hebben jullie al goede voor nemens voor 2006 ??

Algemeen

Moderator: Moderators

kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Mijn grootste wens op dit moment is eigenlijk: OPRUIMEN! Gewoon troep weg doen, dingen ordenen. Eindeloos veel opruimen. Een mens dat goed opgeruimd heeft, is een geordend mens, is een gelukkig mens, denk ik wel eens.

2005 was in ieder geval voor mij (tot nu toe, je weet nooit) qua resultaten een fantastisch jaar. Mijn grootste en belangrijkste probleem (dat ik behoorlijk somber in zag, zo erg dat ik er bij tijden depri van was) is op een volstrekt onverwachte manier zo perfect en ideaal opgelost, dat je het als gewoon mens eigenlijk niet zou willen geloven.

Ik heb de neiging een beetje in problemen te denken. Daar maak ik dan een lijstje van. Zo dat het belangrijkste probleem bovenaan komt te staan, etc. Sommige mensen hebben me in verband daarmee wel eens beschuldigd van een negatieve kijk op de wereld. Je zou niet in problemen moeten denken. Tjaa... Vermoedelijk had ik het probleem dan ook niet opgelost en zeker niet op zo'n fantastische manier.

Wat me ook opvalt, is dat het wel heel normaal is om goeie voornemens te maken bij het begin van het nieuwe jaar. Maar is het eigenlijk niet veel belangrijker om nu eens te bedenken wat er het afgelopen jaar allemaal goed is gegaan?

De beste wensen voor 2006,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Kim,

Ik denk dat het eind van het jaar een van de goede momenten is om te kijken wat er gebeurd is en hoe je in het komende jaar verder wilt. Als je 't afgelopen jaar vaak genoeg bij jezelf stilgestaan bent ligt dit in elkaars verlengde ;-).

Mijn goede voornemen voor 2006 is om niet te zoeken, maar om te vinden.

Iedereen de beste wensen en vind ze!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Erotic Esther
daar ben ik weer

Bericht door Erotic Esther »

ik ga vooral veel feesten, vooral als esther !!!
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik heb meerdere goede voornemens, maar maar eentje die direct betrekking heeft op dit forum. Ik ben namelijk van plan in het komende jaar geen berichten meer te plaatsen hier. Ik zit nu op bijna 750 berichtjes, en het is genoeg geweest, ik heb het eigenlijk ook wel een beetje gehad.

Ik heb het gehad met mensen die vragen beantwoorden die niet eens aan hun gericht waren, of die vragen al direct aanvallen omdat deze volgens hun niet kunnen.

Ik heb het gehad met mensen die zo druk bezig zijn totale vrijheid te prediken dat ze iedereen die het daar niet mee eens is de grond in proberen te boren. Je wordt nu al aangevallen als je iemand alleen maar waarschuwt dat deze site misschien niet voor hem of haar bedoeld is.

Ik heb het gehad met mensen die weigeren de moeite te nemen hetgene wat ze hebben geschreven even op de grootste taal-en tikfouten te controleren, en boos worden als je daar iets over zegt. Ik verwacht echt geen foutloos Nederlands, maar soms is het werkelijk bij de beesten af.

Ik heb het gehad met mensen die niets maar dan ook niets vrouwelijks hebben, maar die ik wel verplicht met 'haar' en 'zij' moet aanspreken.

Ik heb het gehad met mensen die steeds pochen er zo perfect vrouwelijk uit te zien en andere mensen afkatten, maar niet het lef hebben een foto te plaatsen.

Ik heb het gehad met jankers die 'zo graag meer zouden willen maar dit niet kunnen i.v.m. familie/ omgeving/ werk/ sportvereniging/ de postbode'. Je leeft voor jezelf, als jij de beslissing neemt om niet toe te geven is dat echt geen schande: er over zeuren wel.

Ik heb het gehad met mensen die voortdurend de discussie hun kant op proberen te trekken, voortdurend hun eigen situatie onder het licht brengen ook al vraagt niemand daar om.

Ik heb het gehad met mensen die de wijsheid prediken, en dat zogenaamd in naam van anderen doen.

En ik heb het vooral gehad mezelf voortdurend te moeten verdedigen omdat ik zogenaamd zou willen dat iedereen mijn weg volgt, terwijl ik dat nooit maar dan ook werkelijk nooit heb beweerd. Dat ik zogenaamd eis dat iedereen mijn definities overneemt terwijl ik dat nooit heb beweerd.

Ik ben trouwens echt niet te beroerd mijn hand in eigen boezem te steken: aan sommige punten hierboven ben ook ik schuldig geweest. Welnu, daar is een eenvoudige oplossing voor: ik stop gewoon met schrijven, kan ik i.i.g. die fouten niet meer maken ;) Ik zal wel nog blijven 'lurken', want zo heel af & toe komt er iets voorbij wat best wel de moeite waard is, en het zou zonde zijn dat te missen.

Ik wil wel positief eindigen: vorig jaar rond deze tijd had ik het flink aan de stok met Lisa. Dit jaar heeft zij mij echter diverse malen verbaasd door haar goede, intelligente bijdrages, en ik moet eerlijk bekennen dat mijn mening over haar flink is bijgedraait. Wie weet geldt dat voor anderen ook in de toekomst.

Vandaag & morgen zal ik nog kijken of ik mijn aantal op een mooie 750 rond kan krijgen, en daarna is het wat mij betreft afgelopen. Al zeg ik nooit nooit: het blijft tenslotte een voornemen ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Maruscha schreef:Ik heb meerdere goede voornemens, maar maar eentje die direct betrekking heeft op dit forum. Ik ben namelijk van plan in het komende jaar geen berichten meer te plaatsen hier. Ik zit nu op bijna 750 berichtjes, en het is genoeg geweest, ik heb het eigenlijk ook wel een beetje gehad.

(....)

Vandaag & morgen zal ik nog kijken of ik mijn aantal op een mooie 750 rond kan krijgen, en daarna is het wat mij betreft afgelopen. Al zeg ik nooit nooit: het blijft tenslotte een voornemen ;)
Je, en goede voornemens, ik doe er zelf nooit aan, zijn er vooral om gebroken te worden Maruscha. Op het moment ben je toch nieuwsgierig en ga je in 2006 toch weer op minimaal één posting, of meerdere, reageren. :wink:
liefs, Josette
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Josette schreef:Je, en goede voornemens, ik doe er zelf nooit aan, zijn er vooral om gebroken te worden Maruscha. Op het moment ben je toch nieuwsgierig en ga je in 2006 toch weer op minimaal één posting, of meerdere, reageren. :wink:
Het probleem is dat mijn nieuwsgierigheid hier niet echt wordt geprikkeld, als ik reageer doe ik dat bijna alleen maar uit irritatie, en dat is geen goede insteek.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Tsja misschien heb je wel gelijk.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha schreef:vorig jaar rond deze tijd had ik het flink aan de stok met Lisa. Dit jaar heeft zij mij echter diverse malen verbaasd door haar goede, intelligente bijdrages, en ik moet eerlijk bekennen dat mijn mening over haar flink is bijgedraait.
Voor mij geldt hetzelfde Maruscha. Het ga je goed!

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Maruscha schreef:Het probleem is dat mijn nieuwsgierigheid hier niet echt wordt geprikkeld, als ik reageer doe ik dat bijna alleen maar uit irritatie, en dat is geen goede insteek.
Hmm. . . klinkt slecht.
liefs, Josette
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Josette schreef:
Maruscha schreef:Het probleem is dat mijn nieuwsgierigheid hier niet echt wordt geprikkeld, als ik reageer doe ik dat bijna alleen maar uit irritatie, en dat is geen goede insteek.
Hmm. . . klinkt slecht.
Is dat zo ? Je maakt je wel ergens druk over en klimt daarvoor in de pen. Dat is mooi. Natuurlijk is het jammer dat het voor jouw gevoel dan voor dovemans oren bestemd is. En op een dag dan heb je het. Je laat het allemaal achter je en gaat verder. Ik wens je dan ook veel succes.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Je kan je ook afvragen wat die irritatie triggert... Vaak zijn dat spiegeltjes... Kleine dingetjes die ook in jezelf zitten...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Chantal C. schreef:
Je kan je ook afvragen wat die irritatie triggert... Vaak zijn dat spiegeltjes... Kleine dingetjes die ook in jezelf zitten...
Die was ik inderdaad nog vergeten: ik heb het gehad met mensen die dr.Phil-achtige 'wijsheid' spuwen die meestal werkelijk nergens op slaat.

Mijn lieflijke assistente Chantal dames en heren, geef haar een applaus!
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Maruscha schreef:Die was ik inderdaad nog vergeten: ik heb het gehad met mensen die dr.Phil-achtige 'wijsheid' spuwen die meestal werkelijk nergens op slaat.

Mijn lieflijke assistente Chantal dames en heren, geef haar een applaus!
Dr Phil. Ik wist niet wie dat was maar dat is dus die goeroe bij Oprah Winfrey, in NL te zien bij RTL4. Je zult wel niets missen als je het niet ziet.

Ik dank Chantal voor de assistentie, maar ik geef geen applaus. Ik ben geen klapvee. :D :D
liefs, Josette
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Maruscha,

je bent boos op ongeveer iedereen en ook op mij. Het spijt me dat ik (en anderen) over je heen gevallen ben (zijn) naar aanleiding van je vraag. Als je schrijft en je beweert ook duidelijk iets, gebeurt het van tijd tot tijd dat iedereen of bijna iedereen over je heen valt. Dat is niet leuk, maar daar moet je wel tegen kunnen. Als je dat niet wilt, moet je niet schrijven of moet je alleen nog trivialiteiten schrijven, maar eigenlijk zeg je dan dus ook niets meer. Waarom zou je uit angst voor de reacties van andere mensen je de mond laten snoeren?

Denk aan de beroemde uitspraak van Albert Einstein toen er naar aanleiding van de relativiteitstheorie een boekje verscheen, getiteld: Honderd wetenschappers tegen Einstein. Hij merkte toen op: Als ik echt ongelijk had, was 1 wetenschapper ook wel genoeg geweest.

Een goed 2006,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Kim, maak jezelf niet belangrijker dan je bent okay? Ik ben niet boos op jou of wie dan ook hier, ik steek mijn energie voortaan liever in andere zaken.

Trouwens, als je denkt dat ik puur en alleen door 'die vraag' tot dit besluit ben gekomen zit je er wel heel ver naast. Doe jezelf eens een plezier, struin eens een keertje door de archieven hier heen, kun je nog interessante dingen tegenkomen ..
Plaats reactie