Travestie iconen

Algemeen

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Oh by the way ik heb ooit een personeels feest georganiseerd op mijn werk en daarbij heb ik The Dutch Diana Ross oftewel Marco Knijnenburg geëngageerd. Moet toegeven dat dat ook een van mijn iconen is geweest. Wat een prachtmens met ook een prachtshow.
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Nathalie schreef:
Sorry hoor, maar ik kom eventjes op je teentjes staan. Het ging niet om een transgender- of transsexuele geaardheid, Joanna. De vraag ging explicitiet om 1. een travestie icoon en 2. daar waar travestieten hun inspiratie vandaan halen ..
Ik geef enkel aan wie voor mij een icoon is en waarom en daarmee heb ik geprobeerd om ook met name op het tweede deel van de vraag in te gaan. Daarmee sluit ik volgens mij niet uit dat artiesten iconen kunnen zijn. Evenmin is het mijn intentie om de transsexuele, transgender en/ of travestie (geaardheid) over een kam te scheren. Ik heb alleen niet het begrip 'travestie' in de vraag opgevat in 'enge' zin.

In ieder geval valt de schade aan mijn tenen tot op heden wel mee, je mag d'r weer van af.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

*grijns*
Dank je..
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Oh by the way ik heb ooit een personeels feest georganiseerd op mijn werk en daarbij heb ik The Dutch Diana Ross oftewel Marco Knijnenburg geëngageerd. Moet toegeven dat dat ook een van mijn iconen is geweest. Wat een prachtmens met ook een prachtshow.
Dat stond eveneens in deze draad: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... diana+ross . Vermeldenswaard was dat de directie aldaar wegging op het moment dat The Dutch Diana Ross op het podium kwam. Mooie directie maar niet heus, stelletje sukkels.

Dat heb je toentertijd, 2½ jaar terug mooi geregeld voor je bedrijf, Joanne. The Dutch Diana Ross is ook wel eens in Wageningen tijdens bevrijdingsfestivals geweest. Op dat moment was ik echter bij kabaal am gemaal, een hardrockpodium. Niet vreemd voor iemand die vorig jaar Rammstein zag:

Erst wenn die Wolken schlafen gehen
kann man uns am Himmel sehen
wir haben angst und sind allein
Gott weiss ich wil kein Engel sein
Laatst gewijzigd door Josette op ma dec 01, 2003 1:33, 1 keer totaal gewijzigd.
liefs, Josette
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

joanna_ schreef:Ik heb alleen niet het begrip 'travestie' in de vraag opgevat in 'enge' zin.
Het gaat ook om travestie in de ruimste zin van het woord, dus zo'n opinie mag ook Joanna
liefs, Josette
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Het was inderdaad in de ruimste zin van het woord bedoeld.


Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Kimmy B
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 11:25

Bericht door Kimmy B »

Mag een Ts ook vernoemd worden ?
Dan zou ik kiezen voor de zangeres van toen Dana International,haar echte naam ken ik niet .
Maar vond het echt wel lef hebben om in zo een land zoals Israel om er voor uit te komen ;-).
xxxxx Kimmy
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

joanna_ schreef:Binnen Nederland komen dan twee namen bij mij boven drijven, namelijk Kelly van der Veer
Jazeker. Ik wil Kelly ook als een icoon plaatsen. Ik vind Kelly een hele mooie vrouw. Kelly heeft zelf in de Playboy gestaan :D en ze was de winnaar van de De Travestiet Show :D

Wel zo grappig. Een half jaar geleden heb ik Kelly ontmoet. Ik was op station Amersfoort. Kaartje gekocht bij de kaartautomaat. Opeens stond Kelly naast en ze vroeg of ik haar kon helpen met de kaartautomaat. Ze is in het echt veel mooier dan op TV.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hahah daar ben ik weer met een aanvulling van mijn persoonlijk iconenlijstje. Ik wil even vermelden dat zowel Kelly als Dana de voorbeelden zijn geweest die mij hebben doen besluiten de STAP toch maar te wagen. En ik heb er geen spijt van. Heb Kelly zelf ook ooit mogen ontmoeten en vond haar ook heel erg mooi. Zelfs op 10 cm afstand en ze was ook heel erg aardig maar nog wel een beetje naief:o)
Gebruikersavatar
mara_tv
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 14:51
Locatie: Den Haag

Bericht door mara_tv »

http://www.christinanicole.com
mooie outfits en geestig gepresenteerde site.
beslist een bezoekje waard
Mara
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Paula schreef:Het was inderdaad in de ruimste zin van het woord bedoeld.
Ok, prima, dan heb ik niets gezegd, behalve excuses aan de dames in kwestie.

Ik ging ervan uit dat er met de term travestie ook daadwerkelijk travestie werd bedoeld. Sorry. Maar nog niet eens zo erg lang geleden kreeg ik op mijn flikker als ik hier een parallel trok tussen travestie en transsexualiteit. Kennelijk zijn de meningen gewijzigd. Eigenlijk wel zo prettig, nu ik er zo over nadenk. Hoewel er veel verschillen zijn in noodzaak en beleving, zie ik gaandeweg ook beter de overeenkomsten en dan niet alleen de meest voor de hand liggende.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ik ging ervan uit dat er met de term travestie ook daadwerkelijk travestie werd bedoeld. Sorry. Maar nog niet eens zo erg lang geleden kreeg ik op mijn flikker als ik hier een parallel trok tussen travestie en transsexualiteit. Kennelijk zijn de meningen gewijzigd. Eigenlijk wel zo prettig, nu ik er zo over nadenk. Hoewel er veel verschillen zijn in noodzaak en beleving, zie ik gaandeweg ook beter de overeenkomsten en dan niet alleen de meest voor de hand liggende.
Nathalie, je maakt me nieuwsgierig.

Esther
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Nathalie schreef:Ok, prima, dan heb ik niets gezegd, behalve excuses aan de dames in kwestie.

Ik ging ervan uit dat er met de term travestie ook daadwerkelijk travestie werd bedoeld. Sorry. Maar nog niet eens zo erg lang geleden kreeg ik op mijn flikker als ik hier een parallel trok tussen travestie en transsexualiteit. Kennelijk zijn de meningen gewijzigd. Eigenlijk wel zo prettig, nu ik er zo over nadenk. Hoewel er veel verschillen zijn in noodzaak en beleving, zie ik gaandeweg ook beter de overeenkomsten en dan niet alleen de meest voor de hand liggende.
Hehe dat ik dat nog mag meemaken :D :D
Gebruikersavatar
Calista
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 20:07

Mijn iconen?

Bericht door Calista »

Tsja voor deze Belgische wordt het uit eigen land:Miss Bambi biensur,I love ya Miss Bambi,I do!Uit het buitenland,bwa dame Edna.En gewwon geen trav of drag maar wel een megaicoon en inspiratie voor mij:Joanne Lumley(Patsy uit Ab Fab),en Jennifer Saunders(Edina,in de serie) mag qua attitude er ook best bij:een theatraal,arrogant mens,lol.fantastisch gewoon,HET icoon voor alle dragqueens bij uitstek,klassevrouw,weet van zich af te bijten en leeft in een glamourwereldje waar ze iedereen ns ferm tegen hun gat schopt.
xxxQueen Calista
Ik ben dus Calista,een klassevrouw uit Belgie. De ene keer the girl next-door de andere keer de Diva.

love ya all darlings,
xxxCalista
Plaats reactie