Wat ik aan mijn gezicht wil veranderen.
Moderator: Moderators
- Chantal C.
- Forumdiva
- Chantal C.
- Forumdiva
Heb hier in het begin van de draad geloof ik opgenoemd dat ik wat correcties aangevraagd heb. Mijn oogleden, mijn linkerborst en een schaamlipcorrectie. Nu had ik dat in november gedaan en door omstandigheden is de aanvraag pas in januari naar het ziekenfonds gegaan. Na een paar keer bellen werd het duidelijk dat het ziekenfonds meer info wilde over de correcties en dat ze de boel teruggestuurd hadden naar het genderteam om een en ander duidelijker te krijgen. Ik was toen al blij dat ze het niet klakkeloos afgewezen hadden. Toch duurde het nog een hele tijd voor ik een telefoontje van Mary kreeg waarin ze vroeg wat ik precies wilde laten doen en waarom. Ze was bezig met de aanvraag zodat die de deur uit kon. Een week erna kreeg ik een uitnodiging van het ziekenfonds om me door een controlerend arts te laten onderzoeken zodat ze een uiteindelijke beslissing konden nemen. Daar ben ik dus vandaag geweest en het gesprek is erg prettig verlopen. Het was een erg fijne arts die me na een onderzoekje van vijf minuten (Even aan mijn oogleden getrokken en mijn borsten bekeken. Vagina hoefde gelukkig niet omdat de correctie daarvan standaard vergoed wordt) meedeelde dat het geen probleem was en dat ze de boel vergoeden. Het grappige is dat ik niets over de littekens van mijn borsten had gevraagd bij het vu maar heb het wel genoemd met dit gesprek en ook dit vond hij geen probleem. Nu even afwachten op de schriftelijke bevestiging en dan kan ik me weer bij de VU melden om de boel te gaan plannen. Ik moest even een traantje wegpinken toen ik op het perron stond te wachten op de trein. Dit wordt de laatste stap na mijn hele transitie (Behalve dan als ze me voor MMB uitnodigen na mijn inschrijving ) en daarmee zetten we de puntjes op de I. Me very happy
- Chantal C.
- Forumdiva
- Evelien
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hoi Franciska,
jouw gezicht zou een stuk opknappen, als je die spiraaltjes voortaan ergens anders stopt
Grapje!!! Niet rot bedoeld!
Maar serieus: We kunnen er zo niet over oordelen. Wat ik tussen de spiralen door van je gezicht kan zien, ziet er helemaal niet verkeerd uit.
Ik denk, dat operaties aan je gezicht heel ingrijpend kunnen zijn. Je zult heel zeker moeten weten, dat je dat echt wilt. Maar dat is met de SRS ook al zo, natuurlijk, dus dat hoef ik niet te vertellen.
Wat je keuze ook is: Kies voor jezelf! Jouw eigen oordeel over je uiterlijk is veel belangrijker, dan wat anderen er over zeggen.
Sterkte met je operatie!
Evelien
jouw gezicht zou een stuk opknappen, als je die spiraaltjes voortaan ergens anders stopt
Grapje!!! Niet rot bedoeld!
Maar serieus: We kunnen er zo niet over oordelen. Wat ik tussen de spiralen door van je gezicht kan zien, ziet er helemaal niet verkeerd uit.
Ik denk, dat operaties aan je gezicht heel ingrijpend kunnen zijn. Je zult heel zeker moeten weten, dat je dat echt wilt. Maar dat is met de SRS ook al zo, natuurlijk, dus dat hoef ik niet te vertellen.
Wat je keuze ook is: Kies voor jezelf! Jouw eigen oordeel over je uiterlijk is veel belangrijker, dan wat anderen er over zeggen.
Sterkte met je operatie!
Evelien
Tsja weet ook niet wat ik er van moet denken. Ik heb dingen vergoed gekregen waar de meesten onder ons niet eens aan mochten ruiken van hun ziekenfonds. Maar ik heb altijd een instelling van: "wie niet waagt, blijft maagd!" en kennelijk helpt datFranciska schreef:Hoi Joanne,
Dat heb je weer mooi voor elkaar.
groetjes,
Franciska.
Hoi Evelien,
Wat ik wil is het volgende eerst de SRS daarna is mijn adamsappel aan de beurt en wanneer die klaar is zal ik eens aan consulten gaan beginnen om te horen of ik al genoeg geld bij elkaar gespaard heb voor een haar transplantatie. Hierna zal ik weer opnieuw moeten sparen om de kosten voor de gewenste aanpassingen in mijn gezicht te laten doen. Wanneer ik er dan nog altijd zo over denk zal ik ook gaan informeren in hoevere het zinvol is om mijn ogen te laten laseren zodat ik ook zonder bril goed kan zien. Zoals je ziet nog een behoorlijk verlanglijstje waar nog wel een paar jaartjes sparen aan vooraf zal gaan.
Dit is overrigens geen voorschrift maar een voorlopige planning, waar dus best nog wel eens veranderingen in aangebracht kunnen worden. Al zal dat voor zover ik dat nu kan beoordelen hooguit in de volgorde zijn.
Groetjes,
Franciska.
Wat ik wil is het volgende eerst de SRS daarna is mijn adamsappel aan de beurt en wanneer die klaar is zal ik eens aan consulten gaan beginnen om te horen of ik al genoeg geld bij elkaar gespaard heb voor een haar transplantatie. Hierna zal ik weer opnieuw moeten sparen om de kosten voor de gewenste aanpassingen in mijn gezicht te laten doen. Wanneer ik er dan nog altijd zo over denk zal ik ook gaan informeren in hoevere het zinvol is om mijn ogen te laten laseren zodat ik ook zonder bril goed kan zien. Zoals je ziet nog een behoorlijk verlanglijstje waar nog wel een paar jaartjes sparen aan vooraf zal gaan.
Dit is overrigens geen voorschrift maar een voorlopige planning, waar dus best nog wel eens veranderingen in aangebracht kunnen worden. Al zal dat voor zover ik dat nu kan beoordelen hooguit in de volgorde zijn.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Hoi Joanne,
Groetjes,
Franciska.
Ach het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van geluk hebben, degene die jouw aanvragen behandeld hebben hadden vermoedelijk elke keer een gulle bui.Joanne schreef:Tsja weet ook niet wat ik er van moet denken. Ik heb dingen vergoed gekregen waar de meesten onder ons niet eens aan mochten ruiken van hun ziekenfonds.Franciska schreef:Hoi Joanne,
Dat heb je weer mooi voor elkaar.
groetjes,
Franciska.
Wanneer je iets wilt bereiken in dit leven dan is dit wel de juiste instelling.Joanne schreef: Maar ik heb altijd een instelling van: "wie niet waagt, blijft maagd!" en kennelijk helpt dat
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day