Maar verwacht jij ooit "trans af" te zijn? Of vindt jij dat je nu als post-op "trans af" bent en gewoon vrouw bent?Nannette schreef:En als ik eerlijk moet zijn, er zijn genoeg biologische vrouwen die geboren worden zonder baarmoeder etc. Maakt dan alleen de chromosomen dat je man of vrouw bent ? Nee, want anders bestond heel het tg en ts gebeuren niet.
En ik denk inderdaad dat een hoop ts-en inderdaad dezelfde psyche hebben als de gemiddelde vrouw. Ook bij ts heb je gradaties, zoals bij alles wat anders is dan het "gewone".
Er zal trouwens een significant verschil zijn tussen mijn psyche en die van een willekeurige vrouw, maar dat wil niet zeggen dat ik geen vrouw ben maar een transvrouw. En wat is dan de definitie van een transvrouw, waar staat die ? Bestaat die wel ? Of wordt die gewoon verzonnen/bedacht door een aantal mensen die zich door hun verleden niet 100% vrouw kunnen of willen voelen.
Vraagje bloos
Moderator: Moderators
- lightningbolt
- ForumFan
- Chantal C.
- Forumdiva
- lightningbolt
- ForumFan
Dat laatste is heel belangrijk jaChantal C. schreef:Gewoon vrouw (met transseksuele achtergrond)lightningbolt schreef:Maar verwacht jij ooit "trans af" te zijn? Of vindt jij dat je nu als post-op "trans af" bent en gewoon vrouw bent?
Als transen "gewoon vrouw" waren geweest, hadden ze dit proces ook niet in hoeven te stappen.
- lightningbolt
- ForumFan
- Chantal C.
- Forumdiva
Zo voel ik het wel. Als ik me niet "gewoon vrouw" had gevoeld, dan was ik never nooit niet aan een transitie begonnen. Ik heb een verleden en dat zal ik tot mijn dood met me meedragen, daar ben ik me terdege van bewust.lightningbolt schreef:Dan zeg je dus eigenlijk dat je trans af bent en gewoon vrouw bent.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
-
- ForumFan
En kinderen, die verwek je als 'gewoon vrouw' niet zomaar, toch?Chantal C. schreef:Zo voel ik het wel. Als ik me niet "gewoon vrouw" had gevoeld, dan was ik never nooit niet aan een transitie begonnen. Ik heb een verleden en dat zal ik tot mijn dood met me meedragen, daar ben ik me terdege van bewust.lightningbolt schreef:Dan zeg je dus eigenlijk dat je trans af bent en gewoon vrouw bent.
In oa dat opzicht vind ik 'transvrouw' een hele goede benaming hoor. Want niet altijd vrouw geweest.
Hoewel er dan weer verschil bestaat tussen de kinderloze niet altijd vrouw geweest zijnde transvrouwen die dus in tegenstelling tot de vadertransen geen gebruik hebben gemaakt van hun voormalige man zijn.
Mila.
Uw sterverslaggeefster
- lightningbolt
- ForumFan
Heeft Nannette gelijk antwoord. Die vroeg namelijk wat de definitie is van transvrouw. En of die wel bestaat. En ze zei "Of wordt die gewoon verzonnen/bedacht door een aantal mensen die zich door hun verleden niet 100% vrouw kunnen of willen voelen".Lala Ferrari schreef:In oa dat opzicht vind ik 'transvrouw' een hele goede benaming hoor. Want niet altijd vrouw geweest.
- Chantal C.
- Forumdiva
Als je me dat zou laten uitleggen onder 4 ogen zonder vooraf een oordeel te vellen of dingen in te vullen, ben ik daar best voor te porren.Lala Ferrari schreef:En kinderen, die verwek je als 'gewoon vrouw' niet zomaar, toch?Chantal C. schreef:Zo voel ik het wel. Als ik me niet "gewoon vrouw" had gevoeld, dan was ik never nooit niet aan een transitie begonnen. Ik heb een verleden en dat zal ik tot mijn dood met me meedragen, daar ben ik me terdege van bewust.lightningbolt schreef:Dan zeg je dus eigenlijk dat je trans af bent en gewoon vrouw bent.
Hier ga ik dat niet uitleggen, omdat je dan toch alleen maar moddergooien krijgt...
Om het kort te zeggen "tot een paar jaar geleden een rot leven gehad, ondanks dat hou ik ontzettend veel van mijn dochters".
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
-
- Banned Lid
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nee, dat heb je niet nodig.
Er zijn genoeg mensen die het daar zonder doen en toch een al-dan-niet gedeeltelijke transitie voltooien. Zie mijn eerdere berichten over ex-TG's en ex-TS'en hun uitgangspunten en hoe veel van die mensen toch dichter naar elkaar toegroeien naarmate de tijd vordert...
Groetjes,
Frederique
Er zijn genoeg mensen die het daar zonder doen en toch een al-dan-niet gedeeltelijke transitie voltooien. Zie mijn eerdere berichten over ex-TG's en ex-TS'en hun uitgangspunten en hoe veel van die mensen toch dichter naar elkaar toegroeien naarmate de tijd vordert...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- ForumFan
Misschien heb je wel gelijk. Ik heb idd geen kinderen (verwekt).Janiek2 schreef:Hier moet je maar eens een keer over ophouden, wat mij betreft. Je weet echt niet waar je het over hebt.Lala Ferrari schreef:En kinderen, die verwek je als 'gewoon vrouw' niet zomaar, toch?
Maar ik ben ook lid van oa amerikaanse TS groepen, en daar postte eens iemand haar verhaal dat oa een ellendige familie achtergrond behelste waardoor ze als primaire ts 'tamelijk laat' omging, teweten op haar 25e.
Ze had dolgraag kinderen willen hebben, maar, nu komt het, ze kon zichzelf er hoe dan ook NIET toe brengen die kinderen te verwekken, nog niet eens via KI, laat staan 'naturel'.
Ze verdroeg het idee een bio vader te worden absoluut niet. Het ging volkomen tegen haar natuur als (primaire! ts) vrouw in, en dat kon ze psychologisch gezien absoluut niet trekken. Heel begrijpelijk, in mijn optiek.
Misschien weet zij ook niet waar ze het over heeft/had?
Inmiddels heeft ze een man met (zijn jonge) kinderen, dus haar kinderwens is gelukkig voor haar waargemaakt.
Ik heb haar overigens ook eens IRL in de USA ontmoet.
Mila.
Uw sterverslaggeefster
Jawel, want zij heeft het over haar eigen gevoel en beleving. Zodra jij je daar wat dit onderwerp betreft ook toe weet te beperken, zul je mij niet horen.Lala Ferrari schreef:Misschien weet zij ook niet waar ze het over heeft/had?Janiek2 schreef:Hier moet je maar eens een keer over ophouden, wat mij betreft. Je weet echt niet waar je het over hebt.Lala Ferrari schreef:En kinderen, die verwek je als 'gewoon vrouw' niet zomaar, toch?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
- ForumFan
En raad eens welke vaders zij vanuit haar gevoel en beleving niet kan begrijpen?Janiek2 schreef:Lala Ferrari schreef:Janiek2 schreef: Jawel, want zij heeft het over haar eigen gevoel en beleving. Zodra jij je daar wat dit onderwerp betreft ook toe weet te beperken, zul je mij niet horen.
Mila.
Uw sterverslaggeefster