Boek over een niet gangbare sekse

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

<En voor jouw geruststelling: sinds 28 augustus ben ik ook op het werk over, ik heb nog steeds werk en heb geen klachten over onbegrip bij collega's. En nee, ik ben niet passabel.>

Ja, dat wist ik al, en ja, je werkte er al 13 jaar. Ga eens elder solliciteren als vrouw/tg, and see what happens.

Ik had het over S-O-L-L-I-C-I-T-E-R-E-N dus. En dat je je werk behouden hebt, is ook erg prettig, dat kunnen sommige ts'en helaas niet beamen.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mila,

En als het mij wel lukt om ergens te solliciteren, dan heb je vast wel weer een andere reden om passabiliteit op nr 1 te stellen...

Ik geloof gewoon niet dat passabiliteit zo belangrijk is als jij schetst. En voor deze thread is dat ook niet belangrijk: het gaat hier om mensen die tussen de genders in leven, niet om mensen die zich zo goed aan vrouwen in hun omgeving aanpassen dat je het verschil niet meer merkt tussen een TS en de overige vrouwen in de buurt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Huh? Hoeveel transen zijn er ontslagen toen ze uit de kast kwamen op hun werk, en letterlijk alles uit de kast trokken qua kleding, make up enz?

Hoeveel post op transen solliciteren zich suf en worden maar niet aangenomen omdat.......?

En die zijn post op, laat staan hoe het kan zijn voor non op.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

je moet in het geval van mila's mening over passabiliteit eigenlijk lezen:

Voor mila is het het belangrijkste

Joy
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mila schreef:Huh? Hoeveel transen zijn er ontslagen toen ze uit de kast kwamen op hun werk, en letterlijk alles uit de kast trokken qua kleding, make up enz?

Hoeveel post op transen solliciteren zich suf en worden maar niet aangenomen omdat.......?

En die zijn post op, laat staan hoe het kan zijn voor non op.

Groetjes Mila.
geen id, ken er geen statistieken van

Ik ken daarnaast ook voorbeelden van mensen die niet ontslagen worden
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mila schreef:Huh? Hoeveel transen zijn er ontslagen toen ze uit de kast kwamen op hun werk, en letterlijk alles uit de kast trokken qua kleding, make up enz?

Hoeveel post op transen solliciteren zich suf en worden maar niet aangenomen omdat.......?

En die zijn post op, laat staan hoe het kan zijn voor non op.
Transen die op het werk overgaan zijn normaal gesproken pre-op (omdat men vanwege de hormoonfase verplicht wordt om een RLE uit te voeren).

Er kunnen echt heel erg veel redenen zijn om een pre- of post-op TS/TG te weigeren:
1) onbekendheid met de situatie (onbekend maakt onbemind)
2) de TG/TS maakt zich erg veel zorgen of TG/TS zijn als reden meegenomen wordt in de afweging, reageert dus minder zeker van zichzelf en wordt daardoor minder snel aangenomen dan een niet-TG/TS
3) het uiterlijk staat men niet aan (jouw "passabiliteits"-argument)
4) de TG/TS is nog druk bezig met zijn/haar psychische proces en overreageert daardoor meer dan anderen als hij/zij even onder druk gezet wordt
5) bij pre-ops/TG's: angst dat er alsnog een geslachtsoperatie aankomt en de werknemer dan dus maanden ziek of niet optimaal aan het werk is
6) de werknemer is niet, of juist over, gekwalicifeerd voor het werk waar hij/zij op solliciteert
7) een ander had gewoon betere papieren
8) ...

Passabiliteit is bepaald niet het enige waar op gelet wordt bij sollicitaties...

En hoeveel sollicitaties heb jij gedaan? Hoe zeker ben je dat een volgende sollicitatie net zo soepeltjes verloopt?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Voor mila is het het belangrijkste >

Klopt helemaal. Ik wens niet zo uitgescholden en uitgelachen te worden dat ik als een TS rambo met wielmoersleutels ga zwaaien enzo.
Gewoon, een rustig, werkzaam bestaan, zonder uitgelachen en uitgejouwd worden, that's all, en dat heb ik :-)

Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

@Joy: zeg, werk jij eigenlijk? En zo ja, wat voor werk doe jij?

Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<geen id, ken er geen statistieken van>

Ik heb eens een grootschalig onderzoek naar het welbevinden van post op ts'en gelezen, uitgevoerd door de VU.

Om kort te gaan: meer dan de helft zat werkeloos thuis, en zonder partner.

Mila.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mila schreef:@Joy: zeg, werk jij eigenlijk? En zo ja, wat voor werk doe jij?

Mila.
ik ben draaideurcontroleur, is leuk, maakt niet veel uit hoe ik eruit zie, als ik de rapportage maar tijdig en netjes ingevuld inlever
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mila schreef:<geen id, ken er geen statistieken van>

Ik heb eens een grootschalig onderzoek naar het welbevinden van post op ts'en gelezen, uitgevoerd door de VU.

Om kort te gaan: meer dan de helft zat werkeloos thuis, en zonder partner.

Mila.
dat hoeft niet perse met pasabiliteit of genderdysforie te maken te hebben

joy
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

...en voordat ook deze thread uit de hand gaat lopen...

Zijn er op dit forum nog meer mensen die niet passabel zijn of anderszins tussen de genders in leven? Zo ja, hoe beleef jij de wereld?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

tussen de genders in leven

das erg breed

de een doet dat door alleen make up te dragen, de ander door enigszins vrouwelijke kleding, en ene ander weer door androgyne kleding

los van die kleding is ook bepalend wat voor werk je doet, welke sociale contacten je hebt, weten die contacten ervan, etcetcect
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Nou, vooruit dan, dit is geen geintje...
Door deze draad, de oorzaak ervan eigenlijk, ben ikzelf opeens op een nieuwe gedachte gekomen. Het is vast en zeker voor de meerderheid hier te lande uiterst zondig, maar een optie voor mij zou kunnen zijn: Me 'om laten bouwen' naar een man met een doos. Gewoon dat vieze ding daar beneden weg, en verder niks. Wat een bevrijding....
Niet al die moeite hoeven doen om zoveel mogelijk op Brigitte Bardot te lijken, terwiijl dat er absoluut niet inzit, Ook van al dat gezanik over sex bevrijd zijn en al helemaal geen last meer van dat dierlijke gedrag wat het gevolg is van testosteron....

Het is best aantrekkelijk, hoor...

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

alleen de srs

kweet eigenlijk niet eens of men dat kan mag en wil zonder hormonen
maar waar een wil is?

maar dan? dan ben je een man zonder leuter, is dat wat je wilt?
hormonen leggen het zaakje ook aardig stil , minder rigoreus
Plaats reactie