Goedemiddag zondaars...

Algemeen

Moderator: Moderators

Zou je je ziel verkopen?

Ja, waarom niet? Ik ben en blijf t, dus naar de hel ga ik toch.
10
50%
Jezus man, daar vraag je me wat. Ik denk er nog even over na. (het aanod is 666 dagen geldig).
4
20%
Nee, absoluut niet, no way in hell. Ik vertrouw op God's vergevingsgezindheid.
6
30%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Volgens het joodse geloof, als de messias komt wordt je lichaam heel gemaakt en zal je herrijzen uit je graf. Daarom wordt er na bomaanslagen in Israel door rabbijnen urenlang gezocht naar menselijke resten, om te zorgen dat het lichaam zo compleet wordt begraven, want zoals het wordt begraven, zo zal het herrijzen. Dus, Joanne, als je je maar bekeert tot het joodse geloof, heb je niks te vrezen, want er wordt niks aangeplakt. En hoef je ook geen zorgen te maken over de bekeringsrituelen, omdat alleen jongens worden besneden en dat hoeft bij jou (niet meer).

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Violet Skye schreef:
Elsa schreef:Over het eeuwig zondaar zijn heb ik toch wat andere gedachten. Met het nieuwe testament is de vloek van het oude vervallen, door de komst van Jezus die de wet vervuld heeft. ...Echt zo is het mij geleerd en heb ik het begrepen door het lezen van de bijbel. Laat me ook niet zomaar iets op de mouw spelden.
Lol, je gelooft wel in sprookjesboeken en de overlevering van je ouders? De feiten wijzen allemaal de andere kant op...
Hum..je bent weer terug van het strand?
Ik geloof in het goede, sprookjesboeken zijn mooi maar niet realistisch. Denk dat het geloof in elkaar de wereld in stand houdt. Enja... het omgaan met het pek heeft w.s. mij ook besmet. Ach ben daar niet rouwig om,sommige ervaringen geven meerwaarde aan het leven.
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Ik houd het op 3, al moet ik zeggen dat er eigenlijk niet één zinnige optie bij zit. Aan T-zijn op zich is niets zondigs, bij mijn weten. Daarmee valt 1 af. En eigenlijk slaat ook antwoord 3 nergens op, want er valt evenmin iets te vergeven. Wat mij betreft kan Satan met lege handen heen. Ik trap er niet in.

Doei, Jeanet
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Elsa schreef: Hum..je bent weer terug van het strand?
Het strand is niks voor mij, doe mij maar een bootje ergens midden op het water.
Elsa schreef: Ik geloof in het goede, sprookjesboeken zijn mooi maar niet realistisch. Denk dat het geloof in elkaar de wereld in stand houdt. Enja... het omgaan met het pek heeft w.s. mij ook besmet. Ach ben daar niet rouwig om,sommige ervaringen geven meerwaarde aan het leven.
Geloven in het goede is nooit verkeerd. Alleen is het verhaal van de bijbel mij allemaal net iets toevallig met een op de mens lijkende God. Het verhaal gaat al mank wanneer er geschreven wordt dat de dieren ten dienste van de mens geschapen zijn. De mens heeft zhaar heerschappij over de wereld moeten veroveren. Je zou ook verwachten dat als je een indrukwekkend dier als een dinosaurus schept dat je daar toch wel een paar woordjes aan besteedt in je dagboek.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Violet Skye schreef:
Elsa schreef:
Elsa schreef: Geloven in het goede is nooit verkeerd. Alleen is het verhaal van de bijbel mij allemaal net iets toevallig met een op de mens lijkende God. Het verhaal gaat al mank wanneer er geschreven wordt dat de dieren ten dienste van de mens geschapen zijn. De mens heeft zhaar heerschappij over de wereld moeten veroveren. Je zou ook verwachten dat als je een indrukwekkend dier als een dinosaurus schept dat je daar toch wel een paar woordjes aan besteedt in je dagboek.
Vraag me af of een dinosaurus wel door God geschapen is. Kunnen we ook weer tig stukjes over schrijven maar is niet relevant met de vraag he.Ik ben kerkelijk opgevoed maar heb na jaren de kerk de rug toe gekeerd, nog trouwens omdat ik niet geloof in een God die je alleen in een gebouw kunt ontmoeten. En ook vanwege allerlei wetjes die de kerk meent te moeten voorschrijven van dit mag wel en dat niet.
Elsa
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Violet
Cynthia schreef:

Heb ik nog wel 1 extra vraagje aan satan: kan ik dan wel een paar jaartjes jonger zijn?

Op een voorwaarde. Kleine lettertjes in je contract.
Wat zou daar dan in staan?
Cyn.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Elsa
Vraag me af of een dinosaurus wel door God geschapen is. Kunnen we ook weer tig stukjes over schrijven maar is niet relevant met de vraag he.Ik ben kerkelijk opgevoed maar heb na jaren de kerk de rug toe gekeerd, nog trouwens omdat ik niet geloof in een God die je alleen in een gebouw kunt ontmoeten. En ook vanwege allerlei wetjes die de kerk meent te moeten voorschrijven van dit mag wel en dat niet
Volgens de bijbel zouden alle dieren - dus ook dinosaurussen - door god zijn geschapen. En aangezien hij ook de aarde geschapen heeft, moet dat ook wel. Een van de dogma's die ik dus nooit heb kunnen bevatten.

Maar volgens dezelfde bijbel kun je overal bidden, en overal met god samen zijn. Daar hoef je niet voor naar een kerk te gaan hoor. Het is alleen jammer dat de meeste "gelovigen" zich gedragen alsof dat wel zo is.
Cyn.
Niki
ff weer wat posten
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 06, 2004 14:50
Locatie: Wachtebeke, O-Vl, België

Bericht door Niki »

Ik voel me een echte heiden bij gelovig Nederland.

Godsdienst en geloof ligt de Nederlanders zo nauw aan het hart, daar kunnen ze in Vlaanderen zeker iets van leren.
(Niet dat ik me geroepen voel).

Ik brand wel in de hel,

Light my fire, i'm on my way
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Uiteindlijk ligt de verantwoording bij jezelf. Bedoel niet het T* zijn, denk dat niemand kiest voor deze weg met zoveel tegenstand en moeilijkheden. Je kunt niet anders. Als je iets wilt hebben ben je toch in een minderheids positie, manipuleerbaar. En inderdaad voor geloven hoef je niet in een kerk te zijn, gelukkig maar. Zal de airco maar hoger zetten want krijg het er warm van. 8) Elsa
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef:Violet
Cynthia schreef:

Heb ik nog wel 1 extra vraagje aan satan: kan ik dan wel een paar jaartjes jonger zijn?

Op een voorwaarde. Kleine lettertjes in je contract.
Wat zou daar dan in staan?
Dat moet je aan Satan vragen, niet aan mij.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef: Volgens de bijbel zouden alle dieren - dus ook dinosaurussen - door god zijn geschapen. En aangezien hij ook de aarde geschapen heeft, moet dat ook wel. Een van de dogma's die ik dus nooit heb kunnen bevatten.
Er staat niet in dat God de aarde geschapen heeft. Het verhaal begint met in de beginne was de aarde woest en ledig. De aarde was er dus schijnbaar al.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Elsa schreef:
Vraag me af of een dinosaurus wel door God geschapen is. Kunnen we ook weer tig stukjes over schrijven maar is niet relevant met de vraag he.
Niet relevevant, wel interessant. Vertel eens, hoe zie je dat?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Violet Skye schreef:
Elsa schreef:
Vraag me af of een dinosaurus wel door God geschapen is. Kunnen we ook weer tig stukjes over schrijven maar is niet relevant met de vraag he.
Niet relevevant, wel interessant. Vertel eens, hoe zie je dat?
Zijn mijn gedachten hoor, niet wetenschappelijk onderbouwd. Toen God de aarde/ mensheid schiep zag Hij dat het goed was tot zeer goed zelfs. Na de zondeval kwam de mensheid onder de vloek van de duivel die vrij spel leek te hebben. Toen zijn er dit soort monsters ontstaan. Het is zoiets als wanneer je ergens een lamp aan doet en je ziet beesten wegrennen, zoals God het licht is is zijn imitator het duister waar dus vreemde mutaties ontstaan. Denk dat het een soort disciplinne is die in werking treed wanneer je verkeerde dingen bewust doet. Zoals bij de schepping, de engel Lucifer was zeer mooi maar door zijn hoogmoed, te willen zijn als God en het verleiden van Adam en Eva werd hij gedegradeerd tot een slang. Dit in het kort mijn samenvatiing hiervan. elsa :roll:
Niki
ff weer wat posten
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 06, 2004 14:50
Locatie: Wachtebeke, O-Vl, België

Bericht door Niki »

ik ben zwaar onder de indruk van de bijbelse kennis.

En dan te bedenken dat ik katholiek ben opgevoed, steeds
katholiek onderwijs genoten heb maar mijn kennis blijft
beperkt tot het feit dat de miserie begon met
twee mensen.

Dus

Respect to all of u
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Elsa schreef: Zijn mijn gedachten hoor, niet wetenschappelijk onderbouwd. Toen God de aarde/ mensheid schiep zag Hij dat het goed was tot zeer goed zelfs. Na de zondeval kwam de mensheid onder de vloek van de duivel die vrij spel leek te hebben. Toen zijn er dit soort monsters ontstaan. Het is zoiets als wanneer je ergens een lamp aan doet en je ziet beesten wegrennen, zoals God het licht is is zijn imitator het duister waar dus vreemde mutaties ontstaan. Denk dat het een soort disciplinne is die in werking treed wanneer je verkeerde dingen bewust doet. Zoals bij de schepping, de engel Lucifer was zeer mooi maar door zijn hoogmoed, te willen zijn als God en het verleiden van Adam en Eva werd hij gedegradeerd tot een slang. Dit in het kort mijn samenvatiing hiervan. elsa :roll:
Wat geloof tot geloven maakt is juist het niet wetenschappelijk ervan. Maarreh, ik vind dinosaurussen geen kwaadaardige monsters en volgens mij wilde Lucifer zijn zoals de mens, niet als God. Heb je ooit de geweldige documentaire walking with dinosaurs gezien? Magnifieke beesten waren het, het hoogtepunt van de "schepping". Het enige monster op aarde is de voor God spelende mensheid... Met al onze kennis, interlligentie en macht zijn we tot niet veel meer in staat dan een spoor van vernieling trekken. Als er 1 soort het verdient om uit te sterven, dan zijn wij het wel.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie