Om even wat te zeuren .....
Ik vond het informatieve gehalte wat tegenvallen. De fotootjes kennen wij allemaal wel en als een plastisch chirurg spreekt over 'echte vrouwen' en 'jullie soort' heb ik meer het idee bij Jensen te zitten ipv bij een professional die 'ons soort' helpen als beroep heeft. Ik wijt het maar aan onervarenheid als het gaat om het spreken in het openbaar.
P.S. @Frederique_
Vroeg mij af wat je allemaal aan het schrijven was; zoveel nieuws was er niet (zat naast je aan de andere kant van het gangpad).
Voorlichtingsavond VUmc mv-transseksuelen 14-4
Moderator: Moderators
Zelf vond ik de opmerking dat circa 60% van de clienten bij het VU, bij aanmelding, zelf al gestart is met hormonen, nogal opzienbarend. Had het idee dat dit veel lager zou zijn. Maar goed gezien die lange wachttijden waarin je behoorlijk op jezelf aangewezen bent, misschien niet zo gek eigenlijk.
live, laugh, love
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
@Chloe'tje: we hadden toch even moeten bijpraten...
Ik ga komende dinsdag voor het eerste gesprek met de plastisch chirurg en bereid me graag goed voor. Verder was ik nieuwsgierig of er wat was gebeurd met mijn klacht van vorig jaar dat die %~$@ van een psycholoog wel erg veel ruimte en aandacht vroeg: de hoeveelheid tijd voor de hormonen + plastische chirurgie moest worden ingekort omdat meneer Gijs zo lekker veel ruimte vroeg. Dat bleek (gelukkig) zo te zijn: de sprekers hebben nu ongeveer evenveel spreektijd gebruikt (psycholoog: 35 min, hormoonbehandeling: 40 min, ontharing: 28 min, plastische chirurgie: 42 min).
@Lomar: ook dit soort cijfers (+ cijfers over het aantal mensen dat al als vrouw leeft als ze zich als mv-trans aanmelden) doen mij verbazen over de "one size fits all"-benadering in de diagnostiek.
Groetjes,
Frederique
Ik ga komende dinsdag voor het eerste gesprek met de plastisch chirurg en bereid me graag goed voor. Verder was ik nieuwsgierig of er wat was gebeurd met mijn klacht van vorig jaar dat die %~$@ van een psycholoog wel erg veel ruimte en aandacht vroeg: de hoeveelheid tijd voor de hormonen + plastische chirurgie moest worden ingekort omdat meneer Gijs zo lekker veel ruimte vroeg. Dat bleek (gelukkig) zo te zijn: de sprekers hebben nu ongeveer evenveel spreektijd gebruikt (psycholoog: 35 min, hormoonbehandeling: 40 min, ontharing: 28 min, plastische chirurgie: 42 min).
@Lomar: ook dit soort cijfers (+ cijfers over het aantal mensen dat al als vrouw leeft als ze zich als mv-trans aanmelden) doen mij verbazen over de "one size fits all"-benadering in de diagnostiek.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer: