nu ben.
En ik bedoel de vrijheid die ik voel zodra ik lekker mezelf kan zijn, en zeker ook met uitgaan.
Zeer waarschijnlijk was ik uiteindelijk wel zover gekomen, maar zeker niet in dit tempo
Zeker met wat dan "de coming out" wordt genoemd, is een steun erg plezierig hoor
Kus, Carla
Victoria
daar ben ik weer

Bericht door Victoria »

mireille schreef: Aan de andere kant is het tegenwoordig ook normaal voor de man om te ontharen, als je nm de mannenprodukten van veet eens bekijkt (tussen twee haakjes, iemand daar ervaring mee ?)
Hoi Mireille, zelf heb ik Veet voor mannen ook geprobeerd en het werkt goed (heb alleen oksels gedaan) en het ruikt minder sterk dan die voor vrouwen.

Liefs,
Victoria
xxx
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Op het gevaar af een egocentrische bitch gevonden te worden die zich absoluut niet kan inleven in een ander (wat is het toch mooi als de wereld zo zwart/wit is he?), even iets quoten wat ik toevallig tegenkwam op een ander forum:

Winnaars hebben een plan
Verliezers hebben een excuus.

Winnaars zeggen mogelijk
Verliezers zeggen moeilijk

Winnaars doen dingen gebeuren
Verliezers wachten tot iets gebeurt.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Egocentrisch, Maruscha? Als je goed nadenkt dan klopt die tekst die je zojuist dropte volkomen.
liefs, Josette
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Winnaars zijn verliezers die een tijdje uitstel krijgen
(Koos van Zomeren, Een deur in oktober)
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joyce_ schreef:Winnaars zijn verliezers die een tijdje uitstel krijgen
(Koos van Zomeren, Een deur in oktober)
Ben ik toch benieuwd hoe deze uitspraak zich relateert tot de discussie.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Maruscha schreef:Ben ik toch benieuwd hoe deze uitspraak zich relateert tot de discussie.
Hoi Maruscha,

Ik kon jouw quotes over winnaars en verliezers zelf ook al niet helemaal plaatsen in deze discussie (maar dat kan aan mij liggen) en misschien kan je dat nog toelichten. Vond toch dat ik even wat 'tegengas' moest bieden in het winnaars/verliezers denken.

Joyce
Plaats reactie