Vrouwelijk of vrouw-zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Janiek schreef:
Lisa met een S schreef: Zo te zien vonden Elsa en Janiek het niet zo grappig,
Nee, maar dat ligt aan mij, Lisa, ik neem de dingen wel eens wat te serieus. Als ik nou gewoon gedacht had: "Jee, het lijkt hier wel een schoolplein!", dan had ik het vast grappiger gevonden.

<<groetjes
Denk dat ik af en toe het ook te serieus oppak .. :-?
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Lisa met een S schreef:Maruscha, doe niet zo dom. Het is beeldspraak. B-E-E-L-D-S-P-R-A-A-K. Metaforisch. De meeste van ons begrijpen dat. Jij kennelijk nog steeds niet. (...)
Jemig loopt deze discussie nog steeds, sterker er is een meta-discussie gestart. :roll: Affijn aangezien meta-discussies altijd nog veel leuker zijn ook maar een extra duit van mij in het zakje...

Ik vind het nogal erg ver gaan om Maruscha hier van domheid te betichten en al helemaal om dat op deze toon te doen. Zij is juist één van de mensen die met regelmaat probeert om forse dosis realiteitszin aan een discussie toe te voegen (en geniet in ieder geval mijn respect). Mijns inziens heeft dat niets te maken met een gebrek aan respect voor de T*-beleving van de overige forumleden, maar is het een hele gezonde eigenschap. Sterker het is broodnodig!

Wat mij vaak opvalt is dat er een groot verschil is tussen hoe TVn en TSn tegen vrouwelijkheid aankijken (TGs vind ik nog altijd moeilijk te plaatsen, maar da's mijn beperking). Soit, ieders goed recht, maar zodra we het gaan hebben over 'vrouw zijn' verandert het verhaal toch echt. Op dat moment prefereer ik de mening van geboren vrouwen en <i>ervaren</i> mede-TSn ver boven die van de TVn. De crux zit 'm dan in de genderidentiteit en het feit de incorrecte idées fixes (sp) door ervaring uitgefilterd zijn. Om die ervaring op te doen is het een noodzakelijk voorwaarde om lange tijd je daadwerkelijk in de maatschappij te bewegen als vrouw en sorry maar TVn hebben die ervaring nooit of te nimmer.

Mijn bottomline is dat het heel goed zou zijn om eens niet meteen te schermen met kreten als 'gebrek aan respect' (en trouwens... respect is iets wat je moet verdienen!), maar om een gezonde nuchtere inbreng vanuit zo'n perspectief eens te waarderen. Wie weet steek je er nog eens wat van op... :P :D :P
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Je zult zien dat er tegenargumenten gaan komen. Mark my words! Of ze er nu toe doen of niet.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Coco schreef:Je zult zien dat er tegenargumenten gaan komen. Mark my words! Of ze er nu toe doen of niet.
Als er echte argumenten komen dan zal ik daar blij mee zijn... maar drogredenen kunnen er natuurlijk ook komen...
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik ga even off-topic (excuses)... Eigenlijk is dit forum nog steeds hetzelfde zonder Petra. Over en weer zand naar elkaar gooien. Nja kinders gooi ze... maareh zonder mij...

Zo en nu mogen jullie weer on-topic zijn...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Je hebt helemaal gelijk. Ik ontken geenszins.

So sue me and hang me! Hebben we dat ook weer gehad.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Goed, omdat ik (na Elsa) degene was die "negatief" op Maruscha's berichtjes in deze draad reageerde, wil ik er toch wel wat meer over zeggen.

Ik waardeer Maruscha meestal heel erg om de zinvolle en heldere bijdragen die zij aan discussies hier levert. Maar hier ging het in mijn ogen om iets heel anders. Coco's opmerking over "hobbezakken" kon ik wel plaatsen; wat er volgde over "niet minder vrouw", vond ik zelfs wel gevat.
Hoe Maruscha daarop inhaakte kon ik niet echt waarderen en Elsa nam het terecht voor wat het was: een sneer, en overbodig bovendien.
Maruscha's volgende reactie, die begon met "Lieve Elsa", kon ik moeilijk anders dan neerbuigend noemen en de slotzin nogal bizar.
Ja, en dan volgt er een hele discussie vol citaten en theorie, die aan datgene wat mij (en Elsa vermoedelijk ook) onaangenaam trof, niets afdoet.

Hoe zeg je zoiets: "much ado about nothing"?

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Zullen we het hier dan maar bij laten? Iedereen heeft zijn zegje gezegd. En iedereen heeft een eigen (en vaak andere) mening. En dus zijn we het nooit met elkaar eens. En dat hoeft ook niet. Daar heb je nu eenmaal discussies voor. Respecteer elkaar en elkaars leefwijzen. Dan blijft het leuk in de wereld.

Ik wens jullie allen nog een prettige avond.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Janiek schreef:(...)
Maruscha's volgende reactie, die begon met "Lieve Elsa", kon ik moeilijk anders dan neerbuigend noemen en de slotzin nogal bizar.
Ja, en dan volgt er een hele discussie vol citaten en theorie, die aan datgene wat mij (en Elsa vermoedelijk ook) onaangenaam trof, niets afdoet.
(...)
Het probleem alleen is dat die laatste opmerking van Maruscha wel - om het ook in goed Engels te zeggen - 'Right on the mark' was. Natuurlijk is het niet de meest vriendelijke opmerking, maar de essentie ervan klopt wel helemaal. Zeker het stukje over 'elkaar niet naar de mond praten'. De laatste zin is natuurlijk niet de meest gelukkige keuze, soit.

Zelf vind ik eigenlijk deze opmerking wat ver gaan:
Elsa schreef:"vind dit een straffe uitspraak, travestie onvriendelijk Diegene die er serieus uiting geeft aan trav. gevoelens worden zo gekwetst wat toch niet de bedoeling zal zijn van deze discussie."
Maruscha maakt een terechte en kloppende opmerking en krijgt dan zo'n opmerking over zich heen alsof ze doelbewust een groep mensen wenst te kwetsen (wat ik dus pertinent niet geloof). Daarmee werd de toon van de rest van de discussie gezet denk ik. Het is één ding om respect te tonen naar de manier waarop forumleden hun eigen vorm van T*-zijn beleven, het is iets heel anders om daar nooit commentaar of kritiek op te mogen hebben. Realiteitszin is denk ik een groot goed.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Coco schreef:Zullen we het hier dan maar bij laten? <snip> Dan blijft het leuk in de wereld.

Ik wens jullie allen nog een prettige avond.
Hè, ja! :lol:

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nee wees niet bang, ik ga niet nog een keer de discussie aanzwengelen. Ik wil alleen even terugkomen op het werkelijk zeer grappige feit dat Lisa mij uitlegt wat beeldspraak is. Gek genoeg kan ik wel een stijlfiguur als 'ironie' herkennen in het feit dat juist zij, die geen fatsoenlijk bericht kan plaatsen zonder minimaal een gigantische taalfout te maken, dit naar voren durft te brengen.

En, 'lieve' Lisa, nu niet gaan lopen zeuren over "ik ben hier niet geboren", mijn vader ook niet en hij kan zijn lidwoorden wel goed uit elkaar houden. Zo moeilijk is het trouwens niet hoor, heeft te maken met het mannelijk, vrouwelijk of onzijdig zijn van zelfstandige naamwoorden, en daar ben jij toch zo'n expert in, bepalen wat mannelijk of vrouwelijk is? Misschien moet je anders weer een of ander oud artikel citeren ofzo om je holle woorden gewicht bij te zetten ..

Anyway, je hebt eindelijk je nut bewezen, want je inspireerde me zowaar tot het schrijven van een tekstje. Dus in de goede hoop dat je zult inzien dat je er wederom helemaal naast zit:

Lisa met een S voor simpel, ik wimpel
je af, geef je straf, leer je een lekker lyrisch lesje
maak je je flesje, sabbel maar op de speen
het bewijs dat je zuigt, dat je barst voor je buigt
van het liegen,bedriegen, je vindt me vast gemeen
als de grootste deler van die oh zo harde feiten
kom je illusie openrijten, het als een atoom splijten
trav.org een kinderboerderij want jij loopt steeds te geiten
wat is je leitmotiv, vertel me wat is de reden
van het steeds smoesjes smeden, je haalt jezelf naar beneden
en jaagt je gasten weg, maar dat kan je geen zier schelen
"het worden er steeds meer", ja van lurkers zijn er velen
het forum valt doodstil, profielen zonder smoel
een digitaal kerkhof, is dat dan toch je doel
wat wil je dat ik voel, medelij of leedvermaak
veroorzaak een bittere wansmaak terwijl ik je hersens kraak ..

Niet gek voor een 'beta' he? :roll:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Maruscha schreef:(...)
Anyway, je hebt eindelijk je nut bewezen, want je inspireerde me zowaar tot het schrijven van een tekstje. Dus in de goede hoop dat je zult inzien dat je er wederom helemaal naast zit:
(...)
:D en dan nu een bekende die volop aan het componeren geslagen is, daar eens een leuk muziekje onder laten zetten :P
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

jenni_b schreef::D en dan nu een bekende die volop aan het componeren geslagen is, daar eens een leuk muziekje onder laten zetten :P

Oh, da's uberhaupt geen probleem hoor - ik heb nog steeds connecties in de underground hip-hop scene, ken genoeg mensen die hier een beat onder kunnen zetten, en dan rap ik het zelf wel in ;)

Wie weet Lisa, wordt je nog een keer echt hip ook: Lisa met een C van cult. 'ROTFL'
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Zijn jullie nu niet heel erg op de persoon aan het spelen?

Ik kan het in ieder geval niet waarderen.

Cynthia.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Cynthia schreef:Zijn jullie nu niet heel erg op de persoon aan het spelen?
Tja, wie de bal kaatst .. en ik hou me nog in, geloof me.
Cynthia schreef:Ik kan het in ieder geval niet waarderen.
Het is dan ook niet aan jou gericht. Gelukkig heb je nog altijd de vrijheid om ervoor te kiezen om iets niet te lezen.
Plaats reactie