Hoi Robin,
De reden dat ik je die vragen stelde was vooral dat ik vermoed dat je niet helemaal door hebt wat jouw manier van schrijven ('t is mijns inziens meer de manier van schrijven dan de inhoud van wat je schrijft) met een ander doet. Wat ik hieronder schrijf moet je niet zozeer zien als een aanval of een verwijt - je bent zoals je bent en als jij je daar goed bij voelt dan is dat voor mij o.k. Ik hoop je wel een spiegel voor te houden. Misschien een spiegel met wat ruis - ik kan je alleen maar tonen wat ik zelf zie. En ik zie niet alles en misschien sla ik de plank wel helemaal mis.
Een dorpsgek is voor mij iemand met bepaalde kwaliteiten. Een dorpsgek is iemand die volledig zichzelf is. Ik vind dat een kwaliteit. Een dorpsgek trekt zich niets van iemand anders aan: dat kan ook een kwaliteit zijn, al heeft het ook zijn lastige kanten als de dorpsgek veel lawaai en overlast veroorzaakt. Een dorpsgek heeft altijd een mening - hoe radicaal en onrealistisch die soms ook is. En wat een dorpsgek echt nooit zal doen is een slag om de arm houden. Of tegen een ander zeggen dat die ander vooral zijn ding op zijn eigen manier moet doen - er is tenslotte maar één manier en dat is die van de dorpsgek?
Ik heb je nooit een dorpsgek genoemd - en zal dat ook nooit gaan doen. Maar als ik je berichten lees dan zie ik wel een deel van de kwaliteiten en eigenschappen van de dorpsgek in jouw berichten. Misschien wat (te) extreem gesteld: uit je berichten blijkt nooit twijfel, je vraagt nooit naar hoe een ander iets bedoelt: je hebt aan een half woord genoeg om jouw verhaal te vertellen. Soms is de link met wat een ander schreef (heel) ver te zoeken... Je houdt nooit een slag om de arm en je lijkt een ander jouw levensvisie te willen aanleren - en daardoor lijkt het voor een buitenstaander soms alsof je de "enige juiste waarheid" aan het verkondigen bent. Mensen houden daar vaak niet van - het geeft hen te weinig het idee dat ze er in hun eigenheid, die soms afwijkt van jouw eigenheid, ook mogen zijn.
Daarnaast schrijf je vreselijk veel. En geef (gaf?) je heel veel liefde weg. Op het gevaar af dat ik mijn verleden op jou projecteer: ik denk dat je dat vele schrijven (misschien onbewust) doet omdat je erkend wilt worden in je eigenheid. In de hoop dat iemand terugschrijft: "wat doe je dat toch knap, zo zal ik dat ook gaan doen!". Of dat iemand je liefde teruggeeft: "ik houd ook van jou, Robin".
Nogmaals: het gevaar bestaat dat ik mijn verleden op jou projecteer. Maar kijk maar eens in de historie van mijn berichten naar berichten en threads in de periode april 2004 t/m september 2004. Ik heb meerdere discussies met Petra zitten te voeren waarin ik mijn eigenheid stond te bevechten. Mijn gevoel toen was, dat ze mij (voor mijn gevoel) in een hokje drukte en ik moest me daar (voor mijn gevoel) maar uitvechten. Achteraf denk ik: "ik heb in die periode veel te eigenwijs geschreven. Ik heb me veel te veel vastgehouden aan zekerheden over mijzelf - in een periode dat ik heel onzeker was". Achteraf denk ik ook dat ik die (schijn-)zekerheid ook nodig had: als ik dat toen niet gehad had dan was mijn hele zelfbeeld omvergerold. Waar ik in die tijd naar zocht was naar iemand die schreef "ik snap hoe je je voelt - en zo voel(de) ik me ook. Je gaat de goede kant op - ga vooral zo door". Niemand die het schreef - en mij bleef geen andere positie dan te reageren vanuit de verdediging. In die tijd schreef ik ook (belachelijk) veel, ik ben in de loop van de tijd veel minder gaan schrijven en heb het ook niet meer nodig om zoveel te schrijven. Het schrijven van (vaak ook heel persoonlijke dingen) hielp mij destijds om mijn gevoelens, emoties, gedachtes op een rijtje te helpen. Ik heb er geen spijt van - 't was een fase in mijn proces waar ik nu overheen ben.
Ik hoop dat ook jij jezelf ter discussie durft te stellen. Durft te zien dat actie vaak -reactie is, zowel een ander zijn/haar reactie naar jou toe als omgekeerd. En hoop dat je daar veel rustiger van wordt, waardoor je contact met de rest van dit forum niet op strijd, maar op harmonie en samenwerking gebaseerd is. Mijn tip: negeer mensen die iets anders voor lijken te hebben i.p.v. de discussie/strijd aan te gaan.
Ik blijf het boeiend vinden dat je een ander liefhebt en dat je dat zo maar schrijft. Ik ben niet iemand die dat zo maar terugschrijft. Ik ben er van overtuigd dat je een bijzonder en aardig mens bent - en dat je het beste met ons voor hebt. En geloof me: ondanks dat dit bericht misschien hard bij je aan gaat komen is dat wederzijds.
Groetjes,
Frederique
N.B: tel eens tot 10 voordat je op dit bericht reageert - als je begrijpt wat ik bedoel.
Modetrends voor mannen 2006
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Frederique ik waardeer juist je echte eerlijkheid,en ik voel mij zeker niet aangevallen.Ik begrijp de visie die men kan hebben over mij,maar dan is dat bij deze in discussie gebracht.
Het vele schrijven van mij is ook toe te wijden dat deze vorm van communiseren voor mij nieuw is om maar niet te spreken van verslavend.
Ik stuur ook iedereen e-mails ,ik maak mijn hele familie gek met allerlei mailtjes,maar hun kennen mij dus dat scheelt.
Het gaat er wel van af,zullen we maar zeggen.
Het lijkt misschien wel of ik alles weet,maar er is meer dat ik niet weet dan dat ik wel weet.Ik ga er zelfs vanuit niets te weten,het voordeel daarvan is dat ik mijzelf niet hoef te bewijzen.
Dus kan ik schrijven wat ik wil,waar een ander zich inhoud,daar schrijf ik alles over mijzelf,ik ken geen schaamte .
Door jou schrijven besef ik wel dat het nogal overweldigend en opdringerig overkomt wat ik schrijf maar dat is zeker niet de bedoeling.
Het kan overkomen als een voldongen feit maar dat gebeurt automatisch,is ook geen excuus maarja.
Ja ,natuurlijk is het leuk om complimenten te krijgen en erkenning daar ben ik mens voor,toch verwacht ik dit niet op dit forum daar is de afstand te groot voor namelijk.
Ik hou wel heel erg veel van mensen,ik vind het prachtig om naar te kijken en te luisteren ,ik zie in ieder mens enorme potenties.Het onaangename van mij is dan dat ik die potenties er het liefst zou uit willen schudden ,het is wel goed bedoelt maar misschien te heftig.
De zelfspot van mij gaat behoorlijk ver omdat ik een redelijke zelfkennis heb waarmee ik grenzen verlegt die confronterend kunnen zijn voor
mijzelf ,ik moet altijd lachen om mijzelf.Daar zie ik wel eens over het hoofd dat anderen zich daardoor gekwetst voelen,terwijl het eigenlijk op mijzelf is gericht.
Wederom ,ik waardeer je schrijven want jij hebt al lang mijn respect juist omdat je zo jezelf bent.
Ik hou van jou Robin Hood
Helaas heb ik niet tot 10 geteld,ik ben gelijk gaan schrijven.
Het vele schrijven van mij is ook toe te wijden dat deze vorm van communiseren voor mij nieuw is om maar niet te spreken van verslavend.
Ik stuur ook iedereen e-mails ,ik maak mijn hele familie gek met allerlei mailtjes,maar hun kennen mij dus dat scheelt.
Het gaat er wel van af,zullen we maar zeggen.
Het lijkt misschien wel of ik alles weet,maar er is meer dat ik niet weet dan dat ik wel weet.Ik ga er zelfs vanuit niets te weten,het voordeel daarvan is dat ik mijzelf niet hoef te bewijzen.
Dus kan ik schrijven wat ik wil,waar een ander zich inhoud,daar schrijf ik alles over mijzelf,ik ken geen schaamte .
Door jou schrijven besef ik wel dat het nogal overweldigend en opdringerig overkomt wat ik schrijf maar dat is zeker niet de bedoeling.
Het kan overkomen als een voldongen feit maar dat gebeurt automatisch,is ook geen excuus maarja.
Ja ,natuurlijk is het leuk om complimenten te krijgen en erkenning daar ben ik mens voor,toch verwacht ik dit niet op dit forum daar is de afstand te groot voor namelijk.
Ik hou wel heel erg veel van mensen,ik vind het prachtig om naar te kijken en te luisteren ,ik zie in ieder mens enorme potenties.Het onaangename van mij is dan dat ik die potenties er het liefst zou uit willen schudden ,het is wel goed bedoelt maar misschien te heftig.
De zelfspot van mij gaat behoorlijk ver omdat ik een redelijke zelfkennis heb waarmee ik grenzen verlegt die confronterend kunnen zijn voor
mijzelf ,ik moet altijd lachen om mijzelf.Daar zie ik wel eens over het hoofd dat anderen zich daardoor gekwetst voelen,terwijl het eigenlijk op mijzelf is gericht.
Wederom ,ik waardeer je schrijven want jij hebt al lang mijn respect juist omdat je zo jezelf bent.
Ik hou van jou Robin Hood
Helaas heb ik niet tot 10 geteld,ik ben gelijk gaan schrijven.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Terwijl de twee veel schrijvers met elkaar in conclaaf gingen heb ik tussendoor, als beginnende forumschrijver, die het verslavend effect wel herkend, een grappig bedoelde opmerking gemaakt. Hoewel ik verwacht dat je er niet echt door gekwetst bent Robin, wil ik toch graag mijn excuses aanbieden. Vooral blijven schrijven, ik zal blijven lezen, en tot tien tellen voor ik een (stom) antwoord intik.
Liefs Irene
Liefs Irene
Kleine stapjes
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Alsjeblieft Irene jij hoeft toch geen excuses aan mij aan te bieden,dat is niet nodig.Maar wel bedankt voor je lieve woorden!
Trouwens over stom gesproken ik heb 3 keer hetzelfde schrijven geplaatst,en ik weet niet hoe ik dat gedaan heb?????????
Trouwens over stom gesproken ik heb 3 keer hetzelfde schrijven geplaatst,en ik weet niet hoe ik dat gedaan heb?????????
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
- Forumwatch
- de baas van de dag
En zo voor de zoveelste keer gaat een draad off-topic omdat mensen het nodig vinden om commentaar te geven over hoe Robin Hood zich uit hier op het forum.
Mensen, iedere vogel zingt nu eenmaal zoals het gebekt is. Het is duidelijk dat Robin Hood bij een aantal mensen ergernis opwekt. Maar als elke keer dat Robin Hood reageert, mensen gaan reageren over zijn/haar manier van uiten en niet meer over het onderwerp zelf, zal binnen korte tijd elke draad in het forum alleen daarover gaan en niet meer inhoudelijk over de onderwerpen waarover de oorspronkelijke posters er wel over willen hebben.
Forumwatch
Mensen, iedere vogel zingt nu eenmaal zoals het gebekt is. Het is duidelijk dat Robin Hood bij een aantal mensen ergernis opwekt. Maar als elke keer dat Robin Hood reageert, mensen gaan reageren over zijn/haar manier van uiten en niet meer over het onderwerp zelf, zal binnen korte tijd elke draad in het forum alleen daarover gaan en niet meer inhoudelijk over de onderwerpen waarover de oorspronkelijke posters er wel over willen hebben.
Forumwatch