scheren .
Moderator: Moderators
- Chantal C.
- Forumdiva
- Berichten: 1759
- Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
- Locatie: Hellevoetsluis
- Mara
- ForumDiva 2000
- Berichten: 2835
- Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
- Locatie: Europa
- Contacteer:
de theorie
Hoi Cynthia en Chantal, leuke theorie, nou ik geloof er ook aan, lekker strakke kleren aan en daardoor belemmer je het groeien van lichaamshaar, als je nou vast aan gelooft, dan zal het dan op je hoofd eruit komen, doet het bij mij ook maar helaas groeit het daardoor ook in het gezicht, ergens moet het ja eruit, je kunt slecht met iets straks over je gezicht rondlopen..........................
Liefs Mara
Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Lisa met een S
- Moderator
- Berichten: 3650
- Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
- Locatie: Boven de rivieren
- Contacteer:
Om dit even weer on-topic te brengen:
Wij onderkennen allemaal dat de oorsprong van het probleem ligt in het feit dat onze partner dacht met een "man" een relatie te hebben, maar later achter kwam dat dat "man" niet altijd geheel "mannelijk" is, volgens de normen. Vervolgens benoemen wij de normen als "hokjes" (en dat zijn ze ook gedeeltelijk). Maar ook wanneer je de hokjes loslaat, komen er allerlei aspecten aan de orde, waarmee je rekening moet houden.
Onze gevoelens over tot wat wij ons aangetrokken voelen, worden op een diepere niveau bepaald en sturen de schoonheidsidealen –de hokjes– van de maatschappij aan, en niet andersom. Het zijn primaire gevoelens die stammen voort uit de oer-tijd en de eerste holbewoners. De – tot voor kort –schoonheidsideaal van de Rubensvrouw heeft brede bekken zodat het baren van kinderen makkelijker gaat, ronde borsten om de kinderen te voeden, en veel lichaamsvet, zodat ze in staat is om eventjes zonder eten te gaan, terwijl de man aan het jagen is, en nog steeds het kind kan verzorgen. Mannen moeten stoer en sterk zijn, omdat ze in staat moeten zijn om de vrouw en kind te beschermen, terwijl ze erg kwetsbaar zijn, en om voor eten te verzorgen.
Het zijn gevoelens die wij maar langzaam aan ontstijgen, maar het zijn primaire gevoelens, en niet “hokjes” die opgelegd zijn door de maatschappij. Integendeel, het is de maatschappij dat zorgt voor het loslaten van de hokjes. Dankzij de maatschappij is de Rubensvrouw niet meer het schoonheidsideaal, maar is nu slank (hoewel grotere borsten het toch nog steeds goed doen bij mannen) en, dankzij de maatschappij kan een kale, dikkere, niet zo stoer man ook aantrekkelijk zijn voor vrouwen (als hij maar veel macht of geld heeft). Als de partner van Elsa een professionele wielrenner was of olympische zwemmer, dan zou het ontbreken van lichaamshaar eerder een bevestiging van zijn mannelijkheid zijn voor haar.
Het is dus niet dat je je denkwijze over de hokjes van mannelijkheid en vrouwelijkheid moet loslaten, maar je moet ook je primaire, diepste gevoelens, gevoelens dat in je genen zijn vastgelegd door de natuur, zien te ontstijgen. Het is niet onmogelijk, het gebeurt wel degelijk – bijvoorbeeld bij de (voormalige volledige heteroseksuele) partners van transen die bij hun partner blijven ook na de transitie. Door het te bestempelen als maar het loslaten van hokjes-denken, bagatelliseren wij de interne conflict die ze hebben moeten ondergaan.
Lisa
Door deze gevoelens te bestempelen als weer een geval van "hokjes denken" is wel iets van een dooddoener en doet onrechte aan iets wat erg complex is, namelijk het aandeel van het seksuele aantrekkingskracht in een relatie.Marcha schreef:Zolang iedereen in de hokjes "mannelijk" / "vrouwelijk" blijft denken en gevoelsmatig hierop reageert zal dit een probleem blijven.
Wij onderkennen allemaal dat de oorsprong van het probleem ligt in het feit dat onze partner dacht met een "man" een relatie te hebben, maar later achter kwam dat dat "man" niet altijd geheel "mannelijk" is, volgens de normen. Vervolgens benoemen wij de normen als "hokjes" (en dat zijn ze ook gedeeltelijk). Maar ook wanneer je de hokjes loslaat, komen er allerlei aspecten aan de orde, waarmee je rekening moet houden.
Onze gevoelens over tot wat wij ons aangetrokken voelen, worden op een diepere niveau bepaald en sturen de schoonheidsidealen –de hokjes– van de maatschappij aan, en niet andersom. Het zijn primaire gevoelens die stammen voort uit de oer-tijd en de eerste holbewoners. De – tot voor kort –schoonheidsideaal van de Rubensvrouw heeft brede bekken zodat het baren van kinderen makkelijker gaat, ronde borsten om de kinderen te voeden, en veel lichaamsvet, zodat ze in staat is om eventjes zonder eten te gaan, terwijl de man aan het jagen is, en nog steeds het kind kan verzorgen. Mannen moeten stoer en sterk zijn, omdat ze in staat moeten zijn om de vrouw en kind te beschermen, terwijl ze erg kwetsbaar zijn, en om voor eten te verzorgen.
Het zijn gevoelens die wij maar langzaam aan ontstijgen, maar het zijn primaire gevoelens, en niet “hokjes” die opgelegd zijn door de maatschappij. Integendeel, het is de maatschappij dat zorgt voor het loslaten van de hokjes. Dankzij de maatschappij is de Rubensvrouw niet meer het schoonheidsideaal, maar is nu slank (hoewel grotere borsten het toch nog steeds goed doen bij mannen) en, dankzij de maatschappij kan een kale, dikkere, niet zo stoer man ook aantrekkelijk zijn voor vrouwen (als hij maar veel macht of geld heeft). Als de partner van Elsa een professionele wielrenner was of olympische zwemmer, dan zou het ontbreken van lichaamshaar eerder een bevestiging van zijn mannelijkheid zijn voor haar.
Het is dus niet dat je je denkwijze over de hokjes van mannelijkheid en vrouwelijkheid moet loslaten, maar je moet ook je primaire, diepste gevoelens, gevoelens dat in je genen zijn vastgelegd door de natuur, zien te ontstijgen. Het is niet onmogelijk, het gebeurt wel degelijk – bijvoorbeeld bij de (voormalige volledige heteroseksuele) partners van transen die bij hun partner blijven ook na de transitie. Door het te bestempelen als maar het loslaten van hokjes-denken, bagatelliseren wij de interne conflict die ze hebben moeten ondergaan.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Het beeld wat wij hebben ( maken) dmv. hokjes is ten dele sociaal
geconstrueerd. In Frankrijk kijkt men niet vreemd op wanneer er vrouwen zijn met zware haargroei, zo is in Suriname het zelfs geweldig wanneer je een groot achterste hebt. Vraag mij af wat mijn partner zou vinden wanneer ik hormomen ging slikken om er breed en mannelijker uit te zien. Gebeurt ook bij sommige sporten zoals bodybilding. Inderdaad het ' weten' van de vrouwelijke gevoelens van mijn partner is iets heel anders dan het zien en er mee gecontronteerd te worden. Al vind ik de confrontatie nu geen probleem meer, wel de stappen wat haar verwijderen betreft. Misschien heel simpel, wanneer ik naar een boom kijk verwacht ik ook een boom te zien. Daarom vind ik een boom ook mooi. Het is natuurlijk dat je veranderingen ondergaat, al is het alleen al door het ouder worden. Iets anders zou het voor mij zijn wanneer hij b.v een exceem zou hebben op de armen waardoor echt de haren weg zouden moeten vanwege dat exceem. Nu vind ik het een aantasting van wie hij is. Maar ook ik kan hierin veranderen, dat het niet zo'n waarde meer heeft. groeten ...Elsa
geconstrueerd. In Frankrijk kijkt men niet vreemd op wanneer er vrouwen zijn met zware haargroei, zo is in Suriname het zelfs geweldig wanneer je een groot achterste hebt. Vraag mij af wat mijn partner zou vinden wanneer ik hormomen ging slikken om er breed en mannelijker uit te zien. Gebeurt ook bij sommige sporten zoals bodybilding. Inderdaad het ' weten' van de vrouwelijke gevoelens van mijn partner is iets heel anders dan het zien en er mee gecontronteerd te worden. Al vind ik de confrontatie nu geen probleem meer, wel de stappen wat haar verwijderen betreft. Misschien heel simpel, wanneer ik naar een boom kijk verwacht ik ook een boom te zien. Daarom vind ik een boom ook mooi. Het is natuurlijk dat je veranderingen ondergaat, al is het alleen al door het ouder worden. Iets anders zou het voor mij zijn wanneer hij b.v een exceem zou hebben op de armen waardoor echt de haren weg zouden moeten vanwege dat exceem. Nu vind ik het een aantasting van wie hij is. Maar ook ik kan hierin veranderen, dat het niet zo'n waarde meer heeft. groeten ...Elsa
- Caroline B
- dagelijks aanwezig
- Berichten: 113
- Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
- Locatie: Arnhem
Elsa,
Ik onthaar mijn hele lichaam. Zoveel mogelijk epileer ik, behalve op gevoelige plekken. Ik heb een flinke beharing, dus het is nogal een werk. Mijn vrouw vind alleen het prikken vervelend, daarom hou ik het goed bij. Een mannenlichaam vind ik niet zo erg, maar ik haat die haren overal. Behalve op mijn hoofd en daar gaan ze juist verdwijnen.
Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is. Ik vond het bij mezelf er voor de eerste keer ook raar uitzien. Zelfs mijn dochter van 7 zei: "goh dat ziet er niet uit!". Nu zegt ze hetzelfde als ik het weer even laat groeien. Ik vind niet dat die haren bij me horen. Ook als man niet. Als ik een wrat heb laat ik het weg halen uit kosmetisch oogpunt, waarom zou ik mijn haren niet weg mogen halen?
Scheert je man wel zijn oksels? is dat voor jou ook vervelend?
Ik onthaar mijn hele lichaam. Zoveel mogelijk epileer ik, behalve op gevoelige plekken. Ik heb een flinke beharing, dus het is nogal een werk. Mijn vrouw vind alleen het prikken vervelend, daarom hou ik het goed bij. Een mannenlichaam vind ik niet zo erg, maar ik haat die haren overal. Behalve op mijn hoofd en daar gaan ze juist verdwijnen.
Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is. Ik vond het bij mezelf er voor de eerste keer ook raar uitzien. Zelfs mijn dochter van 7 zei: "goh dat ziet er niet uit!". Nu zegt ze hetzelfde als ik het weer even laat groeien. Ik vind niet dat die haren bij me horen. Ook als man niet. Als ik een wrat heb laat ik het weg halen uit kosmetisch oogpunt, waarom zou ik mijn haren niet weg mogen halen?
Scheert je man wel zijn oksels? is dat voor jou ook vervelend?
Caroline
Caroline je vraagt of hij zijn oksels scheert, nee. Het rare is daar zou ik helemaal geen bezwaar tegen hebben. Begrijp best wel wanneer je erg veel haren hebt je dat anders wilt, de armen vind ik mooi het is echt niet overdadig. Gelukkig houdt hij wel rekening hiermee, de benen blijven glad (melkflessen) maar goed maak daar geen punt meer van. En wie weet denk ik er volgend jaar anders over, maar nu ( nog) even niet. Komt misschien ook wel dat je steeds meer deelt hierover en zelf doorkrijgt dat het niet met jou als partner te maken heeft. Maarja, het oog wil ook wat....
- Caroline B
- dagelijks aanwezig
- Berichten: 113
- Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
- Locatie: Arnhem
Ik vind behaarde mannen niet mooi. Neem nou Pieter v/d Hoogeband, die ziet er toch schitterend uit, helemaal geschoren. Heeft volgens mij niks met vrouwelijk te maken. Ik vind hem super mannelijk.Elsa schreef:Denk hetzelfde als jullie denken over benen -armen zonder haren wat niet in het vrouwbeeld past... of heb ik het mis?
Mijn vrouw heeft op het ogenblik meer haar op haar lichaam dan ik. Dan heb ik het niet over het hoofd. Dat vind ik totaal niet erg. Als zij zich er niet aan stoort doe ik het ook niet.
Mocht ze een snor krijgen zoals de Griekse vrouwen en die gewoon laten staan, dan zou ik daar niet blij mee zijn. Ik weet niet hoe ik zou reageren, dat is te hypothetisch . Kan wel zeggen dat ik dat goed zou vinden, maar dat is makkelijk praten als het niet werkelijk zo is.
Caroline
Zo is het Caroline ....je weet het niet wat dan je reaktie zou zijn. Moet er trouwens niet aan denken een snor!! Daarvoor ga ik naar de schoonheidsspecialistCaroline-B schreef:Mocht ze een snor krijgen zoals de Griekse vrouwen en die gewoon laten staan, dan zou ik daar niet blij mee zijn. Ik weet niet hoe ik zou reageren, dat is te hypothetisch . Kan wel zeggen dat ik dat goed zou vinden, maar dat is makkelijk praten als het niet werkelijk zo is.Elsa schreef:Denk hetzelfde als jullie denken over benen -armen zonder haren wat niet in het vrouwbeeld past... of heb ik het mis?