Nou toevallig was ik laatst op de website van een ' gekleurde' amerikaanse ts, ik was daar door mijn angsten voor geweld aangespoort nav een berichtje over een herdenking, zij zelf spreekt vooral ook met genoegen dat zwarte transen wat makkelijker en vroeger ' omgaan' en daardoor nagenoeg stealth kunnen leven. Gewoon passabeler dan bleekneuzen ! Maar ook over armoede en dat er veel slachtoffer worden van discriminatie (onderling,transphobia gangs) en geweld in de ghetto s
en zelfs dat ambulance personeel liever iemand dood laten bloeden dan een trans ' sistha' te helpen (zo is iemand gestorven
Newsweek artikel
Moderator: Moderators
<(zo is iemand gestorven>
Ja, zoiets las ik tot 2 keer toe op het net ja, indertijd.
(Zwarte) (pre op) TS krijgt overdag een auto ongeluk, uit de auto gehaald en op straat gelegd, veel omstanders, ambulance erbij, hulpverlening, kleding afgeknipt, en toen riep een van de ambulancebroeder, 'shit, this ain't no bitch man, it's a man'! De hulpverleners en ambulancebroeders stonden te wijzen en te lachen, terwijl omstanders riepen dat ze geholpen moest worden.
Deden ze veel te laat, onder druk van de omstanders, ze is gestorven, en haar moeder heeft later een rechtszaak tegen die hulpverleners en ambulancebroeders aangespannen, en gewonnen, een fiks geldbedrag.
Andere (zwarte) TS werd in NYC op klaarlichte dag aangevallen en doodgestoken door trans/gaybashers, onder gejuich en geapplaudiseer van.......omstanders.
Het is zo walgelijk allemaal.
Ik ben hun namen even kwijt, ze staan allebei op die 'remember our dead' TS site.
Mila.
Ja, zoiets las ik tot 2 keer toe op het net ja, indertijd.
(Zwarte) (pre op) TS krijgt overdag een auto ongeluk, uit de auto gehaald en op straat gelegd, veel omstanders, ambulance erbij, hulpverlening, kleding afgeknipt, en toen riep een van de ambulancebroeder, 'shit, this ain't no bitch man, it's a man'! De hulpverleners en ambulancebroeders stonden te wijzen en te lachen, terwijl omstanders riepen dat ze geholpen moest worden.
Deden ze veel te laat, onder druk van de omstanders, ze is gestorven, en haar moeder heeft later een rechtszaak tegen die hulpverleners en ambulancebroeders aangespannen, en gewonnen, een fiks geldbedrag.
Andere (zwarte) TS werd in NYC op klaarlichte dag aangevallen en doodgestoken door trans/gaybashers, onder gejuich en geapplaudiseer van.......omstanders.
Het is zo walgelijk allemaal.
Ik ben hun namen even kwijt, ze staan allebei op die 'remember our dead' TS site.
Mila.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
In de westerse wereld wonen er meer blanke dan zwarten/aziaten/latina's en niet te vergeten moslims. Hoeveel van de blanke transen zoeken de publiciteit op, procentueel gezien? Wat voor verhouding zou je dan verwachten?mila schreef: Je kunt me van alles wijs maken, behalve dat in de westerse wereld transsexualiteit en aanverwante zaken meer voorkomen onder blanken dan onder zwarten, asians en latina's
Minder dan de helft van alle foto's op de 4 pagina's van Lynn Conway zijn van Amerikanen. Er staan twee zwarten, en een japanse-amerikaanse, bij. En van de blanken die daar staan, hoeveel zou er uit 'white trash' bestaan? Heb je ze allemaal gelezen? Oh, en als je nog een paar namen van succesvolle niet-blanke Amerikaanse transen wilt weten, buiten die van Trisha Kuwahara (Japanese-American), "Kimberli (de Business Administrator) en Jordana Lesesne van de Conway site:mila schreef:Ik mis dus de successtory's van (primaire/secundaire) zwarte, asian, latina en niet te vergeten de 'white trash' transen, want de meeste secundaire TS succes verhalen zijn behalve blank in de regel ook middle class.
Dr. Napewastewin Schutzer, Native American
Lorraine Sade Baskerville
Monica Roberts
Dawn Wilson, Ph.D
Sharon Davis
Roberta Dee, allemaal Afro-American.
Heb je ze inderdaad gelezen? De 'succesverhalen' van Newsweek:mila schreef: Want aanvankelijk 'hetero', stoer, competatief, ambitieus, en blank, en de kansen dat dat allemaal biedt worden aangegrepen om het te maken tot in de hoogste beroeps en sport regionen. (gezien de genoemde succesverhalen).
- Pam Bennett, ex-luchtmacht, ex-ingenieur, nu politica. Gescheiden, met kinderen.
- Terri O'Connell, ex-NASCAR rijder. Als jongen, viel op jongens, en heeft nu een vriend. Nooit getrouwd, klein (1,66 en 53 kilo); vertelde ouders en een paar vrienden 10 jaar voor haar SRS (toen ze 30 was), dat ze om wilde gaan. Overigens is NASCAR de sport bij uitstek van en voor 'white trash' in America. Je verdient niet veel mee; nadat zij 10 jaar had gespaard, moest toch haar race-auto verkopen om alles te betalen.
- Alexis Arquette: openlijk homo, was een Female Impersonator in LA, nu actrice.
- Christine Daniels: Als kind, hield van sport en werd sportsjournalist(e), omdat ze zelf niet goed in sport was. Is getrouwd (zonder kinderen) met een sportsjournaliste.
- Margaret Stumpp: Financieel analiste. Nooit getrouwd. Biseksueel.
Zoals Dorine al schreef, is de cultuur van de (overwegend christelijke) arme zwarte minderheid net zo "macho" en homofoob, als dat van de (overwegend katholieke) arme latino minderheid in Amerika, en toont het veel overeenkomsten met de (overwegend moslim) arme marrokaanse minderheid hier.mila schreef:(Zwarte) (pre op) TS krijgt overdag een auto ongeluk, uit de auto gehaald en op straat gelegd, veel omstanders, ambulance erbij, hulpverlening, kleding afgeknipt, en toen riep een van de ambulancebroeder, 'shit, this ain't no bitch man, it's a man'!
mila schreef:Zou het misschien kunnen dat een (leefbaar) leven als secundaire TS een soort 'white men's privilege' is? (in Amerika dan?)
Foei, Mila, je gaat toch niet meepraten met alle anti-amerikaanse rhetoriek dat hoort bij de door jouw zo verfoeide "politiek correctheid"? Of is Amerika-bashing, na "getrouwde ex-hetero transen"-bashing en marokkaan/islam-bashing jouw nieuwe stokpaard?mila schreef:De amerikaanse 'melting pot' cultuur is inmiddels een paar honderd jaar oud.
Je zou dan toch anders verwachten.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Hi Mila schreef;
Kan ik verder je melden dat ik een 3 weken geleden, schreef hierover al eerder, in San Jose was bij de 14 daagse bijeenkomst van de Rainbow organisatie van de San Fransico bay area, waar ik TS (pre en op M>V - V>M) heb gezien in alle kleurtjes, oh ja en ook nog het werd gehouden in een ....KOREAANSE kerk, met een koreaanse gastvouw.
Dus stop nu eens je vooroordelen, er is meer gaande in de wereld dan jouw zwart/wit voorstelling van zake.
En wat betreft secundaire transen die na een mannen leven van hard werken (carriere slaven ) het zich kunnen permiteren om het e.e.a te laten gebeuren richting meer vrouwelijk.
Dit zou juist jou moeten aanspreken omdat zij als niet primair alle voordelen (uiterlijk gezien) welke deze hebben, alsnog wat kunnen inhalen in een latere fase en daarmee het totale TS beeld omhoog krikken (raar woord, vind ik ook).
Dus iedereen tevreden primaire want de secundaire zien er beter uit, de secundaire vind zichzelf er beter uit zien, de tertiair ziet nog een laatste kans en stok oud kan het niets meer schelen want heeft wel andere dingen aan zijn/haar hoofd dan een gender identiteits probleem:D, ofniet
Adriana
Behalve de voorbeelden die Lisa aanhaalde van de site van Lynn Conway, waarin ze melde dat er wel degelijk foto's in staan van o.a. Afro Americans.
P.s: ook in Nederland zijn transsexualiteit ed overwegend blanke aangelegenheden.
Maar de Nederlandse 'multi culti' cultuur is in deze vorm en 'hoeveelheid' ongeveer 30 jaar oud, waardoor'de gemiddelde 'multi culti' opvattingen over ts/homosexualiteit nog tamelijk 'vers' uit het moederland stammen.
De amerikaanse 'melting pot' cultuur is inmiddels een paar honderd jaar oud.
Je zou dan toch anders verwachten.
Kan ik verder je melden dat ik een 3 weken geleden, schreef hierover al eerder, in San Jose was bij de 14 daagse bijeenkomst van de Rainbow organisatie van de San Fransico bay area, waar ik TS (pre en op M>V - V>M) heb gezien in alle kleurtjes, oh ja en ook nog het werd gehouden in een ....KOREAANSE kerk, met een koreaanse gastvouw.
Dus stop nu eens je vooroordelen, er is meer gaande in de wereld dan jouw zwart/wit voorstelling van zake.
En wat betreft secundaire transen die na een mannen leven van hard werken (carriere slaven ) het zich kunnen permiteren om het e.e.a te laten gebeuren richting meer vrouwelijk.
Dit zou juist jou moeten aanspreken omdat zij als niet primair alle voordelen (uiterlijk gezien) welke deze hebben, alsnog wat kunnen inhalen in een latere fase en daarmee het totale TS beeld omhoog krikken (raar woord, vind ik ook).
Dus iedereen tevreden primaire want de secundaire zien er beter uit, de secundaire vind zichzelf er beter uit zien, de tertiair ziet nog een laatste kans en stok oud kan het niets meer schelen want heeft wel andere dingen aan zijn/haar hoofd dan een gender identiteits probleem:D, ofniet
Adriana
-
- is nieuw hier
- Contacteer:
Help please!
Although I have lived in The Netherlands some years ago, I am not able to follow this conversation. Can anyone please help me with an general overview of the discussion?
Thanks in advance for your assistance!
Dr. NapéWastéWiñ
Thanks in advance for your assistance!
Dr. NapéWastéWiñ