Verkiezingen der Provinciale Staten / Eerste kamer

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Morbide schreef:Welnee? Flapdrol en pipo vind ik anders behoorlijk dreigende taal.
Daar kan ik aardig mee leven, hoor. Het zijn maar lettertjes op een scherm.
Ooit, in een vorig leven, heb ik letterlijk klappen mogen incasseren terwijl ik op de barricaden stond om onze politieke leiders tot de orde te roepen. Bovendien durf ik te stellen dat Frederique een stuk milder is geworden sinds....

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:De vraag is of dit de volgende keer weer gaat lukken. Een of andere flapdrol van een journalist heeft namelijk als 40-jarige man gestemd met 5 verschillende passen, waaronder die van een ruim 20 jarige vrouw. En samen met die pipo die een paspoort aanvroeg lopen ze de boel voor ons mooi te verkl*ten... :evil:

Groetjes,

Frederique
welnee, dit is ene klein incident, en dat is iedereen nu al weer vergeten

Joy
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Snap jij mijn humor nou niet, of ik de jouwe niet? Anyway, laten we elkaar niet gaan vervelen met stoer praat over knokpartijen. Da's slecht voor je passabiliteit. ;) Wat ik probeerde te zeggen was dat het een verslechtering zou zijn voor osm als er strenger gecontroleerd zou gaan worden. Ik ben voor afschaffing van de boeteverdubbelaar.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Boeteverdubbelaar? Heb ik iets gemist?
Klinkt een beetje als 'dubbelplusgoed'.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De identificatieplicht noem ik boeteverdubbelaar.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Klinkt nog steeds als 'Dubbelplusgoed'. Heb je 1984 van Orwell al eens gelezen?

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef:Heb je 1984 van Orwell al eens gelezen?
Nee, maar ik weet een beetje wat je bedoelt.
wikipedia schreef:Newspeak is a fictional language in George Orwell's novel Nineteen Eighty-Four. In the novel, it is stated as being "the only language in the world whose vocabulary gets smaller every year." Orwell included an essay about it in the form of an Appendix (in the past tense)[1], in which the basic principles of the language are explained. Newspeak is closely based on English but has a greatly reduced and simplified vocabulary and grammar. This suited the totalitarian regime of the Party, whose aim was to make any alternative thinking ("thoughtcrime") or speech impossible by removing any words or possible constructs which describe the ideas of freedom, rebellion and so on.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:Klinkt nog steeds als 'Dubbelplusgoed'. Heb je 1984 van Orwell al eens gelezen?

Ciska.
khewb het boek hier in de kast, menig maal aan begonnen, maar het lukte niet om verder te komen dan een bladzijde of 10

waarschijnlijk komt er vanzelf een moment dat ik wel wordt geacht het boek te lezen en gaat het ineens wel

ik ben wel newsgierig

Joy
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Joy schreef:
Ciska Lacomte schreef:Klinkt nog steeds als 'Dubbelplusgoed'. Heb je 1984 van Orwell al eens gelezen?

Ciska.
khewb het boek hier in de kast, menig maal aan begonnen, maar het lukte niet om verder te komen dan een bladzijde of 10

waarschijnlijk komt er vanzelf een moment dat ik wel wordt geacht het boek te lezen en gaat het ineens wel

ik ben wel newsgierig

Joy
Ik denk dat je het boek grotendeels kan dicht laten en gewoon het journaal kan aanzetten.... :(

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6108496.stm

http://www.cbsnews.com/stories/2003/01/ ... 6711.shtml
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Helemaal in Good Ol' England kijken om te zien hoe we hier in 'Oceanië' onder de knoet zitten?

Een heel sterk staaltje van 'dubbeldunk' vind ik ene heer Wilders die voor de partij van de VRIJHEID in de regering zit, en al tijdens het allereerste debat van onze nieuwe regering klaagt dat de wetten in ons land 'teveel ruimte bieden'. (m.a.w.: Er is teveel VRIJHEID in dit land).

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Sem
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 20, 2006 18:37
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Sem »

Ciska Lacomte schreef:Helemaal in Good Ol' England kijken om te zien hoe we hier in 'Oceanië' onder de knoet zitten?

Een heel sterk staaltje van 'dubbeldunk' vind ik ene heer Wilders die voor de partij van de VRIJHEID in de regering zit, en al tijdens het allereerste debat van onze nieuwe regering klaagt dat de wetten in ons land 'teveel ruimte bieden'. (m.a.w.: Er is teveel VRIJHEID in dit land).

Ciska.
Daar heef tWilders 100% gelijk in.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ciska Lacomte schreef:Een heel sterk staaltje van 'dubbeldunk' vind ik ene heer Wilders die voor de partij van de VRIJHEID in de regering zit, en al tijdens het allereerste debat van onze nieuwe regering klaagt dat de wetten in ons land 'teveel ruimte bieden'. (m.a.w.: Er is teveel VRIJHEID in dit land).

Ciska.
Correctie: Wilders zit niet in de regering, hij zit in de oppositie.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Josette schreef:
Correctie: Wilders zit niet in de regering, hij zit in de oppositie.
Kun je nagaan hoe boeiend ik dat stelletje carriëre-jagende stropdassen daar in Den Haag vind.........

Maar mijn punt was eigenlijk dat de naam van dat klupje niet klopt. Het moet namelijk zijn: "Partij tot beperking van de Vrijheid".

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Het is maar hoe je het wilt zien. De vrijheid van de een houdt op waar de vrijheid van de andere begint. Dus is het of de Partij voor Mijn Vrijheid of Partij voor de Beperking van Jouw Vrijheid.

;-)

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi nCis,
Ciska Lacomte schreef:
Josette schreef:
Correctie: Wilders zit niet in de regering, hij zit in de oppositie.
Kun je nagaan hoe boeiend ik dat stelletje carriëre-jagende stropdassen daar in Den Haag vind.........

Maar mijn punt was eigenlijk dat de naam van dat klupje niet klopt. Het moet namelijk zijn: "Partij tot beperking van de Vrijheid".

Ciska.
in dat laatste kan ik me ook wel vinden. Het is opmerkelijk dat partijen die de democratie willen beperken, diezelfde democratie daarvoor gebruiken.

Wel wil ik eventjes kwijt dat ik je kwalificatie van onze volksvertegenwoordigers een beetje een karikatuur vind. Die club (èn onze vertegenwoordigers in Brussel natuurlijk) bestuurt wel het land en ze zijn bovendien op een democratische manier door ons gekozen. Bovendien lijkt het me een hele moeilijke baan: altijd je eigen principes en partij-politieke belangen afwegen tegen landsbelang en coalitieafspraken. Je moet wel heel erg goed zijn in het sluiten van compromissen en mijns inziens is dat een kwaliteit. Het zou zeker niet mijn baan zijn! :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie