Travestie in te delen?

Algemeen

Moderator: Moderators

gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

quintytamara schreef:Ik vind alleen dat Edith niet net moet doen alsof ze hier de enige 'echte' transseksueel is die eventjes 'de waarheid' over transseksualiteit verkondigd.
Laten we het er dan over eens zijn dat we dat onderscheid "echte" transseksueel maar overboord gooien. Edith, jij en ik zijn gediagnostiseerd als extreem genderdysfoor. We zijn dus gewoon transseksueel. Ieder met een eigen verleden, eigen verhaal, eigen inzicht en eigen doel. En dat dat lang niet altijd strookt.... het zij zo. We hebben elkaar op weg naar ons doel hard nodig.

Terug naar de topic, want men was travestie aan het indelen...

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik had in het begin van de draad al subtiel aangegeven dat het mes op tafel zou komen :-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Daarom heb ik mij als trans vanaf het begin ook buiten de discussie gehouden.
Omdat deze topic mij niet aangaat.
Cyn.
Gebruikersavatar
X-Laura-X
dagelijks aanwezig
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 11, 2006 22:12
Locatie: Omgeving Utrecht

Bericht door X-Laura-X »

Irene schreef:Ik had in het begin van de draad al subtiel aangegeven dat het mes op tafel zou komen :-)

Irene
Had je gelijk in, was ook niet helemaal mn bedoeling :oops:
The bitch is back...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Kitty Mermaid schreef:Zoveel mensen, zoveel transen. En of je nou primair, secundair of een late trans bent, wel of geen "echte" transseksueel, wel of niet gekleed bent als meisje in je jeugd, in een verkeerd lichaam bent geboren of dat je je lichaam laat aanpassen omdat je er niet mee overweg kunt, of je nu supervrouwelijk of juist een androgyne vrouw bent, of je nou hetero, bisexueel bent of asexueel... waar gaat het eigenlijk echt om?
Nou, als ik het begin van de draad bekijkt, gaat het helemaal niet over wat voor soort van transseksualiteit dan ook, maar over verschillende soorten van travestie.

Mi net zo off-topic als een draad over Sint Maarten liedjes die ontaardt in een discussie over de verschillen in visie van John Locke en Benjamin Spinoza ten opzichte van de vrijheids van meningsuiting. :-D

Maar goed -- of het gaat om transseksuelen of om travestieten is dat men te zwart-wit denkt. De een is voor hokjes en de andere tegen.

Je kunt het namelijk ook zo bekijken:

Afbeelding

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Pas maar op dat de verzamelingenleer nu geen topic wordt ;-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Waarom niet Irene -- het is natuurlijk een onderwerp die hier thuis hoort. Vooral de paradox van de Barbier van Sevilla:

In de Middeleeuwen had de barbier van Sevilla een uithangbord: "Ik scheer alle mannen die niet zich zelf scheren". Hij wist echter geen antwoord toen iemand hem vroeg: en scheert u zich zelf of niet? Met andere woorden, gegeven de verzameling van alle mannen die zichzelf niet scheren, behoort de barbier tot deze verzameling?

Soms wordt gegrapt dat de barbier een vrouw is, waardoor de paradox vermeden wordt.

Of misschien liet hij zichzelf gewoon laseren ;-)

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor Lisa, bovendien zegt je tekening meer dan 1000 woorden. Heel verhelderend.
Ik heb heel wat afgezworven door het centrum met af en toe uitstapjes naar de periferie.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maar dan heb je de bekende paradox van Marx (Groucho, te verstaan):

"I would never belong to a club that would have me as a member"

;-)

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Met verzamelingenleer heb ik weinig, ik heb niet zo'n wiskunde knobbel.

Maar om even terug te komen, kan iemand mij vertellen wat een 'echte' trans is? Ik vind zoiezo de scheidslijn TS/TG/TV heel vaag.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Juliette schreef:Met verzamelingenleer heb ik weinig, ik heb niet zo'n wiskunde knobbel.

Maar om even terug te komen, kan iemand mij vertellen wat een 'echte' trans is? Ik vind zoiezo de scheidslijn TS/TG/TV heel vaag.
De hokjes zijn wat meer analoog met elkaar verweven naar mijn idee, en er zit van alles tussen TV en TS, zoals TG bijvoorbeeld.

Een 'echte' TS is denk ik iedereen die volledig als vrouw door het leven wil gaan, zowel qua genderrol als qua lichaam. En daarbij is het laatste nog het minst belangrijk, want stel dat om een of andere reden een geslachtsoperatie niet mogelijk is hoeft diegene nog niet minder transseksueel te zijn. Zoiets ofzo.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Diego
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: di jun 20, 2006 11:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Diego »

Nou stop mij maar dan in hokje 3. Daar pas ik wel.
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Ik, weet niet in welk hokje ik wil.
Hou niet van hokjes.
Voel mezelf ergens tussen 3 en 4.
Ik zou zeker weten liever in een ander lichaam (vrouw dus:D) geboren willen zijn.
Ik ga echter niet voor een aanpassing. Het "voelt" voor mij niet als noodzaak om me nu te laten opereren.
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Diego
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: di jun 20, 2006 11:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Diego »

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor Martiene, als ik het óver mocht doen' had ik ook heel graag geboren willen worden als vrouw. Wat is er nou mooier ???? Ik vind dat je als man ook alles tegen hebt. Teveel haar hier en daar, zo'n ding tussen je benen, ach laat ik maar ophouden, zonde van mijn tijd. Maar later in je mannenleven je laten ombouwen, nee dat gaat net iets te ver. Het moet ook in je leven passen. Misschien zitten we wel in ons volgend leven allemaal op een vrouwen forum te klagen dat we 1x per maand ongesteld worden, en hoe vervelend dat allemaal is. (overigens wel een luxeprobleem)
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Geheel offtopic, ik weet het, maar ik zou ongesteldheid niet als luxe probleem willen typeren. Alleen iemand die niet weet, wat menstruatie inhoudt, kan zoiets beweren. Veel vrouwen hebben er weinig tot geen last van, veel vrouwen hebben er last van en heel veel vrouwen hebben er heel erg last van. Ik behoor helaas tot de laatste groep. Als ik er geen medicatie voor zou slikken, zou ik vier dagen per maand off-line gaan. Hoezo luxeprobleem?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie