Hoe kozen jullie je nieuwe naam?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

joandelynn schreef: Maar een reden om het wel te doen is b.v. uit respect voor de naam die je van je ouders hebt gekregen.
Mijn naam heb ik niet zelf uitgekozen.
Omdat mijn ouders voor mijn geboorte niet wisten of ik een jongetje of een meisje zou worden hadden ze twee namen bedacht.
Dus in die zin heb ik de naamkeuze behouden door de meisjesnaam in gebruik te nemen :wink:
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Ik vind het een mooie naam, en hij lijkt in de verste verten niet op mijn geboortenaam. Of dit het blijft weet ik niet. Ik kan mij zo voorstellen dat je door een srs heen niet meer geassocieerd wilt worden met je transitie....
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Ik heb vroeger (voor mijn coming out naar mijn moeder) eens aan haar gevraagd hoe ik geheten zou hebben als mijn ouders een meisje hadden gekregen. (Tot op zekere hoogte hebben ze natuurlijk ook een meisje gekregen ;)) Dat bleek Linda te zijn.
In het begin heb ik dus die naam aangehouden, ik vond (en vind) het ook wel een mooie naam.

Maar op een gegeven moment kreeg ik 2 keer een vriendin met de naam Linda, en beide relaties zijn niet zo prettig geeindigd. Daardoor had ik het wel een beetje gehad met de naam Linda. Toen heb ik voor Vivian gekozen, omdat ik dat ook altijd al een hele mooie naam heb gevonden. :)
Uiteindelijk blijkt dat de naam "leven" of "levendig" betekent, wat natuurlijk ook een mooie metafoor is.
Ilona_wm
is nieuw hier

Voornaam kiezen

Bericht door Ilona_wm »

Hoi, mijn mannelijke naam was Denis, dus de meeste mensen dachten dat het Denise zou worden. Dat vond ik niet bij mij passen. Inmiddels ben ik al weer heel wat jaren Ilona (gekozen op klank en gevoel) en veel mensen weten niet beter. Na mijn grote coming out (familie en werk) vroeg mijn zus of ik niet Marianne wilde heten. Zo zou ik geheten hebben als ik er ook van buiten als een meisje zou hebben uitgezien. Maar inmiddels is Ilona het voor mij en ben ik Ilona. Ik heb wel mijn mannelijke voornamen (komen na Ilona) laten vervrouwelijken. Het verzoekschrift is aanhangig bij de rechtbank.

Groetjes,

Ilona
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Ik zit nog sterk te dubben over mijn tweede naam. Die is nu Klaas. Klazina? Nee... Klazien? Nee... Karin? Nee... Ik vermoed dat het wel Klaas zal blijven. Als er jongens zijn die Maria als tweede of derde naam hebben, waarom zou ik als meisje dan geen Klaas als tweede naam mogen hebben? :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Katrien? Katinka? Kan eventueel ook nog :)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Klaas is een afgeleide van Nicolaas, dus je kan ook nog aan Nicole of zo denken :)

hier staat wel een lijstje met mogelijkheden.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Frederique_ schreef:Hoi,

Ik zit nog sterk te dubben over mijn tweede naam. Die is nu Klaas. Klazina? Nee... Klazien? Nee... Karin? Nee... Ik vermoed dat het wel Klaas zal blijven. Als er jongens zijn die Maria als tweede of derde naam hebben, waarom zou ik als meisje dan geen Klaas als tweede naam mogen hebben? :wink:

Groetjes,

Frederique
Lekker zo laten!

Wat is er mis met Klaas?

Mijn derde naam is Maria. En die heb ik dus ruim 30 jaar "als man" met me meegedragen.
Stiekum vond ik dat dus lekker tof, om "als man" een vrouwennaam te hebben.

En die heb ik gekregen van mijn ouders!
Dezelfde ouders die vroeger met alle geweld mijn genderdysforie uit me probeerde te slaan!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Bedankt Joan, leuke site!
@Robijntje: dat moet dubbel geweest zijn...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Robijntje schreef: Mijn derde naam is Maria.
Dezelfde ouders die vroeger met alle geweld mijn genderdysforie uit me probeerde te slaan!
Heeft t gebruik van de naam Maria niks te maken met het R.K. geloof? Verwijzing naar de heilige maagd Maria en zo?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Heeft t gebruik van de naam Maria niks te maken met het R.K. geloof? Verwijzing naar de heilige maagd Maria en zo?
Of een peettante die Maria, Marij, Marian, o.i.d. heet. :)

Zo ook in mijn geval. Mijn ouders hebben mij als derde naam Catharina gegeven, naar mijn peettante.

Ik denk niet dat ze bij mijn geboorte voorzien hadden dat er iets mis zou zijn met mijn genderidentiteit. Zo van: "Hmm, volgens mij klopt er iets niet, laten we hem voor de zekerheid ook maar een meisjesnaam erbij geven." :P
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Ik denk niet dat ze bij mijn geboorte voorzien hadden dat er iets mis zou zijn met mijn genderidentiteit
:) :) :) :) :)

Als ik dit zo quote dan heb ik sterk het vermoeden dat mijn ouders vanaf het begin al wisten dat er iets zou komen. Ben namelijk vernoemd naar twee oud-tantes waar een mannelijke variant van gemaakt is.

mijn moeder is overleden toen ik 24 was en bij gesprek gaf zij het volgende voor mij mee: " Je zult het erg moeilijk en een zware tijd hebben in je leven maar uiteindelijk zul je er uit komen en jezelf mogen zijn"

Vorig jaar een gesprek gehad waarin ik de bevestiging kreeg dat dit inderdaad sloeg op mijn transgender - identiteit. :) :)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

AM_ber_79 schreef:
Robijntje schreef: Mijn derde naam is Maria.

JA! Dat klopt hoor!

Mijn zeer mannelijke macho vader had zelf ook als 4de naam "Maria".

Maar het bleef leuk. hihihi
Kylie
is nieuw hier

Re: Hoe kozen jullie je nieuwe naam?

Bericht door Kylie »

Kylie is de naam die mijn ouders me hadden gegeven als ze een meisje hadden gekregen (wat ze ergens ook hebben ;) ). ik vindt hem leuk en zo heb ik toch een naam verzonnen door mijn ouders.
if everything happends with a reason my feelings shall be good...
MissJoan
daar ben ik weer
Contacteer:

Re: Hoe kozen jullie je nieuwe naam?

Bericht door MissJoan »

Hoi iedereen ik heb me naam gekozen door door simpelweg in te korten Johan->Joan klinkt lekker vind ik:p 8)
Girl Power!!!!!!!! Vrijwilligster bij TGG
Plaats reactie