Over Leven: Mevrouw, u bent een man

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Maruscha schreef:
Babette schreef:dat kopt wel. Een vriendin van me, die psycho-therapeut is, vertelde me ooit dat eigenlijk iedereen psycho-therapie zou moeten overwegen.
Met alle respect, maar dat is net zoiets als een bakker die zegt dat brood goed voor je is :roll:
En die heeft ook gelijk, maar moet wel glutenvrij brood kunnen leveren, als hij het over iedereen heeft.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:En die heeft ook gelijk, maar moet wel glutenvrij brood kunnen leveren, als hij het over iedereen heeft.
Misschien is het dan wel zo leuk om zelf glutenvrij brood te bakken...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:
Janiek2 schreef:En die heeft ook gelijk, maar moet wel glutenvrij brood kunnen leveren, als hij het over iedereen heeft.
Misschien is het dan wel zo leuk om zelf glutenvrij brood te bakken...
Als we dat dan weer terugkoppelen naar waar de vergelijking vanuit ontstond, dan vind ik het geen aanrader: zelf "therapeuteren" heeft niet hetzelfde positieve effect als in therapie gaan bij iemand die het vak verstaat.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Janiek,

ik had het ook zeker niet over zelf "therapeuteren", integendeel. Ik had en heb het over een bewustwordingsproces. Mijns inziens kan niemand anders dat voor je doen. Ik zie de therapeut als een catalysator in mijn leer- en levensprocessen, net zo goed als andere mensen dat kunnen zijn. Jij brengt bijvoorbeeld ook een andere kijk, en dat stemt dan weer tot nadenken, en heroverwegen. Bovendien vind ik het ook nog eens heel erg leuk om steeds meer over mezelf en hoe ik in elkaar steek te leren.

Overigens had ik geschreven dat de contemplatie van psychotherapie al een positief effect kan hebben, maar dat werd in die eerdere vergelijking niet aangehaald... Helaas, want dat is wel relevant.

Groetjes en liefs,

Babette.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef: dat de contemplatie van psychotherapie al een positief effect kan hebben
Er zijn natuurlijk mensen die erg tevreden zijn over hun eigen leven en die zullen geen enkele prikkel voelen om zoiets te gaan doen, maar voor alle anderen is ervoor open staan al een goed teken, ja.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Overigens was dat gesprek met mijn vriendin over de psycho-therapie voor "iedereen" van filosofische aard...

Groetjes en liefs,

Babette.
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

hoi meiden,

ik heb een paar uur nodig gehad om dit topic eens helemaal te lezen en wat ik gemerkt heb is dat er eigenlijk zo'n ongelofelijke diversiteit bestaat aan mensen en meningen dat iedereen zijn eigen hokje verdient. nu daar dat dit gewoon niet haalbaar is om dat te doen is het ook niet meer dan normaal dat één ieder gewoon in verschillende hokjes past. in het éne al wat beter dan het andere.

ik ben van nature niet echt een hokjesbeest (gelukkig), maar ik kan heel goed begrijpen dat er een behoefte bestaat om ergens bij te horen. we zijn denk ik hoe individueel ook toch in de eerste plaats ook kudde dieren.M.a.w. ik denk dat iedereen wel ergens wil bij horen.

of je nu al van kleins af weet of je liever vrouw/meisje was geweest en er al dan niet uiting aan gegeven hebt, het onderscheid vormt tussen primaire of secundaire ts, doet er toch niet echt toe. je moet vooral de kans gekregen hebben om er uiting aan gegeven te hebben. ik denk dat daar misschien wel het schoentje wringt. ik denk dat eender welke ts al ergens wist dat er iets niet echt klopte van jongs af aan, maar als je opgevoed wordt met een "ouderwets" rollenpatroon ben je al kind of zelfs als volwassene niet altijd mentaal sterk genoeg om weerwerk te bieden aan de druk van buiten af. het moment dat je voor jezelf kan aanvaarden dat je anders bent dan het maatschappelijke beeld is een moment van kracht. zo zie ik het toch. ik heb ook gelezen dat het voor mensen van buiten af één pot nat is primair of secundair ts zijn, dat geloof ik ook. spijtig maar dat is nu eenmaal zo. er kunnen mee leven of krachtig genoeg zijn om er iets aan te doen of mee te doen is vooral een overwinning op jezelf. of je al dan niet passabel bent doet er niet toe als je kunt gelukkig zijn zonder door de maatschappelijke druk persoonlijk geremd te worden.

ik herinner van mezelf dat ik kleuterleider wilde worden maar ik ben gezwicht onder druk van familie vooral. dit is/was een beroep die niet voor mannen is, nu zijn er toch al meer mannelijke kleuterbegeleiders dan vroeger toch? en ook zijn het meestal uitzonderingen. enkel als voorbeeldje.ik ben als het ware in een mannen job gesukkeld, ik vraag me eigenlijk af of het niet voor veel (sec) tssen zo zou kunnen zijn(zelfs ik wil ook wel ergens bij horen lol).

groetjes samantha

p.s. het ouderwets rollenpatroon is eigenlijk nog geen verleden tijd vandaar de aanhalingstekens.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

samantha schreef: ik heb ook gelezen dat het voor mensen van buiten af één pot nat is primair of secundair ts zijn, dat geloof ik ook. spijtig maar dat is nu eenmaal zo.
Voor de leek is het allemaal (ts, tg, tv) hetzelfde. Wat zou volgens jou het voordeel zijn als men wist wat primair en secundair is? Het zal mij namelijk werkelijk een zorg zijn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Morbide schreef:
samantha schreef: ik heb ook gelezen dat het voor mensen van buiten af één pot nat is primair of secundair ts zijn, dat geloof ik ook. spijtig maar dat is nu eenmaal zo.
Voor de leek is het allemaal (ts, tg, tv) hetzelfde. Wat zou volgens jou het voordeel zijn als men wist wat primair en secundair is? Het zal mij namelijk werkelijk een zorg zijn.
ahum, dus als voor de leek 3 verschillende bomen er hetzelfde uitzien, vindt jij het onzinnig dat er mensen zijn die de verschillen onderzoeken? :)
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Elsie schreef:
Morbide schreef:
ahum, dus als voor de leek 3 verschillende bomen er hetzelfde uitzien, vindt jij het onzinnig dat er mensen zijn die de verschillen onderzoeken? :)
Dat is zeker niet onzinnig.......alleen zijn die mensen dan geen leek meer in mijn optiek.
De overigen die zich niet met dat onderzoek bezighouden (omdat het ze niet interesseert of wat dan ook) blijven wel 'leek' en die zal het met een grote mate van waarschijnlijkheid worst wezen, boom = boom
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

het is ergens toch van belang voor de behandeling? primair of secundair ts zijn of tg/tv? dat is toch niet allemaal dezelfde behandeling?

groetjes samantha
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het is exact dezelfde behandeling. Wat zou het verschil ook zijn? In het ene geval graven ze in je verleden om te zien waarom je er zo laat achtergekomen bent dat je TG/TS bent, in het andere geval graven ze in je verleden om te kijken hoe je met je TG/TS-zijn omgegaan bent. In beide gevallen zoeken ze naar je seksuele fantasieën/voorkeuren zowel in het heden als uit die tijd. In beide gevallen kijken ze naar de relatie met je familie, partner, enz.

De doorlooptijd blijft even lang de vragen zijn nagenoeg hetzelfde, 't maakt echt geen verschil...

TG/TS: men wil zeker weten dat jij zeker van je zaak bent en dat jij geen twijfels meer hebt over wat je wel/niet wilt. Bij TG's is men voorzichtiger bij het benandelen dan bij TS'en. De meest positieve reden die ik daarvoor kan bedenken is dat men minder van TG's weet dan van TS'en en dat men dat voorzichtiger maakt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

Voor behandeling van TS is het niet van belang of er sprake is van primaire of secundaire TS, die lijn is eenduidig .. zijn er geen contra indicaties, en is het behandelteam er van overtuigd dat het een positief effect heeft op de kwalitiet van leven bij de betrokkene, dan volgt behandeling.

Hoe de behandeling van TG zal verlopen is erg individueel en daar kan ik verder niets zinnigs over zeggen.

En TV .. tja .. wil die wel een behandeling?

groetjes, Fenna
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

fenna69 schreef:
En TV .. tja .. wil die wel een behandeling?

groetjes, Fenna
Misschien een pilletje om er vanaf te komen omdat dat dingen best wel makkelijker maakt ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

misschien een hoop pilletjes voor voor de rest van de wereld zodat zij het begrijpen en aanvaarden.

groetjes Samantha
Plaats reactie