geaardheid

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef:
Morbide schreef:
elsie schreef:tja hoe vaak ik niet heb moeten uitleggen dat de meeste transseksuelen op vrouwen vallen ipv mannen :roll:
Harde cijfers graag.
Die zijn er wel, maar die bewijzen alleen maar dat er onder ts m2f meer op vrouwen vallen dan gemiddeld, in 2000 heb ik cijfers gezien van ik dacht rond de 25% van de post-op die op vrouwen valt (internationaal).
Ik heb ooit ergens gelezen dat zo'n 40% van de post ops pot is. Ook een minderheid dus.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Jullie komen nu al met 2 verschillende percentages, 25% en 40%
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

lightningbolt schreef:Jullie komen nu al met 2 verschillende percentages, 25% en 40%
Wat een bijzonder inteligente opmerking weer!
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Volgens Mila zijn degenen die op mannen vallen veruit in de minderheid, maar of dat op harde cijfers gebaseerd is, weet ik niet. De opmerking van Nannette "internationaal" lijkt me best van belang. Ik denk dat e.e.a. ook nog wel eens per cultuur verschillend kan zijn. In Zuid-amerika is transigheid iets heel anders dan wat wij er hier onder verstaan. Ook de manieren waarop er in de States mee wordt geleefd zijn al erg verschillend van de onze, al was het alleen maar omdat de GAB niet in het ziekenfondspakket zit. In dat geval is het ontwikkelen van een op mannen gerichte sekualiteit vaak een economische noodzaak, lijkt mij.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Janiek2 schreef:Volgens Mila zijn degenen die op mannen vallen veruit in de minderheid, maar of dat op harde cijfers gebaseerd is, weet ik niet.
Wat denk je zelf? :wink:
Janiek2 schreef:De opmerking van Nannette "internationaal" lijkt me best van belang. Ik denk dat e.e.a. ook nog wel eens per cultuur verschillend kan zijn.
Daarin ga ik voor de volle 100% met je mee. Misschien wordt het eens tijd voor een pan-europees onderzoek. En vervolgens uitgesplitst per land.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Het percentage transen dat op vrouwen (blijft) vallen ligt in Europa en de USA op 80%.
In Zuid Amerika en Azie ligt het aanmerkelijk meer andersom; daar valt 90% van de transen op men and men only, en deed dat ook al pre transitie.
Dientengevolge zijn vadertransen heel, heel erg zeldzaam in Zuid Amerika en Azië.

<In dat geval is het ontwikkelen van een op mannen gerichte sekualiteit vaak een economische noodzaak, lijkt mij>

Sexuele voorkeur en identiteit zijn aangeboren en laten zich niet wijzigen, ook niet uit economische noodzaak.

Wat wel het geval is in vooral Zuid Amerika is dat homoseksualiteit daar not done is, maar als dat diezelfde homo een hormoonkuurtje en een paar siliconenborstenborsten neemt de zaken opeens aanmerkelijk anders komen te liggen.

Teweten: (prostitutie) n**kvee voor diepgeniep stiekeme bi en homomannen aldaar, (en tv's/cd's enz) en een wandelende kassa voor hun pooierende families, in een poging hun liefde 'terug te kopen'.

In de USA en Europa liggen de zaken iets anders, maar ook daar zijn transen (die op mannen vallen) een 'bliksemafleider' voor als 'hetero' levende diepgeniep stiekeme bi mannen/hetero tv's/crossdressers/allerhande fetisjisten/pre ts'en.

Denk hierbij aan de enkele openlijke homo die leefde in de jaren 30 tm 70 van de vorige eeuw; die was zu haben voor alle kasthomo's en stiekeme bi mannen toen die zich zorgvuldig als 'hetero' presenteerden.

De openlijke -of herkenbare- transen (die op mannen vallen) anno nu zijn zu haben voor alle stiekeme bi mannen/tv's/cd's/lingeriedragers/pre ops die never nooit niet als zodanig te herkennen zijn.
Die presenteren zich zorgvuldig als 'hetero' namelijk.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Janiek2 schreef:In dat geval is het ontwikkelen van een op mannen gerichte seksualiteit vaak een economische noodzaak, lijkt mij.
Oeps, Janiek, hoe kun je!
Is er dan voor transen die bij hun vrouw blijven ook sprake van het uit noodzaak ontwikkelen van hun seksualiteit?
Want dat is het grootste deel van de 'lesbische' transen, zover ik het zie.

Niet zo PC geredeneerd hoor.

Sticky
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lala Ferrari schreef:Het percentage transen dat op vrouwen (blijft) vallen ligt in Europa en de USA op 80%.
Bron? (zoals eerder opgemerkt door enkelen voor mij)
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:
Janiek2 schreef:In dat geval is het ontwikkelen van een op mannen gerichte seksualiteit vaak een economische noodzaak, lijkt mij.
Oeps, Janiek, hoe kun je!
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt: met die economische noodzaak doel ik op transvrouwen die uit kansarme milieu's komen en ofwel via drugsgebruik e.d of ofwel om hun GAB te kunnen bekostigen in de prostitutie teerecht komen. Seksuele geaardheid mag dan van voor de geboorte vastliggen, maar nood breekt allerlei wetten op dat gebied. Mensen zijn polymorf pervers (geldt volgens Freud alleen voor vrouwen!) en dat uit zich in verschillende omstandigheden op verschillende manieren. Politiek correct of niet, dit is één van mijn vooroordelen :wink: . Die houd ik in ere tot ik het beter leer weten :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik geloof werkelijk niets van die 80%. Misschien dat een minderheid puur heteroseksueel is, maar zo'n grote meerderheid homoseksueel, dat geloof ik niet zonder onafhankelijke bronnen en onderzoeken.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Nannette schreef:Ik geloof werkelijk niets van die 80%. Misschien dat een minderheid puur heteroseksueel is, maar zo'n grote meerderheid homoseksueel, dat geloof ik niet zonder onafhankelijke bronnen en onderzoeken.
Homoseksueel geworden ja, post srs dan.

Bron: de uitgebreide onderzoeken van de VU naar TS indertijd.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Lala Ferrari schreef:
Nannette schreef:Ik geloof werkelijk niets van die 80%. Misschien dat een minderheid puur heteroseksueel is, maar zo'n grote meerderheid homoseksueel, dat geloof ik niet zonder onafhankelijke bronnen en onderzoeken.
Homoseksueel geworden ja, post srs dan.

Bron: de uitgebreide onderzoeken van de VU naar TS indertijd.

Mila.
Wat is indertijd ? Ik heb tot ongeveer 2002 diverse zaken gevolgd, en heb tot die tijd bij het genderteam nooit van die hoge cijfers gezien, maar ik wil Jos er maandag wel over mailen, of Mick van Trotsenburg. Ik weet alleen niet of ze ook cijfers hebben of zomaar geven.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Sticky schreef:
Janiek2 schreef:j
Mensen zijn polymorf pervers (geldt volgens Freud alleen voor vrouwen!) en dat uit zich in verschillende omstandigheden op verschillende manieren. :D .
Wat dus idd waar is ja........Chantal en Nanette zijn van hetero naar hetero gegaan (middels een SRS dan).

Dat hoor je niet vaak.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik weet niet of ik een heteroman was, maar ik was ook geen homoman, en als man mocht ik alleen op homomannen vallen en dat deed en doe ik niet. Mijn huwelijk ? Mijn ex heeft mij veroverd, daarvoor nooit een vriendinnetje of sex gehad.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Nannette schreef:
Lala Ferrari schreef:
Nannette schreef:Ik geloof werkelijk niets van die 80%. Misschien dat een minderheid puur heteroseksueel is, maar zo'n grote meerderheid homoseksueel, dat geloof ik niet zonder onafhankelijke bronnen en onderzoeken.
Homoseksueel geworden ja, post srs dan.

Bron: de uitgebreide onderzoeken van de VU naar TS indertijd.

Mila.
Wat is indertijd ? Ik heb tot ongeveer 2002 diverse zaken gevolgd, en heb tot die tijd bij het genderteam nooit van die hoge cijfers gezien, maar ik wil Jos er maandag wel over mailen, of Mick van Trotsenburg. Ik weet alleen niet of ze ook cijfers hebben of zomaar geven.
Ten tijde van de grote onderzoeken die de VU deed om hun behandeling van TS te onderbouwen en te legitimeren voor het ministerie van VWS (en hun subsidie te houden)

Mila.

P.s: niet geheel toevallig heeft het gros van de forumgangsters hier een vrouw/vriendin (gehad) en/of kinderen. TV even buiten beschouwing gelaten.
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie