De illusie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Of je sleutels in je broekzakken bewaren i.p.v. in een handtasje,
Of hard boeren als je net iets te snel je cola dronk,
Of luidkeels een schuine mop tappen in de kroeg,
Of "lullen" zeggen als je "leuteren" zou moeten zeggen,
Of te hard heupwiegen als je tenslotte toch geen heupen hebt
Of te weinig heupwiegen als je toevallig wel heupen hebt
Of omgekeerd
Of ...

<zucht>

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

kortom, gewoon jezelf blijven

joy
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

...en vooral blijven doorschrijven... :wink:

Groetjes,

Frederique
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

je zal toch echt met je heupen moeten gaan lopen ;-)
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Een Fysio therapeut gaf mij ooit eens het advies om "als een vrouw" te lopen om mijn onderrug soepel te houden :D Had ik het maar opgevolgt liep ik nu niet zo te "klossen" :( :) :D
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

het is nooit te laat om als vrouw te gaan lopen !

liefs en mooie zondag

Dorine
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

De zogenaamd goedbedoelde kleding en make up tips vind ik het leukst. Voorals als ze van een Magreet Dolman achtig tiepje komen hehehe....
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joanne schreef:De zogenaamd goedbedoelde kleding en make up tips vind ik het leukst. Voorals als ze van een Magreet Dolman achtig tiepje komen hehehe....
Da's ook zoiets. Ik had laatst iemand die me adviseerde om donkerder foundation te gaan gebuiken omdat ze dacht dat ik er witte meuk op zat te smeren... Bij mijn weten is dat foundation fout #1. Bovendien bestaat er geen reguliere foundation die een lichtere kleur heeft dan mijn huid. Ik gebruik de lichtste tint Diorskin Sculpt en moet die vermengen met dagcrème omdat het anders te donker is.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

kan je dat niet alsnog doen Dhia?
Gast

Bericht door Gast »

hoi joanne

ik weet zeker dat je gelijk heb, er was eens ruzie en wat kreeg ze te horen ...dat ze haar mond wel kon houden ...*de ombouwdoos dat ze er was*...dat ze nog altijd dacht als een man als ze boos werd!...en dingen deed die daarbij hoorde!...sja, ik weet dus dat dit soort dingen gewoon in de mensen zit als ze razend zijn...

maar goed, ik heb ook wel weer gelachen hoor, ze beet ook weer van haar af en zei na wat nadenken, nee jij bent lekker met je luchtje*zeker hollandse nieuwe meid* ahahhaaha...

sja, dan zijn het net kinderen...als er maar iets te raken valt..

joanne, ik denk dat het gewoon is dat de mond het sterkste wapen is....

en dit kan ook bij de hetero kan zijn ,die pakken je dan weer op andere dingen,....gewoon om je te pijn doen....dit is toch waarom het woord ruzie zo heet? elkaar pijn doen ...

:wink:
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Een biertje doppen met een aansteker bijvoorbeeld>

Doet me denken aan die keer dat ik met een vriendin bij het Ikea restaurant was.....daar liep een grote, pronte, struise vrouw, met achter haar aan man, wiens gezicht onder de schrammen en blauwe plekken zat, en die er niet al te gelukkig uitzag.
We keken, andere mensen keken, en die vrouw pakte een flesje, en dopte die met haar tanden.

Kwestie van huiselijk geweld? Een maso man en een domi vrouw?

Wie zal het zeggen?

Was wel erg bijzonder om te zien trouwens, dat wel, en de 'toekijkers' schrokken nog veel meer, toen ze die vrouw dat flesje met haar tanden zagen doppen.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Eigenlijk wel interessant om te veronderstellen wat er precies zou gebeuren als een dergelijke man een dergelijke vrouw verteld dat ie TS is, en een vrouw wil worden........zou die vrouw gewoon een schaar pakken en meteen 'de klus zelf maar even klaren'? Zoals ze een schaap zou scheren bv?

Zou een dergelijke (zeer domi) vrouw misschien de natte droom zijn van veel pre ts'en en (pre) tv's, vraag ik me zo af?

Groetjes Mila.

P.s: voor de feminisme-fetisjisten onder ons; mannen zijn niet per defenitie uitsluitend dader en vrouwen niet per defenitie slachtoffer van huiselijk geweld, het kan namelijk ook andersom.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef: Kwestie van huiselijk geweld? Een maso man en een domi vrouw?

Wie zal het zeggen?
Wat kan je fantasie toch heerlijk op hol slaan van dat soort dingen, hè :lol: ?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
snoopy
Eredivisie

Re: De illusie

Bericht door snoopy »

Joanne schreef: De mogelijkheid tot transitie is hier in nederland namelijk niet omdat we zo tolerant zijn maar omdat de insteek bij voorbaat is dat we ergens een foutje hebben zitten wat gecorrigeerd moet worden. Dat betwist ik. Het foutje zit hem in het feit dat de maatschappij met deze behandeling de "patient" niet helpt maar zichzelf.
dit vind ik een hele rare uitspraak... lijkt op genderverwarring...
Jij zou als meisje geen enkel probleem hebben gehad als meisje tijdens je opvoeding en je zou ook geen probleem hebben als je gewoon geen TS was... maar een gewoon lichaam had... dan heb je helemaal geen conflict met de maatschappij want je kunt als normale vrouw gewoon mannelijk zijn zoals je wilt...
alleen als TS kun je dat niet...

Want bij onvoldoende vrouwelijkheid wordt je als zelfverkozen gek weggezet,
als iets onbegrijpelijks ervaren... en mensen begrijpen ook niet dat je als TS in een essentieel opzicht een verwaarloosd kind bent geweest die alles helemaal vanaf het begin opnieuw moet leren helen en oppakken, en dat dat indd niet kreukloos is...
maar het gaat om het uiterlijk, als het aan je uiterlijk niet te merken is heb je ook geen probleem...je hebt alleen de leugen(vind ik wat toepasselijker dan de waarheid) dat je TS bent, die je achtervolgt...bij elke intieme relatie of vriendschap....

80% van de transen die ik om me heen zie hebben gewoon zoiets van: ik ben vrouw en de rest is gek... ik begrijp niet hoe ze het doen en zich nergens iets van aantrekken...

van een andere planeet denk ik
overigens iets wat ik wel zou willen leren trouwens...

Ik merk aan dit soort discussies altijd waar voor mij het probleem zit, het conflict tussen M/TS en V zijn. En dat dat in het algemeen soms bij voldoende vrouwelijk uiterlijk en ingrepen enigszins te helen is...

soort keiharde realiteit... want als een ander eenmaal ziet of weet dat je TS bent, dan moet je wel flink sterk in je schoenen staan, en zelfverzekerd en/of tevreden zijn over je uiterlijk, dan lijkt me dat te doen.... maar als dat tegenzit, ik vraag me af of je daar wel vrede mee kan vinden dan...

maw als je niet voor "echt" wordt aangezien, is het handig als je daar iets tegenover hebt staan... bijv een vrouwelijk uiterlijk... of misschien wel iets heel anders wat je desondanks toch gelukkig maakt...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Snoopy schreef:Jij zou als meisje geen enkel probleem hebben gehad als meisje tijdens je opvoeding en je zou ook geen probleem hebben als je gewoon geen TS was...
Dat is maar helemaal de vraag...

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie