De illusie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Re: De illusie

Bericht door Janiek_ »

Joanne schreef: Zelfs van je lotgenoten die erg kwaad schijnen te worden als ik na dit dilemma durf te zeggen dat een transitie naar vrouw een volkomen illusie is.
Vroeger of later worden die allemaal wel reëel over dit punt. Zelfs Lynn Conway vond het na 20 jaar stealth wel genoeg.

En het is helemaal niet erg, want:
Joanne schreef:Mijn vrouwelijk uiterlijk is maar een jasje wat ik me aangemeten heb maar het zit me zo veel beter dan het mannelijke. Van binnen blijf ik echter die unieke tussenvorm met mannelijk verleden en vrouwelijke toekomst. En ik vind het geweldig!!!

Joanne, wat heb je weer een prachtige statement geschreven :D
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Zoals je het wil opvatten Patricia!! Ik heb het stuk doorgelezen en heb geen idee waarom jij deze link hier geplaatst hebt. En daarnaast ben ik het in het geheel niet eens met Lynn's bewering dat mensen die bewust als post-op TS door het leven gaan blijven hangen in hun transitie. Dat is haar mening en geen voldongen feit en zo zijn er wel meer zaken waar ik het niet mee eens ben in dit stuk. Kan er alleen geen statement in vinden waar Lynn haar eigen keuzen toelicht en snap dus nog steeds niet wat je nu precies met dit artikel wil zeggen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik heb ooit van haar gelezen (ik weet helaas niet meer waar, en ze heeft heel veel op haar site staan!) dat zij na 20 jaar stealth zich openlijk als "succesvolle" transvrouw bekend heeft gemaakt. Vooral via haar site en met als doel jongere zusters te helpen.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

In my humble opinion is dat DE enige manier. Waarom zouden we ons moeten verstoppen? We zijn uniek en niet in het kopje man of vrouw te vangen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Wat (denk ik ook voor jou?) niet wegneemt dat je positie als vrouw in het grootste deel van het dagelijks leven een stuk leefbaarder is dan die van man.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Janiek2 schreef:Wat (denk ik ook voor jou?) niet wegneemt dat je positie als vrouw in het grootste deel van het dagelijks leven een stuk leefbaarder is dan die van man.
Precies maar dan wel voor mezelf. De rest boeit me niet. Ik gedraag me zoals ik wil en hak iedereen de pan in die me tegen wil houden :wink:
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joanne schreef:
Janiek2 schreef:Wat (denk ik ook voor jou?) niet wegneemt dat je positie als vrouw in het grootste deel van het dagelijks leven een stuk leefbaarder is dan die van man.
Precies maar dan wel voor mezelf. De rest boeit me niet. Ik gedraag me zoals ik wil en hak iedereen de pan in die me tegen wil houden :wink:
Ik ken je niet persoonlijk, maar wel al heel lang van dit forum, dus ik vermoed dat jij de wereld nog wel meer hebt te bieden dan dit...
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Jazeker alleen heeft het veels te lang geduurt voor ik daarachter ben gekomen. Ik hoop dat mensen door het lezen van mijn postjes daar eerder achterkomen dan ik zelf. En stoere taal van in de pan hakken gebruik ik alleen maar om mensen bang te maken. Moet soms erg lachen op mijn werk. Ik ben voor de mensen daar gewoon Joanne. Ze weten wel van mijn achtergond maar het boeit ze niet. Ze kijken naar de mens in zijn geheel. Maar ik ben natuurlijk wel een grote sterke vrouw en daar heeft men wel een gezond respect voor:) Vooral de wat kleinere mannen hahaha..
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joanne schreef: Ze kijken naar de mens in zijn geheel.
En zo hoort het ook.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Ik heb ooit van haar gelezen (ik weet helaas niet meer waar, en ze heeft heel veel op haar site staan!) dat zij na 20 jaar stealth zich openlijk als "succesvolle" transvrouw bekend heeft gemaakt. Vooral via haar site en met als doel jongere zusters te helpen.

Inderdaad, maar dat geeft niet aan dat ze een verkeerde keuze heeft gemaakt.
Ik zie dat anders.
Het is een exra troef en het geeft je in bepaalde situaties extra kracht als je zelf kan bepalen wanneer je met je verhaal komt of soms helemaal niet komt.
Zie je Lynn heeft zelf kunnen beslissen , ok en nu kom ik naar buiten met mijn verleden.
In vele situaties is het gewoon 'handig' als je het tijdstip van je outing over je 'anders zijn' zelf kan bepalen.
Het is soms van strategisch belang en ook wel leuk in het 'spel' tussen man en vrouw.
Mogelijk snappen jullie niet helemaal wat ik schrijf hoor ......zelf snap ik Lynn echter voor de volle 100%.

Groetjes,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Dat is ook niet wat ik bedoel, dat zij de verkeerde keuze heeft gemaakt. En dat is ook niet wat Joanne aan het begin beoogt, denk ik. Het is voor iedereen een keuze, die bepaald wordt door heel veel factoren. Je kunt nooit van een ander zeggen dat die een verkeerde keuze heeft gemaakt, daarvan is pas sprake als zijzelf tot de conclusie komt dat de consequenties van haar keuze niet (langer) te dragen zijn.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne schreef:Ze kijken naar de mens in zijn geheel. Maar ik ben natuurlijk wel een grote sterke vrouw en daar heeft men wel een gezond respect voor:) Vooral de wat kleinere mannen hahaha..
He-he....Roelofs is net zo.....ben volledig geaccepteerd door het bestuur en de stoere stuurlui.....kvind ut geweldig....en ja, un zelfbewustzijn van hier tot Tokyo is un pre die je gewoon mee moet brengen en daar wederom maakt ut nie uit welk raar achtergrond je ook hebt.....idd de mens die je bent is eigenlijk de factor tot succes bij de integratie :wink:

Groetjes vanuit Tegelen

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joanne schreef:Als transvrouw heb je twee keuzen. (...) Een tussenvorm van deze twee uitersten is natuurlijk ook mogelijk maar waar het mij om gaat is dat deze twee keuzen je door de maatschappij opgedrongen worden.
Je realiseert je hoop ik toch wel dat je je hele betoog onderuit haalt met de tussenvorm? Van geslacht veranderen kan niet, dat ben ik met je eens, maar het is allemaal echt wat minder dramatisch dan jij hier schetst.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Morbide schreef:
Joanne schreef:Als transvrouw heb je twee keuzen. (...) Een tussenvorm van deze twee uitersten is natuurlijk ook mogelijk maar waar het mij om gaat is dat deze twee keuzen je door de maatschappij opgedrongen worden.
Je realiseert je hoop ik toch wel dat je je hele betoog onderuit haalt met de tussenvorm? Van geslacht veranderen kan niet, dat ben ik met je eens, maar het is allemaal echt wat minder dramatisch dan jij hier schetst.
Zijn maar momentopnames. Ik ervaar het zelf ook minder dramatisch dan ik schrijf maar een keer in de zoveel tijd schrijf ik dingen van me af die me dwars hebben gezeten en daarmee schrijf ik emoties van me af die van mij persoonlijk zijn. Die hoeven voor een ander niet realistisch te zijn en daar mag je je vragen bij zetten. Het feit dat je er over nadenkt en terugkoppelt dat is de uitdaging in dit soort stukjes voor mij. En wat die tussenvorm betreft dat is een hoofdstuk wat mijns inziens samengaat met het werkelijke volwassen worden in je gender. Als twijfelend beginneling wordt je bijna gestuurd als je niet oppast. Dat bedoel ik.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joanne schreef: Als twijfelend beginneling wordt je bijna gestuurd als je niet oppast. Dat bedoel ik.
Da's wel heel herkenbaar; mensen die denken te mogen zeggen dat bepaalde dingen niet meer mogen omdat het niet bij je geslacht zou passen. Een biertje doppen met een aansteker bijvoorbeeld. ;)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie