Gevangenis

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Naar welke gevangenis moet een delinquente m>v-transgender?

Die mag naar de vrouwengevangenis.
6
29%
Die moet naar de mannengevangenis.
3
14%
Haar wordt een spoed-GAB aangeboden.
1
5%
Een creatievere oplosing, namelijk:
11
52%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef:Ik realiseer me nog meer problemen die bekeken cq opgelost zouden moeten worden bij 'mijn' idee.
Recreatie, arbeid, luchten???
zomaar even 3 dingen die me te binnen schieten.
Ook apart (of op een aparte afdeling) of sommige dingen wel samen???
Het lijkt me vooral een idee om mensen die zich identificeren als zijnde vrouw bij andere mensen te stoppen die dat ook zijn. Een T* bajes vind ik een slecht idee. Dan zet je namelijk mannen en vrouwen samen. En de meest lastige mannen die ik heb meegemaakt, waren allemaal tv.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Voor alle andersen bij wie dat het geval is, betekent dat dus ook alles weer van voren af aan uitleggen.
En maar afwachten of er een ontspannen verhouding ontstaat. Een oudere is op zich al behoorlijk kwetsbaar en afhankelijk, daar komt nog een extra bij voor wie anders is en vaak ook al niet meer solide ingebed in een steunende subcultuur.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:
En maar afwachten of er een ontspannen verhouding ontstaat. Een oudere is op zich al behoorlijk kwetsbaar en afhankelijk, daar komt nog een extra bij voor wie anders is en vaak ook al niet meer solide ingebed in een steunende subcultuur.
Inderdaad, en tolerantie voor andersen is nog steeds geen functievereiste voor alphahulpen. Net zo min als friestaligheid dat is overigens. Beide geven hier onder ouderen problemen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Want wat bedoel je precies met een m->v transgender ?
Ik bedoel iemand die men "officiëel" wel een transgenderist noemt, dus iemand die zonder GAB als vrouw leeft. Maar ik vind dat zo'n rotwoord.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Inderdaad, en tolerantie voor andersen is nog steeds geen functievereiste voor alphahulpen. Net zo min als friestaligheid dat is overigens. Beide geven hier onder ouderen problemen.
Een redelijke beheersing van de Nederlandse taal is hier zo ongeveer de enige functievereiste. De ouderen mogen iemand niet afwijzen op grond van huidskleur, geslacht etc., wat voor sommigen van hen niet makkelijk is. Ik heb wel het een en ander aan geschimp op zwartjes en homofielen aangehoord het afgelopen jaar.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

lightningbolt schreef:
johnn schreef:Ik denk namelijk dat het een optie zou kunnen zijn om een aantal plaatsen te 'reserveren' voor T* gedetineerden.
Dan zet je ze dus letterlijk in een apart hokje.
Dat klopt min of meer idd.
De kern van de vraag was ook waar T*'s gedetineerd zouden moeten worden.
Zou dit volgens de norm moeten zijn van "wat je aangeeft dat je bent (m/v) daar wordt je ingesloten" of volgens "Wat op je ID staat (m/v) daar wordt je ingesloten"
Hoe je het ook wendt of keert, aan beide zit een nadeel cq kan onverantwoord zijn.
Vandaar mijn gedachte om dus een soort van (noem het maar) 3 geslachtensysteem te creeeren (en dus (helaas) 'hokjes')
Ik ben me er heel goed van bewust dat dit ook niet optimaal is.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef:
johnn schreef:Ik realiseer me nog meer problemen die bekeken cq opgelost zouden moeten worden bij 'mijn' idee.
Recreatie, arbeid, luchten???
zomaar even 3 dingen die me te binnen schieten.
Ook apart (of op een aparte afdeling) of sommige dingen wel samen???
Het lijkt me vooral een idee om mensen die zich identificeren als zijnde vrouw bij andere mensen te stoppen die dat ook zijn. Een T* bajes vind ik een slecht idee. Dan zet je namelijk mannen en vrouwen samen. En de meest lastige mannen die ik heb meegemaakt, waren allemaal tv.
In mijn redenatie dacht ik hoofdzakelijk aan TS/TG (en dan -voor zover van toepassing- voor de SRS, na de SRS is het probleem (in principe) opgelost).
TV is idd weer een hoofdstuk apart in dit scala aangezien de meerderheid M (of V) is en zich van tijd tot tijd als het andere geslacht wil manifesteren.
Neemt niet weg dat ik me er van bewust ben dat ook in die groep de vraag zou kunnen bestaan, al denk ik (maar ja, wie ben ik.......kan er dus helemaal finaal naast zitten) dat dit een kleinere kans is.
Maar je hebt gelijk.....een T* gevangenis (of afdeling binnen een gevangenis) is ook niet echt het idee van de eeuw..........maar misschien wel het minst slechte.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

Morbide schreef: Een T* bajes vind ik een slecht idee. Dan zet je namelijk mannen en vrouwen samen. En de meest lastige mannen die ik heb meegemaakt, waren allemaal tv.
euuuhh niet alles over 1 kam scheren want ik ben alles behalve lastig en dat zullen er vast nog wel meer zijn. en als er wel mensen zijn die zich aan mij storen dan moeten ze het vooral zeggen.

maar voor de rest van de berichten is het echt een moeilijk punt geef je ze een eigen plek in een gevangenis, plaatsen we ze weer in een hokje.

Misschien moeten maar een bajes gaan bedenken voor ho/les/trans/tv misschien is dat de oplossing.

Maar als we nu allemaal zelf proberen dat we zelf niet in het gevang komen dat hebben wij dat probleem alvast niet
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

het beste is natuurlijk gewoon niet in de gevangenis terechtkomen ;-)

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Ik bedoel iemand die men "officiëel" wel een transgenderist noemt, dus iemand die zonder GAB als vrouw leeft. Maar ik vind dat zo'n rotwoord.


En dus zonder androcur of Oestrogenen ?
En verder seksueel actief , als in feite hetero-seksuele man.
Want dat is het dan toch wel in feite.
Een beetje lastig dan hé in een gevangenis voor vrouwen ?
Lijkt me niet te kunnen en zal ongetwijfeld toch voor wat heibel (mogelijk ook wel fun) onder de vrouwelijke bevolking zorgen.

Groeten,


Melina
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Ik ben het erg met wat John schrijft eens, het is misschien niet de beste oplossing, maar een derde hokje lijkt me wel het beste.

Inderdaad een van de redenen waarom ik vind dat een officiele transgenderidentiteit bij wet moet bestaan, niet om het de maatschappij moeilijk te makem, maar omdat die mensen net zo goed recht hebben officieel als bestaand erkend te worden, en ook dus als gelijkwaardige mensen behandeld kunnen worden ipv ze dwingen zich aan te sluiten bij het barbaarse neanderthaler idee dat de maatschappij over hen heeft (*** is vrouw, piemel is man).

Ik heb vanaf heel jonge leeftijd de discriminatie tussen de geslachten gevoeld, en daarom ben ik daar ook zo fel op en vind ik dat dat niet afhankelijk moet zijn van een neovagina, dat zou natuurlijk onzinnig zijn, en ik begrijp de gedachtengang van transseksuelen ook niet die discriminatie aanmoedigen ter ere van de eigen vrouwelijk identiteit. Dan denk ik, heb jij het zelf dan nooit meegemaakt hoe pijnlijk en onrechtvaardig deze dingen kunnen zijn? Ik vraag me dan ook af hoe zo iemand de vrouwelijke identiteit beleeft, je bent toch ook al meisje als kind, en dan merk je toch dat je *als jongen* van alles niet mag en andere dingen moet, simpelweg omdat je een *pik* hebt? Dat soort situatie's zijn toch uitermate pijnlijk, en wil je niet gaan aanmoedigen?

groeten
elsie
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: En verder seksueel actief , als in feite hetero-seksuele man.
Want dat is het dan toch wel in feite.
De feitelijkheid van zo iemand's seksualiteit is niet zonder meer gegeven met hormonen en genitaliën. Dat zou jij als geen ander moeten weten. Of was jij voor je GAB een heteroseksuele man?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Wees blij dat je in Nederland in de gevangenis komt.

Ik heb er in het buitenland gezien en daar wordt je niet vrolijk van. Of je nu man of vrouw bent. Dus wat dat betreft kan het veel slechter dan in Nederland.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Natuurlijk Bea.

Maar als je zo denkt neem je een voorbeeld aan waar het slechter gaat ipv dat je zoekt naar verbetering.

Els
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

De feitelijkheid van zo iemand's seksualiteit is niet zonder meer gegeven met hormonen en genitaliën. Dat zou jij als geen ander moeten weten. Of was jij voor je GAB een heteroseksuele man?


Ja voor heel mijn omgeving en voor heel de maatschappij ook.
Zelfs voor mijn vriendinnen , die dus wel twijfels hadden ...want velen dachten dat ik wel een homo zou zijn.
Ik zou het ook niet echt een goed experiment hebben gevonden om me voor de hormonale behandeling in een ruimte met alleen maar vrouwen op te sluiten.
Stel je voor zeg ...ik zou wel verkracht kunnen worden door sommige van die vrouwen.

Groeten,

Melina
Plaats reactie