Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:[.
Je neemt daarmee een ruimte die je van mij niet gekregen hebt.
?? Je bent een geboren man die zich zonder hormoongebruik en/of srs een vrouw noemt.

Mag van mij hoor, prima zelfs, maar neem jij daarmee niet een ruimte in die je niet gekregen hebt?

(en laat Cisca Dresselhuys dit maar niet lezen trouwens)

Milala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Lala Ferrari schreef:
Chantal C. schreef:
Lala Ferrari schreef:Alsof jij, als TS, in vergelijking met hun een soort 'zelf gecreeërde' supervrouw bent of zo
Spiegeltje...
Ja, idd, je zult mij NOOIT horen roepen dat ik '1000% vrouw ben' ondanks......vul zelf maar in.
Alleen kom je wel over alsof jij een supervrouw bent... Vandaar "spiegeltje"... doe er je voordeel mee...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Anja Lasagna
ForumFan

[quote="Chantal CAlleen kom je wel over alsof jij een supervrouw bent... Vandaar "spiegeltje"... doe er je voordeel mee...[/quote]

Nou, dan lees en interpreteer heel andere dingen dan ik schrijf. Ik overschreeuw mezelf niet door te gaan roepen dat ik '1000% vrouw ben' ondanks....vul maar in, en zoals ik al schreef meet ik mijn vrouwelijkheid niet af aan zeer mannelijk ogende bio vrouwen.

No reason to namelijk.

Milala.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik denk niet dat ik weleens gezegd heb dat ik 100% vrouw BEN, wel dat ik me 100% vrouw VOEL.

En waarom iedere keer weer dat gediscussieer, bereiken we er iets mee ? NEE !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:
Janiek2 schreef: Je neemt daarmee een ruimte die je van mij niet gekregen hebt.
?? Je bent een geboren man die zich zonder hormoongebruik en/of srs een vrouw noemt.
Jij trekt hier nog steeds conclusies op grond van informatie die ik jou niet gegeven heb. Dit neem ik je persoonlijk kwalijk.
Lala Ferrari schreef:Mag van mij hoor, prima zelfs, maar neem jij daarmee niet een ruimte in die je niet gekregen hebt?

(en laat Cisca Dresselhuys dit maar niet lezen trouwens)
Kom zeg, dat mag van jou helemaal niet. Maar gelukkig ga jij daar niet over :P .

Je hoeft je eigen berichten hier maar na te lezen om te weten dat het helemaal niets uitmaakt of iemand hormonen gebruikt of een SRS ondergaat. Je hebt hier al meer dan één keer transvrouwen bestempeld als mannen met een neo-vagina e.d.

Iemand beoordelen naar wat hij of zij onder de kleren of in het medicijnkastje heeft, (zelfs zonder dat je daar inzicht in is gegeven) is niet netjes. Doet denken aan wat ze vroeger op school met jongetjes deden die niet voldoende van zich af beten: even kijken of-t-ie wel een piemel heeft.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Janiek, bepaalde personen zijn blind voor hun eigen blindheid.......
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:
Janiek2 schreef: Je neemt daarmee een ruimte die je van mij niet gekregen hebt.

Jij trekt hier nog steeds conclusies op grond van informatie die ik jou niet gegeven heb. Dit neem ik je persoonlijk kwalijk.

Je hoeft je eigen berichten hier maar na te lezen om te weten dat het

.
Huh? Je hebt toch zelf hier op het forum geschreven dat je geen hormonen gebruikt en/of een srs wil? En het verder landelijk bekend gemaakt dmv een uitgebreid interview in de Psychologie? Compleet met naam en facepics?

En verder ken ik idd niet zoveel vrouwen die zich op het schoolplein voorstellen aan moeders van andere kinderen als 'de vader van'.......indien daar naar geinformeerd word.

