Schuiven op de genderschaal....

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Marcha,

Amen.

Lisa (met een "S")
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Marcha,

Je hebt een heel sterk punt. Het belangrijkste is gelukkig zijn. Ik gebruik voor het "schuiven" liever het beeld van een rivier waarin boomstammen drijven. Ik spring van de ene naar de andere. Of ik een stuk stroomopwaarts of een stuk stroomafwaarts aan de overkant kom, doet er niet zoveel toe. Droog blijven is veel belangrijker, ook bij de laatste sprongen.

In die laatste sprongen zit het gevaar als je bij elke sprong voor het geluk kiest. Blijf wel vooruit kijken. Maak geen keuzes waar je spijt van krijgt. Daarom houd ik, in overleg met mijn partner, ook als uitgangspunt aan dat elke keuze omkeerbaar moet zijn. Een volledige transitie op die manier is nu technisch niet mogelijk. Maar dit soort dingen gaat zóóó snel... :P

Ik ben in gesprek met Mme. Arthur (van stichting Renée) over de voortgang van het wetenschappelijk onderzoek op dit gebied. Je hoort nog van ons! :o

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Een hele mooie vergelijking, Isabelle

Toch leer je van een keer mis springen ook weer het een en ander. En het behoed je een volgende keer voor een tweede nat pak.
Tip: draag waterproof mascara :roll:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Inderdaad Nathalie,

Alleen stikt het van de krokodillen, dat vind ik zo erg. Dat en die mascara. Pas na vier miskopen had ik een waterproof die niet uitloopt, niet kruimelt, niet afgeeft en ook nog een beetje lekker "verft". Ook dat hoort bij leren,

Isabelle
Get over it.
Abby
dagelijks aanwezig
Berichten: 116
Lid geworden op: vr feb 08, 2002 1:00

Bericht door Abby »

Hallo dames,

Wat doet het mij een ontzettende deugd dat ik via dit forum zo ontzettend veel herkenbare dingen lees.
Zelf ben ik al jaren aan het "vechten" met mijn T gevoelens en probeer ik me staande te houden in de mannenmaatschappij op het werk, de familie, kennissen etc.
En de periode van burnout en gedeeltelijk arbeidsongeschikt, zit ik nu middenin. Trachten je eigen gevoelens te herkennen en begrijpen.
Gelukkig heb ik een partner die (na de eerste begrijpelijke schrik een aantal jaren geleden) naast me staat en me nu eigenlijk meer duwt om ondersteuning te zoeken.
Ik sta nu ook op het punt om de stap naar psychologische hulp te nemen. Aan de ene kant geeft dat al wat opluchting, aan de andere kant de onzekerheid van waar sta ik dan echt op de genderschaal.
Een ding is zeker, ik kan niet doorgaan op de weg die ik nu bewandel. Alleen welke afslag neem ik van deze weg?
Wellicht dat Ilona of een van de andere dames, mij tips kan geven.

Liefs,
Tessa
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

paden

Bericht door Joy »

leg je eigen pad, dan weet je hoe stabiel die is, en je kan die elk moment verleggen in elke richting die je wilt :)

shalomm
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Isabelle schreef:Inderdaad Nathalie, Alleen stikt het van de krokodillen, dat vind ik zo erg.
Dat zijn geen krokodillen, gekkie. Dat zijn boomstammen, echt !
Ze blijven namelijk wel degelijk drijven als jij erop gaat staan. Sommigen zullen wat gek wiebelen, maar drijven blijven ze. Sterker nog.. je kunt er uuuuren op blijven ronddobberen. Totdat je gaat staan en gek gaat lopen doen.. dan rollen ze om. En heb je WEER een nat pak.
(ohwww ik kan deze vergelijking lang volhouden hoor.. maar ik hoop dat je de achterliggende boodschap ook nog een beetje begrijpt :)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Marcha
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: wo jun 20, 2001 2:00
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Marcha »

Nathalie schat, je hebt helemaal gelijk... probeer tenslotte maar eens een drijvende mooie handtas of een paar wiebelende schoenen uit een boomstam te halen, "fat chance"...

Liefs,

Marcha (die echt nog wel leeft hoor, ook al hoor of zie je haar maar weinig de laatste tijd :-) )
"mezelf zijn is voor mij al 'anders' genoeg..."
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Marcha,

Leuk dat je terug bent. Zeg, met jouw ervaring en achtergrond, o.a., met "uptown girl" en dameswinkel, waarom laat je je licht schijnen aan het idee van een vignette voor t-vriendelijk winkelen? Ik verwacht dat jij een nuttige bijdrage aan die discussie zou kunnen leveren.

Liefs,
Lisa (met een "S")
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Marcha
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: wo jun 20, 2001 2:00
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Marcha »

Hoi Lisa,

ik geloof dat ik dit al eens eerder heb aangedragen maar vooruit... alle winkels zijn T-vriendelijk tot het tegendeel bewezen is. Ik ben in mijn "shopping-carriere" nog nooit een winkel of bedrijf tegengekomen waar T's niet welkom waren en ik ben echt als vrouw in de gekste zaken geweest (van timmerwerkplaatsen om make-up tafels te laten maken tot bij de ondernemersvereniging, om nog maar te zwijgen van mijn loopbaan als verkoopster bij een dameskledingzaak).
Als ondernemer, ex winkeldame en T durf ik te stellen dat T's voor ondernemers een (buiten)gewone bron van inkomsten zijn. Ik zou dus eerder voorstellen om een "T-rechtstellingssticker" te plaatsen op bedrijven die aantoonbaar negatief hebben gehandeld naar T's. Dit scheelt hoe dan ook een hele berg stickers printen.

Verder wordt het langzaam aan tijd dat T's gaan stoppen met het zoeken naar excuses om te gaan shoppen. Wanneer je beseft dat 99,999999% van het winkelpersoneel je heel voorkomend zal behandelen en zij het hoogstwaarschijnlijk erg leuk vinden om je te helpen (maken ze ook niet elke dag mee dat zo'n bijzonder mens hun ordinaire winkeltje binnenstapt), is er geen reden meer om thuis teblijven. Buiten dat, wat is er nu echt het allerergste dat er kan gebeuren? Dat men ziet dat je geen geboren vrouw bent? Dat is toch ook zo!!!! Niks om je druk over te maken dus...

Het toppunt van T-vriendelijk shoppen is voor mij:

Alle soorten kleding, lingerie en schoeisel in mijn maat op één plaats, genoeg geld om het te kopen en voldoende tijd om het te dragen!


Kom op dames, bedenk dat angst werkt als een magneet... datgene wat je het meeste vreest zul je het hartste aantrekken. Dus niet bevreesd nu en eropuit met z'n allen!!!!

Liefs, Marcha
Gebruikersavatar
Marcha
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: wo jun 20, 2001 2:00
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Marcha »

oh ja... er is inmiddels patent op de naam T-rechtstelling aangevraagd en ik heb iedere verwijzingsvorm laten registreren 8) 8) (kan het niet laten om een beetje bij te beunen hihihihihi....)

geintje...

:wink: Marcha
"mezelf zijn is voor mij al 'anders' genoeg..."
Desi
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: vr jan 04, 2002 1:00
Locatie: Boring Lelystad + Exciting Bangkok

Bericht door Desi »

Hoi Marcha,

Helemaal mee eens:
Verder wordt het langzaam aan tijd dat T's gaan stoppen met het zoeken naar excuses om te gaan shoppen. Wanneer je beseft dat 99,999999% van het winkelpersoneel je heel voorkomend zal behandelen en zij het hoogstwaarschijnlijk erg leuk vinden om je te helpen (maken ze ook niet elke dag mee dat zo'n bijzonder mens hun ordinaire winkeltje binnenstapt), is er geen reden meer om thuis teblijven. Buiten dat, wat is er nu echt het allerergste dat er kan gebeuren? Dat men ziet dat je geen geboren vrouw bent? Dat is toch ook zo!!!! Niks om je druk over te maken dus...
Als ik ga shoppen als man en eerlijk ben over het uitzoeken van alle mooie vrouwelijke dingetjes, word ik heel voorkomend geholpen. Ik werk hard aan mijn coming-out en ik verwacht dat het als vrouw niet anders zal zijn. Het is alleen mijn eigen onzekerheid die ik moet overwinnen. (Gaat lukken hoor..!)

Groetjes,
Desirée
Identifying flying objects: Is it a bird? Is it a plane? No, it's Superwoman!
Plaats reactie