30 mei: Coming Out Day

Algemeen

Moderator: Moderators

Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Janiek2 schreef:
Irene schreef:Saartje schreef:
Mag ik ook gewoon over de markt en door de stad?
Die T gelegenheden trekken mij namelijk niet zo.
Daar sluit ik me bij aan al zou ik zeggen trekken mij niet meer zo.

Irene
Dit forum heeft anders ook op jullie een grote aantrekkingskracht :wink: .
Nog wel.
Nog nodig?
Nope!
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Dat klopt Janiek, maar het een sluit het ander niet uit toch.
Tuurlijk niet, maar het is op zich geen oninteressant punt, wat Sticky aanroerde. Als er mensen zijn, die wel hier rondhangen, maar niet op plekken komen, waar zij zich gesteund kunnen voelen door anderen die hun weg in transgenderland zoeken, dan mogen die van mij wel af en toe gestimuleerd worden om uit hun schulp te komen.

Of het nu de T&T is, of het COC of Humanitas of de queer scene: er zijn heel veel plekken waar zowel vrijheid als veiligheid gecreëerd wordt om te kunnen experimenteren met je genderidentiteit. En in mijn ervaring was dat waardevoller dan een rietje in cyberspace te steken en je dan vol te zuigen. Zoals je ziet, sluit het een het ander niet uit, want ik kom hier ook nog altijd, ook al leef en werk ik als vrouw en steek ik een deel van mijn energie in queer activisme.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek schreef:
En in mijn ervaring was dat waardevoller dan een rietje in cyberspace te steken en je dan vol te zuigen
Cyberspace bestond nog niet toen ik me in het transgenderland stortte, maar ik ben het met je eens dat dit soort laagdrempelige gelegenheden meer betekenis hebben dan het virtuele leven vanaf het toetsenbord. Ik heb destijds gewoon die keus niet gehad, dus weet ik ook niet hoe het mij zou zijn vergaan, maar mezelf kennende denk ik toch dat ik de grenten steeds een beetje zou hebben opgeschoven.

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Janiek2 schreef:
Irene schreef:Dat klopt Janiek, maar het een sluit het ander niet uit toch.
Tuurlijk niet, maar het is op zich geen oninteressant punt, wat Sticky aanroerde. Als er mensen zijn, die wel hier rondhangen, maar niet op plekken komen, waar zij zich gesteund kunnen voelen door anderen die hun weg in transgenderland zoeken, dan mogen die van mij wel af en toe gestimuleerd worden om uit hun schulp te komen.

.
je weet niet wat er speelt, je weet niet van hoed of rand, wie ben jij om die mensen te pushen

ik bedoel dit niet bot maar hoe kun je nu voor een ander bepalen wat goed voor hen is?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

stimuleren is toch niet helemaal hetzelfde als pushen volgens mij :-)

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joyy schreef:je weet niet wat er speelt, je weet niet van hoed of rand, wie ben jij om die mensen te pushen

ik bedoel dit niet bot maar hoe kun je nu voor een ander bepalen wat goed voor hen is?
Ik koester niet de illusie dat ik voor anderen kan bepalen wat goed voor hen is.

Voor sommige mensen is het deelnemen aan een forum als dit misschien wel waar voor hen de grens ligt. Dat zullen zij -denk ik- wel aangeven, wanneer dat ter sprake komt. En dat is heel legitiem, hoor. Ik zeg niet dat hetgeen ik zelf ervaren heb beter is. Maar aan de andere kant heb ik teveel gezien (en zelf beleefd) aan hoe eenzaam mensen met dat transdeel van henzelf kunnen worden in de wereld. Achter de computer kom je die eenzaamheid niet kwijt.

Sticky daagde jou geloof ik persoonlijk uit op dit punt en ik kan me Mila's insinuaties ook wel herinneren. Mijn bedoeling is niet om jou te "pushen". Daarvoor weet ik inderdaad van hoed noch rand. Maar dat je je zo aangesproken lijkt te voelen, doet me wel vermoeden dat je hier iets mee moet.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Joyy schreef:
.
je weet niet wat er speelt, je weet niet van hoed of rand, wie ben jij om die mensen te pushen
[/quote]

Nou nou nou Joy, niet zo snauwen hoor! Zit je soms niet lekker in je pre TS velletje?
Geeft niet hoor, ook virtueel houden we van je. We zijn allemaal (virtuele) mensjes hoor. ;-)
Vrouw
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Janiek2 schreef:
Joyy schreef:je weet niet wat er speelt, je weet niet van hoed of rand, wie ben jij om die mensen te pushen

Sticky daagde jou geloof ik persoonlijk uit op dit punt en ik kan me Mila's insinuaties ook wel herinneren. Mijn bedoeling is niet om jou te "pushen". Daarvoor weet ik inderdaad van hoed noch rand. Maar dat je je zo aangesproken lijkt te voelen, doet me wel vermoeden dat je hier iets mee moet.
tuurlijk het doet even wat met me, ik denk,wat is er aan de hand, waarom komt dit punt bij die persoon naar voren, om steeds tot dezelfde conclusie te komen:

a - dat het niet om mij gaat
b - dat het voor mij logischerwijs niet relevant is wat een ander die nauwelijks iets van me weet, over dat punt zegt

het is van dezelfde orde als dat ik een willekeurig iemand op het forum aanspreek met suggesties als:

hoest met je gras, ga je het nog maaien?

a - ik weet niet of men een tuin heeft
b - of daar gras in ligt
c - of men het gras liever hoog of kortgeknipt heeft
d - of men wel een maaimachine heeft

etc

absurd :wink:
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joyy schreef:het is van dezelfde orde als dat ik een willekeurig iemand op het forum aanspreek met suggesties als:

hoest met je gras, ga je het nog maaien?
Nou...
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Janiek2 schreef:

Of het nu de T&T is, of het COC of Humanitas of de queer scene: er zijn heel veel plekken waar zowel vrijheid als veiligheid gecreëerd wordt om te kunnen experimenteren met je genderidentiteit. En in mijn ervaring was dat waardevoller dan een rietje in cyberspace te steken en je dan vol te zuigen. Zoals je ziet, sluit het een het ander niet uit, want ik kom hier ook nog altijd, ook al leef en werk ik als vrouw en steek ik een deel van mijn energie in queer activisme.
Mischien voelen sommige mensen totaal geen verbondenheid met zulke gelegenheden?
Dat is in mijn geval zo bijvoorbeeld.
Ik zit er dan ook in het geheel niet om te springen om in een beschermde omgeving mijn beleving te ervaren.
Met je tasje kleding ergens naar toe, een paar uur in een hokje zitten met "gelijkgestemden" en dan weer snel terug naar af?

Dit forum was voor mij een manier om vragen over mezelf beantwoordt te krijgen.
Nu ik de antwoorden heb zoek ik het zelf wel uit en dat gaat prima.
Ik spreek af met mensen die ik aardig vindt, buiten "de dierentuin" en ik vermaak me uitstekend!
Het liefst vrouwen, daar voel ik namelijk een veel grotere verbondenheid mee.
Zelf uitzoeken wat je wil en hoe je dat gaat doen, tips, trucs, etc aan vrouwen vragen.
DAT vindt ik pas leuk!
Een beetje effort..., niet op een kluitje gaan zitten, je laten opmaken en dan vervolgens zelf niks kunnen.
Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening.
"Your mileage may vary"
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik herken beide wel. In het begin van mijn transitie heb ik voornamelijk alles alleen gedaan. Ben nooit bij LKGT&T, Noodles, etc. geweest. Wel naar voorlichtingsbijeenkomsten (o.m. de Eerste Nederlandse Transgender Conferentie in 2004). Dat waren wel bijeenkomsten die een grote indruk op mij maakten. Ik voelde me -soms- net als de mensen die er zaten en -soms- ook helemaal niet...

Ik ben elk jaar wel naar minstens 1 voorlichtingsbijeenkomst geweest. En in 2006 voor het eerst naar een bijeenkomst van de Vlaamse Gender Kring. Dat was de eerste avond zonder spreker, gewoon om bij te praten met mensen die ik toch al via het forum kende. Het was echt heel boeiend om eens de mens achter de schrijfsels te zien. En wat me vooral opviel was de enorme rust en de enorme hoeveelheid energie die zo'n bijeenkomst mij gaf.

Ik heb sindsdien meerdere bijeenkomsten door T*'s bezocht. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor bepaalde bijeenkomsten. Kom er ook meer-en-meer om bekenden te ontmoeten. Elke bijeenkomst heeft zijn eigen sfeer (en zelfs binnen dezelfde "groep" is de sfeer de ene bijeenkomst anders dan de andere). Er zijn altijd groepen waar je je beter of minder goed bij thuis voelt.

Ik kan iedereen wel aanraden om, als je er aan toe bent, eens in real life contact te zoeken met andere T*'s. Want als je een andere T* ontmoet zul je altijd overeenkomsten -en- verschillen met jezelf ontdekken. Dat kan ook een heel nuttig leerproces over jezelf zijn...

En verder: "one size doesn't fit all". Doe vooral wat je zelf goed dunkt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Joy schreef:je weet niet wat er speelt, je weet niet van hoed of rand, wie ben jij om die mensen te pushen

Je postje hieronder schoot me net te binnen, moest toch best wel even van mijn hart hoor.
Het kan verkeren en het is maar net hoe het je uitkomt geloof ik.
Joy schreef:Als ik me niet vergis ben ik in die tijd mede naar voren gesprongen omdat er iemand op het ts forum zat die simpelweg geen enkele genderproblematiek in zich had, ene XXX

hij was man, leefde als man, en dat was wat hij was, geen trav gene transgender, geen ts

Enige raakvlak zat hem erin dat hij over genderissues schreef, op internet als ik me niet vergis.
Zo iemand heeft op het ts forum idd niets te zoeken en dat was de hoofreden dat ik me er mee ging bemoeien
(N.B. op verzoek van de betrokkene welke hier genoemd werd, naam en verwijzing naar de werkkring aangepast/verwijderd door Johnn)
Vrouw
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Sticky schreef:
Joy schreef:je weet niet wat er speelt, je weet niet van hoed of rand, wie ben jij om die mensen te pushen

Je postje hieronder schoot me net te binnen, moest toch best wel even van mijn hart hoor.
Het kan verkeren en het is maar net hoe het je uitkomt geloof ik.
Joy schreef:Als ik me niet vergis ben ik in die tijd mede naar voren gesprongen omdat er iemand op het ts forum zat die simpelweg geen enkele genderproblematiek in zich had, ene XXX

hij was man, leefde als man, en dat was wat hij was, geen trav gene transgender, geen ts

Enige raakvlak zat hem erin dat hij over genderissues schreef, op internet als ik me niet vergis.
Zo iemand heeft op het ts forum idd niets te zoeken en dat was de hoofreden dat ik me er mee ging bemoeien
(N.B. op verzoek van de betrokkene welke hier genoemd werd, naam en verwijzing naar de werkkring aangepast/verwijderd door Johnn)
nu probeer je dmv heeeeeele oude koeien , een soort van 'bewijslast' te verzamelen? :-?

ook nog koeien die niet eens bewijslast zijn?
:-?

tip: ga eens een bos in, fiets eens een paar kilometer, zet eens een ander brilletje op :wink:

gezien je ageer tegen vanalles en nogwat op het forum de laatste dagen stel ik je de serieuze vraag:

wat zit je nu werkelijk dwars?

aan jou de uitdaging om daar eens wat dieper over na te denken :wink:
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Joyy schreef:tip: ga eens een bos in
...
aan jou de uitdaging om daar eens wat dieper over na te denken :wink:
Goed idee, ik heb er zelfs een filmpje van:

http://www.youtube.com/watch?v=Qo_xQtwAmKw

Sticky
Vrouw
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Saartje schreef:
Dit forum was voor mij een manier om vragen over mezelf beantwoordt te krijgen.
Nu ik de antwoorden heb zoek ik het zelf wel uit en dat gaat prima.
Ik spreek af met mensen die ik aardig vindt, buiten "de dierentuin" en ik vermaak me uitstekend!
Daar kan ik me wel in vinden, met dat verschil dat toen ik begon er geen fora (en internet) waren, in die tijd heb ik echt wel voordeel gevoeld bij het reservaat.

Frederique schreef:

Kom er ook meer-en-meer om bekenden te ontmoeten.
Dat is voor mij de enige reden om nog naar een dergelijke gelegenheid te gaan, al is dat ook alweer een poos geleden.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie