Wat vreselijk, zo'n baas! Je ziet er goed uit en ik neem aan dat je een V in je paspoort hebt staan.Prescilla schreef:Vind je wel heel makkelijk praten over part time en full time werken. Er moet ook maar net een baan zijn die je aanspreekt en waar je ook jezelf kan zijn. Ik werk ook binnen een bedrijf op dit moment en voel me er totaal niet thuis gewoon om het feit dat ik niet geaccepteerd wordt. Zelfs de baas die zegt van ja ik zal je nooit als vrouw zien omdat je vroeger een man bent geweest en dat terwijl we bijna in 2012 leven.pipa schreef:Zoiets simpels als part time, laat staan full time werken kan een 'intensief innerlijk proces' danig verstoren hoor.
Om de simpele reden dat je je dan met je werk bezig moet houden ipv met jezelf.
En ik ben dan wel een persoon die er niet omheen gaat draaien als ze met vragen komen ik ben gewoon eerlijk en geef dan ook eerlijk antwoord. Maar als ze zo een reactie geven aan mij dan ga je toch met tegenzin naar je werk toe. Dus zo makkelijk is het niet om een baan te vinden waar je je ook enig zins prettig zult voelen.
Daarnaast had ik ook een sollicitatie voor een andere baan en werd mij verteld dat ik te oud was en dat het er niets mee te maken heeft dat ik mij had laten veranderen van man naar vrouw. Dus het had er wel mee te maken want anders zeg je dat er gewoon niet bij. Hier heb ik toen ook melding van gemaakt bij het reintergratie bureau waar ik bij zit en die konden hier niets aan doen aangezien het bedrijf dit ontkende en mij als leugenaar uitmaakte. Er zijn zoveel dingen waar je tegenaan kan lopen op zoek naar een baan dus zo makkelijk als je het voordoet is het zeer zeker niet.
Heb je soms je TS zijn besproken?
Een dergelijke 'mededeling' kan namelijk misverstanden of geruchten wegnemen en de lucht klaren maar zoiets moet je wel gedoseerd aanpakken.
Korte verklaring, dus niet in de verdediging schieten, niet slachtofferen en je vooral niet excuseren voor wie of wat je bent.
En in wat voor sector werk je dan?