Outing op het werk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara schreef:Okeeee, maar wat heet accepteren in jou taal......
Accepteren begint met: accepteren dat een ander gelijkwaardig aan jou is, hoe hij/zij er ook uitziet en wat hij/zij ook doet.
Accepteren is ook: een ander de ruimte bieden om keuzes te maken die je zelf nooit zou maken, ook als jij die keuzes niet snapt of niet nuttig of misschien wel gevaarlijk vindt.
Accepteren is ook: snappen dat mensen niet gelijk zijn en dat wat voor jou triviaal is voor een ander heel belangrijk kan zijn (en omgekeerd).

Lees je eigen berichten hierboven nog eens: kijk eens hoevaak je schrijft wat ik moet vinden. Kijk eens hoe zeker je schrijft over wat ik ben of hoe ik me voel. Kijk eens hoe je je eigen mening presenteert: als absolute waarheid waar niemand ooit een speld tussen zal kunnen krijgen. In jouw berichten is geen spoor van ruimte voor mij om dat heel anders te vinden of te voelen of te zien dan jij beschrijft. En als ik daar tegenin schrijf omdat ik het wel degelijk anders vind, voel of zie (in eerdere discussies heb ik dat meerdere keren geprobeerd) krijg ik die ruimte nog niet. Daarom ben ik een paar maanden geleden gestopt om jouw berichten nog inhoudelijk te beantwoorden.

Zodra ik voel dat jouw berichten mij de ruimte geven om het met jou oneens te zijn en dat je berichten mij de ruimte geven om wel mijn eigen pad te kiezen dan zal ik ook jouw berichten weer inhoudelijk beantwoorden. Tot zolang wens ik je alle goeds.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Dat meen jij..... :roll:

Maar daar leg ik me bij neer.....het heeft dus geen nut jou vragen te stellen, zonder dat je pikeert raakt :-?

In alle punten die je optelt, heb je trouwens ongelijk, en je zegt het zelf, dat het aan jou ligt, want je hebt het gevoel dat ik je niet accepteer......en zal je naakt en met overal wasknijpers in de huidplooien graag op straat lopen, zo zal ik dit accepteren.....ik zal je wel net zo kritisch vragen waarom je dit doet, dat snap je wel, hè......ik hou trouwens van aparte mensen.....je weet echt niet in wat voor een wereld ik thuis ben......jou in je apartheit zal ik nou niet leren kennen......

......een persoonlijk gesprek wijk je uit.....dat mag, maar dat getuigt niet echt van, dat je je beeld van mij wilt aanpassen.....je ziet mijn berichten, snapt ze niet, zoals ik de jouwe niet snap, wijkt eenvoudige vragen uit, omdat ik misschien te kritisch ben, misschien ben je bang voor een ophelderend gesprek, kan ook natuurlijk.....

.....ik zal ut niet weten :-? maar boeit ook niet......we praten toch maar voortdurend aanmekaar langs :roll: tenminste hier op forum.....je blijft maar het gevoel houden, dat ik je niet accepteer of het niet toelaat, dat je je eigen pad bewandelt....maar luister us goed wat ik nu zeg.......jij moet je leven leven en ik de mijne, we kunnen erover praten, daar hebben we dit forum hier, maar verder moet jij doen wat jij wil en ik moet ook mijn leven zo lijden hoe ik dat voor goed hou of wat ik gedwongen ben te doen......in geen een moment wil ik dat je dat doet wat ik doe, of zich daar wat van aantrekt of nadoet......ik accepteer je wijze van leven, dat heb ik al vaker gezegt, maar het is jou probleem dat je het gevoel hebt, dat je het anders voelt, echt wel....en dat je een discussie hier uitwijkt of een gezellig babbeltje in Amsterdam, waar ik me zelf de moeite zal nemen, zegt meer over jou dan over mij........

Slaap lekker :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Vervolg op dit bericht, ook hier een kopie van een deel van mijn dagboek op de vlaamse genderkring

Gister heeft mijn leidinggevende (clustermanager) mijn verhaal aan zijn baas B. (manager ICT) verteld. Vandaag bij de lunch kwam B. bij mij aan tafel zitten: twee collega's zaten er naast en waren druk met elkaar aan het praten. Hij begon er direkt over: hij had het verhaal gehoord en hij stond er helemaal achter. Hij vond het heel positief dat ik de stap nam om dit uit te zoeken: veel mensen deden dit niet en die mensen zaten vooral zichzelf in de weg. Hij kende meerdere mensen die op deze manier zichzelf aan het zoeken waren: volgens hem zit er een verband tussen de vele midlife-crisussen en het gevoel (al-dan-niet deels) vrouw te zijn. Hij accepteerde ook helemaal dat ik (nog) niet wist waar ik uitkwam, hij zei dat het bedrijf dat in de toekomst wel zou merken en dat we dan wel zouden zien hoe we daarmee om zouden gaan.

Het was een gesprek zoals ik dat niet van hem gewend was. Ik kende hem vooral vanuit vorige projecten en operationele situaties, waarbij hij redelijk recht-toe-recht-aan en snel beslissingen nemend opereerde. Ik kreeg nu het beeld dat hij heel goed luisterde en ook goed aanvoelde hoe de vork in de steel zat. Hij waarschuwde dat niet iedereen mijn anders-zijn zou accepteren en hij keek er van op dat er geen familieleden waren die afkeurend gereageerd hadden. Ik had een goed gevoel over het gesprek en ook over de manier waarop hij hiermee om zou gaan.

In de loop van de middag kwam ik mijn leidinggevende op de gang tegen. Hij had ons in de kantine zien zitten en wou er nog even bij vertellen dat ook de overige clustermanagers inmiddels geinformeerd waren.

[...]

Wordt vervolgd
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique,

Ik heb erg lang mij zitten afvragen of ik dit moest schrijven. Ik vind het heel fijn voor je dat men zo reageert. Ik wil je alleen maar even waarschuwen. Voor elke verhaal, zoals van Chantal, Cynthia, Abby, Maruscha, over de positieve reacties op het werk, is er ook een verhaal over een T* die haar baan hierdoor verloor. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe in eerste instantie Kendra-Lee door haar leidinggevende zeer positieve en aanmoedigend werd bejegend, maar hoe de directie daarna haar als een baksteen liet vallen bij het eerste de beste geruis van onvrede en onbegrip van buitenstaanders.

Dus geniet van je situatie, maar juich niet te snel en wees op je hoede. Het kan heel snel omslaan.

Succes en sterkte,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Lisa,

Bedankt voor je waarschuwing. Ik had deze kant van het verhaal ook van anderen gehoord (o.m. op de transgenderconferentie en op andere forums) en ik ben daar ook best wel van geschrokken. Het kan zeker geen kwaad om dit nog eens te benadrukken.

Groetjes,

Frederique
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Hallo Frederique en de anderen,

Ik ben wel blij met die opmerking van Lisa. Ik wist het natuurlijk wel. Maar het is fijn als ook iemand anders het bevestigt. Het is in feite ook de strekking van wat Mara schrijft. Ik heb het op de harde manier moeten leren. Door ervaring. Net als Mara. Ik had liever gehad dat men het me eerst verteld had of dat ik het had kunnen lezen. Vermoedelijk was het ook domheid en vooringenomenheid van mezelf. Ik had het natuurlijk op mijn vingers kunnen uitrekenen. Maar hoe dan ook, een iets duidelijker waarschuwing uit de T-community zou niet gek geweest zijn.

Ik denk dat T's op dit punt zelf heel ambivalent zijn. Het moet toch kunnen. Wettelijk sta je in je recht. Discriminatie is verboden! Fatsoenlijke mensen doen dat niet, hoop je. Als je na gaat denken over lopen in travestie, zijn er geen overtuigende argumenten tegen, lijkt het. Er is maar 1 argument dat steeds weer naar voren komt, zelfs in de discussies op deze site: het is sociaal niet geaccepteerd. Dat punt begreep ik nog wel min of meer. Maar mag dat reden zijn om mensen waarvan je alleen maar weet dat ze wel eens in travestie lopen of gelopen hebben, belangrijk anders te behandelen? Nee, natuurlijk mag dat niet. Maar de werkelijkheid trekt zich soms niets aan van wat wij vinden dat niet mag.

Voor mezelf heeft dat inzicht al met al tientallen jaren gekost. Voor een deel komt dat doordat ik eerst niet zo nadrukkelijk naar buiten trad. Toch waren er toen ook wel gebeurtenissen, die vreemd waren en minder leuk. Al die tijd wilde ik het niet zien. Ik wilde die voor de hand liggende conclusie niet trekken. Travestie moest kunnen. Na die omslag in mijn denken, vielen al die vreemde gebeurtenissen op hun plaats. De wereld werd er minder leuk door, maar ook een stuk begrijpelijker.

Wat ik bij T's vaak merk, is dat ze blind varen op de directe reacties. En natuurlijk zijn die directe reacties belangrijk. Maar waar het uiteindelijk omgaat, zijn de indirecte reacties. Mensen die je nooit in travestie gezien hebben, maar die ondertussen wel gehoord hebbben dat ... en vervolgens hun conclusies getrokken hebben en je overeenkomstig hun ideeen over travestie en travestieten behandelen.
Frederique_ schreef: Het enige dat ik van anderen verwacht is dat ze me normaal behandelen.
Ja, dat wil je graag. Het lijkt ook een normale eis. Waarom niet? Maar je vergeet dat je jezelf profileert als travestiet. Als afwijkend. En dat doe je niet door andere dingen te denken of te beweren (wat mensen al erg vinden en waarvoor ze vroeger op de brandstapel kwamen en nu soms in de gevangenis), maar dat doe je door zichtbaar anders te zijn. M.a.w.: men kan moeilijk over het hoofd zien dat je afwijkend bent. Je ziet er in hun optiek absoluut niet normaal uit. En als jij er niet uitziet als een van hun, heb je ook niet het recht op dezelfde behandeling. Sterker nog: eigenlijk heb je helemaal geen rechten. Als ik dit zo schrijf, klinkt dat nog al overdreven, maar wacht maar eens rustig af.

Ik zeg niet dat je niet in travestie moet lopen of dat je niet half moet lopen. Kom nou! Het begint als iets leuks, iets moois, iets spannends en opwindends. En je vertelt jezelf: 'Zie je wel, het geeft geen problemen. Het kan. Het wordt geaccepteerd.' Iemand zegt tegen je: 'Maak je maar klaar voor de strijd.' En je zegt terug: 'Strijd? Waar heb je het over?' En dan heel geleidelijk wordt het minder leuk en echt spannend. En weer een tijd verder, merk je opeens dat het hard tegen hard gaat en dat je er ondertussen akelig alleen voorstaat. Kortom Frederique: 'Have a nice walk in the park.'

Liefs, Kim.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Kim,

Vooropgesteld: ik snap wat je schrijft (net als dat ik ook snapte wat Mara en Lisa schreven). En toch...

En toch blijft het zo dat als je je daar teveel van aantrekt dat je dan jezelf tekort doet. Ik blijf mij op dit sociale gebied spiegelen aan transseksualiteit, dat meer-en-meer wel geaccepteerd wordt. De situatie van rond 1970 (waarbij er kamervragen en rechtszaken kwamen over de vraag of het nu wel zo nodig was om SRS'en uit te voeren) is nu heel anders. Ik blijf mij op dit sociale gebied ook spiegelen aan homo's, dat ook meer-en-meer wel geaccepteerd wordt. De situatie rond homo's (waarbij homo's een jaar of 30 geleden in eigen buurt niet geaccepteerd werden) is nu heel anders.

Die omkering gaat niet zo maar. Die omkering gebeurt, doordat normale mensen die normaal hun hond uitlaten en boodschappen doen en naar de film gaan en vriendelijk en sociaal zijn en verder dus helemaal niet afwijken van "de norm" ineens homo blijken te zijn (*). En daardoor ineens hand in hand lopen met een andere man/vrouw. Die omkering gebeurt, doordat mensen in de omgeving van die transseksueel en homo's tegen anderen zeggen "goh, jij mag 't allemaal wel zo afwijkend vinden, maar voor mij is zoiemand in de eerdere plaats een mens".

In mijn direkte familie wordt er zo tegenaan gekeken. De verdere familie reageert in eerste instantie niet negatief, al hebben ze me nog nooit in "andere vorm" gezien. Hoewel er in sommige families raar op dit verschijnsel gereageerd wordt is het in de meeste families zo dat mensen die dit niet accepteren uitzonderingen, en geen regel, zijn. Dat die uitzonderingen veel meer pijn doen zorgt ervoor dat daar de focus op ligt. Dat vragen over je afwijkendheid pijn doen zorgt ervoor dat je als T* snel het gevoel hebt dat je continue dingen aan het uitleggen bent, ook als dat eigenlijk wel meevalt.

Het blijft ook zo dat er ook mensen zijn die dit wel accepteren. Die het wel normaal vinden dat als jij (en ik) ons uiten op basis van ons gevoel. En doordat jij, en ik, en Wendy, en Phaedra, en nog veel meer mensen al-dan-niet tijdelijk onszelf ergens tussen man en vrouw in presenteren verandert ook die houding in de maatschappij. En ik merk dat naarmate ik mijzelf meer en meer werkelijk goed accepteer dat de pijn van het afwijkend zijn af neemt. Daarom schrijf ik ook regelmatig dat het probleem van die afwijkendheid naar mijn ervaring meer bij de T* dan bij de maatschappij ligt. Daarbij reageert dit ook nog op elkaar: een T* die onzeker over haar eigen presentatie is roept meer reactie op dan een T* die zichzelf goed accepteert zoals zij is en er voor zichzelf dus al uit is.

Ik heb voor mijzelf duidelijk een twee-stappenplan. De eerste stap, op het werk vertellen dat ik hier mee bezig ben, is een stap die voor mij nodig is om in mijn vrije tijd verder te kunnen zoeken. De tweede stap, op mijn werk ook als Frederique rondlopen, stel ik uit totdat ik zover uit mijn zoektocht ben dat ik rust heb over mijn uiterlijk. Mijn plan is om pas als ik daar rustig over ben en dus ook weet dat dat uiterlijk langere tijd (redelijk) stabiel zal zijn ik ook als Frederique op het werk zal komen. Hoe dat zal zijn (als vrouw of ergens-tussen-man-en-vrouw) weet ik nu nog niet. Daar kom ik vanzelf wel achter.

Overigens zie ik het wel zo dat het net zo min "een keus" is om tussen de seksen in te leven als dat het "een keus" is om je eigen transseksualiteit te negeren, of dat het "een keus" is om als biologische man als vrouw te leven.

Groetjes,

Frederique
(*) Daarom heb ik ook zo'n moeite met het woord "strijd": strijd suggereert dat je ergens tegenin moet. Bijvoorbeeld door mensen te willen corrigeren. Ik denk dat de oplossing er meer in ligt om ergens anders (iets buiten het T*-gebeuren) in mee te willen...
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Eén van de dingen die ik de laatste jaren heb bedacht is dat het volgens mij niet alleen om gaat in hoeverre T*s geaccepteerd worden, maar ook over wat je er aan gaat doen om die acceptatie te realiseren.

'realistisch' zijn is naar mijn idee een heel passieve houding; Zo van, wat wordt er geaccpeteerd in mijn omgeving ? Daar pas ik me dan maar op aan.
Maar als ik het daar van af moet laten hangen kan ik tot st. Juttemis wachten tot ik geaccepteerd wordt door mijn omgeving.
Volgens mij, als je als T* echt realistisch bent, kun je maar het beste 'in de kast blijven'.

Je moet een beetje een idealistische instelling hebben en de moed om dingen in je omgeving te willen veranderen, om als T* een beetje jezelf te kunnen zijn.

Dat je daarbij tegenstand ondervind, lijkt me nogal voor de hand liggend, en hoort er gewoon bij.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
anna_r
dagelijks aanwezig

Bericht door anna_r »

hmmmmmm Lisa met een S ik snap even niet waarom je nu over een persoon hebt die Jullie hebben gebannen, zit het je niet lekker ofzo.

ik denk dat het een slecht idee is om zonder toestemming van Kendra haar naam te gebruiken in jou stukje
kim dietrich
ForumFan

Wendy verwoordt het naar mijn idee heel goed. Als je realistisch bent, kruip je lekker weg. Maar op een gegeven moment heb je er genoeg van om altijd maar weg te kruipen. En dan heb je wat idealisme en moed nodig. En die tegenstand hoort erbij. Ja, volstrekt mee eens. En je zult merken, dat hoe langer je het doet, hoe duidelijker die tegenstand wordt, tenminste dat is mijn ervaring.
Frederique_ schreef:Het blijft ook zo dat er ook mensen zijn die dit wel accepteren.
Gelukkig wel. Zonder de leuke reacties van vooral vrouwen had ik het al lang opgegeven. Zelf heb ik het idee dat je uiterlijk, het plaatje dat je neerzet voor die acceptatie heel bepalend is. Als ik er goed uitzie, krijg ik veel meer positieve reacties dan als ik er wat minder geslaagd uitzie. Ik vind dus eigenlijk wel dat halflopers (en TV's natuurlijk ook) een soort morele plicht hebben om zich met zorg te kleden. Natuurlijk kan ik dat niet verplichten en is iedereen in dit land in dat opzicht gelukkig vrij. Maar sommige dingen kunnen voor mijn idee echt niet. Nou ja, ze kunnen wel, maar het is geen gezicht, het is niet mooi.
Frederique_ schreef:En ik merk dat naarmate ik mijzelf meer en meer werkelijk goed accepteer dat de pijn van het afwijkend zijn af neemt. Daarom schrijf ik ook regelmatig dat het probleem van die afwijkendheid naar mijn ervaring meer bij de T* dan bij de maatschappij ligt.
Ik accepteer mezelf zo langzamerhand echt wel. Ik ben zoals ik ben. Ik zie mezelf ook niet als echt afwijkend. Iedereen heeft wel iets. Ik heb geen afwijking. Wat ik doe is heel verklaarbaar. Maar pijn geeft het wel en die pijn komt niet doordat ik mezelf niet accepteer, maar doordat andere mensen mij niet accepteren. En vaak is dat niet eens omdat ze je gezien hebben, maar vaak is het alleen omdat ze over je gehoord hebben.

Je wordt gezien als afwijkend en op basis daarvan voelt men zich gerechtvaardigd om je in feite negatief te behandelen en in te delen. Ik denk niet dat het zin heeft om om dit punt heen te draaien. En dat men je ziet als anders, als afwijkend, komt volledig doordat men is opgevoed met een heel bekrompen manbeeld. Het is dus echt een maatschappelijk probleem en niet mijn probleem. Anders had ik het al lang opgelost.

Frederique, je hebt een 2 stappenplan. Ik zou met die tweede stap inderdaad heel kalm aan doen. Ook zonder die tweede stap kunnen de zaken al moeilijk genoeg worden. Gun jezelf veel tijd want pas geleidelijk aan ga je de gevolgen merken.

En wat je zegt over dat het geen vrije keuze is, klopt. Je zult er mee moeten leren leven. Maar dat betekent niet, dat je beslist tot het uiterste moet gaan of dat je geen vrijheid zou hebben om je presentatie wat aan te passen, lijkt mij.

Groet, Kim D.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

kim dietrich schreef:Ik vind dus eigenlijk wel dat halflopers (en TV's natuurlijk ook) een soort morele plicht hebben om zich met zorg te kleden. Natuurlijk kan ik dat niet verplichten en is iedereen in dit land in dat opzicht gelukkig vrij. Maar sommige dingen kunnen voor mijn idee echt niet. Nou ja, ze kunnen wel, maar het is geen gezicht, het is niet mooi.
Ik vind dat TV's, TG's en TS'en (en alle andere termen) de morele plicht hebben om een uiterlijk te vinden dat bij henzelf past. Dat zou wat mij betreft het enige uitgangspunt moeten zijn. En ik vind dat verder alles mogelijk moet zijn zolang het niet stinkt of lawaai maakt of anderszins overlast voor anderen oplevert (waarbij het enkele feit dat iets qua uiterlijk "niet gebruikelijk" is in mijn ogen geen overlast is). Want wanneer ook T*'s over andere T*'s gaan zeggen dat iets niet kan omdat het geen gezicht is, of niet mooi... waar is dan het verschil met een ander deel van de maatschappij dat "half lopen" niet kan omdat het geen gezicht is en niet mooi?

En dat is dan direkt ook mijn reactie op je laatste zin: je kunt je presentatie best iets aanpassen, maar je moet m.i. wel uitkijken dat je niet over je eigen grenzen gaat in pogingen om je aan te passen aan wat de maatschappij van jou vraagt. Zodra je dat doet ben je m.i. niet goed bezig. En waar die grenzen liggen - dat weet alleen jijzelf en niet de maatschappij (en ook niet andere T*'s).

Groetjes,

Frederique
kim dietrich
ForumFan

Ja, het is een beetje een gevaarlijke stelling, die ik hierboven poneerde. Je kunt ook aan de formulering zien dat ik nogal wat slagen om de arm probeerde te houden. Maar ik moest hem toch even kwijt. Ik geef toe: ik kan deze stelling niet hard maken en ik kan hem niet volhouden. En toch roert hij precies het punt aan waarop eigenlijk heel veel vastzit voor mijn idee. En als je b.v. kijkt naar opmerkingen over passabiliteit e.d. leeft het punt dus bij veel meer mensen. Volgens mij zijn we nu in de discussie weer bij des poedels kern. Het punt waar het in feite allemaal om draait.

Ik maakte een tijdje geleden tijdens een bijeenkomst met veel jongeren een jongen mee van een jaar of 14. Ik wist niet dat het een jongen was. Wat ik dacht te zien, was een uiterst knap en heel charmant meisje. Mooi haar, mooi gezicht, mooie tanden, leuk gedrag. Ook de jongens om 'haar' heen waren kennelijk wel wat onder de indruk van 'haar', hoewel die wel wisten dat het om een jongen ging, zo hoorde ik later. Hij had geen make-up gebruikt of zo en droeg ook geen meisjeskleren. Zogenaamd was hij zich van niets bewust, maar dat geloof ik niet, want het was simpel geweest om zijn uiterlijk wat mannelijker te maken. Ik was niet alleen en ook de anderen zagen wat ik dacht te zien, hoewel ze wisten dat het niet zo was. Niemand zag dit verder als travestie of als afwijkend gedrag. Naar de letter van de term was het dat natuurlijk ook niet. Verder viel me op, op basis van de reacties van de andere jongens, dat 'zij' behoorlijk populair was. Het mooie meisjes uiterlijk leek dus ook voor hem positief uit te werken. Iets wat je wel verwacht voor een meisje, maar niet voor een jongen. In dit geval gaf dat meisjesachtige uiterlijk in onze samenleving dus niet een nadeel, maar -- omdat het een uitgesproken mooi uiterlijk was -- kennelijk een duidelijk voordeel. In zo'n geval vindt niemand het dus erg en werkt het ook niet tegen de persoon zelf.

Ik heb de laatste tijd een heel aantal foto's gezien van travestieten vaak door hen zelf ingestuurd. Ja, alles moet kunnen, maar mooi is anders. En wat me dan toch ook wel opvalt en bij blijft is die expliciete sexuele lading die er vaak ingelegd wordt. Die mensen sturen wel foto's in, maar ze gaan gelukkig zo de straat niet op. Waarom gelukkig? Als ze dat wel zouden doen, heb je binnen de kortste keren de poppetjes aan het dansen en wordt er via wetgeving orde op zaken gesteld naar ik vrees.

Een kennis van mij wilde graag een keer in travestie lopen, maar had geen enkele ervaring (en aanleg). Op vakantie in Thailand, na zich eerst stevig moed ingedronken te hebben, ging hij samen met een vriend, die zich ook (provisorisch) verkleed had, de straat op en een bar binnen waar veel T's kwamen. Hun bezoek, in die uitdossing, viel niet in goede aarde en ze werden eruit gezet. Mag je dat zo'n bareigenaar kwalijk nemen? Ik vind van niet.

Ik vind heel veel travestie gewoon niet mooi. En die reactie heb ik niet bij vrouwen. Natuurlijk zijn er ook genoeg vrouwen die zich wat minder geslaagd kleden, maar vrouwen zijn er van jongs af aan op getraind om er leuk en aangepast uit te zien. En veel vrouwen en meiden zien er ook leuk uit. Maar TV-mannen missen kennelijk die jarenlange training.

Waarom moeten TV-mannen er vaak zo hopeloos uitzien? Volgens mij is de verklaring simpel. De basis van TV is dat je jezelf verkleedt, daar opgewonden van raakt en vervolgens... Zo lang je dat thuis doet, is daar niks mis mee. Maar op straat moet je dat en kun je dat niet doen. Op straat, in publiek gelden andere normen. En voor een TV is dat dus een grote omslag in het denken en het zijn en die wordt echt niet altijd in 1 keer gemaakt.

Ik vind het helemaal niet erg wanneer je je wat afwijkend kleedt. Dat moet kunnen. Daar heb je recht op. Ik vind het ook niet erg als je vrouwenkleren draagt. Maar probeer er asjeblieft net, als een echte vrouw, wel wat leuks van te maken.

Groet, Kim D.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Kim,

Tja, wat kan ik hiervan zeggen? 't Was ook mijn eerste reactie toen ik een aantal T*'s op de transgenderconferentie zag. En toch... Na een dag, waarin er veel gezegd is en ik merkte dat die mensen heel bewust omgingen met hun eigen uiterlijk, had ik toch iets van "waarom zou ik nu willen zeggen hoe zij eruit moet zien"?

't Is een kwestie van wennen. En van accepteren dat mensen zich mooi vinden in een vorm die ik zelf nooit zou kiezen. En andere vormen passen wel bij mij, ofschoon anderen die misschien niet zouden kiezen.

Kom ook eens naar de transgenderconferentie of naar het transgenderfilmfestival, je zult merken dat je acceptatie van wat allemaal wel kan dan veel groter wordt. 't Gaat om mensen, niet om hun uiterlijk...

Groetjes,

Frederique
kim dietrich
ForumFan

Lijkt me niets mis mee. Wanneer en waar?

Groet, Kim D.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Kim,

Ze zijn net geweest: de intentie is om ze eens in de 2 jaar te houden. Voor meer informatie zie http://www.t-image.org

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie