Joran is een trans!

Algemeen

Moderator: Moderators

johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

In het TS forum heb ik een poll geplaatst.
Deze blijft 14 dagen staan
Na deze termijn kunnen we zien wat de uitslag wordt en wat er mee gedaan kan worden.
Het is bewust in het TS forum geplaatst aangezien e.e.a. dan die mensen bereikt die er belang bij hebben.
Helaas voor de mensen die nu een aanvraag hebben lopen, tot die tijd zal ik daar niets aan/mee doen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:die volgens mij nog nooit een laserapparaat van dichtbij hebben gezien, laat staan hormonen,
:o
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

hihihihi
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Ik ben TG.. sta op de wachtlijst voor de VU en heb me inmiddels ook bij het umcg gemeld.. ben ook niet door de poorten des TS forum gekomen :-?

ben nog niet trans genoeg denk ik :P
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ajira schreef:Ik ben TG.. sta op de wachtlijst voor de VU en heb me inmiddels ook bij het umcg gemeld.. ben ook niet door de poorten des TS forum gekomen :-?

Of geen echte :-? .
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Ajira schreef:Ik ben TG.. sta op de wachtlijst voor de VU en heb me inmiddels ook bij het umcg gemeld.. ben ook niet door de poorten des TS forum gekomen :-?

hmmm. bij het VU en het UMCG tegelijk :o
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Ajira,

Mag ik vragen waarom jij als TG je aanmeldt op een TS-forum? Ik bestempel me ook als TG en heb me daarom bewust niet aangemeld op het TS-forum. Zelfs als ik met papier kan onderbouwen dat de VU mij als TS ziet...

Als je meer over het VU-traject wilt lezen kan dat ook op andere forums. Meer info per PM of E-mail.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Ik bestempel me ook als TG en heb me daarom bewust niet aangemeld op het TS-forum. Zelfs als ik met papier kan onderbouwen dat de VU mij als TS ziet...
Kleine correctie, jij mag door naar fase 2 van de diagnostiek.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

het kan zijn dat je als TG echt twijfels hebt over wel of geen operatie en dat je er dan meer over wilt lezen... en dat je je daarom aanmeldt bij een TS forum maar als je die twijfel uit is het wel logisch dat je dan afgwezen wordt denk ik. Het is dan idd wel weer vreemd dat er wel mensen doorkomen die als man leven en geen operatie willen. Wat dat betreft lijkt het er ook wel op dat er gaten zitten in het toelatingsbeleid. Als je afgwezen wordt krijg je overigens ook geen reden te horen waarom, (ik kreeg in het begin helemaal geen reactie). pas na 6 weken ofzo. En ik had wel een persoonlijke mail geschreven over mezelf, waarvan ik dus niet wist wie het allemaal te lezen kregen, ook naderhand niet, en dan zo 'n zakelijk mailtje terug. Dat kan ook beter vind ik.

groeten
els
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef: Ik bestempel me ook als TG en heb me daarom bewust niet aangemeld op het TS-forum. Zelfs als ik met papier kan onderbouwen dat de VU mij als TS ziet...
Kleine correctie, jij mag door naar fase 2 van de diagnostiek.
Citaat uit een VU-papier: "F. Retsema [...] is bij ons onder behandeling i.v.m. transseksualiteit van man naar vrouw". En nog 20 van dit soort gender-dichotome uitspraken.

De VU kent geen TG. Althans: niet op papier. Als ze je behandelen dan is dat (minimaal: op papier) omdat je transseksueel bent.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lightningbolt
ForumFan

elsie schreef:Het is dan idd wel weer vreemd dat er wel mensen doorkomen die als man leven en geen operatie willen. Wat dat betreft lijkt het er ook wel op dat er gaten zitten in het toelatingsbeleid
Daarom moet het beleid anders vindt ik (lees eerlijker)

Ik zou er geen problemen mee hebben als die mensen in kwestie in het TS forum (blijven) zitten, maar dan moeten ook andere (nog zoekende) mensen toegelaten worden. Dat zou m.i. wel het eerlijkst zijn.
lightningbolt
ForumFan

Frederique_ schreef:Mag ik vragen waarom jij als TG je aanmeldt op een TS-forum? Ik bestempel me ook als TG en heb me daarom bewust niet aangemeld op het TS-forum
Wat maakt dat nu uit? Noem mij de verschillen maar eens tussen het TG en TS forum. Er zijn heus verschillen, maar ook veel overeenkomsten wat betreft onderwerpen.

En misschien verandert zij nog wel van TG naar TS. Misschien is ze nog niet zeker. Wie zal het zeggen.

TG's hebben wat mij betreft net zoveel recht op toegang tot het TS-forum als transen.

btw hoe weet jij dat jij geen TS bent Frederique? Je hebt een SRS toch nog niet uitgesloten?
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Ik lees hier met stijgende verbazing de postjes over het TS forum.
Babette is poortwachter van het TS forum, terwijl Babette allesbehalve TS is?!
Irene word toegelaten op het TS forum, idem?!
Onder TS versta ik toch echt iemand die minstens aan de hormonen is en als vrouw leeft, of ik moet me wel heel erg sterk vergissen. En zeggen dat je TS gevoelens hebt maar dan wel IRL als man leven, tjah, wat zullen we zeggen? Virtueel TS dan maar?
De gemiddelde virtuele TV leeft toch al als man, net als de gemiddelde 'echte' TV, dus dat sluit wel aan op de werkelijkheid. Maar virtueel TS en dan lid kunnen worden van een besloten TS groep en dan zelfs als poortwachter mogen functioneren?!

Heeeeeeeele vreemde gang van zaken. I-N-C-O-N-S-E-Q-U-E-N-T, om het maar even correct te spellen. Zoniet zelfs oneerlijk tov de bonafide TS'en die om wat voor reden dan ook geweigerd worden.

En voor wat betreft het TG forum; daar lopen ettelijke TS'en rond, en het is inmiddels via hier wel duidelijk wat oa Melina zoal aan vooroordelen etc over TG heeft, en Melina zal vast niet de enige TS zijn die zo over TG denkt.
De kans bestaat dus dat deze of gene TS op het (besloten!!) TG forum haar vooroordelen over TG gaat spuien.

Vwb het TS forum; het is mij al lang geleden door iemand verteld wat Morbide zoal 'over mij te melden had', en dat was niet mis.

Maar wel sneaky achter mijn rug om dus, op een gesloten forum waar ik geen lid van ben, dus geen toegang heb.

Dat TS forum kan dus ook (vrijelijk?) gebruikt worden om deze of gene -de toegang ontkende- TG of non op TS volledig achter haar rug om af te branden dan wel af te zeiken.
Vrijelijk, omdat het desbetreffende postje van Morbide bij mijn weten NIET gemodereerd is, door wie van de mods dan ook, en ook niet een waarschuwing oid, voor zover ik wederom weet.

Het staat jullie fraai, deze gang van zaken.

En als TS'en toch al vrijelijk toegang kunnen krijgen tot het TG forum, en de allesbehalve TS'en Babette (poortwachter?!) en Irene tot het TS forum, waarom het TS en TG forum dan gewoon niet samenvoegen en goed modereren om uitspraken ala Melina en Morbide te voorkomen?
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Anja Lasagna schreef: Onder TS versta ik toch echt iemand die minstens aan de hormonen is en als vrouw leeft, of ik moet me wel heel erg sterk vergissen. En zeggen dat je TS gevoelens hebt maar dan wel IRL als man leven, tjah, wat zullen we zeggen? Virtueel TS dan maar?
Alle m/v-transseksuelen hebben ooit als man geleefd. Waren ze toen ook al TS of werden ze dat pas toen ze hormonen gingen gebruiken? Of ben je dat pas als je een SRS nastreeft? En ben je het nog steeds als je die hebt ondergaan?

Glad ijs, hoor :wink: . Maar jij kunt kunstschaatsen :D .
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Anja schreef :

En als TS'en toch al vrijelijk toegang kunnen krijgen tot het TG forum, en de allesbehalve TS'en Babette (poortwachter?!) en Irene tot het TS forum, waarom het TS en TG forum dan gewoon niet samenvoegen en goed modereren om uitspraken ala Melina en Morbide te voorkomen?

Vooroordelen ???? Wat is er mis met mijn opinie misschien ?
Is maar gewoon een mening, zoals er waarschijnlijk wel veel mensen over denken. En die hoeven niet TS of TV te zijn.
Als je zo een beetje tussen de twee wil leven dan krijg je toch overal te horen : zeg je moet maar eens weten wat je wil hé. Man of vrouw.
Niks verkeerd mee trouwens.
Gewoon een realistische en normale reaktie lijkt mij.

Maak je in elk geval geen zorgen, ik zal zeker geen toegang vragen op het TG forum.
Ik heb al genoeg van die dingen moeten aanzien op het forum van de Vlaamse Genderkring.
Volledige boeken en volledige theoriën zijn er geschreven door en voor TG's, maar niet meteen iets tegengekomen waar ik me in kon vinden.

Groeten,

Melina
Plaats reactie