willen zijn??

Algemeen

Moderator: Moderators

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joost, rustig blijven hè, tenminste hier, als je Violet iets persoonlijks wilt zeggen, doe het dan op persoonlijke berichten, daarvoor zijn ze, toch :roll:

Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Josette schreef:Josette was de naam, Petra :evil: Ik weet heel goed met zulk soort achtergronden om te gaan
Goh, jammer dat ik je niet gequote heb vannacht. Het leek erg veel op je verwensingen aan het adres van Ilona. Mij heb je er niet zo mee, ik heb lijd al aan genderdysforie, dus me dat toewensen schiet niet op. Het klinkt wel lekker uit de mond van een wannabe als jij. Als je niet wil dat ik je Joost noem, moet je stoppen met op een vervelende manier op mijn postjes te reageren.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Vriendinnen,

Is dit nu echt nodig allemaal?

Groetjes,

Annegreet
... wie een ander niet accepteert zoals 'ie is accepteert eigenlijk zichzelf niet
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Violet Skye schreef: Ik ben ondertussen van mening dat de mens God geschapen heeft en niet andersom.
Ik denk dat het één het ander niet uitsluit.

Dus musst nicht bangen, Gott. Sie sagen: mein
zu allen Dingen, die geduldig sind.

die regels zijn van Rilke en die helpen mij om de parel uit de shit, die een christelijke opvoeding betekent, te halen.

Groetjes, Jeanet
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jaja, en daarvoor had god ons allemaal voor milioenen jaren eerst als apen laten rondlopen, geen sprake van een god toen, of waren de kerken toen nog op de bomen, zo oud is het geloof nog niet wat daar in de bijbel staat geschreven, nee erstma moesten de primaten zo'n bekrompen brein ontwikkelen om erop te komen un god te creëren!

Mensen, is mijn mening, als jullie het anders zien, heb ik geen probleem ermee, zolang jullie me niet vervloeken of willen ombrengen omdat ik niet geloof, ik geloof namelijk wel, en dat is in me zelf :wink:

Liefs Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara W. schreef:Jaja, en daarvoor had god ons allemaal voor milioenen jaren eerst als apen laten rondlopen, geen sprake van een god toen, of waren de kerken toen nog op de bomen, zo oud is het geloof nog niet wat daar in de bijbel staat geschreven, nee erstma moesten de primaten zo'n bekrompen brein ontwikkelen om erop te komen un god te creëren!
Mara,

Er zijn heel veel soorten geloven op basis van die ene bijbel. Daarbij zijn er die de evolutietheorie ontkennen, maar de meeste erkennen de evolutietheorie en zien de bijbel als "geloofsverhaal": gelijkenissen (in de westerse maatschappij zouden we het "sprookjes" noemen) om duidelijk te maken hoe God met mensen (met "ons" zouden gelovigen zeggen) omgaat.

Persoonlijk vind ik dat als mensen hun geloof gebruiken om daar in de samenleving goede dingen mee te doen (bijv. daklozenhulp, alleenstaanden die daar behoefte aan hebben regelmatig bezoeken en zo gebeurt er nog veel meer onder de vlag van het geloof) dan heb ik daar respect voor. Er zijn ook andere mensen die hun geloof gebruiken om hun eigen mening door te drukken, daar heb ik absoluut geen respect voor. Maar om nu het hele geloof af te kraken als "onzin" alleen omdat er mensen misbruik van maken vind ik veel te ver gaan.

Omgekeerd vind ik ook wel eens dat gelovigen te veel doen vanuit "hun geloof" en dat men zich te weinig realiseert dat die activiteiten ook prima vanuit "ons menszijn" of "onderlinge solidariteit" kunnen gebeuren. Aan de andere kant vind ik die activiteiten dan weer belangrijker dan de achtergrond waar mensen die activiteiten vanuit doen.

Groetjes,

Annegreet
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Annegreet, je hoef me niet te bekeren, ik accepteer elk vorm van iemands geloof, maar hier zijn we duidelijk in de foute draad en hier wil ik ook geen discussie erover voeren, het was alleen erder een bevestiging op Violets uitspraak, dat de mensen de god hebben geschapen, volgs mij is het ook zo, zoals zij het ziet.........

Is toch ook logisch, toen wij nog dieren waren, liepen we niet na de kerk, toch :wink:

Mara
Plaats reactie