Als ik gewoon de strekking van een en ander lees wat er in deze thread staat, heb ik de vrijheid genomen een mail te sturen naar
info@nvsh.nl met als onderwerk Transseksualiteit en de volgende tekst:
Hallo,
op uw website heeft U een tekst staan die discriminerend is voor transseksuelen. Ik zou U bij deze willen verzoeken om deze tekst zo spoedig mogelijk aan te passen, daar anders de mogelijkheid bestaat dat diverse mensen op diverse plekken in Nederland een aanklacht wegens discriminatie gaan indienen bij de antidiscriminatie meldpunten tegen de NVSH.
Het betreft de volgende tekst: De meest drastische 'hulp' bestaat uit de geslachtsverandering van transseksuelen, een verminking waarvan het werkelijke nut nog bewezen moet worden.
Op pagina :
http://www.nvsh.nl/varianten/index.htm, ook het feit dat U dat in deze tijd nog in seksualiteits hoek durft te zetten, zet een aantal mensen aan tot actie. Een goed alternatief voor deze frasering is door iemand bedacht, niet door mij, deze is als volgt : "De meest drastische 'hulp' bestaat uit de geslachtsverandering van transseksuelen, wat voor een kleine groep de beste oplossing zal zijn, maar niet voor iedere transgender"
Hoogachtend, Anna Burger
Het zou misschien goed zijn als meerdere mensen een soortgelijke mail, of (behalve de naam) dezelfde mail sturen. Misschien worden ze dan wakker. En let wel, wat ik schrijf is geen sprookje, het kan wel degelijk als discriminerend opgevat worden, en de hele groep krijgt een bepaald stempel, en dan is het geen belediging meer, maar echt discriminatie. En zo zie ik het in ieder geval. Gewoon eens keer actie vanuit de transseksuelen tegen dit soort zaken.