SRS

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Wendy

Humanitas en Virgin zijn een.
Op elke derde zondag van de maand wordt er in het humanitas gebouw op de sarphatistraat in Amsterdam een bijeenkomst georganiseerd voor M/V transseksuelen genaamd Virgin.
Maar als je daar dus niet komt dan zie ik je in de toekomst wel ergens.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

benthemj schreef:Humanitas en Virgin zijn een.
Hoi Joanne,

Yep... voor Amsterdam klopt dat. Maar Humanitas heeft ook een werkgroep transseksualiteit in Rotterdam en Groningen :-).
En voor Groningen weet ik het niet, maar in Rotterdam worden er naast de individuele begeleiding, eveneens groepssessies georganiseerd.

Trouwens, ondanks de meningsverschillen :roll: :D :wink: , deze mevrouw heeft inmiddels d'r groene licht. :P :lol: :D

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
_Saskia_
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door _Saskia_ »

ilona schreef:Trouwens, ondanks de meningsverschillen :roll: :D :wink: , deze mevrouw heeft inmiddels d'r groene licht. :P :lol: :D

Liefs - Ilona
Van harte gefeleciteerd! Hoe lang heb je er nou precies over gedaan?

Groetjes,
Saskia
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Ilona

Nou ondanks de meningsverschillen dan maar vreselijk gefeliciteerd met je groene licht. :D :D :D :D

Overigens wilde ik je nog vertellen dat mijn roze wisselpoes mee gaat naar de Vu en dat ik hem na mijn SRS ga doorgeven aan iemand die ook over een tijdje onder het mes gaat en zeker weten bij mij op bezoek komt in de VU.
Precies zoals je bedoelt had toen je hem aan mij gaf.
:lol: 8) :) :wink: :roll: :D :) :oops: 8)
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Thnxx Saskia en Joanne...

Eerst Saskia maar. Kijk, ik had op 1 februari m'n intake bij het VU en de eerste afspraak bij de psych moet daar nog volgen. Dat ging me dus veel te traag. Op 16 maart ontmoette ik op een T&T-avondje een vrijgevestigde psycholoog, die precies dezelfde diagnostische tests gebruikt als het VU en in de richting van verzekeringsmaatschappij en dergelijke bevoegd is groen licht te geven. 't Enige nadeel van deze methode is, dat je het allemaal zelf moet organiseren... laseren, EE, logopedie... zoek maar uit. En dat je voor je SRS moet kiezen... of alsnog op het VU wachten, of gebruik maken van de andere mogelijkheden in de EU. Of eigenlijk is er nog een nadeel... je moet zelf voorinvesteren. Maar ik had het geld en had het er voor over.

Op 10 april kon ik voor het eerst terecht, en het zijn een paar behoorlijk forse sessies geweest. Inclusief dus die testafname en de "plicht" een redelijk doorwrocht dagboek bij te houden. En 25 juni wist ze het dus. No way out en integendeel... vooral doorgaan :D :roll:

Laten we het houden op tweeeneenhalve maand en vier sessies. Waarvan één met een "praktijkproef" buiten... heeft wel wat... samen met je psych wandelen met de hond :-)

Nou moet in er wel dit bijzeggen. Ik had de zaken al redelijk goed op een rijtje toen ik in januari voor het eerst bij Humanitas kwam. En daar heb ik gewoon ook m'n tweewekelijks gesprek met een therapeut gehad. En dat maakt het voor de psych die je moet beoordelen wel een stuk makkelijker, als je er redelijk stevig inzit.

Maar ik had gewoon zoiets... ik ben in maart begonnen met hormonen via de huisarts, gewoon omdat ik het niet opbracht 8 maanden te wachten of zo. Als kwartjes eenmaal gevallen zijn... :lol: :roll: Maar ik wou niettemin alle eventualiteiten uitsluiten. Niet omdat ik nou echt twijfelde, integendeel, maar gewoon omdat ik vind dat als je aan je lijf gaat "rommelen" en beslissingen neemt die diep ingrijpen in jezelf, maar ook in je naaste omgeving, je tegenover jezelf en die omgeving verplicht bent zorgvuldigheid te betrachten.

En dan Joanne... die roze poes :roll: :lol: :wink: 'k Had geloof ik gezegd he? Als je er zelf één hebt enzo... 't Zit wel goed ;-)

Liefs - Ilona

N.B. nadere gegevens over die psych enzo verstrek ik graag, maar ik zet ze niet op de site. Weet je veel wie er meeleest? Altijd bereikbaar per e-mail enzo.
Everybody 's free... to feel good :-)
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Ik heb vandaag contact gehad met het Jos Megens,
en die vertelde me dat ik 4e op de lijst sta en in elk geval de 1e in september zal zijn voor operatie.
En afhankelijk van de OK capaciteit in de maand augustus eventueel nog als laatste in augustus dus ik weet nu zo ongeveer dat het voor mij of eind augustus zal worden of begin september.

Jos gaf ook aan om in de loop van volgende week eigenlijk zelfde als Joanne al aangaf tussen de 15e en 22e eventjes te bellen.
Betekend voor mij dat ik binnen nu en een maand mijn datum zal krijgen.

Liggen we toch nog net niet met elkaar in ziekenhuis Joanne .

Groetjes Lisette
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Wow Lisette

Wat een heerlijk nieuws!
Wel jammer dat we niet samen mogen maarja als we maar mogen toch?
Heb je al nagedacht wat je eventueel gaat kiezen als de keuze Mulder/v. Onsele gemaakt moet worden?
Ik denk dat ik eerst een gesprek wil met die van Onsele voor ik een beslissing kan nemen.
Ik wil best vertrouwen in de man hebben maar ik wil mijzelf achteraf niks kwalijk kunnen nemen.
Nou ja eerst maar eens afwachten misschien hoeven we de keus niet eens te maken.
Gefeliciteerd in ieder geval Lisette.
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Hoi Joanne
Wel jammer dat we niet samen mogen maarja als we maar mogen toch?
Ach ja we kunnen niet alles hebben, of je moet je operatie opschuiven naar begin september maar dat geloof ik niet :) .
Heb je al nagedacht wat je eventueel gaat kiezen als de keuze Mulder/v. Onsele gemaakt moet worden?
Als ik de keuze krijg kies ik uiteraard voor Mulder is gewoon omdat ik hem ken en weet dat hij zijn vak zeer goed verstaat, en ja aangezien lieve koekjes nog steeds niet gebakken worden neem ik wat ik kan krijgen. Maar belangrijkste vind ik operatie opzich ongeacht wie de operatie zou doen, alles is beter dan het huidige.
Maar aangezien V Onsele zijn opleiding bij Mulder heeft voltooid heb ik ook wel best vertrouwen in hem, zeker gezien het feit Mulder een perfectionist is en dat ook van zijn assistenten eist.
Ik denk dat ik eerst een gesprek wil met die van Onsele voor ik een beslissing kan nemen.
Ik wil best vertrouwen in de man hebben maar ik wil mijzelf achteraf niks kwalijk kunnen nemen.
Nou ja eerst maar eens afwachten misschien hoeven we de keus niet eens te maken.
Ik weet niet nog een gesprek met V Onsele wil, heb nu alwel vertrouwen in hem, en ja wat als V Onsele je niet bevalt en Mulder opereerd niet kies ik toch eieren voor mijn geld, ben heel geduldig geweest en netjes gewacht (wij beiden in tegenstelling tot heel wat anderen) maar toch ook weinig zin om nog langer te moeten wachten.
Gefeliciteerd in ieder geval Lisette.
Thnx Joanne blij dat het nog eventjes is en kunnen we straks Vu periode gaan afsluten.
De anders altijd zo nuchtere ik heeft na vanmiddag toch ook best wat kriebels gekregen :).

Groetjes Lisette
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Lisette

Tsja ik zit er eigenlijk net zo in als jij.
Ik heb ook het idee dat v Onsele die door Mulder ingewerkt is en door Haage opgeleidt wel aan de eisen voldoet.
Echter ik wil hem wel spreken voor hij mij opereert.
Het zegt totaal niks over zijn capaciteiten als SRS chirurg maar ik wil wel graag weten hoe zijn instelling is.
Maar wat jij zegt is ook hoe ik erover denk als Mulder niet opereert dan wordt het v Onsele want ook ik vind dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb.
En over die kriebeltjes, gek genoeg zijn die bij mij nog niet aanwezig.
Wel het besef dat ik aan de beurt ben en dat het nu serieus wordt allemaal maar de kriebeltjes komen denk ik pas als ik ook werkelijk in het ziekenhuis lig en ik weet dat ik over een uurtje aan de beurt ben.
Ik heb mij zo ingesteld om eventueel uitstel geestelijk aan te kunnen.
Ja Lisette nog even doorbijten he? de laatste loodjes ...weet je wel.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Hoi Joanne
Ik heb ook het idee dat v Onsele die door Mulder ingewerkt is en door Haage opgeleidt wel aan de eisen voldoet.
Echter ik wil hem wel spreken voor hij mij opereert.
Het zegt totaal niks over zijn capaciteiten als SRS chirurg maar ik wil wel graag weten hoe zijn instelling is.
Ja daar kan ik me ook wel in vinden wat je zegt over zijn instelling erover.
Hoor dan na je gesprek met V Onsele ook graag je mening over hem.
En over die kriebeltjes, gek genoeg zijn die bij mij nog niet aanwezig.
Wel het besef dat ik aan de beurt ben en dat het nu serieus wordt allemaal maar de kriebeltjes komen denk ik pas als ik ook werkelijk in het ziekenhuis lig en ik weet dat ik over een uurtje aan de beurt ben.
Ik heb mij zo ingesteld om eventueel uitstel geestelijk aan te kunnen.
Hmm ja wel leuk om te zien dat de 'rollen nu beetje omgedraaid zijn
jij relatief nuchter onder het geheel en ik de kriebels (herriner me nog dat je je tas in januarie al gepakt had :) )
Ja Lisette nog even doorbijten he? de laatste loodjes ...weet je wel.
Laatste loodjes wegen het zwaarst is vaak het geval, maar toch op de 1 of andere manier ondanks dat ik erg blij ben denk ik niet dat ze zo zwaar zullen gaan wegen (ok weet het nog maar paar dagen).
Meer van kan echt concreet gaan aftellen, heb niet zoiets van pfff nog +- 8 weken maar eerder iets van yess nog maar +- 8 weken en die zullen zo om zijn heb ik het gevoel, mischien dat dat nog veranderd als ik echt officieel mijn datum heb, maar heb nog best wat te regelen en te doen voor die tijd dat het voor mijn gevoel erg snel zal gaan.

Groetjes Lisette
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hello Lisette

Ja gek he van die omgedraaide rollen.
Ik heb gemerkt dat ik als ik mij al tamelijk ver van te voren opwind, zenuwachtig maak of mij verheug op de komende operatie dit op een gegeven moment overgaat in een soort van rustfase die dan zeg maar duurt tot de dag voor mijn operatie.
Dan begin ik wat zenuwachtig te worden en kort voor de operatie krijg ik kriebels die dan weer wegtrekken als ze mij aan het voorbereiden zijn op tafel.
Dit wordt mijn derde operatie en alle twee hiervoor ging het net zo.
Ik doe het overigens niet eens expres maar het werkt op de een of andere manier wel zo bij mij.
Net alsof ik in voren alle emoties al afgewerkt heb.

Verder zal ik je zeker op de hoogte brengen van mijn gesprek met v Onsele als ik dat ga hebben.
Instelling is voor mij wel van belang en zeker als het om zo'n ingrijpende operatie gaat.
Als de man zo iets heeft van, komop meid we gaan ertegenaan en maken er iets moois van dan is het wat mij betreft OK.
Als het een figuur is die het allemaal niet zo interesseert dan ga ik zonder blikken of blozen voor Mulder ook al moet ik dan langer wachten.
Maar zoals ik al zei ik zal je op de hoogte houden.

En dan die loodjes he?
Tsja dat is dan bij mij de tol die ik betaal door er al zo vroeg mee aan de gang te gaan.
Het is nu ook weer niet zo dat ik denk dat ik het niet volhou die laatste weken maar ze gaan beduidend langzamer wetend dat iki nu bijna aan de beurt ben.
Althans zo voelt het.
Affijn het komt er aan in ieder geval en het is nu inderdaad echt een kwestie van aftellen.
We zitten er gelukkig beiden vrij nuchter in ondanks dat ik daarvoor eerst door zo'n manische periode moest.
But hey thats me!!!!!!!! :lol: 8) :wink: :roll: :D 8)
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Hoi Joanne

Dit wordt mijn 1e operatie in mijn leven ( en hopenlijk ook gelijk de laatste) dus ik weet verder niet wat het is.
Verder zal ik je zeker op de hoogte brengen van mijn gesprek met v Onsele als ik dat ga hebben.
Instelling is voor mij wel van belang en zeker als het om zo'n ingrijpende operatie gaat.
Als de man zo iets heeft van, komop meid we gaan ertegenaan en maken er iets moois van dan is het wat mij betreft OK.
Als het een figuur is die het allemaal niet zo interesseert dan ga ik zonder blikken of blozen voor Mulder ook al moet ik dan langer wachten.
Maar zoals ik al zei ik zal je op de hoogte houden.
Eigenlijk frapant dat je het zegt dat van 'we gaan ervoor, of het niet intresseerd', bedoel Mulder is niet als Hage die het met liefde voor de doelgroep deed.
Mulder doet het omdat het van hem verwacht wordt maar dan wel met perfectie, is dan ook zoals ik hem ken zeer zakenlijk van Mulder zal je niet snel iets in de trend horen van 'meid we gaan ervoor'.
Maar snap het wel wat je bedoeld Mulder is bekend en vertrouwd en V Onsele onbekend.
We zitten er gelukkig beiden vrij nuchter in ondanks dat ik daarvoor eerst door zo'n manische periode moest.
Ach mischien dat je die manische periode eventjes nodig hebt gehad om nu te zijn waar je bent dus eind goed al goed zeg ik altijd maar.
Ik denk personelijk dat het ook beter is om er nuchter onder te blijven, blijf je er denk ik toch een stuk stabieler onder in het geheel, dan dat je je continue druk loopt te gaan maken om dingen waar je in weze toch geen invloed op hebt.
Maar that's me :).
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hey Lisette

Wat zijn we toch een verstandige meiden he?
:lol: :lol: :lol: :lol:

Succes in ieder geval
:wink: :roll: 8) :lol:
Plaats reactie