Daarom luisteren mannen niet!

Algemeen

Moderator: Moderators

Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Pitty Brad schreef:Laten we het houden op je ongeneeslijk politiek gehersenspoelde toestand oa mbt 'vrouwenemancipatie'.
:lol:
Pitty Brad schreef:Vrouwen kunnen toch geen daders zijn in de beleving van politiek correcten?
Ik denk dat je wel heel erg hypercorrect moet zijn om dat te beweren. Dat soort mensen ken ik niet IRL, hooguit bij ingezonden brieven in de krant of op een internetforum :wink:
Pitty Brad schreef:Geheel tegen de 'vriendschappelijke'afspraken in kon hij simpelweg geen aanspraak meer maken op zijn eigen vaderschap. En al helemaal niet wettelijk gezien.
Dit is een punt waarop nog wel het een en ander te regelen valt, inderdaad.

Pitty Brad schreef: Hij was in de ogen van de dames 'gewoon een regenbuitje'......zijn vadergevoelens, ach, hij is toch een man? Wat doet dat er nou toe?
Wat een gevoel voor dramatiek heb jij, zeg :wink:!
Pitty Brad schreef:Oh oh, de vruchten van de vrouwenemancipatie!
Voor sommige mannen is er ook wel iets leuks aan te beleven, hoor. Hoe denk je dat al die 50-ers met een jong ding en een "tweede leg" dat zouden kunnen doen zonder de toegenomen economische zelfstandigheid van vrouwen?
Nou, laten we even wel wezen, zowel de 50+ 2e leg vader alswel het jonge ding zijn er allebei zelf bij toch?
Ik heb zo het idee dat die 2e leg in wederzijds overleg geregeld word.
In tegenstelling tot de afgetapte vaders.

En voor wat betreft de inmiddels volwassen 'aftap en afwerkplek'
spermabank kinderen die (soms wanhopig graag) willen weten wie hun bio vader is; HOE hebben de 'geëmancipeerde', gretige single/lesbische spermabank mama's zo'n volstrekt menselijke en volstrekt normale, en tevens dringende behoefte over het hoofd kunnen zien?
Bot 'moederinstinct' egoïsme dat tevens gelegitimeerd werd door 'vrouwenemancipatie' en het feminisme dat indertijd mannen tot vijanden en overbodig verklaarde?
Iets anders kan ik er niet bij bedenken namelijk.

Ja, vrouwenemancipatie was en is een groot goed, maar heeft tevens monsterachtige dingen tov diverse mannen en (hun) kinderen voortgebracht.
Uw sterverslaggeefster :-)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:
Pitty Brad schreef: En ja, het gebeurt anno 2008 (ook) in Nederland.
Vast wel. Net als auto-ongelukken, moorden, brandstichting, etcetera.

Wat ben jij er toch een ster in om van die vrij uitzonderlijke gevallen met het air van een algemene uitspraak te presenteren. In alle verschillende omgevingen waarin ik geleefd heb, ben ik dit bijvoorbeeld nog nooit tegengekomen. Vrouwen die mannen "aftappen". Klinkt meer als iets voor op een "afwerkplek".
Was het niet Yvonne Keuls die ooit smalend aan een vrouw vroeg of haar man nog gemolken moest worden?
'k Moest er wel om lachen :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Anja Lasagna
ForumFan

Frederique_ schreef:
Janiek2 schreef:
Pitty Brad schreef: ".
Was het niet Yvonne Keuls die ooit smalend aan een vrouw vroeg of haar man nog gemolken moest worden?
'k Moest er wel om lachen :wink:

Groetjes,

Frederique
En als nou bv eh, een bekende nederlandse schrijver nou smalend aan een man vroeg of zijn vrouw nog gedekt moest worden?

Wellicht was het land dan te klein en werd de bekende nederlandse schrijver met pek en veren.....enz.......
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Het zijn ook duidelijk meer mannen, namelijk alleen maar mannen die me nafluiten......vandaag was het weer erg hoor......het was lekker 20 graden t-shirtweer en ja hoor, getoeter en gefluit van alle kanten.......een was net erg penetrant.....omdat mun colega pas iets later komt, hij zit nu nog op da boot bij Messina, begon ik al aan mun eten koken en ja bingo.....erg dicht voor mun neus parkeert zo'n laffard, weetjewel van dit soort wat nie uitstapt en alle bewegingen van mij met zijn auto volgt en dan met de bekende stomme geluiden waarbij je maar moet weten dat hij het seksueel bedoelt.......

......ik heb hem echt geen aandacht geschonken, want je kunt het hen vriendelijk 1000 keer vertellen dat je er op die manier nie mee gedient bent......maar mannen luistern nou gvd echt nie na.....nee het moedigt ze alleen nog meer aan...... :-?

Over die bouwvakkers bij dat bedrijfje in Catania waar ik vanmiddag moest lossen wil ik al helemaal nie over beginnnen, dat wil ik alleen maar vergeten......

Maar gelukkig zijn er ook echte mannen, zoals mun colega die er zo moet komen......we rijden morgen lekker over dit eilandje en hebben de hele namiddag vrij om Palermo in te duiken en 's avonds samen die lange boot te pakken naar Genova......lekker 22 uur relaxen op een erg luxe veerpont..... 8)
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef:Nou, laten we even wel wezen, zowel de 50+ 2e leg vader alswel het jonge ding zijn er allebei zelf bij toch?
Ja, dat zeg ik toch: er is ook wel wat moois uit voort gekomen. En op die enkele eerste vrouw die zich verraden voelt, zijn er zo twee of drie die allang blij zijn dat ze van die meestal tamelijk narcistische (niet opgewassen tegen zijn eigen ouder worden) en zelfingenomen (succesvol genoeg om zich die 2de leg te permitteren) vent verlost zijn. En de kinderen komen er meestal na verloop van tijd ook wel weer overheen.

Pitty Brad schreef:Ja, vrouwenemancipatie was en is een groot goed, maar heeft tevens monsterachtige dingen tov diverse mannen en (hun) kinderen voortgebracht.
Tja Mila, zo is het nou eenmaal met alle moois op aarde: er kan van alles aan goeds en evenveel monsterachtigs uit voortkomen. Daar kun je niemand anders verantwoordelijk voor houden dan degene die de monstruositeit begaat zelf, al houd je nog zo veel van generaliseren :wink: .

Met het geloof is het al niet anders.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:Maar gelukkig zijn er ook echte mannen, zoals mun colega die er zo moet komen......we rijden morgen lekker over dit eilandje en hebben de hele namiddag vrij om Palermo in te duiken en 's avonds samen die lange boot te pakken naar Genova......lekker 22 uur relaxen op een erg luxe veerpont..... 8)
Oe Mara! Wat ben ik jaloers :wink: ! Geniet maar voor twee...
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:Oe Mara! Wat ben ik jaloers :wink: ! Geniet maar voor twee...
Echt wel!!! Wat een boffert zeg! Viva la Bella Italia!!! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek, laat hier je licht eens over schijnen? Je las eroverheen geloof ik......
Ik ben benieuwd naar je goed en grondig onderbouwde mening.....

Het is namelijk sinds een paar jaar een issue, die inmiddels volwassen spermabank kinderen van 'geemancipeerde' moeders die niet weten wie hun bio vader is.
Jij vind het toch ook een basaal menselijke behoefte om te weten wie je bio vader en/of bio moeder is?
Het kan namelijk /emotioneel/psychologisch nogal iets teweeg brengen als iemand dat niet weet.
Maar dat wist je natuurlijk al.

<En voor wat betreft de inmiddels volwassen 'aftap en afwerkplek'
spermabank kinderen die (soms wanhopig graag) willen weten wie hun bio vader is; HOE hebben de 'geëmancipeerde', gretige single/lesbische spermabank mama's zo'n volstrekt menselijke en volstrekt normale, en tevens dringende behoefte over het hoofd kunnen zien? (met al hun als vrouwelijk veronderstelde inlevingsvermogen en tere gevoeligheid?)
Bot 'moederinstinct' egoïsme dat tevens gelegitimeerd werd door 'vrouwenemancipatie' en het feminisme dat indertijd mannen tot vijanden en overbodig verklaarde?
Iets anders kan ik er niet bij bedenken namelijk. >
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef:Janiek, laat hier je licht eens over schijnen? Je las eroverheen geloof ik......
Ik ben benieuwd naar je goed en grondig onderbouwde mening.....
:lol: Zoiets wordt inerdaad een issue, zodra de eerste kinderen wier lot dit is, zich melden. In de tijd dat die verwekt werden, was er nog onvoldoende ervaring om die gevolgen te overzien. Het was heerlijk dat de knellende band van huwelijk en voortplanting, die eeuwenlang door de kerk beheerd waren, eindelijk doorbroken werd. Logisch dat er "kinderziekten" (no pun intended) optreden. Ik kan me ook tragische situaties herinneren van goedbedoelende draagmoeders, die op het moment suprême toch zelf hun kindje wilden houden. Onvruchtbare moeder in spé gebroken, vriendschap van jaren tussen de echtparen in één keer voorbij.
Als de norm of wet wegvalt en je gaat experimenteren, dan duurt het even voordat je echt weet welke krachten er mee gaan spelen en hoeveel pijn dat kan doen.

Pitty Brad schreef:Bot 'moederinstinct' egoïsme dat tevens gelegitimeerd werd door 'vrouwenemancipatie' en het feminisme dat indertijd mannen tot vijanden en overbodig verklaarde?
Iets anders kan ik er niet bij bedenken namelijk. >

Nou, dit is toch vooral weer jouw gevoel voor dramatiek, hoor. Elke kinderwens is in principe egoïstisch en daar is niks mis mee. Als het ons van te voren was gevraagd, hadden wij ons misschien allemaal wel bedacht en omgedraaid in plaats van ons in dit tranendal te begeven. En mannenhaat heeft zeker bestaan in die tijd, net als vrouwenhaat altijd bestaan heeft.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek2 schreef:Oe Mara! Wat ben ik jaloers :wink: ! Geniet maar voor twee...
Ik heb al genoten van de meter sneeuw in de Alpes toen ik zaterdag via de Simplonpass Italië binnenkwam en mun weekend dan in Rimini had, vervolgens had ik maandag mun eerste klant in Bari......heb dus al un mooie rit langs het adriatische kust eropzitten deze keer......

......vraag maar beter niet waarom ik zo hou van mun werk 8)

Hey Mila, mun broer kent z'n vader ook nie en allebei hebben we ook nie zo veel aan de mijne gehad......die was namelijk een tiran par exelance......we waren hem liever kwijt dan rijk.....

Zal nog iemand stellen dat ik daarom TS was......omdat ik nooit zo wou worden zoals hij :wink:

groetjes trug aan de drie dames

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:Zal nog iemand stellen dat ik daarom TS was......omdat ik nooit zo wou worden zoals hij :wink:
Het was me niet ontgaan, toen Kate Bornstein zich dat tijdens haar performance hardop afvroeg. En haar vader was alleen maar zo'n gewone, wat afstandelijke heer, zoals onze generatie die wel meer had.
Anja Lasagna
ForumFan

Ik blijf er bij dat mannen een vaderschapstest moeten kunnen eisen in geval van......om vervolgens hun kind wettelijk te kunnen erkennen en dus (deeltijd) vader te kunnen zijn.
Lijkt me niet meer dan menselijk tov mannen in allerlei situaties.

Ideetje voor de komende mannenemancipatie dus :-)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef:Ideetje voor de komende mannenemancipatie dus :-)
Straks ga jij nog de geschiedenis in als de "vader" van dit idee :wink: .
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
Pitty Brad schreef:Ideetje voor de komende mannenemancipatie dus :-)
Straks ga jij nog de geschiedenis in als de "vader" van dit idee :wink: .
Ik heb mezelf al eens eerder uitgeroepen tot 'androniste', dus wie weet?

De eerste feministes werden ook belachelijk gemaakt (remember?)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef:Ik heb mezelf al eens eerder uitgeroepen tot 'androniste', dus wie weet?

De eerste feministes werden ook belachelijk gemaakt (remember?)
Hoezo: ook? Jij wordt toch niet belachelijk gemaakt?

Het zal aan de mannen zelf zijn om zich in te zetten voor zo'n belang, als zij dat ook zo voelen.

Maar je zult niet alleen hier aan de wegmoeten timmeren, want je bent tot nog toe wel de enige.
Plaats reactie