Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Kan dat komen doordat je niet durft te voelen wat werkelijk qua m/v bij je past, bijvoorbeeld uit angst voor de gevolgen t.o.v. je omgeving?
Nee hoor, ik ben niet zozeer bang om te voelen wat ik voel. Het gaat meer om of verder komen op één vlak verliezen op een ander vlak waard zijn. En rekening houden met mijn gezin in de risico's die ik bereid ben te nemen. Die drie mensen en wat mijn stappen voor hun levens betekenen zijn heel concreet; "omgeving" klinkt al een stuk abstracter.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

melina_r schreef:
Is dat voor Petra altijd zonneklaar geweest ?
Ja, toen ik eenmaal wist dat het kon, had ik nog maar 1 doel voor ogen, er af met dat ding.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Ik heb wel bij mijzelf gemerkt dat verantwoordelijkheidsgevoel een heel verkeerde term is en dat het eigenlijk verantwoordelijkheidsangst zou moeten heten...
Jij hebt voor zover ik weet geen gezin, Janiek wel. Dan is dat verantwoordelijksheidsgevoel echt geen angst hoor.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Waarom kan het eigenlijk dat het bij de ene ts sterker is dan bij de ander? Ik heb bijvoorbeeld Morbide weleens zien schrijven hier dat ze alleen nog de opties had om voor de trein te springen of in transitie te gaan. Ik had ook 2 keuzes. Doorworstelen en je zo dood en dood ongelukkig blijven voelen en niet in goed in je vel zitten. Of voor de transitie kiezen. Maar het was niet zo erg dat ik moest kiezen tussen dood en transitie.

Idem dito voor wat betreft geslachtsdeel. Ik heb heus eerder weleens vaak gezegd, het zit me in de weg en ik had het zo graag anders gezien/gewild. Maar nooit gedachten gehad zoals sommige andere transen van, ik moet een schaar o.i.d. pakken of zo...het moet eraf. Zover is dat bij mij nooit gegaan. Zo sterk heb ik dat nooit gehad.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:Waarom kan het eigenlijk dat het bij de ene ts sterker is dan bij de ander?
Voor zover wij de neiging hebben om ons aan elkaar te spiegelen, lijkt het mij belangrijk te weten dat het zo is, niet waarom. Daar is volgens mij geen antwoord op.

Ik ken iemand die een GAB heeft ondergaan, waarbij ze letterlijk zei dat ze het niet erg vond dat haar piemel eraf ging, hoewel die haar niet in de weg zat. Post-op miste ze haar oude gereedschap wel eens en nu ontwikkelt zhij zich vrolijk in een meer mannelijke verschijningsvorm van transgender.

En dat is echt geen kwestie van niet lang of goed genoeg nagedacht hebben, maar van veranderingen die weer andere veranderingen met zich mee brengen, waardoor je uiteindelijk toch anders kunt uitkomen dan je eerst zou hebben gedacht.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

melina_r schreef: Zo en beschrijf dan eens wat die identiteit is ?
En wat daar uieindelijk de bedoeling moet van zijn ?
Hoi Melina,

Nou je hebt zelf al toegegeven dat je een transgender niet begrijpt en geneigd bent transgenders te zien als transseksuelen in transitie. Dat is tenminste eerlijk. Je hoeft toch ook niet alles te begrijpen?
Maar wat je niet begrijpt en wat niet in je straatje past hoef je dan toch niet te veroordelen?
Een transgender kiest net als een transseksueel de identiteit niet, dat je jezelf man voelt of vrouw of iets ertussen in of geheel iets anders is geen keuze. Net zo min als dat het niet eerlijk is jou te dwingen man te zijn, kun je van een transgender ook niet verwachten dingen te doen die tegen de eigen natuur ingaan. Juist omdat je zelf transseksueel bent zou je toch kunnen verwachten dat je wat meer begrip hebt voor mensen die net als jij ook geen keuze hebben?
De bedoeling van een wettelijk erkende transgenderidentiteit kan ik me wel voorstellen. Ik vind nl dat niet alleen mannen en vrouwen rechten hebben, maar transgenders ook.

groetjes
Els
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

elsie schreef:Nou je hebt zelf al toegegeven dat je een transgender niet begrijpt en geneigd bent transgenders te zien als transseksuelen in transitie.
Ik ga al een paar jaar regelmatig om met mensen die zich transgender noemen en op een gegeven moment krijg je er wel een gevoel voor: dat je na een poosje aan iemand wel kunt merken of het om een aarzelende trans gaat of om een travestiet die onvoldoende ruimte heeft of om een transgener die gewoon zo is. Je komt ze in elk geval alledrie tegen, plus nog wel een paar categorieën die me even niet tebinnen schieten.

Transgender is een tijdelijk of een permanent onderkomen voor mensen met uiteenlopende wensen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

melina_r schreef: Is dat voor Petra altijd zonneklaar geweest ?

Groeten,

Melina
Wat is voor mij zonneklaar geweest ?? De afkortingen? In dat geval leer ik elke dag nog bij zeker nu ik meer met travestie bezig ben. Ik surf veel over internet en probeer alles zo goed en duidelijk in beeld te krijgen. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten door ze verkeerd te benoemen.
IK zelf ben een travestie die altijd een man zal blijven omdat ik nu eenmaal een man ben en me daar goed bij voel alleen wil ik er als tv zo goed mogelijk uit zien als vrouw.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jij bent niet bedoelt :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Ja die vraag was inderdaad voor Morbide(Petra) en niet voor Petra71.

Bedankt Mara om even te helpen.

Groetjes,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Morbide schreef :

Je geeft dus gewoon toe dat je van travestiet transseksueel bent geworden om dat de metamorfose niet goed genoeg wilde lukken? En in hoeverrre ben je die tv status dan ontgroeid?


Ik wil hier nog even wat bijschrijven.
Wel ja dat klopt inderdaad.
En wat er eigenlijk gebleven is van mijn TV tijd is eigenlijk die constante drang om er wel heel vrouwelijk proberen uit te zien.
Dat is wat afgenomen met betrekking tot make-up ...maar wat ik niet wil opgeven bijvoorbeeld : lang haar, lange nagels, regelmatig naar het schoonheidsinstituut.
Het moet er redelijk perfect blijven uitzien wil ik me goed "blijven" voelen als vrouw.
Verder heb ik nog altijd de neiging om de aandacht op mij te trekken als ik uitga .....geef me een tafel of ergens een podium en als ik dan de omgeving waar ik uitga wat begin te kennen dan kan ik me echt wel laten gaan.

Het is me met de tijd duidelijk geworden dat de invalshoeken verschillend zijn en dat vaak er enorme verschillen zijn tussen TSen onderling.
Groot was mijn verbazing om hier te lezen dat sommige post-op transen gewoon stoppen met vrouwelijke hormonen.
Nog groter was mijn verbazing toen ik hoorde dat TSen soms enige tijd na hun SRS gewoon stoppen met dilateren en dus eigenlijk hun vagina laten dichtgroeien.
Naast hormonen en dilateren verliezen sommige ook hun 'fierheid' als vrouw ....wat zich dan gaat vertalen in slordige nagels, slordig haar, overgewicht (soms bierbuik) en eigenlijk gewoon een gebrek aan algemene verzorging.
Ergens zit ik dan met de vraag : hebben ze dan al die moeite gedaan voor een SRS en om als vrouw te kunnen/mogen leven om hun na enige tijd op die manier te manifesteren als vrouw ?
Met mijn TV achtergrond kan ik daar dus niet bij ....ik ben fier om vrouw te kunnen/mogen zijn en verzorging is dus heel belangrijk.
Zelfs op de fiets kan je best een verzorgde vrouw zijn/blijven.....dat is mijn persoonlijk gevoel.
Als ik bijvoorbeeld om te koersen mijn haar bros moet snijden , wel dan stop ik meteen met koersen.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Morbide schreef :

Je geeft dus gewoon toe dat je van travestiet transseksueel bent geworden om dat de metamorfose niet goed genoeg wilde lukken? En in hoeverrre ben je die tv status dan ontgroeid?


Ik wil hier nog even wat bijschrijven.
Wel ja dat klopt inderdaad.
Was het bij jou niet zo dat de tijdelijkheid van het travestiet-zijn je op ging breken?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Ja ik heb ook wel gemerkt dat er veel verschil is onderling tussen Tg en TS-en. Soms ook een heel eigen beleving van de vrouwelijke identiteit.

Wat je schrijft over stoppen met dilateren en het laten dichtgroeien van de vagina (wat een onderwerpen he!) zou dat mss komen omdat de TS wel fysiek vrouw wil zijn maar gewoon geen behoefte heeft aan seksueel verkeer met een man of vrouw op die wijze. Het kan ook voorkomen heb ik gehoord dat een post op TS na een aantal jaar de identiteit gaat relativeren en meer naar TG neigt. Ik weet het allemaal niet, wel een interessant onderwerp ja zeker! dat bewijst maar wel weer eens dat er meer is tussen hemel en aarde dan mannen en vrouwen alleen ;)

Maar ik moet zeggen dat je heel gebalanceerd klinkt Melina, en gun het je ook van harte hoor, en ook het wielrennen, een mens zn lust is een mens zn leven...

maar ik zal niet laten je ermee te pesten als ik vind dat er wat gerelativeerd moet worden ;)
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Was het bij jou niet zo dat de tijdelijkheid van het travestiet-zijn je op ging breken?


Juist, die constante switch tussen het leven in mannelijke vorm en het leven in vrouwelijke vorm.
Dat werd heel erg zwaar na een tijdje.
Dat heeft de doorslag gegeven ......het tweede stuk van mijn reactie op

Morbide haar vraag moet je lezen als : hoe heeft mijn TV-ervaring/TV-achtergrond impact gehad op mijn post-op TS zijn vandaag.
Wel enkele kenmerken zijn dus gebleven uit mijn TV tijd.
Typisch voor mij was als TV : mooi lang haar .....met een pruik was dat dus redelijk eenvoudig als TV, als Post-op TS met mijn eigen haar is dat een hele opgave gebleken.
Niettemin ben ik de voorbije 3 jaar nooit de straat op gegaan met kort haar .. het heeft me een fortuin gekost aan haaroplossingen, maar het was te belangrijk als onderdeel an mijn vrouw zijn om het op te geven.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

melina_r schreef: Het is me met de tijd duidelijk geworden dat de invalshoeken verschillend zijn en dat vaak er enorme verschillen zijn tussen TSen onderling.
Groot was mijn verbazing om hier te lezen dat sommige post-op transen gewoon stoppen met vrouwelijke hormonen.
Nog groter was mijn verbazing toen ik hoorde dat TSen soms enige tijd na hun SRS gewoon stoppen met dilateren en dus eigenlijk hun vagina laten dichtgroeien.
Naast hormonen en dilateren verliezen sommige ook hun 'fierheid' als vrouw ....wat zich dan gaat vertalen in slordige nagels, slordig haar, overgewicht (soms bierbuik) en eigenlijk gewoon een gebrek aan algemene verzorging.
Ergens zit ik dan met de vraag : hebben ze dan al die moeite gedaan voor een SRS en om als vrouw te kunnen/mogen leven om hun na enige tijd op die manier te manifesteren als vrouw ?
Met mijn TV achtergrond kan ik daar dus niet bij ....ik ben fier om vrouw te kunnen/mogen zijn en verzorging is dus heel belangrijk.
Zelfs op de fiets kan je best een verzorgde vrouw zijn/blijven.....dat is mijn persoonlijk gevoel.
Als ik bijvoorbeeld om te koersen mijn haar bros moet snijden , wel dan stop ik meteen met koersen.
Je geeft het al aan dat je travestieverleden je blik kleurt. En het was me al vaker opgevallen dat travestieten vaak vinden dat vrouwen super feminiem moeten zijn. Ik vind dat niet zo belangrijk. En het gekke is dat hoe meer ik het loslaat om me zo vrouwelijk mogelijk te presenteren, des te meer mensen gaan zeggen dat ik steeds vrouwelijker word. Ik vind niet dat ik iets van mijn fierheid verloren ben overigens. Juist niet.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie