nu op ned 2

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

mila schreef:Mijn conclusie: de Marie Claire is een vrouwonvriendelijk vrouwenblad. En dat vrouwonvriendelijke gebeuren word veroorzaakt door vrouwen zelf.
Wel Mila, dan is maar één oplossing voor dat blad, en dat is bij het oud papier en nooit meer een Marie Claire kopen. (geldt ook voor Cosmopolitan, Avant Garde en meer van dat soort blingbling meuk). Zowel het boek als de film The Devil Wears Prada geeft een indringend beeld van de wereld achter deze glossy's, of beter gezegd veredeld toiletpapier. De hoofdredactrice als uberkreng, en allemaal graatmagere redacteuren en redactrices. Hoog gay-gehalte, maar beslist niet de homo-next-door. OSM (Ons Soort Mensen) van hier tot heb ik jouw daar.
liefs, Josette
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Ik heb toen straks een keer de documenteire op internet gekeken via uitzending gemist. Heel interessant, er zit veel waarheid in. Tjah in welke mate mensen zich laten beinvloeden door de media heeft natuurlijk te maken met hoe onzeker iemand is over zichzelf, hoe iemand is opgegroeit en of diegene een beetje gezegend is door moeder natuur.

Toen er werd verteld dat een gemiddeld meisje van 17 iets van 250000 (jaah 4 nullen!) schoonheidsideaalbeelden (foto's in tijdschriften, beelden van TV, internet, posters etc) op haar netvies heeft gebrand, schrok ik toch wel even! Tjah, ik ben dan 19 en krijg vanuit mijn werk achter de kassa vaak complimentjes dat ik er mooi uitzie... van zowel mannen als vrouwen en heb makkelijk sjans bij het uitgaan. Toch ben ik heel onzeker over mezelf... en als ik daar met vriendinnen over praat hebben zij ook veel dezelfde onzekerheden....
Dan te bedenken dat ik nu nog jong ben. Tjah, ik heb ook dagen dat ik vrijwel niet onzeker ben en dat ik me juist wel gewoon mooi en leuk voel en op andere dagen weer niet...

Toch vind ik het wel een beetje triest dat wij vrouwen worden doodgegooid met allerlei ideaalbeelden... terwijl die ideaalbeelden 50 % natuur zijn, 25 % make up, 15 % botox en 10 % fotochop.

De documenteire is heel herkenbaar maar tegelijkertijd maakt het me ook wel onzeker... want de trend van de afgelopen tientallen jaren is toch wel dat de schoonheidsidealen steeds worden opgeschroefd...
Als ik dan nu al regelmatig onzeker ben , hoe onzeker ben ik dan over 10 jaar (of hoort die onzekerheid nu gewoon bij de leeftijd :P)...
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ik denk dat je het percentage fotosjop wel een factor 4 kan verhogen
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<het is niet voor de eerste keer dat ik de "hang borsten/dikke konten/cellulitis" "quote" hier voorbij zie komen: dat is een opmerking die riekt naar ongelijkwaardigheid. Een zwaktebod wat mij betreft>

So? Wie zegt dan dat de gemiddelde man geen buik(je) heeft en/of een kalend/kaal hoofd, een afgezakte kop etcetc?

Of zijn alle mannen zo perfect van uiterlijk dan, gezien je stelling 'zwaktebod'?

Mila.
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Joy schreef:ik denk dat je het percentage fotosjop wel een factor 4 kan verhogen
ik weet het niet precies, Joy.
Mijn stelling was meer als voorbeeld hoe vertekend het ideaal eigenlijk is...
De meeste meisjes uit mijn klas vallen qua uiterlijk in de club 'gemiddeld' en een paar uitzonderingen die heel knap of juist minder knap zijn.
Tjah geen idee tot welke groep ik behoor :P maar
Maar goed ik dnek dat mss nog minder dan 1 op de 10 meisjes van mijn leeftijd er uit kunnen zien als de modellen in de bladen (met de nodige make up en kleding) de rest is gewoon 'normaal' qua uiterlijk... Terwijl de media ons doen geloven dat alle meiden super mooi zijn...
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

laura_girl19 schreef:
Joy schreef:ik denk dat je het percentage fotosjop wel een factor 4 kan verhogen
ik weet het niet precies, Joy.
Mijn stelling was meer als voorbeeld hoe vertekend het ideaal eigenlijk is...
De meeste meisjes uit mijn klas vallen qua uiterlijk in de club 'gemiddeld' en een paar uitzonderingen die heel knap of juist minder knap zijn.
Tjah geen idee tot welke groep ik behoor :P maar
Maar goed ik dnek dat mss nog minder dan 1 op de 10 meisjes van mijn leeftijd er uit kunnen zien als de modellen in de bladen (met de nodige make up en kleding) de rest is gewoon 'normaal' qua uiterlijk... Terwijl de media ons doen geloven dat alle meiden super mooi moeten zijn...
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Heb de docu ook gezien en raakte gaandeweg steeds verbaasder, tenslotte geschokt. Vooral ook vanwege de gewetenloosheid waarmee sommige mensen de onzekerheid van anderen uit weten te buiten. (zo iemand heeft toch ook ooit de eed van Hippocrates gezworen? en krijgen ze dan geen ethiek meer in die chirurgenopleiding?)

En de ongeneerdheid waarmee een door en door zelfbewuste vrouw durft te zeggen: "Sorry, honey, I'm part of the pressure."

Gelukkig zijn er -tenminste in mijn omgeving- nog meer dan genoeg vrouwen die in hun leven andere prioriteiten stellen dan seks en looks, anders zou ik ook nog aan mijn vrouwelijkheid gaan twijfelen ;)

In mijn werk kom ik nog regelmatig vrouwen tegen die hun vrouwelijkheid vooral bewezen zien door de properheid van hun huishouden, maar die generatie is er over tien jaar niet meer...
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

wat te denken van al die botoxmutsen die over pakkumbeet 10 jaar ineens vreemde afwijkende ziektes krijgen, lichaam vergiftigd , wie gaat dat betalen?

die botoxculruut/generatie (ik hanteer botox ff als paraplu voor alle cosmetische ingrepen) is gewoon gehele en al doorgeschoten en de weg kwijt, tis gewoon absurd dat men denkt mee te moeten en ook nog eens denkt erop vooruit te gaan

moet er niet aan denken er bij te lopen als een alien, anderen blijkbaar wel
Plaats reactie