Borstgroei

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Chloe'tje
ForumFan

Re: Borstgroei

Bericht door Chloe'tje »

Sandra TV schreef:Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
http://www.transfemme.com/
Mij is niet duidelijk om welke werkzame stof(fen) het nu gaat? Jullie wel?

Ik heb mij ook 'ingelezen' en als het gaat om gevaren, staan bij mij leverfunctie en trombose hoog op de lijst (ik weet, er zijn meer risico's). Leverfunctie is nog wel te volgen met standaard (commerciële) bloedonderzoekjes (zoals http://www.check-u.nl), maar 'bloedklontering' ben ik nog niet tegengekomen.

Op dit moment gebruik ik dutasteride (met als reden haarverlies), waaraan volgens studies weinig risico's zitten. Ik vraag mij alleen wel af wat de gevolgen zijn als dat gecombineerd wordt met (phyto-)oestrogenen. Ik neig ernaar dat dutasteride een te zwak anti-androgeen is om mannelijke trekken te verliezen (muv de kleine percentages die problemen krijgen met erecties en hoeveelheid zaad).
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Misschien een relativerende opmerking: volgens De Ronde (endocrinoloog bij de VU) levert hormoongebruik niet meer risico's op dan niet-hormoongebruik, mits je de hormonen niet van het internet betrekt en de juiste hoeveelheid (niet te veel, standaard VU-hoeveelheid is 100mg androcur en 100 microgram oestrogenen per dag - mijns inziens is dit nog steeds te veel, ik gebruik 20mg androcur en 50 microgram oestrogenen per dag en dat legt het libido bij mij volledig stil en zorgt bij mij ook voor wat borstvorming) gebruikt. Hij is, vanuit dit standpunt, ook voorstander van minder bloedcontroles dan nu gebeurt (2x bij de start van de behandeling en daarna eens per jaar). De enige reden van die bloedcontroles is langere termijn onderzoek om te kijken of er geen gevolgen zijn voor lever en nieren. 't Is volgens hem dus niet zo dat de controles betekenen dat de kans op lever-, nier- en hormoonproblemen groter is dan dat je het zonder bloedcontroles doet.

Wat je hiermee moet? Zelf weten, gebruik van deze informatie op eigen risico. Ik was verbijsterd toen ik dit (van De Ronde zelf) hoorde. Wat ik er zelf mee ga doen is deze informatie natrekken bij een andere endocrinoloog. En dan nadenken over hoe mijn verdere behandeling er uit gaat zien.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Frederique_ schreef:...
Dank je voor de toevoeging. Je zou zeggen dat kansberekening en statistieken redelijk universeel zijn, maar toch zijn er erg veel verschillende berichten over bijwerkingen, gevaren etc.

Ik ga maar verder met informatie vergaren :wink:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: mits je de hormonen niet van het internet betrekt
Onzin.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef: mits je de hormonen niet van het internet betrekt
Onzin.
Hormonen van het internet (je weet niet zeker wat je krijgt) lijkt mij toch wel een risico, dat afbreuk doet aan de 'veiligheid' van de behandeling.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Petra, heb je ook gezien dat ik hier de mening van De Ronde citeer en dat ik op geen enkele plek zeg wat mijn mening daarover is? Alleen daarom al is het geen onzin: het is zijn mening. Dat is een feit.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yup, heb ik gezien. Dat het de mening van De Ronde is maakt niet automatisch dat het geen onzin kan zijn. Er bestaan betrouwbare online apotheken, als je daar je hormonen vandaan haalt dan is dat net zo (on)veilig als hormonen op recept.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Sandra TV
dagelijks aanwezig

Bericht door Sandra TV »

Morbide schreef:Er bestaan betrouwbare online apotheken, als je daar je hormonen vandaan haalt dan is dat net zo (on)veilig als hormonen op recept.
En daar moet je dan weer een doktersattest voor hebben.

BTW: Morbide, je onderschrift (http://i25.photobucket.com/albums/c61/P ... bivore.gif) komt heel schreeuwerig over op dit forum, ik heb hem daarom in Firefox geblokkeerd)
Feeling like a girl once in a time is great. Beiing a girl all the time is even greater.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

BTW Sandra, jouw suggestieve avatar lijkt me in strijd met het forum reglement.
Sandra TV
dagelijks aanwezig

Bericht door Sandra TV »

Morbide schreef:BTW Sandra, jouw suggestieve avatar lijkt me in strijd met het forum reglement.
Maar daar heb jij lekker niets op te zeggen :lol: :lol:
Feeling like a girl once in a time is great. Beiing a girl all the time is even greater.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De moderators wel. ^^
Chloe'tje
ForumFan

Re: tepelgroei

Bericht door Chloe'tje »

Sandra TV schreef:Hoi,

Is er manier om grotere, vrouwelijke tepels te krijgen?

Binnenkort start ik ook op eigen initiatief met deze behandeling:
Transdermaal pleisters bv Estraderm® 100 2/week
(http://www.inhousepharmacy.com/womens-h ... aderm.html)
In de hoop van toch wat resultaat te verkrijgen.

groetjes

Sandra
Is het mogelijk dat je ons (een beetje) op de hoogte houdt?

Is er trouwens iemand die wel eens last heeft gehad met de douane (pakje wordt tegengehouden) in Nederland?
Sandra TV
dagelijks aanwezig

Bericht door Sandra TV »

Zou jullie best wel op de hoogte willen houden van de ontwikkelingen maar er zit hier eenmaal een rotte appel (Morbide) tussen die mij hier wat van weerhoud.

Morbide Is er enkel om negatieve reacties te geven en wat is de zin nog van dit forum met dergelijk persoon die iemands anders zijn posting / tread volledig v*rn**kt ?? :evil: :evil:

Ik dacht dat dit forum bedoeld was om tips, ervaringen onder transgenders te delen :o

Afbreken is nu eenmaal makkelijker dan oplossingen bieden :roll: :roll:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Tsja... Het was wel diezelfde vervelende Morbide die je aan het adres van inhouse geholpen heeft. Je ging haar nog zitten PB'en om dankjewel en liefs te zeggen. En toen deed Morbide kribbig. De trut!
wil
daar ben ik weer

Bericht door wil »

Dat klinkt als: Stank als Dank.
Da's nooit goed.
Willemijn
Plaats reactie