Milala.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:En verder ken ik idd niet zoveel vrouwen die zich op het schoolplein voorstellen aan moeders van andere kinderen als 'de vader van'.......indien daar naar geinformeerd word.
Nee, is betrekkelijk zeldzaam :wink: . Gelukkig is het ook erg zeldzaam dat ik vervolgens op grond van die informatie toch weer als man behandeld word, of dat er gechecked wordt of ik wel aan de lichamelijke criteria voldoe.
Anja Lasagna
ForumFan

[quote="Janiek2Nee, is betrekkelijk zeldzaam :wink: . Gelukkig is het ook erg zeldzaam dat ik vervolgens op grond van die informatie toch weer als man behandeld word, of dat er gechecked wordt of ik wel aan de lichamelijke criteria voldoe.[/quote]

De eerste indruk is de blijvende, idd.

Milala
Anja Lasagna
ForumFan

[quote="Chantal C
Alleen kom je wel over alsof jij een supervrouw bent... Vandaar "spiegeltje"... doe er je voordeel mee...[/quote]

Als je me nou even verteld wat jij dan verstaat onder een 'supervrouw'?
Niet pochen over een snelle BMW waarmee ik vooral mannelijke medeweggebruikers voorbij zoef, en aldus hun egootjes verpletter want die heb ik niet? (ik heb wel 2 fietsen, maar dat telt geloof ik niet bij evt deelneming aan snoeverij)

Of misschien niet gewichtig vertellen wat voor een belangrijke baan ik wel niet heb waarbij ik enkele honderdduizenden nederlanders vertegenwoordig, want ik heb een hele gewone, huis, tuin en keukenbaan?

Of zoiets?

Milala.
Anja Lasagna
ForumFan

Lala Ferrari schreef:[quote="Chantal C
Alleen kom je wel over alsof jij een supervrouw bent... Vandaar "spiegeltje"... doe er je voordeel mee...
Als je me nou even verteld wat jij dan verstaat onder een 'supervrouw'?
Niet pochen over een snelle BMW waarmee ik vooral mannelijke medeweggebruikers voorbij zoef, en aldus hun competatieve egootjes verpletter want die heb ik niet? (ik heb wel 2 fietsen, maar dat telt geloof ik niet bij evt deelneming aan snoeverij)

Of misschien niet gewichtig vertellen wat voor een belangrijke baan ik wel niet heb waarbij ik enkele honderdduizenden nederlanders vertegenwoordig, want ik heb een hele gewone, huis, tuin en keukenbaan?

Of zoiets?

Milala.[/quote]
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:De eerste indruk is de blijvende, idd.
Dat is er één om goed te onthouden, want zo werkt het wel.

Tot op zekere hoogte: heb je The crying game wel eens gezien? Ja, natuurlijk :wink: .
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

heb die film toevallig deze week bekeken...
goed gewoon :wink:
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:De eerste indruk is de blijvende, idd.
Dat is er één om goed te onthouden, want zo werkt het wel.

Tot op zekere hoogte: heb je The crying game wel eens gezien? Ja, natuurlijk :wink: .
Ja, en ik vond de scene waarin Dil aan haar vriend laat weten dat ze geen bio vrouw is nogal kwalijk.
Geen enkele TS laat weten dat ze een TS is door haar ochtendjas open te rukken voor het gezicht van haar nietsvermoedende vriend, die dan kotsend boven de toiletpot gaat hangen omdat ie een piem tussen de benen van zijn vriendin heeft gezien.
Die volkomen onrealistische scene is speciaal voor 'het grote publiek' in elkaar gezet om dat zelfde grote publiek te plezieren met shock en horror. "Het is een man" En oh wat kan het grote publiek zich toch goed identificeren met 'het belazerde vriendje'.....

Ik vond 'It's different for girls' 100 keer beter en 100 keer realistischer, en.........tot nu toe de enige TS gerelateerde film waarin evt realiteitsstoornissen van de TS in kwestie aan de kaak gesteld worden EN met een TS happy end voor de TS in kwestie EN voor haar vriendje.

Als je 'It's different for girls' nog niet gezien hebt, dan raad ik je die absoluut aan.

Sterke film, hoog realiteitsgehalte, niet veroordelend, niet slachtofferig enz.

Milala.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Nannette,
Nannette schreef:En waarom iedere keer die discussie van transvrouw niet 100% vrouw. Laat een ieder in zijn waarde, transseksuelen zijn een rare groep in de samenleving. [...] Ook een groep die elkaar iedere weer aanvalt. Waarom ?????????
Waarom voel jij het als een aanval als ik schrijf dat een TS zich nooit 100% vrouw zal kunnen voelen omdat zij daar het lichaam voor mist?
Is het voor jou dan zo belangrijk dat er geen enkel verschil bestaat tussen jouw psyche en dat van een willekeurige vrouw?
Nannette schreef:Is het zo moeilijk te accepteren dat we niet allemaal hetzelfde denken, er hetzelfde uitzien, doen bio-mannen en bio-vrouwen dat wel. Ik heb verschillende keren bio-vrouwen gezien die er manlijker uitzagen dan ik.
Ja, en?

Er zijn ook T*'s die veel vrouwelijker zijn dan ik. Ook T*'s die veel mannelijker zijn dan ik. En wat dan nog? Daar zijn ze toch niet beter of slechter om?
Nannette schreef:Onder andere door de discussies onderling zal de acceptatie in de samenleving ook heel moeilijk worden.
Het grootste probleem zit 'm niet in discussies onderling. Wie niet tegen discussies kan moet niet discussieren (en dat doen er velen ook niet, kijk maar eens naar het percentage mensen dat meediscussieert: dat is relatief gezien erg laag).
Nannette schreef:Ook al is die acceptatie iets groter dan 20 jaar geleden, zolang zeker de media er nog weleens iets spectaculairs van maakt, of iemand met een transseksueel verleden gewoon man noemt (ik vind dat die persoon acuut aangeklaagd zou moeten worden voor discriminatie trouwens, kan wettelijk ook), zal de acceptatie gewoon matig blijven. En ook zolang de mannen het gewoon voor het zeggen hebben, in de top van de samenleving zitten grotendeels mannen nog steeds, en die voelen zich in hun kruis aangetast door iemand die van man naar vrouw veranderd is, terwijl ze iemand die van vrouw naar man veranderd een stuk makkelijker accepteren. Typisch manlijk gedrag.
Ik ben het absoluut niet met je eens.

Mensen die een ander met een transseksueel verleden nog steeds man noemen hoeven daar helemaal niets mee te bedoelen. Ik ben op mijn werk al ruim een jaar over en wordt nog steeds soms met mijn oude naam aangesproken (al neemt dit nu wel zo sterk af dat het op begint te vallen). "Hij" of "zijn" zeggen in plaats van "zij" en "haar" komt vrij algemeen voor. Tja, wat wil je dan als je al 13 jaar ergens werkt? Ook IRL noemen sommige mensen me meneer, anderen mevrouw. Natuurlijk vind ook ik het prettiger als ze me mevrouw noemen, maar verder - zolang ze mij mijn ding laten doen vind ik het prima.

En als vrouwen continue maar een underdog-positie kiezen, het misschien zelf wel best vinden om geen carriére te gaan maken maar liever rustig oud worden - waardoor de gemiddelde leeftijd van vrouwen nog altijd hoger ligt dan bij mannen - wie heeft uiteindelijk dan de beste keuze genomen? En is het dan niet gewoon slim geweest om die haantjes gewoon te laten kraaien? En als jij graag mee wilt kraaien - wat let je dan om daar wel aan mee te doen?

Zit het probleem er bij jou niet veel meer in dat jij je direkt dingen persoonlijk aantrekt als het even anders gaat dan jij het in de kop hebt?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie