hoi en... hoe zit het juist met de anti-testostoron

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dat heb ik ook ergens gelezen, maar omgekeerd weet ik dat deze oplossing aangeboden wordt door het genderteam in Gent - juist als oplossing voor iemand die ten behoeve van haar partner seksueel actief wil blijven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Dat heb ik ook ergens gelezen, maar omgekeerd weet ik dat deze oplossing aangeboden wordt door het genderteam in Gent - juist als oplossing voor iemand die ten behoeve van haar partner seksueel actief wil blijven.
Heel veel transjes in duitsland gebruiken ook maar östros en geen androcur en seksueel aktief kun je ook zonder testosteron zijn.....het is ook weer un fabeltje dat je dit niet kunt zonder testosteron :roll:

Toen ik nog het klitje aan het stokje had en androcur gebruikte heb ik wel nog af en toe nog gepoppt op de gebruikelijke manier van geschlachtsgemeenschap tussen man en vrouw.....de partners wouden het zo.....en ja het lukte telkens lichamelijk meer dan goed :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mara schreef:
Toen ik nog het klitje aan het stokje had en androcur gebruikte heb ik wel nog af en toe nog gepoppt op de gebruikelijke manier van geschlachtsgemeenschap tussen man en vrouw.....de partners wouden het zo.....en ja het lukte telkens lichamelijk meer dan goed
Kan iemand mij dan misschien vertellen waar die troep dan wel goed voor is?

Irene
Kleine stapjes
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

hoi meiden,

tis weer al een tijdje geleden dat ik nog eens iets van me laten horen heb en der zijn toch al wat veranderingen geweest. ik bedoel dat ik al wat verder sta met mezelf te ontdekken en mijn vrouwelijke kant meer de vrije loop te geven,ook zijn er al meer mensen van op te hoogte uit onze vriendenkring. zo is er kleding bij gekomen en zijn ik en mijn vriendin bij een therapeute te rade gegaan(heel positief trouwens), nu ik weet dat therapie niet help om mijn vrouwelijke gevoelens kwijt te raken(en dat wil ik ook niet),maar ik denk dat het wel kan helpen om het een betere plaats in mijn/ons leven te geven. onderdrukken is al te lang gebeurt!
nu een probleem is dat ik al een hele tijd bezig ben,er over nagedacht heb of hoe je het ook wil noemen met het vrouw zijn en dat dit voor mijn vriendin nog moeilijk is om dit te aanvaarden. ze is als het ware nog niet up to speed. ik denk dat therapie daar misschien kan helpen.
ik denk er ook over om te vragen aan mijn huisarts om mij vrouwelijke hormonen voor te schrijven, zonder anti-testo daar dit naar jullie reacties te peilen echt geen goed idee is. nu die mens zal waarschijnlijk niet alle dagen zo'n vraag krijgen en dan ook waarschijnlijk niet direct weten euh... waar de mosterd te halen. M.a.w. welke merken en zo bestaan er van vrouwelijke hormonen. Ik heb zo iets van een neen heb ik een ja kan ik krijgen.

aan allen vele lieve groeten een gezellig einde jaar en een gelukkig nieuwjaar nog toe gewenst. ik wens ook voor iedereen de kans zichzelf te zijn, samantha
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Goede informatie over hormonen vind je hier en hier.

Je opmerking dat je partner niet helemaal "up to speed" is, baart me zorgen. Wat voor jou voelt als thuiskomen, zal voor haar vervreemding betekenen. Dat is met therapie niet of nauwelijks op te lossen. Tenzij je bereid bent om je relatie te riskeren, zul je de dingen in het tempo van de traagste moeten doen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

hoi morbide,

ik hoop enkel dat therapie helpt om haar up to speed te krijgen, een veilige omgeving waarin mijn en haar verlangens kunnen besproken worden.

groetjes samantha
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Als ze er (therapie) mee instemt dan is dat al heel wat. Tenslotte ben jij degene die iets "mankeert" en niet zij. Of de omgeving voor haar daarom wel zo veilig is waag ik te betwijfelen. Jullie zitten er op jou initiatief en jij hoopt dat haar acceptatie proces daar te versnellen valt. Ik denk dat de omgeving voor haaar pas veilig wordt, als ze in haar eentje met een therapeut zou praten.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat de volgorde mijn en haar veelzeggend is.

Irene
Kleine stapjes
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

hoi meiden,

de therapie is er niet op mijn initiatief wel (via mijn moeder) op haar initiatief. van echt therapie is er nog niet echt iets in huis gekomen (er is nog maar één inleidend gesprek geweest). maar de eerste stappen richting begeleiding zijn ergens wel gezet. Morbide heeft gelijk, het is niet zij die iets mankeert, wel ikzelf, vandaar dat ik mijn en haar in die volgorde zette, (het zij eerder onbewust),sorry hiervoor. Nu uit dat eerste gesprek is toch ergens duidelijk geworden dat ze zelf met nog wat oude demonen zit die eigenlijk niets met "ons" te maken hebben(dit terzijde).

ik wou helemaal niet egocentrisch over komen, soms moet je gewoon een beetje egocentrisch zijn om te bereiken wat je wilt bereiken. jezelf steeds wegcijferen voor iemand anders is toch ook niet gezond?

waarom via mijn moeder?, wel dat heeft te maken met het werk dat mijn ma uitoefent. dat is zowel een vloek als een zege (in die volgorde). meer wil ik daar nu niet echt over kwijt.

toch heel erg bedankt voor de links, ik denk dat er nog anderen zijn die er ook iets aan hebben.

ik hoop hiermee toch enkele onduidelijkheden opgehelderd te hebben.

vele lieve groetjes Samantha
Plaats reactie