Dingen weggehaald
Moderator: Moderators
Ik zou het persoonlijk zonde vinden als de site niet meer googlebaar zou zijn. Dan sluit je toch een behoorlijk potentiele doelgroep uit van informatieverstrekking.
Ikzelf ben ook hier terecht gekomen doordat ik er 'toevallig' via google op stuitte omdat ik opzoek was naar info over wat ik voel(de) en via een forum post kwam ik op de site.
Ikzelf ben ook hier terecht gekomen doordat ik er 'toevallig' via google op stuitte omdat ik opzoek was naar info over wat ik voel(de) en via een forum post kwam ik op de site.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Sorry, kan die site niet vinden: www.plaksnorren.com, of plaksnorren.nl.Morbide schreef:
Zoals met plaksnorren?

Nee, ik bedoel natuurlijk: Degenen die zich aanmelden er op wijzen welk gedeelte van het forum openlijk te lezen is en hoe je jezelf kunt behoeden voor eventuele ontmaskering (door collega's, familieleden of wie dan ook).
Niet iedereen is even 'begaafd' waar het gaat om computers en internet. Punt zoveel is natuurlijk of de geachte nieuweling dergelijke aanwijzingen ook leest (Wie kent de EULA van Windows, of anders de GPL nou helemaal?)
Naja, internet blijft een maf fenomeen..............
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Hoi hoi,
Je schreef iets over het ontdekken van een buurman die vreemd zou gaan: ik zou me daar niet tegenaan bemoeien, omdat het "none of my business" is. Ik ben zeer op mijn privé gesteld en ik vind het helemaal niet zo raar om te eisen dat anderen mijn privéleven respecteren!
Groetjes en liefs,
Babette.
ik heb gelezen dat Josette haar profiel, laarzenwebsite en avatar weggehaald heeft omdat collega's haar travestie ontdekt hebben. Dan is er mijns inziens niet iets positiefs aan de hand, integendeel. Wellicht is het dan een snelle conclusie, maar wij leven toevallig wel in een samenleving waar iets in de privé-sfeer allang niet meer heilig is, en daar heb ik grote moeite mee. Vanuit mijn levensvisie heeft een ieder recht op zijn of haar eigen leerprocessen, op zijn of haar manier en in zijn of haar eigen tempo!Spiegel schreef:Misschien lees ik er over heen, maar ik begrijp dus nergens uit dat die mensen dat inderdaad gedaan hebben. Volgens mij worden er veel te snel conclusies getrokken.
Je schreef iets over het ontdekken van een buurman die vreemd zou gaan: ik zou me daar niet tegenaan bemoeien, omdat het "none of my business" is. Ik ben zeer op mijn privé gesteld en ik vind het helemaal niet zo raar om te eisen dat anderen mijn privéleven respecteren!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Door hier te posten neem ik bewust het risico van ontdekking, daar heb ik ook wel over nagedacht. Ik ben van mening dat als iemand de T.org site bezoekt, al dan niet via google of andere zoekmachine, hoe erg is het dan dat deze (die blijkbaar interesse heeft in T-zaken) mij hier herkent. Ik ben me ervan bewust en heb geaccepteerd dat een geinteresseerde me kan traceren. Dit geld uiteraard alleen voor mijzelf, iedereen moet hiervoor haar of zijn eigen conclusies trekken.
Irene
Irene
Kleine stapjes
-
- ForumFan
Om Google uit te sluiten zou ik jammer vinden. Ik ben via google inderdaad op de organisatie gestuit. Ook via startpagina.nl overigens maar het werd voor mij pas interressant toen ik enkele postjes gelezen had via Google.
En tja, op het net is alles beschikbaar en je hoeft onder je mannen naam maar een keer je vrouwennaam te laten vallen dan is het zo op te zoeken. Dat is het risico die we nu eenmaal lopen.
Vorig jaar zijn er op deze manier twee collega's overgeplaatst omdat een andere collega iets van hun had gelezen op hyves wat over het werk ging en dit doorgebriefd aan de leiding.
En tja, op het net is alles beschikbaar en je hoeft onder je mannen naam maar een keer je vrouwennaam te laten vallen dan is het zo op te zoeken. Dat is het risico die we nu eenmaal lopen.
Vorig jaar zijn er op deze manier twee collega's overgeplaatst omdat een andere collega iets van hun had gelezen op hyves wat over het werk ging en dit doorgebriefd aan de leiding.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Vergeet niet dat het na 1 postje al te laat is. Dan zit je in google. Doordat ik op nogal veel plaatsen te vinden ben met google, is de nst ranking eindelijk een beetje gezakt, daar ben ik wel blij om, maar ook ik was dus ooit zo'n n00b die het nodig vond om onder de eigen naam op internet over transigheid te gaan posten. Lang heeft dat niet geduurd, maar wel lang genoeg om tot in lengte van jaren googlebaar te blijven. Er zou dus al bij het registratieproces op gewezen moeten worden.Ciska Lacomte schreef: Nee, ik bedoel natuurlijk: Degenen die zich aanmelden er op wijzen welk gedeelte van het forum openlijk te lezen is en hoe je jezelf kunt behoeden voor eventuele ontmaskering (door collega's, familieleden of wie dan ook).
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Natuurlijk is het ontdekken van Josette geen reden om iemand aan te pakken. Het gaat erom wat iemand met zo'n ontdekking doet. Als men het nodig vindt om je het leven zuur te maken door dingen die je hier aantreft met grof geweld en een hoop hoongelach de wereld in te sturen, kan het geen kwaad die persoon tot de orde te roepen. Ik denk dat wanneer een collega me vertrouwelijk aan zou spreken en voorzichtig begint te informeren over transigheid, er juist iets positiefs kan ontstaan (nee, héhe', ook een romance kan erg negatief zijn... waar denken jullie toch aan, zegSpiegel schreef: Ik kan me heel goed voorstellen dat Josette geschrokken is, maar het gaat een beetje te ver om die personen die haar ondekt hebben meteen op de brandstapel te zetten.

Hypotetiese vraag is ook nog steeds: "Wat doe ik als persoon X, die ik ken van mijn werk, opeens naast me aan de bar blijkt te zitten op een T&T...." LOL.
Ciska.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Die hypothetische vraag is iets minder hypothetisch ooit behandeld in het boek vriendinnen onder elkaar (eind jaren 70 begin jaren 80) waarin een Travestiet tijdens de lunch op haar werk wordt vergast op de hilarische vehalen van twee collega's die het wel lachen vonden om de T&T avond te bezoeken die ze gelukkig net om andere redenen had moeten missen.
Ben wel benieuwd naar het antwoord op die hypothetische vraag overigens.
Ik denk dat ik eerst in paniek zou raken, daarna rustig ademhalen en doen of er niets aan de hand is en afwachten of ik rustig genoeg wordt om het gesprek aan te gaan. Zal ook met het algemene gedrag van betreffende collega te maken hebben.
Irene
Ben wel benieuwd naar het antwoord op die hypothetische vraag overigens.
Ik denk dat ik eerst in paniek zou raken, daarna rustig ademhalen en doen of er niets aan de hand is en afwachten of ik rustig genoeg wordt om het gesprek aan te gaan. Zal ook met het algemene gedrag van betreffende collega te maken hebben.
Irene
Kleine stapjes
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Hoe?Ciska Lacomte schreef:die persoon tot de orde te roepen.
Hoe?Ciska Lacomte schreef: Ik denk dat wanneer een collega me vertrouwelijk aan zou spreken en voorzichtig begint te informeren over transigheid, er juist iets positiefs kan ontstaan
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Durf je het echt aan dat ik je woorden in de mond ga leggen? o.OCiska Lacomte schreef: Gossie... kan ik dan echt niet op je fantasie vertrouwen...![]()
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Hoe kom je erbij? Volgens mij is Josette nog ergens hier op de planeet en bovendien is dit imho toch weer een vorm waarin een probleem voor met name travestieten zich voor kan doen: Ontdekking en hoe daarmee om te gaan.TV-Bea schreef:Forum !!! Kan deze draadje op slot???
Josette heeft zich afgemeld en het lijkt mij erg verstandig om dan ook over dit item verder te schrijven.
Groetjes Bea.
En om meteen door te gaan: Woorden in de mond leggen is misschien niet helemaal waar ik om vraag, maar suggesties, ideeën of verhalen uit de harde boze buitenwereld over hoe je 'de klap' zo goed mogelijk op kan vangen in dit soort situaties zijn natuurlijk heel erg welkom. Lijkt me ook een beetje de functie van een Forum als dit... of is dat weer een blond idee?Morbide schreef:
Durf je het echt aan dat ik je woorden in de mond ga leggen? o.O
Ciska.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoe aanspreken?
Zoals ik het zou doen: doe een vergaderverzoek met als onderwerp "even bijpraten", zodra de deur dicht is vertel je dat je gehoord hebt dat (en/of: geconstateerd hebt dat) <...>, met de vraag of dat klopt. En als het antwoord bevestigend is en de persoon met ongelofelijk rode oren zich staat te schamen (9 van de 10 keer zal dat het geval zijn: die persoon heeft nooit als doel gehad dat jij er achter kwam dat hij/zij dit doorbriefde) vraag je nog eens vriendelijk hoe die persoon daar achter is gekomen: of die toevallig op travestie/transgender/transseksualiteit zocht en, zo ja, of die persoon dan zelf toevallig ook travestiet/transgender/transseksueel is.
En vervolgens kun je jouw verhaal doen: dat jij er wel aan doet, dat je daar niets mis aan vindt en dat jij geen oordeel over die ander zijn/haar priveleven hebt en dat je omgekeerd van die persoon hetzelfde verwacht.
Zoiets...
Groetjes,
Frederique
Zoals ik het zou doen: doe een vergaderverzoek met als onderwerp "even bijpraten", zodra de deur dicht is vertel je dat je gehoord hebt dat (en/of: geconstateerd hebt dat) <...>, met de vraag of dat klopt. En als het antwoord bevestigend is en de persoon met ongelofelijk rode oren zich staat te schamen (9 van de 10 keer zal dat het geval zijn: die persoon heeft nooit als doel gehad dat jij er achter kwam dat hij/zij dit doorbriefde) vraag je nog eens vriendelijk hoe die persoon daar achter is gekomen: of die toevallig op travestie/transgender/transseksualiteit zocht en, zo ja, of die persoon dan zelf toevallig ook travestiet/transgender/transseksueel is.
En vervolgens kun je jouw verhaal doen: dat jij er wel aan doet, dat je daar niets mis aan vindt en dat jij geen oordeel over die ander zijn/haar priveleven hebt en dat je omgekeerd van die persoon hetzelfde verwacht.
Zoiets...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !