Zorgpremies gaan zeer fors stijgen, zoals in Zwitserland

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben tegen de nieuwe basisverzekering.

Ja
12
41%
Geen mening
5
17%
Nee
12
41%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Vind ook dat je pas in de loop van volgend jaar kunt gaan bekijken of het nu wel of niet werkt en of die zorgtoeslag nu wel of niet een wassen neus is. Maar moet er wel bij zeggen dat ze flink tekeergaan de laatste tijd. Zelf ben ik herkeurd en tot onder de 15% arbeidshandicap grens gekomen zodat mijn wao deze maand voor het laatst uit betaald is. Mijn daaraan gekoppelde WW uitkering is per 1 december ook gestopt en ben dus nu afhankelijk van een tegemoetkomings regeling voor inkomens verlies (Een TRI Uitkering noemen ze dat) maar die is maar voor zes maanden en dan zal ik als ik nog geen werk heb een bijstandsuitkering moeten gaan aanvragen. Is nog maar de vraag of ik die dan krijg en hoe ik het dan moet gaan redden. Ben inmiddels zover dat ik mijn huis moet gaan opgeven om het hoofd boven water te houden. Gelukkig valt dat samen met de drang mezelf los te maken van mijn bezittingen zodat ik wat meer bewegingsvrijheid heb dus ervaar het ook een beetje als een prikkel die me stimuleert actie te ondernemen in mijn leven. Tsja en dat is toch ook een beetje de bedoeling van deze nieuwe regeltjes en dergelijke. Dus ondanks alles geloof ik wel dat sommige dingen die de regering doet kunnen gaan werken zolang de oppositie scherp blijft en de bottle necks aan de kaak stelt voor de boel onveranderlijk van kracht wordt. Ten slotte denk ik dat we binnenkort toch ook een keer de resultaten van alle bezuinigingen moeten gaan merken. Ondanks al het geklaag moet men ons landje toch maar weer economisch op de rit krijgen. Da's een ondankbare taak en gaat vaak samen met een hoop geklaag en gejammer vanuit de bevolking. Ik wacht wel af wat er gebeurt. Over niet al te lange tijd krijgen we toch weer verkiezingen en
dan verandert er vast ook weer een hoop de goeie kant op met dat links blok langzaam weer in opkomst. 8)
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Joanne

Vervelend te horen hoe het met je gaat en dat je nog steeds geen baan hebt kunnen vinden.
Een tijdje terug leek je toch erg op de goede weg na het behalen van je diploma en die stage op school.
Bovendien zegt men dat de markt voor It'ers aan het aantrekken is.
Dan moet er voor jou toch wat te vinden zijn?
Cyn.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Wat Cynthia zegt, dacht ik ook. Joanne, heb je al een keer bij de lokale luchthaven (vliegveld Lelystad), Donkervoort, Luchtvaartmuseum, gemeente, poldermuseum, enz. gekeken? Of een open sollicitatie naar hun gestuurd? Hoe staat het met je CV? Je netwerk, jij met je vlotte babbel kent toch wel mensen? Of heb je al een keer op https://www.werk.nl/ of http://www.nationalevacaturebank.nl gekekken?
liefs, Josette
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Tsja ben wel druk bezig met allerlei sollicitaties en het is ook inderdaad zo dat ik steeds vaker op gesprek moet komen en zo. Maar tot nu toe steeds afgewezen om uiteenlopende redenen. Heb daardoor ook lang getwijfeld of het misschien komt omdat mensen me als TS herkennen of iets dergelijks maar hoor vaak van vrienden en kennissen dat ik niet de enige ben die er zo voor staat qua soliciteren. Struikel voornamelijk op gebrek aan werkervaring en het niet hebben van mijn rijbewijs maar dat laatste is hopelijk met een maand of twee geregeld. Nog tien lessen en dan moet ik afrijden en kan nog niet helemaal bevatten hoe vrij ik daardoor wordt. Meer kans op werk. Totale onafhankelijkheid en een stuk meer zelfvertrouwen. Anyway dus ondanks alles ga ik toch ook stapje voor stapje vooruit nog. Toch heb ik besloten dat ik mijn huis opgeef. Het is een te groot huis voor mij alleen en heb er toren hoge kosten aan waardoor ik me heel erg beperkt voel om mijn eigen wereld te gaan ontdekken. Daarnaast heb ik nog schulden uit mijn vorige leven en als ik die af wil betalen en ook nog een beetje leuk wil leven kan ik beter bij iemand een kamer huren voor een aantal jaren. Heb toevallig twee hele leuke adressen waar ik terecht kan en tegen de tijd dat ik klaar ben om een nieuw leven op te starten dan kan ik mijn huis hier in Lelystad zo uitzoeken omdat ik ergens bovenaan de wachtlijst sta. Ook kan ik dan nog kiezen voor Amsterdam aangezien ik dan ook al negen jaar op de wachtlijst voor A'dam sta. Dit huis wat ik nu heb houdt me tegen in mijn zelfontplooing die in volle gang is momenteel. Dus ja vervelende verhalen maar toch een algemeen gevoel van positiviteit en progressie. Ben volgens mij nu aan het leven vanuit Joanne in plaats vanuit Jeroen en dat wil ik op de een of andere manier symboliseren door eindelijk echt te breken met de plek waar ik mijn transitie heb doorlopen denk ik. Maar enfin ik voel me ondanks die uitkeringsshit verder prima hoor. Ben echter wel een beetje door elkaar geschudt door het plotselinge veranderen van mijn inkomen. En ja daar hoort de nieuwe zorglast ook bij vanaf Januari. Ik betaal nu 66 euro per maand voor mijn ziektekosten en is maar de vraag hoeveel ik verdien in Januari en hoeveel mijn premie dan wordt. Maar goed ik zie dus wel. Me vooraf druk maken verandert helaas niets aan het feit en achteraf jammeren ook niet. En qua werk heb ik ook al weer een nieuwe optie aangereikt gekregen van het CWI. Er schijnt een nieuwe functie erg gevraagd te zijn in de IT op het moment en die vraag gaat erg groeien is de prognose. Software testen!!!! Werd mij door een detacheringsbureau uitgelegd en later door het CWI nog eens bevestigt. Schijnt dat als ik iemand vind die me een baan kan garanderen na een bepaalde cursus die ik daar voor zou moeten doen dat de Gak die cursus ook nog wel eens voor me zou kunnen betalen. Zeker ook omdat men de unieke situatie waar ik als TS in zit begint in te zien. We zijn dan ook een nieuw reintegratie traject gestart waar ik hopelijk wat intensiever begeleidt wordt en de focus ligt op het verkrijgen van een soort kruiwagen middels proefplaatsingen en dergelijke. Ga morgen bellen met hen voor info over dat software testen en de mogelijkheden daarin voor mij. Niets aan het handje dus behalve dan dat ik wat vrijheid wil en door mijn uitkeringstop daar al wat vroeger aan ga beginnen dan ik gepland had :D
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Een heel verhaal, maar ik kan je i.i.g. een ding verzekeren:

Aan goede testers is een duidelijk gebrek. Ik ben zelf bezig onze nieuwe afdeling te bepalen, en een tester hoort daar ook bij (helaas voor jou moet hij of zij in dit geval ook Java ontwikkelaar zijn).

"De ICT'er" bestaat niet, net zoals "De t-girl" niet bestaat. Van sommige type ICT'ers zijn er genoeg, maar vindt maar eens een echt goede Java ontwikkelaar, die ook nog communicatief vaardig is. Serieus, vind hem, en ik zal je eeuwig dankbaar zijn ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Dat is vaak een probleem met IT personeel he? :D De kennis is er absoluut maar de sociale omgangsvormen om deze kennis over te brengen dan weer niet maar ook daar heb ik dan weer geluk in. Jammer dak geen Java ken 8) Maar deze tante komt er wel.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Dat is vaak een probleem met IT personeel he? :D De kennis is er absoluut maar de sociale omgangsvormen om deze kennis over te brengen dan weer niet maar ook daar heb ik dan weer geluk in. Jammer dak geen Java ken 8) Maar deze tante komt er wel.
Ik twijfel er geen moment aan ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne,

Leuk, software testen! Heel erg veel succes bij je reintegratie, ook ik geloof absoluut dat je er komt!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Nathalie schreef:Wat is nou het probleem, dames.

We willen toch allemaal een kwalitiatief betere zorg, minder grote wachtlijsten, goed opgeleide artsen en verpleegkundigen, professionele en innovatieve diagnostiek, zorg en nazorg ? Zulks moet nu eenmaal ergens van betaalt worden. 20 jaar geleden was een SRS een uitzondering. Moet je eens kijken wat er nu allemaal kan. 't zelfde geldt voor vele ingrepen dotters, open hartoperaties, kankerzorg en -onderzoek en ga zo nog maar even door.

Natuurlijk wordt het allemaal duurder. Maar we willen (of nee: éisen) ook allemaal steeds sneller, beter en meer. En daar is niets mis mee, denk ik. Maar het heeft zijn prijs.

Een mooi voorbeeldje: Wie gaat er nog naar de huisarts voor een verzwikte enkel ? Jij misschien wel, maar de halve goegemeente gaat direct naar de Eerste Hulp want daar helpen ze je meteen, hoef je niet op je huisarts te wachten en maken ze direct een stel röntgenfoto's. Want stel dat ze iets missen. Kosten: minstens 300 euro i.t.t. tot een consult van plm. 30 euro bij je huisarts.

Need I say more ?
Yep! Helemaal mee eens.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Klopt ook wel wat er hier boven staat maar in sommige gevallen gaat die vlieger nu eenmaal niet op. Er zijn Nederlanders genoeg die terecht klagen.
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ja, degenen die meer belasting betalen dan een ander en er minder voor terugkrijgen.

Het blijft derhalve een oneerlijk systeem, hoe je het ook wendt of keert.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Coco schreef:Ja, degenen die meer belasting betalen dan een ander en er minder voor terugkrijgen.

Het blijft derhalve een oneerlijk systeem, hoe je het ook wendt of keert.
Als je meer belasting betaald dan verdien je ook beter en kan je dus ook meer missen. Je hebt waarschijnlijk je baan nog. Wees blij!!!! Ik wil jou wel eens horen als je er uit gekickt wordt en een uitkering van 800 krijgt praten we dan verder oke.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Been there, done that. Ik ken beide zijden van de medaille. Maar ik ben niet bij de pakken gaan neerzitten, heb mijn schouders eronder gezet en ben weer op het goede spoor terecht gekomen. Je moet er wel wat voor doen, Esther. Het komt je niet aanwaaien. Niet dat ik wil zeggen dat jij je best niet doet of hebt gedaan, begrijp me niet verkeerd.

De zorgtoeslag vind ik echter onevenredig verdeeld. En al vind je honderd keer dat ik er naar verdien als ik meer belasting betaal dan een ander, ik vind dat ik ook wel wat voor die belasting terug mag krijgen. Ik werk er ten slotte ook voor.

Als het aan mij lag, werd die zorgtoeslag vandaag nog afgeschaft.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoe zit 't met WAO'ers die goedgekeurd worden (terwijl ze de kracht niet hebben om te werken)? Ook voor hen weg met de zorgtoeslag?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Hoe zit 't met WAO'ers die goedgekeurd worden (terwijl ze de kracht niet hebben om te werken)? Ook voor hen weg met de zorgtoeslag?
De zorgtoeslag wordt gebaseerd op je jaarinkomen. Als je boven een bepaalde grens komt (in het afgelopen jaar), heb je pech.

Het lijkt me niet dat je met een WAO uitkering die grens overscheidt.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie