Het nut van het 'vertellen'

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Je hebt helemaal gelijk, Nathalie. In Kentucky woont er een vrouw die gelooft dat je met de help van The Lord travestie en transeksualiteit kunt "genezen" (en ik maar denken dat ik maar verkouden was :D ). Dankzij Je-HEEE-zus Christus heeft haar man de hormonenfles opgegeven. Ik heb met tranen in mijn ogen haar site gelezen.

Wellicht een leuk onderwerp om in de groep te gooien:

Travestie: griep of sportblessure? :D :D

Praise the Lord en pass me the lipstick!

Lisa (met een loopneus) :wink:
If all else fails, buy new shoes
Paula
Eredivisie

Bericht door Paula »

Pffff praat me alsjeblieft niet van sportblessures .....
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Ze kunnen van je zeggen wat ze willen van je, Paula. Maar karakter en doorzettingsvermogen heb je zeker !

(alleen de volgende keer een iets handzamere tas mee, graag :-? )
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Dames,

Mijn kinderen zijn 9, 7, en 6. Ik zit er niet meer mee wie het wel en niet weet, maar mijn vrouw wil er niets over horen van iemand die ze het niet zelf verteld heeft. Als ik de argumenten in deze thread afweeg, zal ik maar niet teveel aan de kinderen vertellen dus.

Maar als mijn vrouw er niet (meer) mee zou zitten, lees ik dat altijd en nooit goede momenten zouden zijn. Toch komt er misschien een moment dat het niet meer anders kan.

Ik heb hele concrete vragen hierover:
- Is T* zijn "adult content", zoals in de US? Is er een minimumleeftijd? Zo ja, verschilt die voor TV, TG, en TS?
- There´s a new girl cummin´: mijn zoon. Hoort hij het vóór of na zijn eigen coming out? Eerder of later dan zijn zusjes?

Isabelle
Get over it.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Isabelle Raulin dAymeries schreef: - There´s a new girl cummin´: mijn zoon. Hoort hij het vóór of na zijn eigen coming out? Eerder of later dan zijn zusjes?
Isabelle, is jouw zoon dan ook T*?
liefs, Josette
patricia^^
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Hallo allen

Om te beginnen vind ik het erg leuk dat deze draad weer leven is ingeblazen :)

Ik ben zelf partner van een heel lief mensje met tv gevoelens , en ik heb er nooit mee gezeten ,(wist het van het begin) net als in mijn eerdere relatie ervoor ,Hum , ben ik nu een bewonderaar :oops: , maar ik vind het geen hobby van ze , zie het eerder als een must , en het is wat bij ze hoort , en wat ze mooi maakt als mens, ik houd nu eenmaal van mensen , die zich zelf durven te zijn :)

Maar waarvoor ik eigenlijk voor schrijf in deze draad , is dat ik nu eigenlijk zeer benieuwd ben van hoe het met iedereen gaat nu we zo een twee jaar verder zijn van de eerste posting op deze draad

groetjes
patricia
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Ik herken veel in alle stukjes tekst van digeen die me voor waren. Ik zit nu ook in een fase da tik he tiedereen wil vertellen die me dierbaar zijn, aleen kan ik het niet bij iedereen even goed.
Ook is m'n relatie daarom nogal grimmig nu, omdat ik m'n vriendin het nog steeds nie thelemaal kan vertellen wat ik nu werkelijk wil, vrouw zijn. Maar ik kan dat niet. Zaterdag heb ik voor de simpelste manier gekozen en ben bezig met een brief aan haar waar ik m'n hele boekje open gooi. Nu weet ik dat daar ook concequenties aan vast ziten, maar liever zo dan nog zo'n half jaar. Vrijdag heb ik m'n intake en m'n vriendin is dan vrij. Warschijnlijk heeft ze dus de brief gelezen als ik thuis ben en begint het weekend goed praten. Ook ben ik tegelijkertijd bezig om m'n vader op de hoogte te stellen. Ik weet dat hij het van me accepteerd maa ral die moment en die ik me them meegemaakt heb alszijnde zoon/vader, dat lijkt me pijn bij hem te doen en ik kan geen mensen kwetsen.
15 November kom ik eindelijk naar de T&T Avodn en voor die dag wil ik m'n vader het weet, omdat ik die avond ook bij m'n ouders slaap. Of ik ook thuis kom als Meike weet ik niet, het zal heel apart zijn, maar ergens hoop ik dat ik die moed wel heb.

Het nut van het vertellen is vooral om jezelf wat rust te geven. Ik denk al heel lang op de manier van "Wij t* meisjes doen er veel moeilijker over dan het in werkelijkheid is" En zo ga ik met die houding er ook voor zitten als ik weer bereid ben het iemand te vertellen (als ik het kan)

;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Meike,

Even 1 punt. Ga niet te hard van stapel.
Gun iedereen de tijd om eraan te wennen. Dar hoort dus bij dat je niet direct als Meike moet gaan, want dan krijgen ze die tijd niet van je.

Zet hem op he.
Cyn.
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

;)

Bedankt voor je advies Cynthia, ik liep tijdens het schrijven wel een beetje hard van stapel he :)

Het is nu eenmaal zo bij ons thuis dat m'n vader wel wat verwacht dat er wat is, maar nog niet weet wat precies. Ik wil het hem nu echt zo snel mogelijk vertellen, waarschijnlijk met m'n moeder erbij, zodat ik de 15e toch met een iets gerustiger gevoel op pad kan gaan... ;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Joost,

Mijn zoon is volgens zijn ene zusje "een beetje zoals papa", en volgens de andere "minstens dat". Ikzelf weet niet waar het gaat eindigen, hij is 8, maar het zou mij hogelijk verbazen als er nog ooit een macho uit groeit.

En Patricia,

Tja, de kinderen (10, 8, 7) weten het nu, maar er is een groot verschil tussen "weten" en de ondertussen spreekwoordelijke wallpaper in trav'. Hier slingert niets rond waarover ze uitleg zouden moeten geven, als ze dat niet zelf opzoeken, omdat ze het zelf willen.

Ik heb deze thread vorig jaar heel goed gelezen, en een gulden middenweg gevonden. Dat is de weg die mijn vrouw en kinderen maximale vrijheid laat. Met dat in mijn achterhoofd komt elke stap vanzelf: een kind met een geheim opzadelen: neen, en een kind dat aan een vriendje uitleg moet geven over pruiken die te drogen hangen, ook niet dus.

Meikemeid,

Cynthia heeft gelijk: na één T&T avond is het een beetje vroeg om te beslissen of je "vrouw wil worden". Heb je jaaaren voor,

Isabelle
Get over it.
patricia^^
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Hoi Isabelle Raulin dAymeries

Dank je wel,
Ik was erg benieuwd hoe het nu verder met jullie ging :)

groetjes
Patricia
Plaats reactie