Gevangenis

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Naar welke gevangenis moet een delinquente m>v-transgender?

Die mag naar de vrouwengevangenis.
6
29%
Die moet naar de mannengevangenis.
3
14%
Haar wordt een spoed-GAB aangeboden.
1
5%
Een creatievere oplosing, namelijk:
11
52%
 
Totaal aantal stemmen: 21

troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

melina_r schreef:Of was jij voor je GAB een heteroseksuele man?[/i]

Ja voor heel mijn omgeving en voor heel de maatschappij ook.
Zelfs voor mijn vriendinnen
Dat verklaart een hoop. Als je onverdacht als heteroseksuele man kan leven merk je ook weinig hinder van sociale genderproblematiek, en heb je daar dus ook geen begrip voor. Pfff. Kijk eens verder dan je neus lang is zou ik zeggen. Niet iedereen gaat van een volledig passabele heteroman situatie naar een volledig passabele vrouw situatie met behulp van 2 FFS en operatie's enz enz enz. Er bestaat toch echt veel meer dan alleen je eigen situatie Melina...
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

elsie schreef: Er bestaat toch echt veel meer dan alleen je eigen situatie Melina...
Kan me voorstellen dat Lala zich in deze geheel en al over het hoofd gezien voelt. Die is nooit een heteroman geweest en zo ken ik er nog wel een paar.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

melina_r schreef:Janiek schreef :


Stel je voor zeg ...ik zou wel verkracht kunnen worden door sommige van die vrouwen.

Groeten,

Melina


Nou nou, poehpoeh, dat is idd wel een soort heteromannen wens uitspraak zeg..;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Gevangenis

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:Naar aanleiding van Melina's berichtjes over de maatschappelijke orde en de rol die gender daarin speelt, blijf ik een vraag houden: wat als een transgender (m>v) in de gevangenis terecht komt? Officiëel zou zo iemand dan naar de mannengevangenis gaan, maar zij ziet er als een vrouw uit, alleen niet officiëel. Dat gaat problemen geven.
Volgens mij kun je dat probleem gewoon aangeven bij de rechtbank, 'k kan me niet voorstellen dat de rechter niet openstaat voor alternatieven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:En dus zonder androcur of Oestrogenen ?
En verder seksueel actief , als in feite hetero-seksuele man.
Want dat is het dan toch wel in feite.
Een beetje lastig dan hé in een gevangenis voor vrouwen ?
Lijkt me niet te kunnen en zal ongetwijfeld toch voor wat heibel (mogelijk ook wel fun) onder de vrouwelijke bevolking zorgen.
Als zoiemand gewend is om onder vrouwen te leven denk ik dat het nog geen 3 dagen is voor de lol er af is.
Als zoiemand dat niet gewend is heeft zoiemand geen leven en dan verdient zoiemand aparte luchttijden en zo...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:
melina_r schreef:Stel je voor zeg ...ik zou wel verkracht kunnen worden door sommige van die vrouwen.

Groeten,

Melina
Nou nou, poehpoeh, dat is idd wel een soort heteromannen wens uitspraak zeg..;-)
Zolang verkracht worden nooit een reële mogelijkheid voor je is geweest, kun je er grapjes over maken of over fantaseren.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

't Lijkt me in alle oprechtheid vreselijk en -gelukkig- is het me nooit overkomen...

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Dat verklaart een hoop. Als je onverdacht als heteroseksuele man kan leven merk je ook weinig hinder van sociale genderproblematiek, en heb je daar dus ook geen begrip voor.

UIteraard, ik heb me leren aanpassen aan mijn genderrol.
Maar dan zonder seksualiteit en een pak verborgen travestie.
Een abnormaal sociaal leven dus als kostprijs om mijn Travestie verborgen te houden. Een abnormaal seksueel leven .....want geen seksleven dus.

Pfff. Kijk eens verder dan je neus lang is zou ik zeggen. Niet iedereen gaat van een volledig passabele heteroman situatie naar een volledig passabele vrouw situatie met behulp van 2 FFS en operatie's enz enz enz. Er bestaat toch echt veel meer dan alleen je eigen situatie Melina...

Uiteraard ik ben van een TV achtergrond opgeschoven naar een trans-vrouw. Na een heel lange voorbereiding in een relatief afgesloten milieu heb ik dan de stap gezet.

Er is zeker een tweede groep, die lopen eerst als TG rond in onze maatschappij en in veel gevallen gaan die uiteindelijk ook naar de fase van TS.
Opvallend bij die groep is dat ze (vaak uit pure angst voor SRS en hormonen) de meest absurde maatschappelijke constructies naar voren schuiven om toch maar een plaats te krijgen in de maatschappij.
Naast die levendige fantasie, lezen ze dan een pak boeken over gender en komen ze met een hoop leuke theoriën ....allemaal heel leuk , spijtig genoeg heeft ongeveer 99,9999999 % in onze maatschappij daar absoluut geen enkele boodschap aan.
En ik hoor dus bij die 99,9999999 %.
Als je dan met enkele post-op transen spreekt die vroeger TG waren dan blijkt ook nog dat ze geen enkele interesse meer hebben in een 'genderloze' maatschappij maar zich best wel goed voelen als post-op TS. En zich ondertussen met veel plezier presenteren als (trans)vrouw in een éénduidig en duidelijk gender.

En kindje, bedankt voor de tip over mijn neus.
Maar die is ondertussen een stuk korter geworden.
En ik loop ondertussen al 20 jaar rond in het gendermilieu.
Dus al die TG dromen en fantasmes zijn me niet vreemd.
Geniet er van, maar het blijft voor mij een onrealistische visie op hoe onze maatschappij in elkaar zit.
En ja je kan zelfs een hele lijst van boeken kopen en lezen waar ze nu net beschrijven wat je nodig hebt als TG.
Spijtig genoeg zal je vroeg of laat ook wel vaststellen dat werkelijk (buiten de mensen met gender bezig zijn) niemand bezig is met die dingen. Je moet je plaats kunnen vinden in de dagelijkse maatschappij en dan kan je maar beter kiezen voor een éénduidig en duidelijk gender.

Groeten,

Melina
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Nu je het onderwerp aansnijdt........schiet me een nogal onverkwikkelijke zaak van een paar jaar geleden te binnen.
Een toen 28 jarige hiv positieve pre op TS die 'zich liet versieren' door een 14 jarige jongen.
Ik weet er het fijne niet meer van, maar de 14 jarige (wandelende testosteronvulkaan, want dat zijn puberjongens) raakte danig in de war van het feit dat ze een pre op ts was nadat ie was klaargekomen door onveilige sex, en biechtte het verhaal op aan zijn ouders, die op hun beurt aangifte deden.
Hij bleek later hiv negatief, tegen haar is toen zware mishandeling ten laste gelegd. (opzettelijk met hiv besmetten was toen al geen poging tot doodslag meer, want niet dodelijk meer, maar zoals nu een chronische aandoening).
Ze is indertijd veroordeeld tot -weet ik niet meer- maar er werd niet bij vermeld of ze nou naar een mannen of een vrouwen gevangenis ging.

En daar weer een paar jaar voor was er een zaak van een post op TS die een 'hetero'echtpaar kortdurend gijzelde, na hun gestalkt en bedreigd te hebben, hun auto in brand gestoken enzenz.

De man van het echtpaar had namelijk een verhouding met haar toen ze pre op was, en toen ze post op was moest ie haar niet meer, met alle gevolgen van dien.

Majah, dat had ze ook van te voren kunnen weten, want hij had natuurlijk al een vrouw thuis zitten he? ;-)

Zij is veroordeeld tot TBS, en gezien haar post op staat naar een vrouwen TBS kliniek gegaan.

Beide zaken speelden zich in Noord Holland af trouwens.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

<Je moet je plaats kunnen vinden in de dagelijkse maatschappij en dan kan je maar beter kiezen voor een éénduidig en duidelijk gender.>

Dat is mij als non op al lang en breed gelukt hoor, geen enkel probleem mee (gehad).
Want: ik heb een sociale gender, teweten V, en een wettelijke gender, te weten M, want niet geopereerd.

Niet éénduidig dus, en nogmaals: nergens een prob mee (gehad).

We leven namelijk in Nederland anno 2008 (goddank)..plus: als je ergens geen probleem van maakt, dan word het ook geen probleem gevonden.
Echt waar.


Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

tja dan maar een enkelband met huisaanrest.
voor een zwaarder vergrijp geldt denk ik als vrouw leven is in de vrouwengevanggenis komen.
en hoe krijg je uberhaupt je hormonen in het gevang?
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:We leven namelijk in Nederland anno 2008 (goddank)..plus: als je ergens geen probleem van maakt, dan word het ook geen probleem gevonden.
Echt waar.
+1
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Frederique_ schreef:'t Lijkt me in alle oprechtheid vreselijk en -gelukkig- is het me nooit overkomen...

Frederique
Mij wel, nu een jaar geleden. Dwz: een aanranding waarbij ik een verkrachting door hevig verzet van mijn kant heb weten te voorkomen.

Het is vreselijk idd, maar wat me nog veel en veel erger lijkt is dat je verkracht word zonder jezelf uit alle macht verzet te hebben. Overdonderd of verlamd van angst of zo, wat ik me levendig kan voorstellen.
Ik 'heb de situatie naar mijn hand weten te zetten' en daardoor erger hebben kunnen voorkomen.
Dat is de reden waarom ik er wel mee kan leven.

Overigens was dit ook niet de eerste keer; tijdens mijn pubertijd is het me ook ettelijke malen bijna overkomen, en wist ik me aan de situatie te ontworstelen.
Verkrachting van TG kinderen/pubers(/volwassenen) komt helaas nogal regelmatig voor, en zeker vwb pubers.
Ze wijken zo af van 'de norm' dat ze als objecten worden gezien.
Daarbij kun je stellen dat die TG (vooral) pubers niet zo zeer als lekkere kippetjes gezien worden, maar als 'uit het gareel lopende types' die sexueel bestraft dienen te worden door 'hetero'mannen.
Een soort 'reprimande' dus, die sexuele agressie van mannen die ik als -uitgesproken vrouwelijk- TG kind en puber te verduren kreeg.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
exhetrovadertrans
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jan 07, 2008 21:13
Locatie: Nederland

Bericht door exhetrovadertrans »

Lala Ferrari schreef: Mij wel, nu een jaar geleden. Dwz: een aanranding waarbij ik een verkrachting door hevig verzet van mijn kant heb weten te voorkomen.
Mila.
Stel je voor dat je dit niet had kunnen voorkomen Mila en de dader zou in dat meisjesbroekje die jongenspiemel zijn tegen gekomen .... reken maar dat hij dan (letterlijk) voor *** had gestaan! Gelukkig heb je e.e.a. weten te voorkomen :D
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

exhetrovadertrans schreef:
Lala Ferrari schreef: Mij wel, nu een jaar geleden. Dwz: een aanranding waarbij ik een verkrachting door hevig verzet van mijn kant heb weten te voorkomen.
Mila.
Stel je voor dat je dit niet had kunnen voorkomen Mila en de dader zou in dat meisjesbroekje die jongenspiemel zijn tegen gekomen .... reken maar dat hij dan (letterlijk) voor *** had gestaan! Gelukkig heb je e.e.a. weten te voorkomen :D
Mis! Het was een arab, en die maakt het allemaal niet zo uit, ook niet bij nader inzien.

Welkom terug lieve Spiegel/Erik, ik heb je gemist! :-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie