Je zal het maar hebben

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Het boeit me werkelijk geen ene ruk wat men van mij vind hier. In het begin vond ik het nog wel lastig (maar gelukkig heb ik hier een klankbord als het me eens te veel wordt) (...) Maar het neemt niet weg dat ik het prima vind als mensen van mijn achtergrond op de hoogte zijn. Ik hoef me nooit anders voor te doen dan ik ben en dat is voor mij belangrijker dan dat ik als een normale vrouw gezien wordt.
Ik denk dat jij iets heel belangrijks zegt en dat is onafhankelijk denken zonder rekening mee te houden dat anderen aanstoot nemen van je opvattingen. Je kunt onmogelijk met iedereen rekening houden, dan vergeet je jezelf en.

Wees en blijf je zelf, lieverd. BSUR (naam van het gelijknamige koor waarin ik zing. Mocht je stem 'nog' laag genoeg dan kun je zelfs als Joanne zo bij de tenoren :D :D )
liefs, Josette
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

joanna_ schreef:
Lisa met een S schreef: een vereniging van amerikaanse psychiaters, niet een officiele instantie, en zowieso niet geldend voor Europa.
Hoewel de APA een van oorsprong Amerikaanse organisatie is, zijn bijzonder veel Europese psychiaters lid van deze organisatie. Ook de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie onderschrijft de DSM IV (TR) en is zelfs (mede) verantwoordelijk voor het uitbrengen hiervan in een Nederlandstalige versie. Binnen de Geestelijke gezondheidszorg in (zo goed als) alle West-Europese en veel Oost-Europese wordt de DSM IV (TR) als uitgangspunt gebruikt bij de diagnostiek en classificatie van geestelijke problemen. De ICD 10 wordt daarnaast maar in veel mindere mate en hooguit aanvullend gebruikt. De APA wordt wel degelijk als officiele en (mede-)normstellende organisatie erkend in de gezondheidszorg.

Overigens wil dit niet zeggen dat er geen kritiek op het DSM systeem mogelijk is. Er is juist veel kritiek op en dat leidt dan weer met regelmaat tot het uitbrengen van nieuwere versies waarin ziektebeelden worden toegevoegd/ verdwijnen of waarbij de diagnostische criteria worden aangepast.

Wel lezen wat d'r staat Lisa..... :)
joanna_ schreef: die overigens weer wel in combinatie voor kunnen komen.
Overigens, met je stellingen ben ik het eens.
Er wordt op dit moment hard gesleuteld aan de totstandkoming van de DSM V. Maar dat kan nog wel drie jaar duren voordat die wordt vastgesteld. Vanuit Nederlandse gender-kringen is voor zover ik weet Peggy Cohen betrokken in het adviestraject van deze nieuwe versie. In de laatste conferentie van de HBIGDA is uitvoerig gediscussieerd over de voordelen en nadelen van het opnemen van genderdysforie in de DSM.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Josette schreef:
Joanne schreef:(...) en van het weekend ben ik voor het eerst zonder reden bijna inelkaar gemept met een ketting met hangslot eraan, kon gelukkig net op tijd weg fietsen.
Dat is me nogal wat :-? :cry:
Ja behoorlijk ik heb ook een beetje angstig gevoel er aan over gehouden maar ik ken de jongen die het wou doen dus als ie nog een keer wat probeert ga ik naar de politie. Ik ga er van uit dat hij dronken was of zo.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Josette schreef:
Joanne schreef:Het boeit me werkelijk geen ene ruk wat men van mij vind hier. In het begin vond ik het nog wel lastig (maar gelukkig heb ik hier een klankbord als het me eens te veel wordt) (...) Maar het neemt niet weg dat ik het prima vind als mensen van mijn achtergrond op de hoogte zijn. Ik hoef me nooit anders voor te doen dan ik ben en dat is voor mij belangrijker dan dat ik als een normale vrouw gezien wordt.
Ik denk dat jij iets heel belangrijks zegt en dat is onafhankelijk denken zonder rekening mee te houden dat anderen aanstoot nemen van je opvattingen. Je kunt onmogelijk met iedereen rekening houden, dan vergeet je jezelf en.

Wees en blijf je zelf, lieverd. BSUR (naam van het gelijknamige koor waarin ik zing. Mocht je stem 'nog' laag genoeg dan kun je zelfs als Joanne zo bij de tenoren :D :D )
Hihihi ondanks je soms ongenuanceerde uitspraken kun je ook nog wel eens heel lief uit de hoek komen. Zingen vind ik trouwens ook erg fijn maar of ik tenor aankan weet ik niet.
Selena Maria
dagelijks aanwezig

Bericht door Selena Maria »

Hee Joanne,kijk in ieder geval goed uit!
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ikke wel ik ga voorlopig even niet uit ben toch druk met mijn laatste examen.
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Hoi Joanne,

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het erg knap vind als je jouw verhaal op de televisie zal doen voor BNN.
Als je uitgekozen word zal ik zekers trots op je zijn.
Ik hoop graag de uitzending hiervan op televisie mee te maken.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik heb vandaag contact gehad met Elmira en volgende week woensdag heb ik een afspraak met haar om een en ander te bespreken. Wat ik van haar begrepen heb is het de bedoeling de normale mens achter het probleem neer te zetten niet een Kelly of iets dergelijks. Ook heb ik aangegeven dat ik het graag over dingen wil hebben die dieper gaan dan alleen maar de operatie en al die andere pietluttigheden en daar gaan we volgende week over brainstormen. Wil overigens nog niet zeggen dat ik ook uitgekozen wordt. Is alleen de research zeg maar. Ik hou jullie op de hoogte.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

joanna> Wat ik van haar begrepen heb is het de bedoeling de normale mens achter het probleem neer te zetten niet een Kelly of iets dergelijks

-je kan het onmogelijk slechter doen als kelly

op tv:

hoeveel hoeken heeft een vierkant:

kelly :

5

need i say more

Joy
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Dat heb ik toevallig gezien en als je het mij vraagt houdt ze zich met opzet zo dom. Ik heb me toen rotgelachen trouwens. Kun je een mannenstem doen? NEE!
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Via een trans vriendin van me heb ik Kelly in mijn msn gesproken. Ik heb haar toen aangesproken over de jensen affaire en haar reactie: Ach meid is allemaal showbiz. Zit dus wel wat in wat je zegt Violet! Maar ben het ook met Joy eens dat ik het vast niet slechter doe dan haar hehehe..
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

kheb ook ff gedacht, hetzal wel opzet zijn, door jensen een antwoord van een andere vraag als antwoord op de vierkant vraag in mekaar gemixed

lijkt me vanzelfsprekender dan dat je je met opzet nog dommer voor gaat doen als dat je al bent

tralala

Joy
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik ken Kelly niet persoonlijk, heb haar alleen een paar keer ontmoet in het uitgaansleven en ik ken een goede vriendin van haar die me wel eens wat vertelt, maar mijn indruk is dat ze niet echt een rol speelt.

En als ze het wel doet is ze nog dommer, want wat win je er in godsnaam mee om jezelf zo voor te doen? Dat je mensen voor de gek houdt? Hoe dan? Dat ze je gaan onderschatten?

Misschien is ze wel van plan de wereld over te gaan nemen ofzo .. :P
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Nou ja in ieder geval ga ik het anders doen als ik het uberhaupt ga doen want daar ben ik nog niet helemaal over uit. Vind het wel een buitenkans om eens mijn zegje te doen maar het idee dat iedereen me ziet en van mijn achtergrond weet is iets waar ik nog wel even over na denk. Zeker na het kettingslot incident van het weekend.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Maruscha schreef:Ik ken Kelly niet persoonlijk, heb haar alleen een paar keer ontmoet in het uitgaansleven en ik ken een goede vriendin van haar die me wel eens wat vertelt, maar mijn indruk is dat ze niet echt een rol speelt.
Ze is geen raketgeleerde inderdaad.
Maruscha schreef: En als ze het wel doet is ze nog dommer, want wat win je er in godsnaam mee om jezelf zo voor te doen? Dat je mensen voor de gek houdt? Hoe dan? Dat ze je gaan onderschatten?
Kelly komt graag op tv, maar heeft niet zoveel te vertellen. Het publiek smult van de domme Kelly, dus geeft ze het publiek waar ze om vragen en verlengt ze zo haar "houdbaarheid". Da's best slim.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie