Joran is een trans!

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

lightningbolt schreef:Wat maakt dat nu uit? Noem mij de verschillen maar eens tussen het TG en TS forum. Er zijn heus verschillen, maar ook veel overeenkomsten wat betreft onderwerpen.
Geen idee, ik kom zoals eerder geschreven niet op het TS-forum omdat ik me daar nog nooit voor heb aangemeld. Ik vind het verschil maken tussen TG en TS ook niet zo zinvol, daarom vind ik andere forums die zich meer richten op "de groep genderdysfore mensen" (onafhankelijk van het belang van die ene operatie) veel prettiger dan een forum specifiek voor SRS-behoeftigen.
lightningbolt schreef:En misschien verandert zij nog wel van TG naar TS. Misschien is ze nog niet zeker. Wie zal het zeggen.

TG's hebben wat mij betreft net zoveel recht op toegang tot het TS-forum als transen.

btw hoe weet jij dat jij geen TS bent Frederique? Je hebt een SRS toch nog niet uitgesloten?
Klopt. Maar ik noem me TG omdat de uitgangspunten van een TG ("ik mag vanuit mijn eigen gevoel zelf kiezen welke behandelingen/operaties/uiterlijkheden wel/niet bij mij passen") beter bij mij past dan de uitgangspunten van een TS ("ik ben een vrouw in een mannenlichaam en daarom MOET ik er alles aan doen wat medisch en organisatorisch mogelijk is om er ook zo vrouwelijk mogelijk uit te zien"). Ik charcheer misschien een beetje, maar 't zal vanuit deze stellingen wel duidelijk zijn waarom ik me nooit heb aangemeld voor het TS-forum...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Frederique_ schreef:Mag ik vragen waarom jij als TG je aanmeldt op een TS-forum?
Oh dat is heel eenvoudig :)

Ik ben lichamelijk nog 100% man, maar voel me vrouw. Mijn gender is vrouwlijk, maar mijn sexe is (nog) mannelijk. In mijn optiek ben ik dus TransGender, en zal me ook als dergelijk identificeren.

Zodra ik met oestrogeen ga beginnen, veranderd daadwerkelijk mijn hormoonspiegel van mannelijk naar vrouwlijk.. en uiteindelijk zal mijn sexe ook vrouwlijk worden. Pas dan heb ik, in mijn optiek, het recht om mijzelf ook daadwerkelijk als TransSexueel te bestempelen.

Ik maak dus niet het onderscheid tussen TG en TS als in een "state of mind".. ik maak het onderscheid puur op biologisch niveau. Efin.. ik ben dus TG, maar op weg naar TS. Bovendien is TS een sub-genre binnen TG, zoals de VU en UMCG het verklaren.

Waarom heb ik me zowel bij de VU als bij het UMCG aangemeldt ? Ik had me aanvankelijk bij de VU opgegeven, en sta nog steeds in de wachtlijst. Toen kreeg ik via via de tip dat het team in Gronigen wat kleiner en hechter is; wat bij mij persoonlijk de voorkeur heeft. Dus ik heb me ook daar gemeldt en sta in de wachtlijst voor een intake gesprek. Dus hoe zit het nu ? Ik kijk eerst of ik in Groningen terecht kan, omdat het mijn voorkeur heeft (ondanks de reistijd) Als dat om de een of andere reden niet bevalt dan heb ik altijd nog mijn plekje op de wachtlijst bij de VU. Mocht ik wel aan de bak kunnen in Groningen, dan zeg ik netjes en uiteraard betijds mijn plekje bij de VU op.

- A -
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ok, ik snap 't.
Zoveel mensen, zoveel definities van TG en TS :wink:

Groetjes,

Frederique
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ajira schreef:Waarom heb ik me zowel bij de VU als bij het UMCG aangemeldt ? Ik had me aanvankelijk bij de VU opgegeven, en sta nog steeds in de wachtlijst. Toen kreeg ik via via de tip dat het team in Gronigen wat kleiner en hechter is; wat bij mij persoonlijk de voorkeur heeft. Dus ik heb me ook daar gemeldt en sta in de wachtlijst voor een intake gesprek. Dus hoe zit het nu ? Ik kijk eerst of ik in Groningen terecht kan, omdat het mijn voorkeur heeft (ondanks de reistijd) Als dat om de een of andere reden niet bevalt dan heb ik altijd nog mijn plekje op de wachtlijst bij de VU. Mocht ik wel aan de bak kunnen in Groningen, dan zeg ik netjes en uiteraard betijds mijn plekje bij de VU op.

- A -
Als je je dan maar wel ergens anders laat opereren als het Groningen wordt, want dat is in Groningen niet de sterkste kant van het team van wat ik gehoord heb.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef: de uitgangspunten van een TS ("ik ben een vrouw in een mannenlichaam en daarom MOET ik er alles aan doen wat medisch en organisatorisch mogelijk is om er ook zo vrouwelijk mogelijk uit te zien")
Je doet nog meer dan chargeren: je dicht andere mensen overwegingen toe die in jouw persoonlijke worstelingen een rol spelen. Zou het ook kunnen dat een transseksueel blij is dat het mogelijk is om zo dicht mogelijk bij huis te komen?

Over een poosje ben jij misschien ook wel gewoon tevreden met jezelf en hoef je je niet meer te meten aan anderen en hun levensweg te beoordelen aan de hand van je eigen verwarring.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Janiek,

Mijn enige doel van het noemen van deze definities was om uit te leggen waarom ik me niet op het TS-forum heb aangemeld. Als jij er iets anders in leest - so be it. Zie ook die andere thread waarin ik mijn mening laatst nog uitgelegd heb.
En als jij mij graag allerlei worstelingen toedicht - zegt dat dan iets over mij of zegt dat iets over jou?

Groetjes,

Frederique
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Nannette schreef:Als je je dan maar wel ergens anders laat opereren als het Groningen wordt, want dat is in Groningen niet de sterkste kant van het team van wat ik gehoord heb.
idd, daarom wil ik daar ook niet geholpen worden wat betreft de SRS.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:En als jij mij graag allerlei worstelingen toedicht - zegt dat dan iets over mij of zegt dat iets over jou?
In dit geval ben ik niet meer dan een spiegel.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Spiegels geven geen oordeel.
Geldt dat ook voor jouw eerdere bericht?

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Spiegels geven geen oordeel.
Geldt dat ook voor jouw eerdere bericht?
Ja, het is een constatering.

Ik zag dat jij een uitgangspunt veronderstelde bij transseksuelen, waarvan ik heel erg sterk betwijfel of dat inderdaad leeft bij degenen die ik ken. Dan ben je dus aan het projecteren, zoals dat heet. Daar is niks mis mee, temeer daar een mens onder bepaalde omstandigheden niet anders kan.

Zodra jij je daar van bewust wordt, zal dat je mogelijkheden om jezelf (en anderen) meer echt te doen en je welbevinden te bevorderen, vergroten.

Mocht je jezelf in iets als ‘de beslissingsfase’ aantreffen en er niet binnen een redelijke tijd (zeg een jaar of twee) uitkomen, misschien helpt het dan je het volgende af te vragen:
FAQ: Hoe verloopt etc. schreef:Word je beter van geslachtsaanpassing, zou de rest van je leven werkelijk meer waard voor je worden? (Dat is niet hetzelfde als de vraag of je ‘echt’ transseksueel bent!)
Dit is een quote van een transvrouw die alles achter de rug heeft. Er is geen sprake van het beeld waartegen jij jezelf als TG afzet.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Nannette schreef:
Ajira schreef:Waarom heb ik me zowel bij de VU als bij het UMCG aangemeldt ? Ik had me aanvankelijk bij de VU opgegeven, en sta nog steeds in de wachtlijst. Toen kreeg ik via via de tip dat het team in Gronigen wat kleiner en hechter is; wat bij mij persoonlijk de voorkeur heeft. Dus ik heb me ook daar gemeldt en sta in de wachtlijst voor een intake gesprek. Dus hoe zit het nu ? Ik kijk eerst of ik in Groningen terecht kan, omdat het mijn voorkeur heeft (ondanks de reistijd) Als dat om de een of andere reden niet bevalt dan heb ik altijd nog mijn plekje op de wachtlijst bij de VU. Mocht ik wel aan de bak kunnen in Groningen, dan zeg ik netjes en uiteraard betijds mijn plekje bij de VU op.

- A -
Als je je dan maar wel ergens anders laat opereren als het Groningen wordt, want dat is in Groningen niet de sterkste kant van het team van wat ik gehoord heb.
Marcella heeft het hele traject in 'groningen' doorlopen, incl SRS.
Onze ervaring is dat we meer dan tevreden zijn over 'groningen' en dat hebben we van meer mensen gehoord ook.
Eerlijkheidshalve, ook negatieve verhalen gehoord.
Ik heb ook verhalen gehoord over 'amsterdam' , zowel negatief als positief.
Kortom, ik denk dat het heel persoonlijk is hoe je e.e.a. ervaart cq tevreden bent.
Ik denk dan ook dat ieder de keus moet maken om daar te gaan waar men zich het prettigst voelt en vertrouwen in heeft.
Zowel 'amsterdam' als 'groningen' heeft GEEN prutsers in dienst en men doet op beide locaties hun uiterste best om alles zo goed mogeljk te laten verlopen.
Complicaties kunnen altijd en overal voorkomen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
lightningbolt
ForumFan

johnn schreef:Zowel 'amsterdam' als 'groningen' heeft GEEN prutsers in dienst en men doet op beide locaties hun uiterste best om alles zo goed mogeljk te laten verlopen.
Nou ik heb in het echt resultaten gezien van Groningen en het ziet er gewoon niet uit. Weliswaar van een paar jaar geleden, maar toch. Het is nog altijd diezelfde Robinson die daar opereert. En voor zover ik weet zijn de technieken niet verandert daar.

En dat heeft weinig te maken met complicaties, maar meer met het cosmetische resultaat.

Die wat ik heb gezien hadden om het zo maar te zeggen letterlijk alleen maar een gat en meer niet. Niet eens fatsoenlijke schaamlippen of iets wat er op lijkt.

Schandalig gewoon!

En daarom wil ik daar absoluut niet geholpen worden.

My 2 cents :wink:
lightningbolt
ForumFan

En ik ben daar ook nog in bevestigd zelfs. Anderhalf jaar geleden toen ik nog weleens op chatgirl kwam zat ik een keer met een man te chatten. Die had schijnbaar sex gehad met veel verschillende post-op transen. En guess what. Hij herkende precies de 'kunstk*tjes' uit Groningen. Die uit Groningen hadden dus zoals ik zelf ook heb gezien letterlijk alleen maar een ingang en meer niet. Geen fatsoenlijke schaamlippen of iets wat er op lijkt.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

wow!
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

lightningbolt schreef:
johnn schreef:Zowel 'amsterdam' als 'groningen' heeft GEEN prutsers in dienst en men doet op beide locaties hun uiterste best om alles zo goed mogeljk te laten verlopen.
Nou ik heb in het echt resultaten gezien van Groningen en het ziet er gewoon niet uit. Weliswaar van een paar jaar geleden, maar toch. Het is nog altijd diezelfde Robinson die daar opereert. En voor zover ik weet zijn de technieken niet verandert daar.

En dat heeft weinig te maken met complicaties, maar meer met het cosmetische resultaat.

Die wat ik heb gezien hadden om het zo maar te zeggen letterlijk alleen maar een gat en meer niet. Niet eens fatsoenlijke schaamlippen of iets wat er op lijkt.

Schandalig gewoon!

En daarom wil ik daar absoluut niet geholpen worden.

My 2 cents :wink:
Dat kan en dat mag jij vinden.
Ik deel jouw mening dus niet.....en heb hier thuis het 'bewijs' ervan.
En ja, Marcella is door prof. Robinson geholpen.
Geloof me, het is echt meer dan alleen maar 'een gat'.
Wat jij dus over 'groningen' zegt is ongetwijfeld waar, maar ik heb dezelfde verhalen ook gehoord uit 'amsterdam' (gezien niet, moet ik toegeven).
Overigens, Robinson doet minimaal nog maar zelf (als ie nog wat doet) want hij is bezig iemand op te leiden om hem over te nemen aangezien hij zelf met pensioen gaat.
Ook zijn opvolger (naam ben ik even kwijt, een tunesier) zijn wij niet ontevreden over.
Marcella wilde een (kleine) aanvullende (of herstel, zo je wilt) operatie en die heeft deze 'nieuwe' arts gedaan.......ook tot tevredenheid.
Eerlijk is eeerlijk......complete SRS heb ik geen idee van hoe ie dat doet....ook nog niets over gehoord.
Kortom, van onze kant over 'groningen' niets dan lof.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie