Transsexueel&christen??

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

racine schreef:O ja , Joanneke heeft goed op de winkel gepast, we zijn eigenlijk erg bang voor haar. Ze is streng doch rechtvaardig.
:D 8) :D
JolandaM
dagelijks aanwezig

Oude threads over dit onderwerp

Bericht door JolandaM »

Lieve lezers en lezeressen,

Ik wil jullie erop wijzen dat er ook oude threads zijn die gaan over t en christen zijn, namelijk "Gebed" en "De bedoeling van God met T gevoelens".

Veel leesplezier!

Liefs,
Jolanda
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Jolanda, allemaal

als eerste met mij gaat alles prima, wel een practisch probleem dat mijn werk en de beleving van transseksualiteit, zelfs in dit vroege stadium, in mijn geval niet te combineren is. Het is een enorme rem en ik weet niet ofdat ik hier nu blij om moet zijn of niet, omdat het leid tot in feite tot vertraging aan de andere kant haastige spoed is zelden goed, doet ook mee, we zien wel.

Je schrijft "God maakt geen fouten", ben het met je eens omdat zoals ik al zei wie zijn wij om over dit alles te oordelen, wat ik in feite bedoelde met God, is dat het natuurlijk proces wat leid tot een mens, dat zoals we weten dat er gedurende dit proces iets fout kan gaan in die zin dat het afwijkt van de "norm", zoals wij vinden dat het moet zijn.

Hierin speelt onze vrije wil, zoals wel in veel van ons handelen, geen rol, het ligt dus vast en we kunnen daar niets aan doen alleen voor zover mogelijk verbeteren, op basis van onze beperkte mogelijkheden, transseksualiteit is denk ik een goed voorbeeld, naast vele anderen.

Je hebt overigens gelijk om te verwijzen naar vorige uitgebreide "draden" waarin vele meningen zijn geplaats over T en christen zijn en over ziel en re-incarnatie, hierover doorgaan zou waarschijnlijk betekenen dat we in herhalingen vallen, alhoewel je hierover in feite nooit uitgepraat/geschreven raakt, daarvoor is het te belangrijk.

groetjes, Adriana
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

adriana schreef:Je schrijft "God maakt geen fouten", ben het met je eens omdat zoals ik al zei wie zijn wij om over dit alles te oordelen, wat ik in feite bedoelde met God, is dat het natuurlijk proces wat leid tot een mens, dat zoals we weten dat er gedurende dit proces iets fout kan gaan in die zin dat het afwijkt van de "norm", zoals wij vinden dat het moet zijn.
Ja maar dat zijn dan ook de toverwoorden Adriana "zoals wij vinden dat het moet zijn" wie gelooft in God gelooft ook in zijn grotere plan. En het simpele feit dat wij dat niet zien of begrijpen (dat grotere plan bedoel ik) hoeft nog niet meteen te betekenen dat er iets fout is gegaan. Ik pretendeer hiermee niet te weten wat de reden van transsexualiteit is maar ik geloof dat alles zo zijn reden heeft. En kennelijk heeft het zo moeten zijn dat ik en met mij vele anderen TS TV of TG zijn. Het enige wat ik er zelf aan kan doen is hetgeen mij goeddunkt en ik kom er vanzelf ooit eens achter waarom dit zo is. En tot die tijd blijft het toch maar raden naar het hoe en waarom. Ik heb vertrouwen dat het goed komt en in mij eigen beoordelingsvermogen en de rest doet God.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Ja maar dat zijn dan ook de toverwoorden Adriana "zoals wij vinden dat het moet zijn" wie gelooft in God gelooft ook in zijn grotere plan. En het simpele feit dat wij dat niet zien of begrijpen (dat grotere plan bedoel ik) hoeft nog niet meteen te betekenen dat er iets fout is gegaan. Ik pretendeer hiermee niet te weten wat de reden van transsexualiteit is maar ik geloof dat alles zo zijn reden heeft. En kennelijk heeft het zo moeten zijn dat ik en met mij vele anderen TS TV of TG zijn. Het enige wat ik er zelf aan kan doen is hetgeen mij goeddunkt en ik kom er vanzelf ooit eens achter waarom dit zo is. En tot die tijd blijft het toch maar raden naar het hoe en waarom. Ik heb vertrouwen dat het goed komt en in mij eigen beoordelingsvermogen en de rest doet God.
Ik weet het niet, maar zijn er bij jullie (Joanne, Adriana, Jolanda, Lisette en al die andere TS'en) complicaties opgetreden bij jullie geboorte als zuurstofgebrek of een vergelijkbaar iets? Of dat er complicaties waren tijdens de zwangerschap (moment dat jullie in de buik van je moeder zaten? Als ik bij mezelf kijk, ging de geboorte van mij gepaard met behoorlijk wat complicaties en zelfs zuurstofgebrek. Dit had zijn invloed op mijn hersenen. Weliswaar kun je autisme en transsexualiteit onmogelijk vergelijken, maar ik beschouw het kort door de bocht wanneer een M-V of V-M TS vlot geboren is.

En dat dat je je als fout ziet, komt ook door mentaliteit van de huidige maatschappij. Je bent óf man óf vrouw en je kunt volgens velen nog steeds geen ander geslacht worden. En anders ben je een omgebouwde man of vrouw. Bah :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Omgebouwd, Omgebouwd. :evil: :cry: Alsof je mensen kunt verbouwen zoals gebouwen, auto's, vliegtuigen of schepen. Alsof je de kap van een gesloten personenwagen kan afhalen, versterkingen kan inbouwen in de zijkant zodat het voertuig een cabriolet is geworden. Alsof je op een oud onderstel een andere bovenbouw kan zetten, zoals bij de Umbauwagen in Westduitsland en de Rekowagens en Rekotrams in Oostduitsland. Alsof je een andere ketel en 'Heizer' (voorwarmer) kan plaatsen op een stoomlocomotief om daarmee Saalfeld mee te laten genieten van de stoom. Maar mensen zijn geen machines. Zij bestaan niet uit microprocessoren, chips, lasnaden of schroeven.

Ombouwen. Neen, het is transformeren zodat men een lichaam aanpast zoodanig dat het het lichaam van het geslacht wat men zich voelt zo goed mogelijk benadert. En de houding van te veel personen van dat iets vies is, ik pis erop. Dit soort gedachten kan ik niet anders dan diep inhoudelijk bestrijden met diepgang, hoog iq en meedogenloze satire ten opzicht van zulke anti-T*-gedachten. TS is niets anders dan vrouw geboren in mannenlichaam en man geboren in vrouwenlichaam. Niets meer, niets minder. TV is niets anders dan dat het tegenovergestelde geslacht er van tijd tot tijd eruit komt. TG is een verschijnsel dat de geslachtsverdeling alternatief wenst te benaderen.

Uitschakelen van transseksualiteit, transgenderisme, travestie, terwijl je het hebt in je binnenste, brengt jezelf zware psychische en lichamelijke schade toe. Een tekst vergelijkbaar aan de teksten op cigarettenpakjes. We zijn in dienst van ons T* of CD. We zijn in dienst van onze transseksualiteit, transgenderisme, travestie, crossdressing. We staan volledig onder zeggenschap hiervan. Dit heeft onverminderd consequenties voor onze levenssfeer. Alles wat we doen zal altijd gebeuren bij het vervullen van onze taak. TS, TG, TV of CD heeft eveneens onverminderd consequenties voor ons privéleven. Huwelijken, krijgen van kinderen, leefwijze, werken, e.d. staan onder de machten en krachten van TS, TG, TV of CD.

Wij blijven ons leven lang in onze transseksualiteit, transgenderisme, travestie, crossdressing staan. En er is geen medicijn ertegen, tenzij met zware lichamelijke of psychische bijwerkingen. En zij zal nimmer gevonden worden.

Lieverds, het enige wat je kan doen is accepteren, accepteren, accepteren. En het een zodanige plaats in je leven geven dat het de kwaliteit van je leven verhoogt. Er is maar één de belangrijkste en dat ben jezelf. :) :wink:

Liefs,

Josette
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

interesting thoughd

genderproblematiek en stoornissen als 'autisme'
kheb een aantal keren al mondjesmaat onderzocht of er een link zou betsaan tussen genderproblematiek en ADHD (een aanverwante stoornis aan autisme)

kom niet verder dan dat er net zo goed t-mensen rondlopen met adhd, of adhd - ers met t-gevoelens - wat zowat hetzelfde is - als dat er mensen rondlopen die niet met die 2 te maken hebben

er is geen rode draad in te ontdekken

kheb mezelf ook afgevraagd of mijn t-gevoel,en het praktiseren daarvan, met mijn adhd te maken hebben
niet het geval, ik wordt weliswaar stukken rustiger als ik mijn t gevoel laat komen en er wat mee doe, voel em beter in mijn vel,maar mijn adhd problematiek is er dan nog steeds
enfin, ik kan slechts voor mezelf spreken, voor een betere analyse zou je een grondig onderzoek moeten doen

shalomm
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Bedankt voor je gepassioneerde stuk Joost

Het is gewoon kolder dat je door de maatschappij met de paplepel ingegoten krijgt dat je een foutje bent omdat je niet meedoet aan de maatschappelijke tweedeling. Ik ben mijzelf dus aan het leren dat ik het niet meer als een foutje wil zien. Ik ben Joanne en ik ben geen rommel. God maakt geen rommel. Dat is hoe ik verder door het leven ga. En dat heb ik geleerd van een hele leuke leraar Theologie die mij als mens heel erg waardeert.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Dan zitten SP, GroenLinks en consorten zich druk te maken over de tweedeling in de maatschappij terwijl die er reeds bestaad, de tweedeling man of vrouw. En je bent een loser als je niet in staat bent geen keus kan maken. Vervolgens komen die kloothommels met dat de natuur ook alleen maar mannetjes en vrouwtjes kent, wat gelogen is alsof het gedrukt staat. Ook bij planten en dieren zijn er die of geslachtsloos of kenmerken van beide geslachten hebben. Vervolgens trachten ze je een schuldgevoel of minderwaardigheidscomplex aan te praten. Met de houding van: "Geloof me nou, ik kan het weten" Voor je 't weet zit je in een circuit, een speciaal circuit. Een iets waar ik me momenteel uit probeer te vechten, en mee te doen met reguliere dingen. Het blijkt dat ik op dit forum dichter sta als de mensen waar ik jaren mee optrok. Ook kan ik op het forum dingen kwijt die ik thuis of tegenover m'n ouders niet kwijt kan.
Joanne: Ik ben Joanne en ik ben geen rommel. God maakt geen rommel. Dat is hoe ik verder door het leven ga. En dat heb ik geleerd van een hele leuke leraar Theologie die mij als mens heel erg waardeert.
Joanne, je mag die leraar zeer dankbaar zijn. Hoe oud was je toen hij/zij dat zei?

Liefs,

Joost
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Josette schreef:
Joanne: Ik ben Joanne en ik ben geen rommel. God maakt geen rommel. Dat is hoe ik verder door het leven ga. En dat heb ik geleerd van een hele leuke leraar Theologie die mij als mens heel erg waardeert.
Joanne, je mag die leraar zeer dankbaar zijn. Hoe oud was je toen hij/zij dat zei?
Gezien mijn geboortedatum 24-02-1970 was ik 33 jaar en 28 dagen oud.
De kanjer vertelde me het gisteren, jammer dat hij in T woont.
En ja leraar theologie en kanjer dat gaat prima samen. :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door Joanne op do mar 27, 2003 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:
Josette schreef:
Gezien mijn geboortedatum 24-02-1970 was ik 33 jaar en 28 dagen oud.
De kanjer vertelde me het gisteren.
En ja leraar theologie en kanjer dat gaat prima samen. :oops: :oops:
Dat was dus zeer kort geleden, afgelopen maandag. Bijzonder dat je die informatie dan in hogesnelheidstempo op het forum dropt. En wat leuk dat je nog contact hebt.

Liefs, Josette
Laatst gewijzigd door Josette op do mar 27, 2003 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Joanne
ForumDiva 2000

Joanne's hernieuwde visie

Bericht door Joanne »

Weet je Joost,

ik ben nog dagelijks bezig met leren, ervaren en aanpassen aan mijn nieuwe situatie. En van de dingen die mij persoonlijk heel erg bezighouden zijn relaties en liefde veruit de belangrijkste. Romantiek is iets wat ik wegens omstandigheden altijd heb gemist en dat heeft een gat in mijn hart geslagen. Het resultaat is dat ik in sommige gevallen sex en liefde met elkaar verwissel en dat gaat soms automatisch, buiten mijzelf om. De mannen in mijn leven waar ik verliefd op ben geweest (in mijn vroege jeugd) hebben flinke schade aangebracht aan mijn zelf beeld door de botte manier van afwijzen. (en ik kan het ze niet eens kwalijk nemen gezien hun heterosexualiteit) Daarom heb ik ooit besloten maar nooit meer verliefd te worden. Dat is natuurlijk onmogelijk maar verliefd worden stond bij mij gelijk aan pijn en daarom probeerde ik mij te verbergen achter een masker van sexuele vrijheid en promiscueus gedrag. En op het homosexuele vlak wel te verstaan. Een volledig dwaalspoor natuurlijk. Resultaat is wel dat ik nooit geleerd heb hoe ik mij moet opstellen tegenover een evt geliefde en hoe ik met verliefdheid om moet gaan, hoe ik het moet omzetten naar houden van, hoe ik mijzelf waarde geef door mij niet aan iedere *** te geven etc etc.

Anyway nu ben ik klaar met mijn lichamelijke transitie en ik voel mij heerlijk in mijn echte hoedanigheid. Maar nu komt het probleem van de liefde om de hoek kijken. En van mijn spiritualiteit, bij mij gaan die twee samen. Van nature ben ik dus een heel gevoelig mens met heel veel liefde te geven en een ongelooflijke drang die te mogen ontvangen. En dat in combinatie met mijn nieuwe verbeterde zelf maakt dat ik weer toe heb gelaten dat ik verliefd mag zijn ondanks de angst gekwetst te worden. Ik ga met een hernieuwde hoop de wereld in en hoop mijn levens partner te ontdekken in die mensen menigte die Maatschappij heet. Op straat kijk ik weer om mij heen en via het internet chat ik met mannen vanuit de hele wereld. Ik maak er geen geheim van dat ik een verleden als man heb en soms is dat de oorzaak van frustratie omdat vele mannen hier niet overheen kunnen stappen. Maar vaak genoeg ook wordt ik verrast door de reakties en ruimdenkendheid van mannen ten aanzien van transen. Ik heb inmiddels een aantal goeie vrienden opgedaan en één van die vrienden is die leraar theologie waar ik het over had.

In de afgelopen tijd heeft hij best wel een doorbraak veroorzaakt met zijn manier van denken en doen tegenover mij. Ik zou bijna durven te zeggen dat ik verliefd op hem begin te worden. En het allermooiste is dat hij dat volgens mij ook op mij aan het worden is al weet ik dat natuurlijk niet helemaal zeker. De manier waarop hij mij bejegend geeft me het gevoel waar ik al jaren naar op zoek ben en ik voel mij danook net een bakvis van 16. Ook heeft hij een inzicht in het geloof wat ik aanhang waar je eng van wordt. Om nu niet al te veel vooruit te lopen op de zaken kan ik alleen maar zeggen dat het een teken van boven lijkt dat hij op mijn pad gekomen is, of het nu wat wordt of dat het bij een heel waardevolle vriendschap blijft. En het feit dat hij ver in het buitenland zit maakt de zaak er moeilijker maar ook wel een stuk interessanter op. Zijn uitspraak dat ik geen rommel ben omdat God geen rommel maakt is er eentje die ik altijd zal blijven onthouden en die mij het inzicht geeft dat wij geen foutjes zijn. Het simpele feit dat wij als mens niet zien wat het doel van onze manier van zijn is en de reden niet snappen waarom wij afwijken van de norm wil dus helemaal niet zeggen dat het een foutje is. Door te zeggen dat het een fout is oordeel je en oordelen is niet aan ons, daarbij is het ook nog eens een aanmatiging naar de schepper toe door maar aan te nemen dat Hij fouten maakt terwijl toch duidelijk is dat enkel mensen fouten maken en niet God. Zo zit de hele wereld in elkaar. Kijk maar goed om je heen met een open blik dan zul je het moeten erkennen. God of geen God.
Plaats reactie