Transgender of transseksueel?

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mel, ik vind dat je een raar bericht schrijft, met rare aannames.

Ik heb NOOIT het belang van een SRS ontkend.
Een SRS is gewoon nodig - voor bepaalde mensen.
Net als een SRS niet nodig is - voor andere mensen.
Net als een SRS pas later nodig is - voor weer andere mensen.

Overigens: ik voel me nog steeds niet volledig vrouw, hoewel ik zeker ook geen man ben. En hoe mijn omgeving mij ziet zal me nog steeds een zorg zijn: zolang ze mij maar aanspreken met zij/haar/etc. vind ik het prima.

Dat heteromannen constant aan één ding zouden denken... tsja, wil je die discussie nu -echt- nog eens doen?! Zo te zien denk JIJZELF trouwens ook wel vaak aan dat ene ding: ik kan niet met je schrijven of je begint er over... Maakt jou dat tot een hetero-man? ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

lief dinnetje schreef: Bovendien kan je je afvragen in welke mate de omgeving van haar partner , haar dus zal accepteren als vrouw (de dag dat ze het te horen gaan krijgen).
Want waarom is het niet bespreekbaar in zijn vriendenkring ?
Simpel eigenlijk, omdat ze haar als 'man' blijven zien en hem dus automatisch als homo zullen bekijken.

Het heeft wel iets van Brokeback Mountain.
Het is er, het is geen probleem, zolang niemand het weet.
Dit geeft duidelijk aan dat mannen trans-vrouwen niet echt als vrouwen wllen of kunnen zien.
Nou ja ik ken sommige mannen, dat zijn nu "vrouwen" die konden transvrouwen ook niet als vrouwen zien, en zeker niet als zij nog niet geopereerd waren. Dus hoppa zo snel mogelijk moesten ze onder het mes, om die transgenders een lesje te leren en te laten zien wat een echte vrouw is. Helaas kwamen die er bedrogen uit. Van al die mooie praatjes is niets overgebleven en het doel van de transitie (nl vrouw worden ipv jezelf zijn) is als een kaartenhuis in elkaar gestort. Maar ja toch koppig blijven volhouden hoor. Zelfs nog als je na een zeer koude douche post op wakker bent geworden, dan nog proberen jezelf groot te houden en het allesomvattende belang van een SRS blijven onderstrepen. En dat blijf je doen, tegen beter weten in. Hoe anders zou je het belang van je operatie nog kunnen verdedigen. Dan zeg je gewoon... mensen die me voorheen als man zagen omdat ik een piemel had... accepteren me nu als vrouw omdat ik nu een *** heb. Veel plezier met de holle acceptatie van die mensen dan. Daar heb je echt wat aan, en kun je je leven op bouwen.
lief dinnetje schreef:Verder lees ik dat de vader/moeder van alle transgenders (Frederique) ondertussen post-op transseksueel is geworden en ook al meteen heeft ondervonden wat het belang van de SRS is.
De reacties uit de direkte omgeving zeggen natuurlijk veel.
Het vertelt haar indd dat ze door sommigen niet als vrouw gezien werd, ze geloofden haar simpelweg pas op het moment dat ze bereid was alles weg te laten halen tussen haar benen. Voor die tijd werd ze door sommigen gewoon nog als een man gezien, met een vreemde seksuele neiging. Dat is indd wel heel leuk om erachter te komen post op. Dat juist die mensen je dan wel "geloven", en je als "vrouw" ""accepteren"". Belangrijkste voor hen is dat ze niet meer kunnen denken dat je zit te rukken op het vrouwentoilet... BIJV. Want dat bleef voor hen waarschijnlijk iets geks.... een man in een rok die PER SE op het vrouwentoilet wilde tussen de vrouwen. Sommige mannen willen vrouwen beschermen tegen dat soort figuren nl :). En niet geheel onterecht vind je niet?
lief dinnetje schreef:Niet dat hetero-mannen je nu echt gaan zien als vrouw hoor Frederique, maar er is wel wat meer mogelijk nu.
Vermits hetero-mannen constant aan één ding denken.....
Al enige ervaring op dat gebied Frederique ?

Groeten,

Mel
Goh ze is erachter. Er zijn bovendien wel heteromannen die je als vrouw zien. Maar het is heel moeilijk een post op TS als vrouw te zien die het niet in haar vermogen heeft zichzelf nuchter als TS te accepteren. Dat ruiken mannen nl, en DAT is een hele mannelijke houding die je dan aanneemt. En je onvermogen jezelf als TS te accepteren zorgt er ook voor dat je steeds maar in moeilijke situaties terecht blijft komen en de verkeerde mannen blijft ontmoeten omdat je simpelweg jezelf en anderen voorliegt.
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

DENK EENS N KEER NA.... JULLIE ZIJN AL MEER DAN 4 JAAR HIERMEE BEZIG EN BEGRIJPEN HET NOG STEEDS NIET EN ZIJN NOG NIETS WIJZER GEWORDEN...

DENK NOU EENS N KEER ZELF NA!

AUB ZEG!

:D
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

relevant artikel:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/wo ... a-man.html

"That's when she said she might not be what I was looking for and that she was actually a transsexual. I just said, 'Oh' and blushed with embarrassment. But for some reason I wasn't put off.

"I'd never met a transsexual before and my instinct was that I liked Fatine. Even if it was just as friends, I wanted to meet her again."

Two days later Ian and Fatine, who was born Mohammed Fazdil Bin Min Bahari, met at a bar - and kissed at the end of the night.

Ian says: "It just felt right. My first impression in the coffee shop was that Fatine was a woman.

"If she happened to have male sex organs then that was some sort of birth defect. I never thought of her as a man."

Ian says: "Being a straight man I did have a few concerns about the way I was feeling.

"I wondered if it meant I was gay and I was scared what had happened wasn't right, but I couldn't ignore how I felt."

Fatine, who has taken female hormones since the age of 17, does not want gender reassignment surgery because of the risks involved and because she is happy with her body as it is.

"I began to understand that Fatine and her friends were not a freak show but ordinary people like you or me who just happened to have been born into the wrong body."

When Ian's contract finished five months later he returned to Derby, but he and Fatine realised they both felt strongly about each other. Ian arranged to return to Kuala Lumpur to work, but not before telling all to his mum Patricia.

On his second visit, in October 2007, Ian and Fatine felt ready for a physical relationship.

Ian says: "I was scared about what would happen if sex didn't work. I needn't have worried and it only helped bring us closer. If you love someone, you accept their body no matter how it is."

"I started feeling incredibly proud to have Fatine on my arm."
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

Ik heb eens een shockdock gezien over mannen die op *vrouwelijke* bodybuilders vallen.
Die 'vrouwen' hadden gezichten én lichamen die zelfs voor een man nog hoogst zeldzaam supermannelijk waren.
Alleen al het feit dat die 'vrouwen' een biologische doos(en ws een superclit) hebben is voor dat soort mannen een soort psychologische geruststelling.
In die docu draaiden mensen op straat hun kop van hun romp bij het zien van 'die vrouwen' maar hun mannen/vriendjes gaven geen sjoege. Bio doos= vrouw. Hoe dan ook.
En dus vinden die mannen zichzelf hoe dan ook 'hetero'. Omgekeerde TS lovers dus.

Ik weet niet wat jij wilt, maar ik zou niet op die manier een psychologische geruststelling willen zijn voor een man. Dan klinkt het bovenstaande artikel een stuk aangenamer in de oren. Nog los van het feit dat het voor veel mannen WEL uitmaakt of je geopereerd bent of niet dus... want juist DAT (pre op of non op) maakt je anders en voor hen dus aantrekkelijker dan een post op TS vrouw. En sommige leuke heteromannen die je leuk vinden om wie je bent (en die jij overigens alleen denkt te kunnen aantrekken met een neovagina), doen dus ook lang niet zo moeilijk als jij wanneer het erop aankomt.

Best wel vreemd dus dat sommige mensen (en transen en TS lovers) toch zo hardnekkig in hun eigen fantasiewereld volharden.

Heel veel mensen zijn blijkbaar gewoon niet in staat zichzelf te kunnen of willen leren kennen en de waarheid over zichzelf onder ogen te zien. En dat geldt niet alleen voor T's en hun lovers.

Ik denk dat die Ian en Fatina zo gelukkig met elkaar zijn OMDAT zij GEEN doos/piemel/man/vrouw issue heeft en hij gewoon nuchter over zichzelf na durft te denken zonder hangups.
Datzelfde geldt voor Buck Angel en zijn vrouw. Die 'gender terroriseren' elkaar ook niet.

Genderterroriseren is blijkbaar typisch iets voor voorheen mannelijke heteromannen die op een goede dag besluiten vrouw te willen worden en aan een vorm van ICT-autisme lijden, en ondanks hun naar eigen zeggen "hoge intelligentie en hoogbegaafdheid" na 5 jaar transitie nog steeds niet in staat zijn zichzelf eerlijk in de spiegel te bekijken.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Anastasia schreef :

Genderterroriseren is blijkbaar typisch iets voor voorheen mannelijke heteromannen die op een goede dag besluiten vrouw te willen worden en aan een vorm van ICT-autisme lijden, en ondanks hun naar eigen zeggen "hoge intelligentie en hoogbegaafdheid" na 5 jaar transitie nog steeds niet in staat zijn zichzelf eerlijk in de spiegel te bekijken.

Amai, zo te zien hang jij zelf toch ook al HEEEEEEL lang in het genderwereldje.
Want je hebt me blijkbaar heel erg goed opgevolgd de voorbije jaren !
5 jaar en langer op een site over travestie blijven lezen en schrijven, terwijl je zogezegd helemaal in balans met jezelf bent lijkt me wel heel erg lang.
Misschien moet jij zelf eens dringend in de spiegel durven kijken ?
Psych opzoeken bijvoorbeeld ?
Enkel schrijven op forums blijft niet werken hoor.

Zelf heb ik min of meer het genderwereldje verlaten hoor.
Al volgde ik Frederique haar transitie nog wel.
Ondertussen zijn bijna alle zelfverklaarde 'transgenders' ,die absoluut geen transseksuelen waren en dus geen SRS nodig hadden, netjes voor hun SRS gegaan.
Er blijft er nog slechts eentje over nu op de vlaamse Genderkring ......

Bevrijd jezelf Mila of Anastacia, of was het Patricia uit Utrecht ?..........

Ter info : ik heb een massa grote spiegels voorzien in mijn nieuwbouw woning ! Dus maak je geen zorgen ik zal zeker veel in de spiegel kunnen kijken binnen enige tijd :)

Succes bij de psych zou ik zeggen.

Je allerliefste dinnetje
lief dinnetje
Eredivisie

Ana schreef :

DENK EENS N KEER NA.... JULLIE ZIJN AL MEER DAN 4 JAAR HIERMEE BEZIG EN BEGRIJPEN HET NOG STEEDS NIET EN ZIJN NOG NIETS WIJZER GEWORDEN...

DENK NOU EENS N KEER ZELF NA!

AUB ZEG!

Jij begrijpt ons niet als post-op transen.
Maar geen zorgen, we zijn er immers niet om begrepen te worden, maar om bemind te worden !
Leuke wel .....

ter info : de scheldpartijne hier, raakten me vorige keer niet. En nu ik 5 jaar post-op ben kan buiten echt fysiek geweld me eigenlijk helemaal niks meer raken.
EN ja ik ben echt wel blij met mijn fijne huid, die ondertussen ook wel een olifantenhuid is geworden :)
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

lief dinnetje schreef: Jij begrijpt ons niet als post-op transen.
Maar geen zorgen, we zijn er immers niet om begrepen te worden, maar om bemind te worden !
Leuke wel .....
ja die klopt wel he, en ik weet ook uit ervaring dat je die olifantenhuid inderdaad hard nodig hebt...je kunt niet sterk genoeg zijn als TSvrouw... en heeft verder weinig tot niks te maken met of je nu pre of post op ben... maar ik hou niet zo van de fabels die daarover verspreid worden, dat is alles.

waar beweer ik trouwens dat ik in balans ben? ik ken die namen trouwens wel van het forum ik las vroeger ook gewoon mee maar schreef nooit.

Bovendien wordt de toon in mn postjes geïnterpreteerd als een persoonlijke aanval maar dat is het niet. Wat win ik daar mee? Het is om duidelijk te maken dat de wereld lang niet zo zwart wit is, en zo zwart wit in elkaar steekt dan hierboven en in het artikel gesuggereerd wordt... dat is alles.\\

En naar mijn mening is het echt zo... probeer eens een man waartegen je helemaal open kunt zijn vanaf het begin....misschien zelfs een die specifiek iemand zoekt zoals jij...het is niet leuk om met een vriendje te maken te hebben met een niet accepterende vriendenkring en die zijn eigen voorkeur niet accepteert... sterker nog: dat is erg pijnlijk, voorkomen is beter dan genezen... als je jezelf wat meer kunt accepteren als TS en je bewust bent van jezelf, sta je veel meer open voor mannen die daar wel iets mee kunnen en willen en daar ook gewoon voor uit durven komen.

bevrijdt jezelf ;) (uit dat zwart wit denken)
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

lief dinnetje schreef: Ondertussen zijn bijna alle zelfverklaarde 'transgenders' ,die absoluut geen transseksuelen waren en dus geen SRS nodig hadden, netjes voor hun SRS gegaan.
Dat bedoel ik dus met gender-terroriseren. Alsof het een -verplichting- is die "netjes" nagekomen dient te worden. En dan met jou als lichtend voorbeeld zeker? :lol:
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Leuk dat deze discussie blijkbaar nie gaat stoppen.....zijn wij dan altijd bezig om naar bevestiging te gieren.....tenminste hier.....????

Ik denk toch wel, dat we de bevestiging in het normale leven moeten krijgen, stilletjes dan....de leukste bevestiging is toch wel, als je gewoon door onbekenden gewoon aangesproken word als vrouw.....uitzonderingen daargelaten, die nog wel eens willen gebeuren omdat wij ja toch een beetje groter en boven breder dan de doorsnede vrouw zijn.....

....en ja, bevestiging is het toch ook, als je voor mensen aantrekkelijk bent en daardoor een doodgewoon seksleven op na kunt houden.....

....en voor Frederique en ook voor de anderen.....ik ben ene, die het niet uitmaakt, of er ook mensen zijn, die wel of geen srs hebben gehad....als ze hun bevestiging maar hebben, dan is het voor mij goed en ik veroordeel geen mens als een seksueel buitenbeentje.....translovers zijn er en het zijn er ook mensen, die de rol als hun tegenspeler kunnen vervullen.....maakt mij allemaal niet uit....wat mensen gelukkig maakt, kan zo slecht niet zijn....

....mij heeft het trouwens pas gelukkig gemaakt als ik de srs heb gehad....maar dat is dan voor mij persoonlijk zo geweest.....zal het voor iemand anders moeten, zo moet ik dat echt niet veroordelen....en ja, als Frederique langzaam aan de prioriteiten voor zich zelf de voorbije jaren heeft bijgesteld, zo is het mss haar ontwikkeling, die ze zo moest doorlopen....en ja, wij met z'n allen hier hebben echt jaren daarover gehad en misschien gaat dit nooit stoppen, zal het daaraan liggen, dat alle leden van deze discussie gewoon alleen maar zelf een beetje onzeker zijn over hoe ze zelf op andere overkomen.....en dat is gewoon een gedachte, die mij daarbij binnenschiet.....ik zal het niet erg vinden als het zo is....ieder mens kampt een beetje met zich zelf over hoe die nou op andere overkomt.....gewoon menselijk zal ik maar zeggen.....

goe weekend allemaal

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie

Anastasia schreef :

Bovendien wordt de toon in mn postjes geïnterpreteerd als een persoonlijke aanval maar dat is het niet. Wat win ik daar mee?

Deze manier van schrijven is toch moeilijk vriendschappelijk te noemen :

Dat klinkt in elk geval niet erg positief.
En veder klopt er ook nog niks van.

Ter info : Ik ben immers nooit een mannelijke herteroman geweest !
Blijkbaar heb je toch niet zo goed meegelezen op de Vlaamse Genderkring.
Ik heb immers nooit een relatie met een vrouw gehad en ik hoor ook niet tot de groep transen die kinderen op de wereld hebben gezet in hun mannelijke geslachtsrol !
En ja wat mij betreft kan het nog straffer, er zijn er zelfs die bokalen zaad laten invriezen om later toch nog 'vader' te kunnen worden als post-op trans ! Ongetwijfeld een daad van extreme vrouwelijkheid !

ICT-autisme ? Leg me eens uit wat dat precies wil zeggen ?
Ongetwijfeld het nieuwe woord van 2011. Autisme is een ernstig gegeven en niet zoiets wat je maar aan iemand als label kan en mag meegeven.

Hoelang volg je me al misschien ?
Ben je een fan ? Jaloers op mijn transitie ?
Heb ik je al ontmoet ?
Wees dan minstens zo eerlijk om jezelf bekend te maken.
Het is immers redelijk gemakkelijk om van "achter de spiegel" op iemand anders te schieten.

Ik meen te mogen schrijven dat er niemand zo eerlijk en correct verslag heeft gedaan van "haar transitie" als ikzelf.
En ja een olifantenhuid is zeker op zijn plaats.
Zeker als je de dingen wil realiseren , die ik de voorbje jaren heb gedaan.
lief dinnetje
Eredivisie

Ana schreef

lief dinnetje schreef:

Ondertussen zijn bijna alle zelfverklaarde 'transgenders' ,die absoluut geen transseksuelen waren en dus geen SRS nodig hadden, netjes voor hun SRS gegaan.

Dat bedoel ik dus met gender-terroriseren. Alsof het een -verplichting- is die "netjes" nagekomen dient te worden. En dan met jou als lichtend voorbeeld zeker?

Dat heb ik helemaal niet geschreven.
Ik schreef hier enkel even de 'feiten' neer.
Jaren blijven zeggen : goh ik ben evenveel vrouw zonder SRS.
"Ik ben namelijk een transgender en wij zijn echt wel vrouw zonder die SRS hoor."
Vreemd toch dat met de tijd het dan toch nodig is gebleken om die SRS te laten uitvoeren.
Waar heb ik geschreven dat ik een "lichtend voorbeeld" ben ?
Bij mijn weten heb ik dat nooit maar dan ook nooit geschreven.
Je lijkt echt alles te veralgemenen.
ook Che beschreef enkel haar transitie en uiteraard is dat verhaal dan ergens een voorbeeld van een 'mogelijke' weg.
Gelukkig is iedere T zijn of haar weg verschillend.
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

Mara schreef:Leuk dat deze discussie blijkbaar nie gaat stoppen.....zijn wij dan altijd bezig om naar bevestiging te gieren.....tenminste hier.....????

Ik denk toch wel, dat we de bevestiging in het normale leven moeten krijgen, stilletjes dan....de leukste bevestiging is toch wel, als je gewoon door onbekenden gewoon aangesproken word als vrouw.....uitzonderingen daargelaten, die nog wel eens willen gebeuren omdat wij ja toch een beetje groter en boven breder dan de doorsnede vrouw zijn.....

....en ja, bevestiging is het toch ook, als je voor mensen aantrekkelijk bent en daardoor een doodgewoon seksleven op na kunt houden.....

....en voor Frederique en ook voor de anderen.....ik ben ene, die het niet uitmaakt, of er ook mensen zijn, die wel of geen srs hebben gehad....als ze hun bevestiging maar hebben, dan is het voor mij goed en ik veroordeel geen mens als een seksueel buitenbeentje.....translovers zijn er en het zijn er ook mensen, die de rol als hun tegenspeler kunnen vervullen.....maakt mij allemaal niet uit....wat mensen gelukkig maakt, kan zo slecht niet zijn....

....mij heeft het trouwens pas gelukkig gemaakt als ik de srs heb gehad....maar dat is dan voor mij persoonlijk zo geweest.....zal het voor iemand anders moeten, zo moet ik dat echt niet veroordelen....en ja, als Frederique langzaam aan de prioriteiten voor zich zelf de voorbije jaren heeft bijgesteld, zo is het mss haar ontwikkeling, die ze zo moest doorlopen....en ja, wij met z'n allen hier hebben echt jaren daarover gehad en misschien gaat dit nooit stoppen, zal het daaraan liggen, dat alle leden van deze discussie gewoon alleen maar zelf een beetje onzeker zijn over hoe ze zelf op andere overkomen.....en dat is gewoon een gedachte, die mij daarbij binnenschiet.....ik zal het niet erg vinden als het zo is....ieder mens kampt een beetje met zich zelf over hoe die nou op andere overkomt.....gewoon menselijk zal ik maar zeggen.....

goe weekend allemaal

Mara
Hoi Mara,

Ik kan me helemaal in jouw postje vinden. Ik geloof ook dat respect van twee kanten moet komen. Ik vind het artikel van Che respectloos tov mensen die anders met hun leven en gendergevoelens omgaan. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat je een felle reactie terug krijgt.
Wat mij betreft is het helemaal geen discussie was het niet dat veel transjes het monopoly eisen op hun transigheid alleen omdat zij bijvoorbeeld voor een SRS zijn gegaan. Het maakt daarbij blijkbaar niet uit dat je "voor het eerst leerde masturberen bij een prostituee", of hoe kortzichtig en veroordelend je bent... nee die vagina die laat zien, dat IK een ECHTE vrouw ben, tov van al die anderen.
En dat vind ik dus narcistisch en respectloos naar anderen toe. En je geeft ook een heel verkeerd beeld naar de buitenwereld af.
Verder zie ik n travestiet niet als minder of meer dan ik zelf ben... zo zie ik een post op ook niet als beter of meer genderdysfoor. Zeker niet wanneer je ziet hoeveel transen echt voor de lol op de operatietafel lijken te stappen. Alsof de vagina het belangrijkste onderdeel is van de totale transitie.

Groeten
Anastasia
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

lief dinnetje schreef: Hoelang volg je me al misschien ?
Ben je een fan ? Jaloers op mijn transitie ?
Heb ik je al ontmoet ?
Ja deze houding is dus een goed voorbeeld. Een FAN????
Jaloers op je transitie?
Heb jij het soms een beetje hoog in je bol ofzo?
"Een fan""
Ik begrijpelijk werkelijk niet hoe je zo'n woord over je
lippen kunt krijgen.
Het lijkt me erg narcistisch als ik zo vrij mag zijn.
Is dat ook de reden van de vele spiegels in je nieuwe huisje?
Met ICT autisme bedoel ik het onvermogen de wereld te zien zoals ze is, ipv het in te delen met zwart/wit denken.
Ik denk dat wereldwijd de transgenders overigens in de meerderheid zijn, dus jouw voorstelling van zaken klopt in zn geheel niet. Er zijn zelfs al meer vrouwelijke geloofwaardige pre-op of non op transseksuelen dan er geloofwaardige vrouwelijke post ops zijn.
Dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar jij je wereldbeeld op baseert. Maar dus vooral op je eigen ervaring met jezelf blijkbaar.
De wereld draait uiteraard om jou, maar toch zijn er anderen die hun eigen leven en zichzelf ook belangrijk vinden. Wonder boven wonder.
EN nee, die voelen zich niet eens altijd beter dan een ander en verwachten ook geen schare fans als ze erover vertellen.

ps: nee ik ken je niet... en heb je ook nog nooit ontmoet
en nee, ik heb ook dus geen handtekening gevraagd.

groeten
Anastasia
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Aanvalluhhhh!!!!!

Ik kan er niet echt aan wennen...
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Gesloten