Sociale positie van de vrouw.

Algemeen

Moderator: Moderators

pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Sociale positie van de vrouw.

Bericht door pipa »

Maar goed, in het buitenland valt ook wel eea te verbeteren aan de sociale positie van de vrouw:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ead_module" onclick="window.open(this.href);return false;

En ook aan die van de (hippe) man trouwens.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ead_module" onclick="window.open(this.href);return false;
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Re: Sociale positie van de vrouw.

Bericht door lief dinnetje »

Wel ik zou de volgende keer Maggie De Block in mini-rok en topje naar Marokko sturen.

Zou ze een navelpiercing hebben ? :D

Maggie De Block :
http://www.maggiedeblock.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Sociale positie van de vrouw.

Bericht door marinth »

pipa schreef:Maar goed, in het buitenland valt ook wel eea te verbeteren aan de sociale positie van de vrouw:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ead_module" onclick="window.open(this.href);return false;

En ook aan die van de (hippe) man trouwens.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ead_module" onclick="window.open(this.href);return false;
Totaal gek zijn ze daar.

En dan te bedenken dat de islam groot is geworden door vrouwen, oa door Aisha en 8500(!!!) vrouwen die het anderen onderwezen na het overlijden van mohammed, en binnen de islam waren mannen en vrouwen in het begin gelijk. Het is vrouwonvriendelijk geworden door contact met omliggende vrouwonvriendelijke groeperingen in de eeuwen daarna.

Zelfde met christendom trouwens. In de vroeg christelijke kerk waren mannen en vrouwen gelijk en waren er dus ook vrouwelijke priesteressen. Augustinus heeft de vrouwen later uit de religie geschreven.
Zodat uiteindelijk in de middeleeuwen vrouwen het symbool van het kwaad zijn geworden en verantwoordelijk werden gehouden voor de "erfzonde" (="modern" begrip).
Toen behandelen ze vrouwen niets beter dan je nu wel binnen de islam ziet in bepaalde streken/landen...

Mannen houden blijkbaar niet zo van intelligente en sterke vrouwen... ze houden vrouwen toch liever onder de duim, zo blijkt steeds weer.
Behalve als je TS bent dan.
Dan zie je dat de meeste mannen eigenlijk niet eens mannen zijn en flink door je gedomineerd willen worden.

Wat is dat toch?
Wat gebeurt er toch allemaal in de psyche van die mannen???
Kiara
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 28, 2012 21:11
Locatie: Regio Deventer

Re: Sociale positie van de vrouw.

Bericht door Kiara »

Heel veel mannen willen graag een dominanten vrouw.
Veel meer onderdanige mannen dan dat er domiante vrouwen zijn.
Je moest eens weten hoeveel kerels hun huidige relatie op zouden geven voor een relatie met een domina.
Dat zie je erg vaak in de BDSM wereld.

Maar er zijn een aantal dominanten mannen, en die mannen weten zich vaak naar de top te werken...daar waar de regeltjes geschreven kunnen worden.
Wat ik me af vraag is wat je bedoeld dat de meeste mannen geen mannen zijn.
Is een onderdanige man geen man?

Als dat zo is, is een Dominante vrouw dan geen vrouw?
of een onderdanige vrouw geen vrouw...zou wel erg met 2 maten meten zijn.

Over het algemeen kun je mannen niet over 1 kam scheren, er zijn te veel verschillen van.
Maar waar je wel gelijk in hebt is in de religie, het is een theorie dat 1000 tot 1500 jaar na dat een grote religie begonnen is, er een golf extremisme in zit.
Nu is dat te zien bij de islam, 500 jaar geleden was het te zien in christendom, ook zijn er geweldadige boedisten geweest, al niet zo veel omdat het geen georganiseerde religie is.
property, person, proud
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Sociale positie van de vrouw.

Bericht door marinth »

Kiara schreef:Heel veel mannen willen graag een dominanten vrouw.
Veel meer onderdanige mannen dan dat er domiante vrouwen zijn.
Je moest eens weten hoeveel kerels hun huidige relatie op zouden geven voor een relatie met een domina.
Dat zie je erg vaak in de BDSM wereld.

Maar er zijn een aantal dominanten mannen, en die mannen weten zich vaak naar de top te werken...daar waar de regeltjes geschreven kunnen worden.
Wat ik me af vraag is wat je bedoeld dat de meeste mannen geen mannen zijn.
Is een onderdanige man geen man?
Nou ja... een onderdanige man is natuurlijk wel een man. Maar het ligt er allemaal wel een beetje aan.
Ikzelf ben nl verzot op mannen. Maar op het moment dat mannen vrouwenkleding willen dragen of met een voorbinddildo geneukt willen
worden door een vrouw of transgender... dan valt die man bij mij uit de categorie "heteroseksuele man" en door de travestie ook
uit het hokje "man".

Ik ben nl een pre op transseksueel, gebruik hormonen en leef als vrouw en ben ook seksueel vrouwelijk/ontvangend.
Daarom kan ik een man die zich op een dergelijke manier gedraagt, of hij nou wel of geen hormonen gebruikt, niet meer zien
als man en ook niet meer als aantrekkelijk voor mij.
Kiara schreef:Als dat zo is, is een Dominante vrouw dan geen vrouw?
Ja natuurlijk in de meeste gevallen wel. Echter wanneer het toch een pre op TS betreft vind ik wel dat je dan in een ZEER grijs
gebied terecht komt. De mannen die op (seksueel) dominante transgenders vallen beweren bij hoog en laag op vrouwen te vallen
terwijl ze een mannelijke seksualiteit van ze verwachten EN terwijl ze hen dus ook echt niet als vrouwen zien.
Dat is in bijna alle gevallen zo. Wanneer je tussen de regels doorleest of doorvraagt. In feite zijn de meesten in diepe
ontkenning over hun homoseksuele gevoelens. Transen die seksueel dominant zijn, zijn meestal ook op een bepaalde manier
wat mannelijk in hun karakter (homoseksueel), dat is mijn persoonlijke mening dan.

Dat is trouwens allemaal helemaal niet erg, maar ik heb wel eens sterk de indruk dat een dominante Tgirl en een "heteroseksuele" man
elkaar helpen in elkaars identiteit door een vorm van homoseksualiteit te ontkennen in henzelf. Dat werkt het beste voor hen.
En wie weet is het gewoon ook wel zo en denk ik te bekrompen, kan ook.

Wat ik WEL weet is dat die onderdanige mannen de meeste transen ECHT NIET als vrouwen zien en behandelen.
Ze zien je in feite als man als het erop aankomt... maar willen wel heteroseksueel genoemd worden, dat vind ik wel een beetje krom.

Maw. mijn voorzichtige conclusie is dat homo en biseksuele gevoelens alsook genderissues door het grootste deel van de mannen
vanaf de kindertijd zwaar onderdrukt worden om op latere leeftijd boven te komen drijven in de vorm van travestie, BDSM gevoelens,
verlangen naar rolomdraaing enz enz.
Kiara schreef:Over het algemeen kun je mannen niet over 1 kam scheren, er zijn te veel verschillen van.
Maar waar je wel gelijk in hebt is in de religie, het is een theorie dat 1000 tot 1500 jaar na dat een grote religie begonnen is, er een golf extremisme in zit.
Nu is dat te zien bij de islam, 500 jaar geleden was het te zien in christendom, ook zijn er geweldadige boedisten geweest, al niet zo veel omdat het geen georganiseerde religie is.
Gelukkig zijn er veel verschillende mannen en dus ook leuke mannen :D ;)
Vwb de religies was het christendom in ieder geval erg feministisch voor die tijd. Het einde der tijden was nabij, zo werd vrouwen een alternatief geboden
voor het gezinsleven (omdat voortplanten geen zin meer had). Dat was in die tijd vrij uniek. Zeker een religie waarin mannen en vrouwen gelijk waren.
Maria Magdalena was zelfs de hoogst ingewijde. Zij was dus uiteindelijk nog belangrijker dan Petrus.
De mannen hebben dat allemaal wel uit de geschiedenis proberen te schrijven.

Zo kan het met de Islam ook gegaan zijn. Want ik vind het moeilijk te geloven dat een religie verspreid word door 8500 vrouwen(buiten de sociale druk van mannen om) zonder op een of andere manier vrouwvriendelijk te zijn.
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Sociale positie van de vrouw.

Bericht door Suzette »

Dichter bij huis, net over de grens

http://www.knack.be/nieuws/mensen/gert- ... 379453.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knack.be/in-wat-voor-wereld- ... 635126.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Samson en Gert (Verhulst)
Ook Wij houden van U

Suzette
Plaats reactie