Mannen en vrouwen

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:En dit is wezenlijk voor mij, omdat ik juist de tweedeling in sekses als heel beperkend ervaar [[Ondanks dat ik ook wel weet dat deze mening op deze site omstreden is...]]
Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Dit is de mening van de site. Dus is jouw mening DOOR de site niet omstreden. Dat er bezoekers zijn die het er niet mee eens zijn en het wel ter discussie willen stellen, is hun goede recht. Dat het in het verleden op een erg harde manier aan toe ging is iets wat wij betreuren en hopen in de toekomst te voorkomen. Maar wij hopen dat zulke discussies wel nog steeds kunnen plaatsvinden met respect voor elkaar.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:Als in jouw waarneming, bepaalde gedrag net zo veel voorkomt bij mannen als bij vrouwen, waarom vind je het mannelijk of vrouwelijk gedrag?
Het is, zoals ik schreef, gevoel. Gevoel laat zich moeilijk beargumenteren, al zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat ik gedrag wat ik afkeur (en niet bij mij vind passen) "mannelijk" en gedrag dat ik toejuich (en wel bij mij vind passen) "vrouwelijk" noem.

Groetjes,

Frederique
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ohhhh . . . . Janiek :lol:

Zo herkenbaar. In mijn geval zit ik bij familie-bijeenkomsten vaak als enige man bij de dames. En op het koor waar ik zit trek ik ook veel meer met de dames dan met de heren op. Hoewel niet veel komt het voor dat in pauze's of voor optredens gemengde groepjes zijn die babbelen.
liefs, Josette
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Frederique_ schreef: Het is, zoals ik schreef, gevoel. Gevoel laat zich moeilijk beargumenteren, al zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat ik gedrag wat ik afkeur (en niet bij mij vind passen) "mannelijk" en gedrag dat ik toejuich (en wel bij mij vind passen) "vrouwelijk" noem.

Groetjes,

Frederique
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik weet waarover ik praat, als ik hierop zeg dat je het jezelf op deze manier nodeloos moeilijk maakt. Het is een onmenselijke opgave om alleen gedrag dat je toejuicht bij jezelf te vinden passen.
Heel filosofisch is iedereen man én vrouw. Het zou je tot een half mens maken als je je mannelijke kant in z'n eentje zo'n uitsluitend negatieve lading laat dragen. Er bestaat ook "mannelijk" gedrag dat veel toejuiching verdient, wat niet wil zeggen dat het bij jou past.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Nog eens een observatie van mijzelf: er stapt een in mijn ogen best deftige dame van tegen de 60 uit een dure auto, ze schraapt haar keel en spuugt een forse fluim tegen het plaveisel, schuudt haar haar en loopt het postkantoor binnen. Dit alles ging zo volstrekt natuurlijk en vanzelfsprekend, dat ik mij wel moest verbazen over mijn eigen verbazing. Maar goed, ik had nog nooit een dame zoiets zien doen. :roll:

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie