Definitie van transgenderisme

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Johnn,

Niet gek voor zo weinig woorden (en leestekens). Knap zelfs. Deze onthoud ik voor als ik wéér eens boven de dj uit moet gillen om het uit te leggen.

Eén kanttekening: de TGs die ik ken zijn niet fanatiek als het erom gaat hun lichaam te houden zoals het is. Het gaat om "gedeeltelijk", en een zeer uitgesproken idee over wat wel en wat niet.

En dank voor het "uitdragen" van een getrouw beeld van ons wereldje,

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

die hele hokjesgeest wordt wel gevoed door een voor velen belangrijke instantie, nl het VU

je bent volgens begrippen die zij hanteren of TV of Tg of TS, alleen in het laatste geval is er bij het VU een mogelijkheid tot lichamelijke modificatie, en dat is op zich een goed recht, of uitgangspunt
vraag ik me wel gelijk af hoe bepaald wordt, of je in aanmerking komt voor een modificatie/behandeling en wanneer niet, ik bedoel, hoeveel % ts moet je zijn om een eventuele behandeling aan te mogen gaan??en wanneer niet?

das per persoon totaal anders

feit blijft wel dat er - voor de mensen die er voor een X aantal procenten ergens tusseninhangen, volgens hun eigen gevoel, nauwelijks de juiste hulp is. gevoed, of juist niet gevoed, door slechts, die 3 categorieen

lijkt mij verstandig de hokjes te negeren en je op je eigen gevoel te richten

enfin, ik ben ik, niet meer niet minder

shalomm
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Ola Sheibbie,

Ja, curieus hee, dat een paar mensen in dit land mogen beslissen over het lot van duizenden anderen.

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

de vraag is: wat doe je der an?
heb al menig keer geprobeerd om collectief een en ander te veranderen,vond weinig bijval

shalomm
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Joy,

Niewe naam? Alleen lentekriebels, of is er meer aan de hand?

Wat betreft collectief activisme: ik steun stichting Renee, maar zij hebben ook moeite om kritische massa bij elkaar te krijgen. Samen met Sasha (http://www.sasha-zone.com) probeer ik nu te begrijpen hoe het in de US en de UK werkt. Qua activisme staan de US het verst, maar ze betalen hun transitie zelf. En die transitie lijkt in veel gevallen uiteindelijk toch op wat het VU doet.

In Engeland leunt het T-leven meer aan bij de fetish lifestyle. De drie hokjes bestaan er voor zover ik weet niet. Interessant.

Maar ondertussen zie ik ze steeds vaker: borsten uit Thailand, billen uit Brazilië, wenkbrauwen uit België, alles met garantie tot de voordeur. Als jij weet hoe die zussen te redden zijn, doe ik mee.

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

hee isabelle

tis altijd lente in de oge van de.... blabla klotenummer:)
nee tis niet de lente waarom ik nu een andere naam heb, na enige tijd als sheibb op 2 benen (?) gehinkt te hebben (sheibb is een vrij neutrale naam, niet echt mannelijk en niet echt vrouwelijk)is er het een en ander veranderd in mezelf, positief (oa opgeven van strijd tegen mezelf) en daarbij hoorde in mijn ogen een nieuwe naam
de grote verandering ( die kwam na een periode van rust - finally ) is vooral integreren van mijn gevoel, in 1 persoon, en niet meer in 2 gescheiden werelden te leven, mezelf kunnen zien als 1 volwaardig en kompleet iemand,mezelf dus:)

en daar was joy! en dat beviel me, en het voelde goed(mede door de positieve betekenis werd het joy:)

wat betrefd de barricades op willen:

ik vind het jammer dat veel mensen steeds opnieuw de strijd aan moeten gaan in de jungle van hulpverlening en steevast tegen dezelfde problemen aanlopen die blijven frustreren, en waar totaal geen verandering in lijkt te zitten

ik pas ervoor om zomaar elke regel of wet klakkeloos over te nemen en te accepteren zoals die is, dan kan ik in me up vor mezelf gaan knokken, maar beter lijkt het mij om dmv collectieve aanpak veranderingen proberen te bewerkstelligen,heeft waarschijnlijk meer effect,je staat collectief gewoon sterker

nu is het niet eenvoudig om de wensen van gene en deze in een standaard jasje te gieten,en dat zal dan ook een begin moeten zijn van een collectieve aanpak: duidelijkheid krijgen van problemen die er spelen, problemen waar steevast mensen opnieuw tegenaan lopen, en waar niets in lijkt te veranderen


ik denk dat verandering wel degelijk mogelijk is, mits je maar duidelijk over kan brengen waar de problemen spelen, en met een pitbull - attitude:)

nu is het wel zo dat mensen erlkaar hier steunen en willen helpen, maar is dat wel genoeg??
ik denk van niet, ik denk dat er nog veel moet gebeuren om te zorgen dat mensen - ik net zo goed - de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben, en dat red je niet met een forum alleen ( niks ten nadele van het forum , ben blij dat het bestaat)

iig kan het veel beter, voorbeeldje:

ik wil graag gesprekken met bijv een peut, over mijn genderproblematiek,daarvoor kan ik vooralsnog alleen terecht bij humanitasrotterdam/amsterdam, wat niet naast de deur is, wat door de reisafstand geld kost,wat ik momenteel niet kan missen

er is in brabant geen enkele peut te vinden die deskundig genoeg is op dat gebied,iig niet via officiele kanalen (doorverwijzing huisarts bijvoorbeeld)

ik zou graag zien dat daar verandering in komt, ik vind niet dat je van iedereen die behoefte heeft aan fatsoenlijke hulp, kan verwachten dat ze alleen bij humanitas r'dam/a'dam terecht kunnen, ook is dat niet toereikend

iemand met een leverfunctiestoornis kan in elk ziekenhuis terecht, iemand die psychische problemen heeft kan ook zowat overal terecht (of die hulp toereikend is laat ik ff in het midden, de mogelijkheid is er in ieder geval)
wanneer je dan te maken hebt met een ingewikkeld probleem als genderdysforie lijkt het me niet meer dan normaal dat je daarvoor ook de juiste hulp kan krijgen, maar die deuren zijn (nog) niet open

kortom: er moet dus een hoop veranderen, en daar wil ik me graag voor inzetten, maar niet in me uppie


shalomm - zo en nu ff genieten van de zon:)
Laatst gewijzigd door Joy op ma mar 24, 2003 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisette
dagelijks aanwezig
Berichten: 102
Lid geworden op: zo jun 24, 2001 2:00
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Hokjes !!!

Naar mijn inziens zijn er 2 (voor diegene die ze zo graag willen dan).

TV en TS er is geen midden weg daar er ook geen 3e geslacht is,enige die daar eventueel voor in aanmerking komen zijn Interseksuelen (hermafrodieten).

Transgenderisme is niks meer dan een alles overkoepelende benaming die uit de VS is komen overwaaien.

De definitie's in mijn ogen op een rijtje

Gebruik je hormonen en streef je algehele lichamelijke aanpassing na dan ben je TS, streef je dit niet na vanwege leeftijdsgebonden gevaren risico's qua operatie (55+) dan ben je ook TS.

Gebruik je hormonen maar streef je geen algehele lichamelijke aanpassing aan ben je geen TS maar gewoon TV.

Gebruik je geen hormonen dan ben en blijf je man dus ten alle tijden TV
hoe je het ook noemen mag cq verfraaien.

Er is gewoon geen 3e geslacht of je nu full time als vrouw (of man) leeft of niet, als je geen volledige lichamelijke aanpassing nastreeft ben en blijf je gewoon travestiet

Lisette
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

hey lis

jij vindt dat ermaar 2 hokjes zijn, en dat vind ik prima, jouw visie dus

mijne is anders, en dat mag ook,en een ander zal er weer een andere mening op nahouden, mag ook

probleem is die van de generalisatie
het heeft geen zin om hele volksstammen onder te brengen onder noemers als ts of tv

in de kern gaat het er om wat je voelt, ieder individu op zich,en daarin mag iedereen zich noemen zoals ie wil

maakt het een stuk eenvoudiger

wanneer je het dan toch wil hebben over wat/wie je nu bent of niet, zeg dan gewoon wat je voelt, dat is stukken duidelijker dan termen als ts tg tv etc

shalomm
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hallo Joy,

Vol-ko-men mee eens. En gefeliciteerd met je nieuwe naam: dat is een hele stap.

Wat betreft individuele hulp heb ik mazzel gehad. Mijn vrouw werd depressief (nou, mazzel?), en liep bij een psychiater omdat de familiehistorie nogal ernstig is. Toen gingen we in relatietherapie. Goede therapeute, want steun van de psychiater bij het aankaarten van ons probleem bij de staf van de afdeling in het ziekenhuis.

Mijn genderprobleem doet die therapeute er even bij.

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

thx:)

in een relatie kun je er denk ik niet omheen om het probleem - naja klinkt gelijk heavy - ok, het hoofdstuk gender samen met je partner te bespreken,op zich maakt het niet zoveel uit met wie je babbeld, als het je maar helpt
mijn ervaring is anders, te vaak tegen slechte hulpverlening aangelopen,en als ik wat ondersteuning wil, wil ik wel goede,bij iemand die kennis van zaken heeft en die ik niet alles eerst uit moet gaan leggen, enfin,we zoeken voort

shalomm:)
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

<bloos> en thx! :)

ach dat haar groeit maar door, kander ook niks an doen:)
die hulpverlening, is een hardnekkige, het is altijd afwachten met wie je te maken krijgt en of die persoon je ook daadwerkelijk ligt, das voorwaarde nummer 1 dacht ik zo

er bestaan ook nog erg veel misvatingen over transexualiteit en dergelijke,maak het nog regelmatig mee dat ik mensen uit moet gaan leggen dat dat geen keuze is, en natuurlijk de domboos die uit eigen angst voor het onbekende gelijk een ander veroordelen, niet verder komen dan wat gescheld (vorige week een half uur lang gescheld aan me kop van 2 jochies op scooters die me bleven volgen en me uitscholden voor homo etc, je ken ut wel

vervelend?ja, maar om me daar nu druk over te maken? nee, iemand met een iq van een paasei, ga ik geen energie aan verspillen:P

oja, en de samenleving moet onderhand maar eens ff gaan dimmen met oordeel hier en oordeel daar, ben dat namelijk behoorlijk zat, in het zogenaamde tolerante nederland, het huidje wordt dikker:)

shalomm:)
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mischien moeje de boreelnootjes eens hartig toespreken! :)
oja, problemen los je niet op, je leert er mee omgaan:)

shalom
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Lieve mensen allemaal,

Ik heb deze afdeling eens goed door gelezen.De defenitie van het transgenderisme wordt hier finaal opengereten...met gevolg een desolutie van woorden en gevoelens,waar het einde nog niet in zicht is.
De wetenschappers..ahum..psychologen,sexuologen bedoel ik hiermee, vinden mensen die "lijden" aan transsexuele uitingen en gevoelens een interessant "onderwerp" om daar bijvoorbeeld een boek mee te vullen.
Dus wij.mijn allerliefste goddelijke creaties,zijn perfect voor boekenvolle ontledingen en defenities van de transsexualiteit.
Maar daar blijft het niet bij,want niet ieder is gelijk,dus er worden weer andere vormen gevonden.Met gevolg dat daar ook weer boeken meegevuld kunnen worden.
Moet ik nog even doorgaan....nou nee,alsjeblieft niet.Ik word er doodziek van.
Als ik iets lees over een travestiet,crossdresser,transsexueel,transgender or what ever..vind ik altijd maar weer de overeenkomsten met mijzelf.

De definitie voor het transgenderisme is voor mij maar enkelvoudig:
"Een openbaring van het vrouwelijke en mannelijke deel van lichaam en geest. De rest ligt aan jezelf wat je ermee doet".

En als de tolerantie zich verbetert,hoeveel zullen we dan hebben....?

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

en wat wil je nu eigenlijk vertellen?:)

shalomm

Joy - het zijn maar termen, meer niet
Plaats reactie